Gisteren een laptop en een mobiel besteld bij CoolBlue, betaald met PayPal. Een paar minuten later ontvang ik een e-mail van CoolBlue dat de betaling is mislukt omdat deze is afgekeurd. Dan staat er ook zo'n mega irritante zin bij van '..misschien zijn we wel te veilig..', wtf. zo veilig dat ze geen geld willen verdienen, wie houden ze nou voor de gek.
Ik kijk op PayPal, betaling gewoon uitgevoerd, dus ik maak daar een geschil aan. Vervolgens stuur ik een e-mail naar de klantenservice van CoolBlue met vraag om tekst en uitleg. Na een uurtje krijg ik bericht van PayPal dat geschil is gesloten, blijkt dat het bedrag door CoolBlue is teruggestort, knap als de betaling mislukt zou zijn. Vervolgens wacht ik nog steeds op de tekst en uitleg... (binnen 4 uur staat er op de site).
Blijkbaar is dit de manier om niet voorradige producten die je wel kan bestellen met levering volgende dag, ongedaan te maken.
Uit deze ervaring en de meerdere negatieve koude blauwe ervaringen op dit forum besluit ik er geen zaken meer mee te doen, ik ga wel naar de bol of 4launch of alternate, daar zijn ze iig eerlijk over hun voorraden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coolblue, besteld en toch niet, betaald en toch niet
Re: Coolblue, besteld en toch niet, betaald en toch niet
Als je je geld terug hebt, wat is dan het probleem?
Er kan toch iets fout gegaan zijn, dan kan je het toch nog een keer proberen? Storing, vertraging, soms gaat er ook wel eens iets mis met de automatische verwerking. Maar nee, we nagelen het bedrijf gelijk aan de schandpaal.
Er kan toch iets fout gegaan zijn, dan kan je het toch nog een keer proberen? Storing, vertraging, soms gaat er ook wel eens iets mis met de automatische verwerking. Maar nee, we nagelen het bedrijf gelijk aan de schandpaal.
Re: Coolblue, besteld en toch niet, betaald en toch niet
Haha veel plezier bij Bol en consorten. Heb je die al gegoogeld?
Re: Coolblue, besteld en toch niet, betaald en toch niet
Ben je bekend met Coolblue? Zijn wat duur, maar hebben een briljant goede aftersales. Aan de houding in je post te zien snap ik echter dat je niet het geduldige type bent. Had gewoon even de telefoon gepakt of een bericht via social media verstuurd, dan had je direct antwoord gehad en hadden ze het waarschijnlijk ook naar volle tevredenheid voor je opgelost. Jammer dat je dan meteen tot een dergelijk bericht overgaat en mensen op het verkeerde been zet voor de status van zo'n bedrijf.simple schreef:Gisteren een laptop en een mobiel besteld bij CoolBlue, betaald met PayPal. Een paar minuten later ontvang ik een e-mail van CoolBlue dat de betaling is mislukt omdat deze is afgekeurd. Dan staat er ook zo'n mega irritante zin bij van '..misschien zijn we wel te veilig..', wtf. zo veilig dat ze geen geld willen verdienen, wie houden ze nou voor de gek.
Ik kijk op PayPal, betaling gewoon uitgevoerd, dus ik maak daar een geschil aan. Vervolgens stuur ik een e-mail naar de klantenservice van CoolBlue met vraag om tekst en uitleg. Na een uurtje krijg ik bericht van PayPal dat geschil is gesloten, blijkt dat het bedrag door CoolBlue is teruggestort, knap als de betaling mislukt zou zijn. Vervolgens wacht ik nog steeds op de tekst en uitleg... (binnen 4 uur staat er op de site).
Blijkbaar is dit de manier om niet voorradige producten die je wel kan bestellen met levering volgende dag, ongedaan te maken.
Uit deze ervaring en de meerdere negatieve koude blauwe ervaringen op dit forum besluit ik er geen zaken meer mee te doen, ik ga wel naar de bol of 4launch of alternate, daar zijn ze iig eerlijk over hun voorraden.
Re: Coolblue, besteld en toch niet, betaald en toch niet
TS is die droomkandidaat voor iedere IT en logistieke functie. Als hij het voor het zeggen heeft gaat alles 120% perfect en zijn er al een keer problemen dan heeft hij die opgelost voordat een klant het heeft gemerkt.
Re: Coolblue, besteld en toch niet, betaald en toch niet
Coolblue staat erg goed te boek qua klantenservice, en pionieren ook veel vernieuwingen in de E-commerce markt voor consumenten. Denk aan steeds snellere leveringen, nu zelfs op zondag ism PostNL, en het digitaal kunnen tekenen van mobiele telefoon contracten aan de deur op een ipad etc. Het feit dat ze zo te lezen binnen een dag het geld terugstorten, terwijl daar wettelijk 30 dagen voor staat uit mijn hoofd, onderstreept dat in mijn ogen. Maar goed, ook zij kunnen. en zullen, wel eens steekje laten vallen, het zijn nog steeds mensen aan de achterkant, en dit is de drukste periode van het jaar, ook voor hen.
Persoonlijk zijn ze mijn keuze als ik iets wil kopen wat iets meer service vereist, oa mijn mobiele telefooncontract laatst. Voor kleinere dingen of simpele elektronica kies ik wel de goedkoopste webshop (met keurmerken) uit, of probeer ik het in China bij DX ofzo.
Persoonlijk zijn ze mijn keuze als ik iets wil kopen wat iets meer service vereist, oa mijn mobiele telefooncontract laatst. Voor kleinere dingen of simpele elektronica kies ik wel de goedkoopste webshop (met keurmerken) uit, of probeer ik het in China bij DX ofzo.
Re: Coolblue, besteld en toch niet, betaald en toch niet
Ik heb een prima ervaring met Coolblue; snel en uitermate klantvriendelijk.
Yvonne
Yvonne