Pagina 1 van 1
Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 11 dec 2015 18:36
door TomvanHooff
Ik word helemaal radeloos van de klantenservice van TELE 2.
Ik heb op 22 september een telefoon abonnement besteld bij TELE 2, helaas kan ik er tot op de dag van vandaag geen gebruik van maken. (11-12-15), nu gaat het over een nummerovername van Telfort naar TELE 2, het nummer zit blijkbaar vast in het systeem bij TELE 2. Na zeker 15x te hebben gebeld met de klantenservice van TELE 2, hebben zij mij nog steeds niet kunnen vertellen hoe lang dit nog gaat duren, en waneer dit probleem verholpen gaat worden. Iets wat je denk ik niet kan vragen van een consument/klant vragen, om nog even te wachten maar daarbij niet kunnen vertellen hoe lang. Daar komt nog bij dat de klantenservice mij iedere keer belooft dat er contact met mij opgenomen wordt deze afspraak zijn ze helaas nog niet 1x na kunnen komen. Ook kan ik mijn abonnement bij TELE 2 niet opzeggen omdat mijn nummer vast zit in hun systeem en dat ze het abonnement om die reden ook niet kunnen opzeggen.
Nu hebben ze mij een uiterlijke datum van de doorlooptijd van de afdeling die daar mee bezig zou moeten zijn geven. 11 december om 17:00 zou er uiterlijk contact met mij zijn geweest.
Wederom niets, nu ben ik weer met de klanten service gaan bellen.
Zij wisten mij te vertellen dat het probleem helaas niet verholpen is, dat had ik uiteraard zelf ook al wel gemerkt, maar meer konden ze niet voor mij doen.
Ik zit dus echt helemaal vast, ik kan niet opzeggen, ze leveren mij geen product, houden wel mijn 06- vast, en kunnen mij helaas ook niet vertellen hoe lang dit nog kan gaan duren. (een medewerker van de klantenservice durfde zelfs te zeggen dat het misschien wel 6 maanden wachten zou kunnen zijn).
Ik weet niet meer wat ik nu moet doen, wat zijn mijn rechten als consument klant?
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 22 jan 2016 11:50
door Eef2016
Ik heb precies hetzelfde probleem. Nieuwe simkaart aangevraagd in augustus en vast in het systeem. Mij wordt echter steeds als ik bel beloofd dat het binnen 2-14 werkdagen opgelost is. Mijn geduld is nu echt op. Klantenservice bellen heeft geen zin. En mailadres hebben ze niet/tonen ze niet. Misschien een idee voor de koude douche?
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 22 jan 2016 21:26
door kaaskop 43
Ik begrijp sommige mensen niet hoor, als jullie nu voordat jullie een contract bij deze oplichtersclub sloten eens gegoogeld hadden op bv " ervaringen tele2" had je nooit overgestapt

Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 27 jan 2016 20:25
door kaaskop 43
MichielFRL schreef:kaaskop 43 schreef:Ik begrijp sommige mensen niet hoor, als jullie nu voordat jullie een contract bij deze oplichtersclub sloten eens gegoogeld hadden op bv " ervaringen tele2" had je nooit overgestapt

Bij welke "oplichtersclub" kan je dan wel een mobiel abonnement afsluiten?
Bij alle providers gaat wel eens iets mis. Tegenover de (in verhouding) enkele klachten staan veel meer positieve ervaringen welke niet gedeeld worden op internet. We klagen nu eenmaal graag.
Er zijn oplichters en oplichters, Tele2 en bv ook Hollandse Nieuwe springen er zeer negatief uit.
Hollandse Nieuwe neemt maatregelen, Tele2 trekt zich nooit ergens iets van aan.
Het is vooral de klungeligheid en de manier van omgang die Tele2 de das om doet.
Ze proberen mensen op een slinkse wijze uit te zuigen, het zijn steeds weer dezelfde klachten die ik lees.
Ze zijn gewoon willens en wetens aan het oplichten en traineren.
Ik zou bijna willen zeggen, alles beter dan Tele2
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 18 mei 2016 22:46
door Teb
Ben wel benieuwd of topicstarter inmiddels een oplossing heeft? Ook ik loop tegen dit probleem bij Tele2 aan; 6 april nieuw contract, 22 april zou nummer portering gebeuren. Maar sinds 22 april ben ik dus niet meer bereikbaar. Uren al aan de telefoon gezeten met klantenservice, 2 - 15 werkdagen zou alles kosten. Inmiddels een maand verder, maar nog steeds geen actief nummer. Nog geen seconde kunnen bellen, nog geen byte kunnen downloaden.
Iets met een backoffice, en dat er iets vast zit in het systeem. Is er hoop dat ik ooit mijn nummer nog terug ga krijgen?
Zou ik van mijn respijt termijn gebruik kunnen maken, op de hoop dat een andere provider wel mijn nummer kan porteren?
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 25 jul 2016 15:44
door Ina01
* Mijn telefoon is in april 2016 plotseling onbruikbaar geworden.
* Had een simonly abonnement bij Hollands Nieuwe.
* Heb in april 2016 een nieuw abonnement met toestel afgesloten bij Tele2.
* Mijn oude simonly abonnement bij Hollands Nieuwe liep nog tot 28 augustus 2016.
* Sinds april 2016 betaal ik ook aan Tele2 mijn nieuwe abonnement voor telefoon en abonnement.
* Nu blijkt dat mijn nummer niet meegenomen kan worden per 28 augustus 2016 naar het Tele 2 abonnement.
* Toen ik in april door omstandigheden een tweede nieuw abonnement erbij moest kopen heeft Tele 2 mij verzekerd dat ik mijn nummer kan behouden.
* Ongelooflijk dat zoiets eenvoudig als nummerbehoud niet mogelijk is!!!
* Dit telefoonnummer staat op allerlei communicatie/visitekaartjes e.d. en hoort al zeker 10 jaar bij mij.
* Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige Nederlander ben bij wie een telefoon stuk gaat terwijl er nog een abonnement op zit en dat dit betekent dat ik mijn eigen nummer kwijt raak.

Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 26 jul 2016 09:45
door Dirkie
Ina01 schreef:* Mijn telefoon is in april 2016 plotseling onbruikbaar geworden.
* Had een simonly abonnement bij Hollands Nieuwe.
* Heb in april 2016 een nieuw abonnement met toestel afgesloten bij Tele2.
* Mijn oude simonly abonnement bij Hollands Nieuwe liep nog tot 28 augustus 2016.
* Sinds april 2016 betaal ik ook aan Tele2 mijn nieuwe abonnement voor telefoon en abonnement.
* Nu blijkt dat mijn nummer niet meegenomen kan worden per 28 augustus 2016 naar het Tele 2 abonnement.
* Toen ik in april door omstandigheden een tweede nieuw abonnement erbij moest kopen heeft Tele 2 mij verzekerd dat ik mijn nummer kan behouden.
* Ongelooflijk dat zoiets eenvoudig als nummerbehoud niet mogelijk is!!!
* Dit telefoonnummer staat op allerlei communicatie/visitekaartjes e.d. en hoort al zeker 10 jaar bij mij.
* Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige Nederlander ben bij wie een telefoon stuk gaat terwijl er nog een abonnement op zit en dat dit betekent dat ik mijn eigen nummer kwijt raak.

Volgens mij kun je pas per 28 augustus een nieuw abonnement bij een andere provider afsluiten met nummer behoud. Hollands Nieuwe zal namelijk pas per die datum het nummer vrijgeven.
En waarschijnlijk ben je inderdaad niet de enige bij wie de telefoon kapot gaat terwijl je simonly abonnement nog niet verlopen is. Maar de meeste mensen kopen dan een nieuw toestel en sluiten geen nieuw abonnement met toestel af denk ik.
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 26 jul 2016 12:37
door Ina01
* Dat weet ik nu, maar toen nog niet.
* Mijn telefoon is stuk gegaan, zoals het nu is betekent dat dat je een los toestel kunt kopen of 5 maanden geen mobiele telefoon heb.
* Ik heb een nieuw abonnement & toestel afgesloten. Ik nam het feit dat ik 5 maanden twee abonnementen moest betalen op de koop toe.
* Het tele 2 abonnement heb ik nog niet gebruikt. Ik heb nooit om een nieuw nummer gevraagd, maar wel ongevraagd gekregen.
* Bij het afsluiten heb ik meteen tegen Tele 2 gezegd dat ik mijn nummer wil behouden.
* Hollands nieuwe geeft overigens ook aan dat zij mijn huidige abonnement niet kunnen stopzetten als Tele2 daar niet om vraagt?? Dit hoor ik vanochtend??? Dus nog een probleempje erbij??
* Er wordt niet samengewerkt tussen de telefoonproviders. De klant is wel heel erg de dupe hiervan. Die mag alleen betalen, maar klantvriendelijkheid is nul!!
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 26 jul 2016 16:22
door GJvdZ
De providers werken prima samen volgens de afgesproken spelregels. Je moet alleen wel het proces volgen anders wordt het een zooitje met miljoenen gebruikers.
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 26 jul 2016 16:40
door Ina01
* Dat is helaas niet mijn ervaring.
* Zou graag een klantvriendelijke oplossing van Tele 2 horen binnen de gegeven situatie.
* De aangeboden oplossing van Tele 2 is een nieuw telefoonnummer. (wat ik niet wil en waarom ik zeker niet heb gevraagd) en problemen bij het opzeggen van mijn (oude)abonnement bij Hollands Nieuwe blijft ook.
* Tele 2 adviseert mij om nog een tweede abonnement bij hun te nemen met mijn nummer behoud omdat het nu, op 26 juli 2016, wel kan. Wel blijft dan het in april 2016 afgesloten abonnement van € 24,00 p mnd ook nog twee jaar doorlopen. Dat zijn toch geen oplossingen!?
*Tenslotte innen ze wel graag het abonnementsgeld van miljoenen gebruikers.
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 26 jul 2016 21:44
door berndv
vreemd, waarom zou nummerbehoud onmogelijk zijn? Nummerbehoud zou altijd mogelijk moeten zijn, mits het te behouden nummer per de aangevraagde datum vrij is. Voor consumenten geldt een termijn van 60 dagen in de toekomst waarbinnen je het mag aanvragen. Het nummer van tele2 zou normaliter gewoon moeten kunnen vervallen en vervangen kunnen worden door het overgenomen nummer van Hollands Nieuwe. Zo werkt het bij de meeste providers tenminste. Je zult in ieder geval tot de overgang wel dubbele abonnementskosten krijgen, maar dat is je eigen keuze geweest door vroegtijdig een nieuw abonnement af te sluiten, want Hollands Nieuwe wil natuurlijk dat jij je aan je contractuele verplichting houdt tot je contract afloopt.
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 27 jul 2016 06:31
door kweenie
berndv schreef:vreemd, waarom zou nummerbehoud onmogelijk zijn? Nummerbehoud zou altijd mogelijk moeten zijn, mits het te behouden nummer per de aangevraagde datum vrij is. Voor consumenten geldt een termijn van 60 dagen in de toekomst waarbinnen je het mag aanvragen.
Daar geef je meteen al het antwoord op de vraag. Als in april en nieuw abonnement wordt afgesloten, dan ligt de einddatum van het oude abonnement meer dan 60 dagen in de toekomst en gaat het nummerbehoud niet door.
De aangeboden oplossing van Tele 2 is een nieuw telefoonnummer. (wat ik niet wil en waarom ik zeker niet heb gevraagd)
Als je een nieuw telefoonabonnement aanvraagt, dan krijg je daar altijd een telefoonnummer bij. Impliciet vraag je bij een nieuw abonnement dus altijd om een nieuw nummer. Als je al een nummer had, dan kan als service dat nummer worden overgezet, mits je voldoet aan de voorwaarden daarvoor. Als het nieuwe abonnement ingaat lang voordat het oude stopt, dan voldoe je niet aan die voorwaarden en hoeven ze niet mee te werken aan nummerbehoud.
Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat je een nieuw, extra, abonnement erbij neemt als je toestel stuk is. Maar dat is een ander verhaal.
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 27 jul 2016 10:37
door berndv
kweenie schreef:berndv schreef:vreemd, waarom zou nummerbehoud onmogelijk zijn? Nummerbehoud zou altijd mogelijk moeten zijn, mits het te behouden nummer per de aangevraagde datum vrij is. Voor consumenten geldt een termijn van 60 dagen in de toekomst waarbinnen je het mag aanvragen.
Daar geef je meteen al het antwoord op de vraag. Als in april en nieuw abonnement wordt afgesloten, dan ligt de einddatum van het oude abonnement meer dan 60 dagen in de toekomst en gaat het nummerbehoud niet door.
sorry, ik ging niet uit van de beperkingen van een provider, maar van de mogelijkheden van een andere provider. In het verleden heb ik namelijk wel van de mogelijkheid gebruik gemaakt in verband met een defect toestel een extra abonnement er bij te nemen en vervolgens een periode dubbele kosten te dragen. Dat extra abonnement was bij T-Mobile en daar is het geen enkel probleem om achteraf nog nummerbehoud aan te vragen.
https://forum.t-mobile.nl/nummerbehoud- ... gen-204218
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 28 jul 2016 11:32
door Ina01
In tegenstelling tot een aantal eerder gevoerde telefoongesprekken(5) met Tele2, ben ik vandaag gebeld door Tele2 met de mededeling dat ik mijn nummer kan behouden als in augustus het abonnement bij Hollands Nieuwe afloopt. Na toch wel heel veel gedoe en behoorlijk wat tijd aan kwijt geweest ben ik blij dat het nu is geregeld.
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 01 aug 2016 12:09
door Dirkie
Ina01 schreef:In tegenstelling tot een aantal eerder gevoerde telefoongesprekken(5) met Tele2, ben ik vandaag gebeld door Tele2 met de mededeling dat ik mijn nummer kan behouden als in augustus het abonnement bij Hollands Nieuwe afloopt. Na toch wel heel veel gedoe en behoorlijk wat tijd aan kwijt geweest ben ik blij dat het nu is geregeld.
Volgens mij is het nog niet opgelost. Er is alleen een belofte. Zou je t.z.t. willen laten weten of het nu echt opgelost is.
Re: Tele 2 Nummerovername
Geplaatst: 05 aug 2016 14:12
door Ina01
Doe ik!