LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziekenhuisrekening na arbeidsongeval
ziekenhuisrekening na arbeidsongeval
ik heb een ernstig arbeidsongeval gehad waardoor mijn contract niet is verlengt.
nu zit ik dus in de ziektewet bij het uwv.
moet mijn baas de niet door de verzekering gedekte rekeningen betalen?
mijn herstel gaat waarschijnlijk nog tot volgend jaar zomer duren en het is helemaal nog niet zeker of ik volledig herstel.
mijn baas heeft dit arbeidsongeval dat in belgie gebeurde niet gemeld.
waar heb ik recht op nu ik veel minder geld krijg van het uwv?
nu zit ik dus in de ziektewet bij het uwv.
moet mijn baas de niet door de verzekering gedekte rekeningen betalen?
mijn herstel gaat waarschijnlijk nog tot volgend jaar zomer duren en het is helemaal nog niet zeker of ik volledig herstel.
mijn baas heeft dit arbeidsongeval dat in belgie gebeurde niet gemeld.
waar heb ik recht op nu ik veel minder geld krijg van het uwv?
-
Re: ziekenhuisrekening na arbeidsongeval
Volgens deze link moet je als slachtoffer zelf een civiele procedure opstarten als het bedrijfsongeval niet is gemeld....
http://www.inspectieszw.nl/Images/Meldi ... 312342.pdf
Beterschap.
http://www.inspectieszw.nl/Images/Meldi ... 312342.pdf
Beterschap.
Bij UWV is tijdens werkloosheid maximaal 13 weken ziektewet kreeg ik te horen dus snel regelen...
Hij is als werkgever verantwoordelijk als het zijn schuld was dus nu actie en niet wachten.
Een schadeloos stelling minimaal en vermoedelijk zit er meer in.
Hij is als werkgever verantwoordelijk als het zijn schuld was dus nu actie en niet wachten.
Een schadeloos stelling minimaal en vermoedelijk zit er meer in.
Uw werkgever had dat ongeval per omgaande moeten melden. Lees hier. http://www.inspectieszw.nl/contact/arbe ... al_melden/
Maar u kunt dat natuurlijk ook zelf nog doen.
U dient ook aan uw zorgverzekeraar door te geven dat u gewond bent door een arbeidsongeval, dan gaan zij de kosten verhalen.
Dus neem contact op met uw zorgverzekeraar.
Maar u kunt dat natuurlijk ook zelf nog doen.
U dient ook aan uw zorgverzekeraar door te geven dat u gewond bent door een arbeidsongeval, dan gaan zij de kosten verhalen.
Dus neem contact op met uw zorgverzekeraar.
iedereen bedankt voor de reacties.
ik heb er heel veel aan gehad.
ben nu in "gesprek" met een advocaat.
prettige feestdagen!!
ik heb er heel veel aan gehad.
ben nu in "gesprek" met een advocaat.
prettige feestdagen!!
Vooral heel veel sterkte bij het verdere herstel.
Hoop dat het weer allemaal goed komt, immers goede gezondheid is het belangrijkste.
Hoop dat het weer allemaal goed komt, immers goede gezondheid is het belangrijkste.
-
Niet elk ongeval dient door de werkgever bij de inspectie gemeld te worden. Allleen ongevallen met blijvend letsel en/of ziekenhuisopname zijn meldingsplichtig.
De werkgever is bijna altijd aansprakelijk voor alle kosten van een arbeidsongeval, alleen in geval van opzet of het exlpliciet niet volgen van de geldende veiligheidsvoorschriften kan dit anders zijn. Dit geldt dus ook voor jouw ziekenhuisrekening.
Het niet verlengen van een arbeidscontract vanwege een arbeidsongeval is niet ethisch.
Het doet bij mij de vraag rijzen of dit arbeidsongeval wel bij de wekgever is gemeld, en opgenomen in de bedrijfsregistratie van ongevallen met verzuim. Heeft jouw werkgever uberhaupt de het ongeval en de aansprakelijkheid erkent ?
De werkgever is bijna altijd aansprakelijk voor alle kosten van een arbeidsongeval, alleen in geval van opzet of het exlpliciet niet volgen van de geldende veiligheidsvoorschriften kan dit anders zijn. Dit geldt dus ook voor jouw ziekenhuisrekening.
Het niet verlengen van een arbeidscontract vanwege een arbeidsongeval is niet ethisch.
Het doet bij mij de vraag rijzen of dit arbeidsongeval wel bij de wekgever is gemeld, en opgenomen in de bedrijfsregistratie van ongevallen met verzuim. Heeft jouw werkgever uberhaupt de het ongeval en de aansprakelijkheid erkent ?
beste leo,
mijn baas was erbij toen het gebeurde!!!!
dit was/ is overigens niet de eerste keer dat een medewerker iets overkomt tijdens het werk, maar onze baas heeft een erg grote mond en doet of zijn neus bloed. andere collega's zijn na een ongeval ook in het ziekenhuis behandelt.
wordt hoog tijd dat hij wordt aangepakt.
mijn baas was erbij toen het gebeurde!!!!
dit was/ is overigens niet de eerste keer dat een medewerker iets overkomt tijdens het werk, maar onze baas heeft een erg grote mond en doet of zijn neus bloed. andere collega's zijn na een ongeval ook in het ziekenhuis behandelt.
-
Gezien dit is het beste zoals langste adem al aangeeft om nu zelf het ongeval bij SZW te melden , dan komt het proces vanzelf op gangroanroda schreef:mijn baas was erbij toen het gebeurde!!!!