Pagina 1 van 1

Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 08 dec 2015 15:10
door michieldejong
Heeft iemand een mening/ervaring met de betrouwbaarheid van de keukenzaak reviews op qasa.nl?
Op zich geloof ik meer in de macht van de grote getallen tegenover persoonlijke ervaringen waar je pech of geluk kan hebben.

Ik ben op zoek naar een keukenzaak in de buurt van Amsterdam en dan springt DB keuken met vestiging Keur keukens er toch wel erg bovenuit op qasa. Een 9.7, waar bijvoorbeeld Eigenhuis (voorkeurszaak van mijn nieuwbouwproject) op een 7.0 uitkomt en een zaak als Superkeukens op een 6.3.

Alleen vind ik dan het cijfer 9.7 wel weer verdacht hoog. Kan dat verschil echt zo groot zijn of wordt er gemanipuleerd?

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 08 dec 2015 17:25
door werkbladenspecialist
Ken deze reviewsite niet maar bij de site waar wij onze reviews laten hosten kunnen wij in ieder geval geen goed reviews kopen. Het is verder bijna onmogelijk om meer dan een vijftig reviews zelf in te vullen. Zit de zaak dus met weinig hoge scores dan is dat verdacht (tenzij ze net begonnen zijn) Voor wat betreft de hoogte van de cijfers, er zijn mensen die 100% tevreden zijn en je een 7 geven maar er zijn er ook die je een 10 geven, als je er veel hebt met een 10 .... Maar een 9,7 dan moet je nooit een klager hebben gehad.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 09 dec 2015 10:05
door Adviseerden
hallo,

Bij Qasa worden alle reviews gecheckt. Ik heb begrepen dat positieve en negatieve reviews gecheckt worden of ze kloppen. Het schijnt dat ze de oren niet laten hangen naar de aangesloten bedrijven. Ik weet dat er namelijk geprobeerd wordt door bedrijven om negatieve reacties te laten verwijderen maar dat doen ze dus niet als het correcte revieuws zijn.

Volgens mij kloppen de reacties dus redelijk goed.

groetjes

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 26 jan 2016 17:20
door neepio2016
Ben het met adviseerden eens.
Ik heb wel sterk de indruk dat bepaalde zaken die onderdeel zijn van een grote keten uit Waalwijk hun personeel op rustige momenten op Qasa positieve reacties laten plaatsen.
Als je er een paar opzoekt zie je zo dat een aantal van deze postingen erg op elkaar lijken.
Hierdoor wordt het gemiddelde cijfer opgekrikt.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 18 mar 2016 06:36
door Deskundige77
Feit is dat Qasa een commercieel bedrijf is. Een commercieel bedrijf heeft als basis winst te maken. Alle bedrijven die erop staan hebben dezelfde doelstelling. Zonder conclusies hierin te binden is 1 plus 1: 2.
Veel mensen denken dat vergelijkingssites een soort consumenten organisaties zijn. Dat is zeker niet het geval bij Qasa.
Denk dus goed na voordat je blindelings vaart op dergelijke sites en ga ook op je eigen gevoel af.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 18 mar 2016 10:09
door Brahms
Ik ben van mening dat dit soort review sites verre van betrouwbaar zijn. Er spelen allemaal belangen achter de schermen, waarvan wij als lezer / consument geen weet van hebben.
Prachtig om te schrijven dat de revieuws gecontroleerd worden door Qasa, maar hoe doen ze dit dan ?
Zoveel E-mail adressen, zoveel meningen denk ik maar. Hoge scores vind ik altijd wat verdacht, bedrijven met (erg) lage scores vaak minder verdacht, maar daar wil je niet kopen.
In Turkse hotels worden hele gratis reizen verloot onder vakantiegangers welke een goede, of meer goede revieuws schrijven op bv Zoover.
Wij schreven een heel slechte revieuw over een groot en bekende restaurantketen in Nederland, en die werd gewoon verwijderd van Zoover........

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 18 mar 2016 10:54
door GJvdZ
Brahms schreef:Ik ben van mening dat dit soort review sites verre van betrouwbaar zijn. Er spelen allemaal belangen achter de schermen, waarvan wij als lezer / consument geen weet van hebben.
Wij zijn buiten consument toch ook werknemer en weten toch hoe er in de praktijk gewerkt wordt? Bij mij op het werk wordt er echt niet zo gesjoemeld (als een klant een slechte beoordeling geeft gaan we er aan werken om te verbeteren, we gaan niet de klant z'n mond snoeren om er intern beter uit te komen), maar wellicht heb jij andere ervaringen met jouw werk.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 28 jun 2017 11:29
door sum124get
Qasa is een betaalde dienst.

Als bedrijf kan je of wel of niet betalen voor de services van Qasa.
- Betaal je niet, kunnen gebruikers hun review achterlaten en worden deze niet gemanaged.
- Betaal je wel, de goede reviews worden bewaard, de slechte verwijderd.

Dat is in het kort waar het op neer komt. Feitelijk een charmantere vorm van chantage.
ik werk bij een bedrijf dat niet wenst mee te doen aan dit soort vormen van consumenten bedonderen.
Wij hebben dus inderdaad geen mooi cijfer :wink:

Neem dit soort websites alsjeblieft met een korreltje zout..

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 19 jul 2017 11:51
door smulspecialist
Ik heb ervaring met Qasa ! Het bedrijf waar ik werk staat er ook op ! Als betaalde klant waardoor mensen door kunnen klikken naar onze website., en we onze eigen foto's kunnen plaatsen. Iedere klant positief of negatief wordt nageteld door Qasa en daarna 1op1 geplaatst. Zelfs bemiddelt Qasa als er negatieve review is teneinde het probleem voor de klant op te lossen ! Waarna de klant hierover een bericht kan toevoegen als hij/zij wil. Uiterst correct wordt er hier door Qasa mee omgegaan.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 17 aug 2017 16:02
door Captain Chaos
sum124get schreef:Qasa is een betaalde dienst.

Als bedrijf kan je of wel of niet betalen voor de services van Qasa.
- Betaal je niet, kunnen gebruikers hun review achterlaten en worden deze niet gemanaged.
- Betaal je wel, de goede reviews worden bewaard, de slechte verwijderd.
Heb je hier een bron of bewijs voor?

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 12 okt 2017 14:42
door Factfinder
Qasa lijkt helaas te manipuleren.

Negatieve recensies, over een aan hen betalende klant, worden niet geplaatst.
Betaal je als keukenzaak niet, dan heb je pech, want dan worden positieve reacties geblokkeerd zodra het er te veel worden. Uitgezocht en aangetoond.
Dit is een vorm van chantage, waar je je moeilijk tegen kunt verweren. Wel weten ze zo een prima inkomstenbron te genereren over de rug van een ander.

Het zegt in ieder geval iets over de bedrijven die besluiten mee te doen. Blijkbaar lukt het niet om op eigen kracht goede recensies te krijgen. Ieder weldenkend mens zal begrijpen dat veel waarderingen boven de 9,5 enige waarheidsgetrouwheid missen.

Laat je dus niet bedotten.

PS Er wordt beweerd dat een aantal bedrijven die in de top 10 staat, verwevenheid heeft met Qasa. Daar heb ik geen bewijzen voor kunnen vinden. Wel is het zo dat de Qasa eigenaar uit een van deze bedrijven komt.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 22 nov 2017 15:11
door mornragoth
Soortgelijke ervaring met Qasa; maanden bezig geweest met een badkamerofferte bij een bedrijf, meerdere adviseurs gehad en eigenlijk niet goed geholpen. Uiteindelijk een veels te dure offerte gekregen waar we snel klaar mee waren.

Na mijn ervaring gedeeld te hebben op Qasa een belletje gekregen dat ze mijn ervaring er niet op kunnen laten staan aangezien ik niet tot aankoop ben overgegaan. Tsja, nu snap ik wel hoe dat bedrijf aan een 9.7 kwam; ze leveren vast wel goed werk voor dat geld... Marge genoeg voor de aftersales.

Oftewel; ook Qasa is gewoon weer een marketing tool voor de bedrijven... De aloude vuistregel blijft gelden; if you're not paying for it, you're the product.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 06 dec 2017 23:06
door crazyme
Wanneer je niet genoeg korting krijgt geef je een slechte review terwijl je eigenlijk nooit verder bent gekomen dan een offerte.

Ik denk dat reviews van klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan een waardevolle beoordeling kunnen geven. Zij hebben immers de ervaring van alle onderdelen van het bedrijf.

Re: Betrouwbaarheid Qasa reviews

Geplaatst: 07 dec 2017 09:57
door webshopeigenaar14
Nu ken ik Qasa niet uit eigen ervaring, maar ik ben wel bekend met andere review sites. En ook met klanten die bijna allemaal denken dat dit soort systemen te beinvloeden zijn.

Bij de grotere review systemen is dat absoluut niet zo. Je betaald als bedrijf juist voor de betrouwbaarheid van de reviews. Dat werkt 2 kanten op:

Voor het bedrijf waarover reviews geplaatst worden:
- name en shame in vrijwel onmogelijk zonder daadwerkelijk een aankoop gedaan te hebben. Hiermee voorkom je dat concurrenten je even snel massaal zwart gaan maken.
- bij een negatieve recensie krijg je (meestal 14 dagen) de tijd om het met de klant op te lossen voordat de review geplaatst wordt. Vaak gaat het namelijk om een misverstand of een prima op te lossen situatie. Kun je dit binnen die 14 dagen oplossen dan heeft de klant nog de mogelijkheid om de review aan te passen. Dat is echter niet verplicht.

Voor de klant:
- het bedrijf kan een review niet tegenhouden en censureren. Hooguit indien er gevloekt of andere ongepaste verwoordingen plaatsvinden.

De meeste mensen denken echter dat dit soort systemen compleet gemanipuleerd zijn. Ik krijg ook soms van een klant te horen nadat een misverstand opgelost is: maak er maar een voldoende van, of haal hem maar weg. Dat kan een bedrijf dus niet.