Lang slepende garantieprocedure Media Markt
Geplaatst: 29 nov 2015 15:37
(Aan het einde een korte samenvatting, het is natuurlijk een hele lap tekst )
Hallo,
In februari 2014 heb ik bij de Media Markt in Breda een LG Nexus 5 gekocht. Deze heb ik ongeveer 8 maanden zonder problemen kunnen gebruiken.
Na die tijd begon de lock knop steeds moeilijke te doen. Op willekeurige momenten vergrendelde mijn telefoon zich, of ontgrendelde hij plotseling als hij op tafel lag of net verkeerd bewogen werd. Deze taferelen hielde dan een paar dagen aan, daarna was het vaak weer een halve maand goed. Ik vermoedde dat er een los contact onder de knop zat. Na een tijd was de telefoon in een opstartloop terecht gekomen en was hij totaal niet meer functioneel.
Ik bracht mijn telefoon terug naar de Media Markt Breda voor reparatie. Na 4 weken (Hier zat de kerst tussen) kreeg ik hem terug en leek het probleem opgelost. In de reparatienotities stond "Geen probleem gevonden, front assembly vervangen". Vreemd natuurlijk, maar de knop werkte op dat moment dus ik vond het prima.
Na een paar maanden begon hetzelfde gedrag, ik was ondertussen verhuisd naar Eindhoven. Iedere keer als het probleem zich voordeed ging ik naar de Media Markt Eindhoven, maar natuurlijk werkt het altijd net wel als je het servicecentrum spreekt. Ongeveer 2 maanden geleden werd de telefoon weer volledig onbruikbaar dus kon ik hem eindelijk inleveren voor reparatie.
Na een week of 3 kwam de telefoon terug. De knop was vervangen, dus prima. Echter waren en scheuren in de behuizing ontstaan bij het repareren, in de dunne plastic randen tussen de knoppen en de achterkant. Ik ging hier natuurlijk niet mee akkoord (De scheuren waren er nog niet toen ik de telefoon inleverde), het enige dat de Media Markt Eindhoven voor me kon doen was de telefoon opnieuw opsturen. De medewerker vertelde me toe dat de reparatie "met spoed" uitgevoerd zou worden. Dit bleek niet het geval. De Media Markt heeft 15 dagen bij het reparatiecentrum staan vanaf het moment dat hij daar aan komt. Op dag 15/15 is mijn telefoon terug gestuurd naar Eindhoven, waar ik hem 4 dagen later kon ophalen. Dit bracht de duur van deze reparatie op ongeveer 4 weken, dit is dus 7 weken nadat ik hem voor het eerst ingeleverd heb in Eindhoven.
Toen ik de telefoon deze vrijdag op kon halen, bleek echter dat de scheurtjes helemaal niet gerepareerd waren! Ik heb aan het service centrum van de Media Markt Eindhoven uitgelegd dat ze het binnen redelijke termijn moesten repareren, en dat ik er geen vertrouwen in had dat ze dat dit keer wel gingen doen. Echter was, wederom, de enige oplossing opnieuw opsturen (Of de telefoon in beschadigde staat meenemen) volgens de medewerker van het Service Centrum. Nu is mijn telefoon dus al voor de 4e keer in de reparatie voor hetzelfde mankement, of iets wat er uit ontstaan is.
Wat zijn mijn rechten op dit moment? Ik heb een telefoon gekocht om die te kunnen gebruiken, en als deze reparatie terugkomt zit hij in totaal al meer dan 3 maanden in de garantie op een levensduur van 21 maanden. Ik vind het een beetje excessief worden eigenlijk! Tevens lijkt het er heel erg op dat de teller van 15 dagen in het reparatiecentrum afgelopen is en de telefoon gewoon retour gestuurd is zonder iets op te lossen. Mag dit zomaar?
Hieronder een korte tijdlijn, om het (waarschijnlijk wat warrige) verhaal wat duidelijker uiteen te zetten.
22-02-2014: Aankoop LG Nexus 5 bij Media Markt Breda
12-12-2014: Reparatie 1: Media Markt Breda - Kapotte Lock Knop
medio januari 2015: Retour Reparatie 1: Probleem lijkt op dat moment opgelost
medio 2015: Originele problemen beginnen zich weer voor te doen.
6-10-2015: Reparatie 2: Media Markt Eindhoven - Wederom kapotte lock knop
27-10-2015: Retour Reparatie 2, scheurtjes in de behuizing. Direct door naar Reparatie 3: Eerste poging om scheurtjes in behuizing te repareren
27-11-2015: Retour Reparatie 3, Nog steeds scheurtjes in de behuizing (Niks opgelost), Direct door naar Reparatie 4: Tweede poging om scheurtjes in de behuizing te repareren
Met vriendelijke groet,
Hallo,
In februari 2014 heb ik bij de Media Markt in Breda een LG Nexus 5 gekocht. Deze heb ik ongeveer 8 maanden zonder problemen kunnen gebruiken.
Na die tijd begon de lock knop steeds moeilijke te doen. Op willekeurige momenten vergrendelde mijn telefoon zich, of ontgrendelde hij plotseling als hij op tafel lag of net verkeerd bewogen werd. Deze taferelen hielde dan een paar dagen aan, daarna was het vaak weer een halve maand goed. Ik vermoedde dat er een los contact onder de knop zat. Na een tijd was de telefoon in een opstartloop terecht gekomen en was hij totaal niet meer functioneel.
Ik bracht mijn telefoon terug naar de Media Markt Breda voor reparatie. Na 4 weken (Hier zat de kerst tussen) kreeg ik hem terug en leek het probleem opgelost. In de reparatienotities stond "Geen probleem gevonden, front assembly vervangen". Vreemd natuurlijk, maar de knop werkte op dat moment dus ik vond het prima.
Na een paar maanden begon hetzelfde gedrag, ik was ondertussen verhuisd naar Eindhoven. Iedere keer als het probleem zich voordeed ging ik naar de Media Markt Eindhoven, maar natuurlijk werkt het altijd net wel als je het servicecentrum spreekt. Ongeveer 2 maanden geleden werd de telefoon weer volledig onbruikbaar dus kon ik hem eindelijk inleveren voor reparatie.
Na een week of 3 kwam de telefoon terug. De knop was vervangen, dus prima. Echter waren en scheuren in de behuizing ontstaan bij het repareren, in de dunne plastic randen tussen de knoppen en de achterkant. Ik ging hier natuurlijk niet mee akkoord (De scheuren waren er nog niet toen ik de telefoon inleverde), het enige dat de Media Markt Eindhoven voor me kon doen was de telefoon opnieuw opsturen. De medewerker vertelde me toe dat de reparatie "met spoed" uitgevoerd zou worden. Dit bleek niet het geval. De Media Markt heeft 15 dagen bij het reparatiecentrum staan vanaf het moment dat hij daar aan komt. Op dag 15/15 is mijn telefoon terug gestuurd naar Eindhoven, waar ik hem 4 dagen later kon ophalen. Dit bracht de duur van deze reparatie op ongeveer 4 weken, dit is dus 7 weken nadat ik hem voor het eerst ingeleverd heb in Eindhoven.
Toen ik de telefoon deze vrijdag op kon halen, bleek echter dat de scheurtjes helemaal niet gerepareerd waren! Ik heb aan het service centrum van de Media Markt Eindhoven uitgelegd dat ze het binnen redelijke termijn moesten repareren, en dat ik er geen vertrouwen in had dat ze dat dit keer wel gingen doen. Echter was, wederom, de enige oplossing opnieuw opsturen (Of de telefoon in beschadigde staat meenemen) volgens de medewerker van het Service Centrum. Nu is mijn telefoon dus al voor de 4e keer in de reparatie voor hetzelfde mankement, of iets wat er uit ontstaan is.
Wat zijn mijn rechten op dit moment? Ik heb een telefoon gekocht om die te kunnen gebruiken, en als deze reparatie terugkomt zit hij in totaal al meer dan 3 maanden in de garantie op een levensduur van 21 maanden. Ik vind het een beetje excessief worden eigenlijk! Tevens lijkt het er heel erg op dat de teller van 15 dagen in het reparatiecentrum afgelopen is en de telefoon gewoon retour gestuurd is zonder iets op te lossen. Mag dit zomaar?
Hieronder een korte tijdlijn, om het (waarschijnlijk wat warrige) verhaal wat duidelijker uiteen te zetten.
22-02-2014: Aankoop LG Nexus 5 bij Media Markt Breda
12-12-2014: Reparatie 1: Media Markt Breda - Kapotte Lock Knop
medio januari 2015: Retour Reparatie 1: Probleem lijkt op dat moment opgelost
medio 2015: Originele problemen beginnen zich weer voor te doen.
6-10-2015: Reparatie 2: Media Markt Eindhoven - Wederom kapotte lock knop
27-10-2015: Retour Reparatie 2, scheurtjes in de behuizing. Direct door naar Reparatie 3: Eerste poging om scheurtjes in behuizing te repareren
27-11-2015: Retour Reparatie 3, Nog steeds scheurtjes in de behuizing (Niks opgelost), Direct door naar Reparatie 4: Tweede poging om scheurtjes in de behuizing te repareren
Met vriendelijke groet,