LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkopen op G2A

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
syarlotte1111111111

Verkopen op G2A

Ongelezen bericht door syarlotte1111111111 »

Hallo,

Ik ben nu een tijdje games aan het verkopen op G2A.
Ik denk dat ik in een jaar de 100k omzet wel kan halen.
Dat roept bij mij vragen op over belastingaangifte.

Voor de mensen die g2a niet kennen, dit is een platform waar je games kunt kopen en verkopen.
Ik verkoop games daar met winst (zo'n 10% winst slechts). Bij het uitchecken van het winkelmandje wordt de klant automatisch gevraagd om btw te betalen afhankelijk van het land van herkomst.

Is nu de belasting betaalt, of moet ik nog meer belasting betalen?
Aangezien de winst slechts 10k per jaar is naar schatting.
Alle hulp is welkom.
BTW selecteren
BTW selecteren
Capture.PNG (85.85 KiB) 1333 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

riddert

Re: Verkopen op G2A

Ongelezen bericht door riddert »

De BTW betaalt de klant aan jou, jij betaalt de BTW weer aan de belastingdienst.

syarlotte1111111111

riddert schreef:De BTW betaalt de klant aan jou, jij betaalt de BTW weer aan de belastingdienst.
Dat klopt niet, de btw gaat direct naar g2a. Dus dat hoef ik niet te regelen.
Ik vraag me juist af of ik ook nog omzetbelasting moet betalen.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als de klant niet aan u betaalt, maar u een vergoeding krijgt van G2A , dan moet u die vergoeding aangeven op uw aangifte formulier en daar moet u dan inkomstenbelasting en premie ZVW over betalen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Toe maar 100K in een jaar.
Weet je wel hoeveel "vrienden" je moet overhalen om van je te kopen.
Is gewoon weer een van de vele verdienmodellen waarbij alleen de oprichter echt rijk wordt

van de website

Inform Others

Tell your friends about G2A’s Goldmine – build a team and boost your earnings!

Watch your profit grow!

Just sit back and relax as your work brings profit now! Use the tips and tools we made for you to maximize the earning potential.

Receive Your Money

A job well done deserves a proper credit. And still, you have not been working hard to achieve it right? Choose your preferred payment option and receive the paycheck!

Mooie kreten waar toch weer veel mensen intrappen.
Je gelooft zeker ook nog in sinterklaas. Heb je wel uitgerekend hoeveel spellen van zeg hooguit 50 euro moet verkopen?
Je krijgt hopelijk 5 euro per spel 100.000 /5 = 20.000 spellen aan je vrienden.Je moet een team samenstellen
die ook waarschijnlijk weer een team moeten samenstellen hoe heet dat vroeger ook alweer o ja pyramide spel of kettingbrief daar begon het mee.
Ik zou me nog maar niet druk gaan maken over belasting e.d.

gr Henk

syarlotte1111111111

Hallo Henk,
Ik maak geen gebruik van goldmine, daarbij is het doel zoveel mogelijk mensen overhalen idd.
Je kunt ook geld verdienen door zelf spellen te verkopen. Ik voel niet de behoefte om mezelf te bewijzen, maar omdat je er naar vraagt. Ik heb in een paar maanden zo'n 16k omzet gedraait, maar de markt is nog lang niet verzadigd. Vandaar dat ik een schatting maak van een jaarlijkse omzet van 100k. Voordat ik uitbreid wil ik graag eerst wat informatie inwinnen, vandaar dit topic.
Ik geloof niet meer in sinterklaas, maar toch bedankt voor je input.
Informeer jezelf eens voor dat je zulke belachelijke statements maakt.

tijger1

Waarom zou iemand bij u spellen kopen en niet in een winkel? En wat levert die omzet van € 16.000 dan op?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

syarlotte1111111111 schreef:Hallo Henk,
Ik maak geen gebruik van goldmine, daarbij is het doel zoveel mogelijk mensen overhalen idd.
Je kunt ook geld verdienen door zelf spellen te verkopen. Ik voel niet de behoefte om mezelf te bewijzen, maar omdat je er naar vraagt. Ik heb in een paar maanden zo'n 16k omzet gedraait, maar de markt is nog lang niet verzadigd. Vandaar dat ik een schatting maak van een jaarlijkse omzet van 100k. Voordat ik uitbreid wil ik graag eerst wat informatie inwinnen, vandaar dit topic.
Ik geloof niet meer in sinterklaas, maar toch bedankt voor je input.
Informeer jezelf eens voor dat je zulke belachelijke statements maakt.
Ik vindt de statements van Henk nog helemaal zo gek niet. Ik geloof ook niet in sprookjes, ik woon wel vlak bij de Efteling, maar in dat soort sprookjes geloof ook ik niet.

Mocht u er toch nog geld aan verdienen dient u fe doen wat tijger1 al adviseerde.

syarlotte1111111111

@tijger1, het werkt zo, als spellen in de aanbieding zijn dan koop ik ze in. Als de aanbieding voorbij is dan verkoop ik ze op g2a met winst. Daar heb ik een wereldwijd publiek, en ben ik de goedkoopste aanbieder.

Voorbeeld: spel A is te koop voor 10 euro op steam, andere site verkoopt tijdelijk steam keys voor 3 euro, ik koop die 1000 in. Na de aanbieding verkoop ik de keys voor 5 euro op g2a. Dat is zo'n 40% winst na transactiekosten. Het enige wat ik nodig heb is geduld.

Wat realistischere getallen leveren zo'n 10% winst op. Het probleem is dat de volle 16k wel door mijn rekening heen gaat. Als ik daar 30% belasting over moet betalen gaat het hele verhaal dus niet door.

tijger1

U moet over de winst daar, in 2016, in ieder geval 36,55% inkomstenbelasting over betalen en 5,50% premie ZVW.

En waarom zouden de mensen ze dan niet voor € 3,00 op die andere site kopen?

syarlotte1111111111

tijger1 schreef:U moet over de winst daar, in 2016, in ieder geval 36,55% inkomstenbelasting over betalen en 5,50% premie ZVW.

En waarom zouden de mensen ze dan niet voor € 3,00 op die andere site kopen?
Bedankt! Dat beantwoord mijn vraag.

In reactie op uw vraag: omdat die kortingen altijd maar tijdelijk zijn (typisch een week of een weekend), na die actie ben ik dus de goedkoopste.

tijger1

Nog even terugkomen op uw btw vraag. U bent geen ondernemer, heb daardoor niets met btw van doen.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Simpel spam om de eigen toko te promoten.

syarlotte1111111111

stefanhouterman schreef:Simpel spam om de eigen toko te promoten.
Dat was niet mijn intentie.

Ik heb geen referral links in de o.p. gezit, dus ik weet niet waarom je dat denkt.
Tevens is de kans dat je iets van mij koopt vrij klein aangezien er zoveel andere verkopers zijn op g2a.

Maar dit topic mag worden gesloten, mijn vraag is beantwoord.

igen

Ongelezen bericht door igen »

20.000 games per jaar? Of zijn het je Keys die je verkoopt? Met een ton winst zit je dan zomaar op 50.000 Keys die je moet verkopen. Da's grofweg 150 Keys per dag.
En dat , zoals je zelf zegt, in een nichemarkt.
Het is weer weekend....

syarlotte1111111111

@igen

Geen ton winst per jaar, slechts 10k ongeveer. (1 ton omzet)
Ik verkoop alleen keys, er is dus geen sprake van verzending(skosten).
Op goede dagen verkoop ik zo'n 100 games per dag, gemiddelde prijs 10 euro per stuk.
Maar dat is alleen op vrijdagen/zaterdagen en met wat geluk.
In praktijk haal ik de ton omzet per jaar niet, tenzij ik uitbreid.
Uitbreiden gaat nog niet omdat ik nog niet zoveel kapitaal heb, maar dat moet in de toekomst wel lukken.
Mijn winst kan ik natuurlijk weer gelijk gebruiken om nog meer in te kopen.

Honderd games per dag is nog helemaal niet zo gek.
Sommige verkopers hebben wel een paar honderd duizend transacties, dan kijk je naar de datum waarop de account aangemaakt is en dan zie je dat ze nog maar 2 jaar oud zijn. Dit is overigens allemaal publieke info.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

U bent dus slechts intermediair, bemiddelaar tuissen de eigenlijke verkoper en de particuliere afnemer. De eigenlijke verkoper levert de goederen en int het geld, inclusief de BTW (naar het bestemmingslandprincipe) en draagt deze BTW via de regeling afstandsverkopen netjes af.

U krijgt inkomsten uit een bemiddelingsdienst van de eigenlijke verkoper. Over die inkomsten bent u inkomstenbelasting verschuldigd. Afhankelijk van uw mogelijk andere inkomsten uit arbeid, betaalt u over deze extra inkomsten het tarief van uw hoogste schaal. Als u niets anders verdient is dit inderdaad zo'n 36%. U dient dit zèlf op te geven bij uw belastingaangifte of, als u géén aangifte doet, er één aan te vragen om zo deze inkomsten te melden.

themryc

Ongelezen bericht door themryc »

syarlotte1111111111 schreef:@igen

Geen ton winst per jaar, slechts 10k ongeveer. (1 ton omzet)
Ik verkoop alleen keys, er is dus geen sprake van verzending(skosten).
Op goede dagen verkoop ik zo'n 100 games per dag, gemiddelde prijs 10 euro per stuk.
Maar dat is alleen op vrijdagen/zaterdagen en met wat geluk.
In praktijk haal ik de ton omzet per jaar niet, tenzij ik uitbreid.
Uitbreiden gaat nog niet omdat ik nog niet zoveel kapitaal heb, maar dat moet in de toekomst wel lukken.
Mijn winst kan ik natuurlijk weer gelijk gebruiken om nog meer in te kopen.

Honderd games per dag is nog helemaal niet zo gek.
Sommige verkopers hebben wel een paar honderd duizend transacties, dan kijk je naar de datum waarop de account aangemaakt is en dan zie je dat ze nog maar 2 jaar oud zijn. Dit is overigens allemaal publieke info.
Hey Sjarlotte, ben je nog steeds bezig met G2A?

Gesloten