verisure alarminstallatie niet naar wens
Geplaatst: 12 dec 2015 21:23
Beste forum gasten,
Op 22 december 2014 is bij mij thuis een compleet alarm systeem geïnstalleerd door verisure.
Op aanraden van de installateur is er in onze woonkamer een fotodetector en een achterdeur contact geplaats.
Wij wilden eigenlijk een extra contact op het achterraam, omdat inbrekers in het verleden ons huis zijn binnen gekomen via dit raam terwijl wij gewoon lagen te slapen.
Volgens de installareur was de fotodetector in kombinatie met het deurcontact ruim voldoende, mocht men via het raam inbreken dan zou de fotodetector direct alarm slaan.
Tevens is er een fotodetector geplaats bij ons op de bovenverdieping, de overloop, welke via de HOME functie op het paneel zou worden uitgeschakeld zodat wij s nachts gewoon via de overloop naar de wc zouden kunnen.
Via deze HOME functie zou dus de rest van het huis wel ingeschakeld zijn en zowel de voordeur, achterdeur als ook de fotodetector in de woonkamer ingeschakeld staan.
Tot slot hebben wij een brandmelder in de keuken ( de meegeleverde hitte melder ) en een rookmelder in zowel de woonkamer als de overloop laten plaatsen.
Zowel bij een inbraak alarm als bij een brandmelding zouden de fotodetectoren 3 foto’s maken en deze naar de centrale sturen. Een prima en veilig gevoel.
Wat wil nu het geval, in de afgelopen elf maanden dat wij dit systeem in gebruik hebben, zijn er een 3 tal ( valse ) brandmeldingen geweest waarop ik door de centrale ben gebeld.
Op mijn vraag of men op de foto’s kon zien of er daadwerkelijk brand was werd steeds gezegd er zijn geen foto’s gemaakt, dus ik moest vanuit mijn werk naar huis om te controleren of er iets aan de hand was.
Gelukkig was het steeds een vals alarm.
Mede door deze valse meldingen is er donderdag 4 december een monteur langs geweest om het systeem na te kijken.
Deze monteur vertelde mij dat zowel de fotodetector in de woonkamer als de fotodetector op de overloop in de HOME functie uitgeschakeld waren !!
De fotodetector in de woonkamer stond niet eens ingesteld ! Oftewel ik ben er elf maanden lang onterecht vanuit gegaan dat wij s nachts veilig waren in ons huis.
( ik had al eerder gebeld om door te geven dat de fotodetector volgens mij niet goed reageerde omdat mijn zoon per ongeluk de woonkamer deur had geopend terwijl het alarm was ingeschakeld en er ging geen alarm af)
Tot slot vertelde de monteur mij ook nog even dat het logisch was dat er bij een brandmelding geen foto’s verstuurd werden, ook dit was namelijk niet ingesteld door de monteur op 22 december 2014!
Ik heb voor de installatie van het systeem 242 euro betaald en vervolgens dus elke maand 31 euro voor de aansluiting bij de centrale.
Nu vind ik dus zelf dat de installatie niet goed is gedaan en heb ik verisure gemaild en hierover een klacht ingediend en compensatie gevraagd voor zowel de installatie als de elf maanden waarin ik dus niet beveiligd ben geweest.
Nu heeft verisure mij geantwoord en hun excuses hiervoor aangeboden. Verder bieden ze mij voor de komende elf maanden ( ik moet dan dus mijn lidmaatschap bij hun centrale met een jaar verlengen!) 10% korting op mijn maandbedrag, hetgeen dus neerkomt op 11 x 3,10 = 34,10 euro.
Dit lijkt mij eigenlijk een beetje weinig, niet echt een compensatie. Ofwel?
Wat is redelijk in zo'n situatie? Kan ik iets eisen?
Op 22 december 2014 is bij mij thuis een compleet alarm systeem geïnstalleerd door verisure.
Op aanraden van de installateur is er in onze woonkamer een fotodetector en een achterdeur contact geplaats.
Wij wilden eigenlijk een extra contact op het achterraam, omdat inbrekers in het verleden ons huis zijn binnen gekomen via dit raam terwijl wij gewoon lagen te slapen.
Volgens de installareur was de fotodetector in kombinatie met het deurcontact ruim voldoende, mocht men via het raam inbreken dan zou de fotodetector direct alarm slaan.
Tevens is er een fotodetector geplaats bij ons op de bovenverdieping, de overloop, welke via de HOME functie op het paneel zou worden uitgeschakeld zodat wij s nachts gewoon via de overloop naar de wc zouden kunnen.
Via deze HOME functie zou dus de rest van het huis wel ingeschakeld zijn en zowel de voordeur, achterdeur als ook de fotodetector in de woonkamer ingeschakeld staan.
Tot slot hebben wij een brandmelder in de keuken ( de meegeleverde hitte melder ) en een rookmelder in zowel de woonkamer als de overloop laten plaatsen.
Zowel bij een inbraak alarm als bij een brandmelding zouden de fotodetectoren 3 foto’s maken en deze naar de centrale sturen. Een prima en veilig gevoel.
Wat wil nu het geval, in de afgelopen elf maanden dat wij dit systeem in gebruik hebben, zijn er een 3 tal ( valse ) brandmeldingen geweest waarop ik door de centrale ben gebeld.
Op mijn vraag of men op de foto’s kon zien of er daadwerkelijk brand was werd steeds gezegd er zijn geen foto’s gemaakt, dus ik moest vanuit mijn werk naar huis om te controleren of er iets aan de hand was.
Gelukkig was het steeds een vals alarm.
Mede door deze valse meldingen is er donderdag 4 december een monteur langs geweest om het systeem na te kijken.
Deze monteur vertelde mij dat zowel de fotodetector in de woonkamer als de fotodetector op de overloop in de HOME functie uitgeschakeld waren !!
De fotodetector in de woonkamer stond niet eens ingesteld ! Oftewel ik ben er elf maanden lang onterecht vanuit gegaan dat wij s nachts veilig waren in ons huis.
( ik had al eerder gebeld om door te geven dat de fotodetector volgens mij niet goed reageerde omdat mijn zoon per ongeluk de woonkamer deur had geopend terwijl het alarm was ingeschakeld en er ging geen alarm af)
Tot slot vertelde de monteur mij ook nog even dat het logisch was dat er bij een brandmelding geen foto’s verstuurd werden, ook dit was namelijk niet ingesteld door de monteur op 22 december 2014!
Ik heb voor de installatie van het systeem 242 euro betaald en vervolgens dus elke maand 31 euro voor de aansluiting bij de centrale.
Nu vind ik dus zelf dat de installatie niet goed is gedaan en heb ik verisure gemaild en hierover een klacht ingediend en compensatie gevraagd voor zowel de installatie als de elf maanden waarin ik dus niet beveiligd ben geweest.
Nu heeft verisure mij geantwoord en hun excuses hiervoor aangeboden. Verder bieden ze mij voor de komende elf maanden ( ik moet dan dus mijn lidmaatschap bij hun centrale met een jaar verlengen!) 10% korting op mijn maandbedrag, hetgeen dus neerkomt op 11 x 3,10 = 34,10 euro.
Dit lijkt mij eigenlijk een beetje weinig, niet echt een compensatie. Ofwel?
Wat is redelijk in zo'n situatie? Kan ik iets eisen?