Pagina 1 van 1

Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 16:22
door Tom B.
Dure magnetron-oven gekocht bij CoolBlue.
Nu, 2maanden later houdt de oven er na 45 minuten mee op.
Reactie CoolBlue : opsturen voor reparatie, want 2 maanden oud.
Oke; zullen we doen. Maar originele verpakking al weggegooid.
Waar vind ik een doos van 55x55x33 cm ? Da's echt heel groot! Niet te krijgen.
Reactie CoolBlue : Brengen naar Groningen (200km !!) of zelf een doos regelen. Verder denkt men niet meer mee. Het is Uw probleem.
En voor Cool Blue : niet zo cool; was dus mijn laatste aankoop!

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 17:36
door Klaas Jan
Ik zie het probleem niet zo. U hebt de originele doos weggegooid en maakt nu Coolblue verantwoordelijk voor dat probleem. Zoek een doos of knutsel er een in elkaar en los uw eigen probleem zelf op zou ik zeggen.

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 17:52
door Tom B.
Ik heb zelf een doos gebouwd, de magnetron weegt 20 kg.
Waar het mij om gaat is de starre houding van coolblue.
Ik heb gevraagd of ze een lege doos konden opsturen, nee dus.
Ik heb gevraagd of ze een andere magnetron konden sturen, dan kon ik die doos gebruiken.
Maar ook dat ging niet.
Kijk, mijn fout was dat ik niet binnen 14 dagen na aankoop de zaak heb aangekaard.
Maar ja, toen deed het probleem zich nog niet voor.
Nu zou je zeggen wat zeurt die man toch over een doos!
Koop een verhuisdoos en klaar is kees.
Jammer, nogmaals: het benodigde formaat van 55x55x33 cm bestaat gewoon niet.
Na uren knutselen had ik zelf een verpakking gebouwd : houten vlonder, styropor bescherming en stevig karton. En veel plakband. Daarna met 2 man in de auto tillen.
Lessons learned : geloof niet alle mooie beloften ("we doen alles voor een glimlach") en gooi verpakkingen pas weg na de garantietijd.
En Coolblue ..... nee, toch maar niet meer.

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 17:55
door kokka
ik zie ook het probleem niet. Coolblue wil hem repareren, je hoeft hem alleen maar op te sturen.
als je 200km van groningen woont, kan je mischien beter naar hun filiaal in Utrecht (of amsterdam)

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 18:01
door Quark
Ik zet zelf altijd de dozen op zolder tot de garantie is afgelopen.

U heeft een probleem, Cool Blue doet wat ze moeten doen, u moet er alleen voor zorgen dat u hem opstuurt. En er zijn echt wel goede dozen te vinden, dan maar een beetje groter en wat meer piepschuim.

Vind dit geen topic waard

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 18:35
door Tom B.
Uitdaging: vindt een goede doos van het juiste formaat!

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 18:41
door kokka
dat is de hele essentie van het leven :lol:

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 17 dec 2015 22:45
door Moneyman
Tom B. schreef:Uitdaging: vindt een goede doos van het juiste formaat!
Zoals ik in je andere exact hetzelfde topic al zei: wat verwacht je dan? Dat coolblue je een doos toestuurt ofzo? Alsof zij die wel hebben liggen...

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 18 dec 2015 00:03
door alfatrion
Vanuit het principe is dit het probleem van de verkoper (ECLI:NL:RBHAA:2012:BW6479, ECLI:NL:RBMNE:2013:BY8341). Maar vanuit pragmatisme zou ik kiezen voor een grotere doos en daar iets aan verpakkings- en/of vulmateriaal aan in te doen. Dat gene wat gekocht moet worden kan inrekening worden gebracht.

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 18 dec 2015 00:40
door igen
Een combi-ding van 55 bij 55 bij 33..cm
20 kilo? Serieus? Heb je een stuk lood-om-oud-ijzer met een glazen deurtje om de prak in op te warmen?

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 18 dec 2015 10:30
door newmikey
Tom B. schreef: Kijk, mijn fout was dat ik niet binnen 14 dagen na aankoop de zaak heb aangekaard.
Maar ja, toen deed het probleem zich nog niet voor.
Ik zou voortaan preventief alles wat u aanschaft onmiddelijk terugzenden! Rechten heb je om gebruik van te maken. Zo, opgelost.

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 18 dec 2015 17:24
door A.niem
Tom B. schreef:Dure magnetron-oven gekocht bij CoolBlue.
Nu, 2maanden later houdt de oven er na 45 minuten mee op.
Reactie CoolBlue : opsturen voor reparatie, want 2 maanden oud.
Oke; zullen we doen. Maar originele verpakking al weggegooid.
Waar vind ik een doos van 55x55x33 cm ? Da's echt heel groot! Niet te krijgen.
Reactie CoolBlue : Brengen naar Groningen (200km !!) of zelf een doos regelen. Verder denkt men niet meer mee. Het is Uw probleem.
En voor Cool Blue : niet zo cool; was dus mijn laatste aankoop!
Als u de magnetron in een witgoedzaak een stad verder op had gekocht, hadden ze ook gezegd: Kom maar brengen en dan gaan we hem repareren voor u. Dan zat u ook met het probleem om het artikel daar heen te brengen. Had u kosten zoals benzine, parkeergeld, misschien had u hier wel vrij voor moeten nemen, enz. En dat alles 2 x. (U moet de gerepareerde magnetron natuurlijk ook weer ophalen)

Nu heeft u enkel het "probleem" van een passende doos. Het verzenden wordt u al uit handen genomen door PostNL.

Loop een willekeurige winkel binnen en vraag om een grote doos. De kans is groot dat ze die wel voor u hebben liggen. Probleem opgelost.

We kunnen overal wel een probleem van maken, en dan deze problemen bij voorkeur afschuiven op een ander (in dit geval Coolblue) alleen omdat dat het makkelijkst is.
Tom B. schreef:Ik heb zelf een doos gebouwd, de magnetron weegt 20 kg.
Waar het mij om gaat is de starre houding van coolblue.
Ik heb gevraagd of ze een lege doos konden opsturen, nee dus.
Ik heb gevraagd of ze een andere magnetron konden sturen, dan kon ik die doos gebruiken.
Maar ook dat ging niet.
Dat was wel mogelijk. Maar dan moest u de tweede magnetron eerst even afrekenen. Dan was dat geen enkel probleem geweest.
Tom B. schreef:Kijk, mijn fout was dat ik niet binnen 14 dagen na aankoop de zaak heb aangekaard.
Maar ja, toen deed het probleem zich nog niet voor.
Nu zou je zeggen wat zeurt die man toch over een doos!
De volgende gezegde gaat ook hier weer op:
Klagen is een ander de schuld geven (om)dat je zelf niet tijdig hebt gereageerd

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 19 dec 2015 10:26
door moederslink
Tom B. schreef: Nu zou je zeggen wat zeurt die man toch over een doos!
nou inderdaad, zooo groot is 55-55-33 nou ook weer niet.
TomB schreef:En Coolblue ..... nee, toch maar niet meer.
Zeker niet meer 200 km verderop en uw klaagzang heeft verder niets te maken met Coolblue als webshop en hun producten.
Over hen klagen omdat zij geen lege doos aanleveren? :(

Re: Cool Blue is niet zo cool

Geplaatst: 19 dec 2015 12:38
door Melviinbl
Sorry maar ik kan niet geloven dat je geen passende doos kan vinden.
Vind dat Cool Blue gehandeld heeft zoals het hoort.