Pagina 1 van 1

verisure alarminstallatie niet naar wens

Geplaatst: 12 dec 2015 21:23
door Eddy77
Beste forum gasten,

Op 22 december 2014 is bij mij thuis een compleet alarm systeem geïnstalleerd door verisure.
Op aanraden van de installateur is er in onze woonkamer een fotodetector en een achterdeur contact geplaats.
Wij wilden eigenlijk een extra contact op het achterraam, omdat inbrekers in het verleden ons huis zijn binnen gekomen via dit raam terwijl wij gewoon lagen te slapen.
Volgens de installareur was de fotodetector in kombinatie met het deurcontact ruim voldoende, mocht men via het raam inbreken dan zou de fotodetector direct alarm slaan.

Tevens is er een fotodetector geplaats bij ons op de bovenverdieping, de overloop, welke via de HOME functie op het paneel zou worden uitgeschakeld zodat wij s nachts gewoon via de overloop naar de wc zouden kunnen.
Via deze HOME functie zou dus de rest van het huis wel ingeschakeld zijn en zowel de voordeur, achterdeur als ook de fotodetector in de woonkamer ingeschakeld staan.

Tot slot hebben wij een brandmelder in de keuken ( de meegeleverde hitte melder ) en een rookmelder in zowel de woonkamer als de overloop laten plaatsen.
Zowel bij een inbraak alarm als bij een brandmelding zouden de fotodetectoren 3 foto’s maken en deze naar de centrale sturen. Een prima en veilig gevoel.

Wat wil nu het geval, in de afgelopen elf maanden dat wij dit systeem in gebruik hebben, zijn er een 3 tal ( valse ) brandmeldingen geweest waarop ik door de centrale ben gebeld.
Op mijn vraag of men op de foto’s kon zien of er daadwerkelijk brand was werd steeds gezegd er zijn geen foto’s gemaakt, dus ik moest vanuit mijn werk naar huis om te controleren of er iets aan de hand was.
Gelukkig was het steeds een vals alarm.

Mede door deze valse meldingen is er donderdag 4 december een monteur langs geweest om het systeem na te kijken.
Deze monteur vertelde mij dat zowel de fotodetector in de woonkamer als de fotodetector op de overloop in de HOME functie uitgeschakeld waren !!
De fotodetector in de woonkamer stond niet eens ingesteld ! Oftewel ik ben er elf maanden lang onterecht vanuit gegaan dat wij s nachts veilig waren in ons huis.
( ik had al eerder gebeld om door te geven dat de fotodetector volgens mij niet goed reageerde omdat mijn zoon per ongeluk de woonkamer deur had geopend terwijl het alarm was ingeschakeld en er ging geen alarm af)

Tot slot vertelde de monteur mij ook nog even dat het logisch was dat er bij een brandmelding geen foto’s verstuurd werden, ook dit was namelijk niet ingesteld door de monteur op 22 december 2014!

Ik heb voor de installatie van het systeem 242 euro betaald en vervolgens dus elke maand 31 euro voor de aansluiting bij de centrale.

Nu vind ik dus zelf dat de installatie niet goed is gedaan en heb ik verisure gemaild en hierover een klacht ingediend en compensatie gevraagd voor zowel de installatie als de elf maanden waarin ik dus niet beveiligd ben geweest.

Nu heeft verisure mij geantwoord en hun excuses hiervoor aangeboden. Verder bieden ze mij voor de komende elf maanden ( ik moet dan dus mijn lidmaatschap bij hun centrale met een jaar verlengen!) 10% korting op mijn maandbedrag, hetgeen dus neerkomt op 11 x 3,10 = 34,10 euro.

Dit lijkt mij eigenlijk een beetje weinig, niet echt een compensatie. Ofwel?

Wat is redelijk in zo'n situatie? Kan ik iets eisen?

Re: verisure alarminstallatie niet naar wens

Geplaatst: 12 dec 2015 21:49
door stefanhouterman
Wat is met de alarminstallatie van 2011 die je hebt laten installeren, met het 5 jarig contract, wat nog niet afgelopen is?

Re: verisure alarminstallatie niet naar wens

Geplaatst: 12 dec 2015 22:05
door Eddy77
stefanhouterman schreef:Wat is met de alarminstallatie van 2011 die je hebt laten installeren, met het 5 jarig contract, wat nog niet afgelopen is?

Dat alarmsysteem is vervangen, aangezien securitas stopte met de particuliere afdeling en alleen voor de zakelijke klanten ging was het dus mogelijk per direct het contract te ontbinden en over te stappen naar een andere aanbieder.

Hierdoor kon verisure mij een nieuw systeem aanbieden met een nieuw contract, het oude contract werd dus per direkt beeindigd.

De nieuwe contracten via verisure lopen per jaar en dus ook niet meer per 5 jaar.

Re: verisure alarminstallatie niet naar wens

Geplaatst: 12 dec 2015 22:38
door stefanhouterman
Is de nieuwe installatie dan niet met alle opties getest, dat achteraf de fouten pas ontdekt zijn?

Re: verisure alarminstallatie niet naar wens

Geplaatst: 12 dec 2015 22:49
door Eddy77
stefanhouterman schreef:Is de nieuwe installatie dan niet met alle opties getest, dat achteraf de fouten pas ontdekt zijn?
De installateur heeft het systeem ingesteld en gekoppeld aan de meldkamer, alles zou idd werken zoals het hoorde volgens hem. Er is wel getest of de meldkamer het signaal binnen kreeg.

Alle componenten waren volgens hem goed gekoppeld aan het systeem en werkend.
Hij had ook de HOME functie ingesteld zoals hierboven beschreven en getest volgens hem ja.

Pas na elf maanden toen er voor het eerst weer een monteur langskwam bleek het dus toch niet goed gedaan te zijn en eea niet te werken.

Verder kon verisure zien dat er voor het laatst ingelogd was in de configuratie van het systeem op 22 december 2014, dus na de installatie is er verder niemand aangeweest hetgeen alleen maar bevestigd dat het van het begin af niet goed ingesteld is geweest.

Verisure opperde namelijk eerst nog even of ik niet zelf in het systeem eea had uitgeschakeld, maar dit kon men dus zelf tegenspreken nadat ze de logs bekeken hadden

Re: verisure alarminstallatie niet naar wens

Geplaatst: 12 dec 2015 23:05
door stefanhouterman
Ja, wat kan je als compensatie vragen.

Misschien vragen om de 11 maanden te delen, wie weet!