LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewust verkeerde informatie Oxxio verkoper

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Smallie01

Bewust verkeerde informatie Oxxio verkoper

Ongelezen bericht door Smallie01 »

Verschrikkelijk bedrijf dat Oxxio! Zij geven aan niet verantwoordelijk te zijn voor de informatie die een verkoper aan de deur geeft. Daardoor zitten wij nu vast aan de standaard boete van 2x €125.
Mijn vriendin heeft heel duidelijk bij de verkoper aangegeven dat ze na een aantal maanden gaat verhuizen en dan het contract weer moet opzeggen. Of ze dan geen boete krijgt ivm verhuizing. 'Nee hóór! Als je het contract stopt ivm verhuizing krijg je geen boete', werd er gezegd.
Daarom verder ook geen aandacht aan geschonken toen we de overeenkomst kregen. Totdat een kennis van ons aangaf dat dit niet waar was! Zijn we toch maar direct gaan bellen. Wat krijg je vervolgens te horen van de zeer botte en klantontvriendelijk meneer. ' Sorry, u bent net 2 dagen te laat. U zit vast aan de boete. Wij kunnen niets voor u doen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor wat de verkoper aan informatie geeft'. Die verkoper is er toch namens de Oxxio! Ik snap dat je die lui inhuurt via een bedrijf. Maar ze vertegenwoordigen de Oxxio op dat moment wel gewoon.
Nog maar een keer bellen. Of er nog mogelijkheden zijn. Gelukkig een zeer aardige, meedenkende en klantvriendelijke dame aan de lijn. Maar ook deze dame kon helaas niets voor ons betekenen. Ik kan het contact van mijn vriendin overnemen, maar ja. Dan krijg ik een boete van mijn huidige leverancier. En je denkt toch niet dat ik nu ooit nog klant wil zijn bij Oxxio. Ik ga ook zeker iedereen in mijn omgeving waarschuwen voor deze boevenbende. Vooral geen klant worden bij Oxxio!
Oxxio! Bedankt voor de 'geweldige' voorlichting! Weer een hoop geld kwijt in ruil voor dramatische service. Als je het als bedrijf hiervan moet hebben, moet je jezelf niet alleen als werknemer schamen maar ook als mens.

moederslink

Re: Bewust verkeerde informatie Oxxio verkoper

Ongelezen bericht door moederslink »

Smallie01 schreef:Mijn vriendin heeft heel duidelijk bij de verkoper aangegeven dat ze na een aantal maanden gaat verhuizen en dan het contract weer moet opzeggen. Of ze dan geen boete krijgt ivm verhuizing. 'Nee hóór! Als je het contract stopt ivm verhuizing krijg je geen boete.
Zomaar 1 vraagje: waarom een contract aangaan terwijl je weet dat je dit contract weer moet ontbinden omdat je gaat verhuizen??
Waarom kan dit contract niet worden meegenomen naar het nieuwe adres?
Bij tussentijdse ontbinding van welk contract dan ook zit er per definitie een boete aan vast ( er zijn dacht ik een paar uitzonderingen), dat weet zo.n colporteur ook, dus die heeft gelogen.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Nog veel belangrijker is de vraag waarom aan de deur bij een colporteur een contract wordt afgesloten. En dan nog voor drie jaar.

moederslink

tijger1 schreef:Nog veel belangrijker is de vraag waarom aan de deur bij een colporteur een contract wordt afgesloten. En dan nog voor drie jaar.
@tijger1: ik lees nergens dat het voor 3 jaar is :wink:
Voor mij is het ook altijd een raadsel waarom mensen dit soort belangrijke contracten " eventjes " ad deur afhandelen :o

tijger1

Omdat de Ts het heeft over twee maal € 125,00 boete bij opzeggen. En dat is voor een contract van drie jaar.

moederslink

Oh... ok , waarom dan niet eenmalig € 250 ( i.p.v 2x € 125 ? ) ?
Anyway: valt me nog mee, goed € 83 per jaar oftewel € 7 p.m :oops:
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 dec 2015 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

tijger1

moederslink schreef:Oh...waarom dan niet eenmalig € 250 ( i.p.v 2x € 125 ? ) ?
Anyway: valt me nog mee, goed € 83 per jaar oftewel € 7 p.m . :x
Omdat het per contract gaat. Dus € 125 voor elektra en € 125 voor gas.

moederslink

Ok, duidelijk... :)

Melviinbl

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Waarom idd niet contract meeverhuizen?
Ik ben onlangs verhuisd en kon mijn contract voor gas niet meenemen ivm stadsverwarming.
Geen boete.
Plus het is wel makkelijk afschuiven op Oxio vind ik hoor.
Zelf een beetje nadenken mag ook wel vind ik.
Of is dit te makkelijk gedacht?

Gesloten