LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Daka discrimineert bij werving personeel
Daka discrimineert bij werving personeel
Daka discrimineert
Je zou anno 2015 toch verwachten dat winkels niet meer doen aan (openlijke) discriminatie.
Kledingzaak Daka vindt het schijnbaar maar niets dat mensen van het mannelijke soort komen werken in hun winkel. En dit ondanks het feit dat ze er geen moeite mee hebben om jongens en herenkleding te verkopen.
Uw zoon of man hoeft in ieder geval niet te solliciteren bij dit filiaal in de Randstad met deze advertentie op de etalageruit !
Echte Dames gaan hier voor..................
Je zou anno 2015 toch verwachten dat winkels niet meer doen aan (openlijke) discriminatie.
Kledingzaak Daka vindt het schijnbaar maar niets dat mensen van het mannelijke soort komen werken in hun winkel. En dit ondanks het feit dat ze er geen moeite mee hebben om jongens en herenkleding te verkopen.
Uw zoon of man hoeft in ieder geval niet te solliciteren bij dit filiaal in de Randstad met deze advertentie op de etalageruit !
Echte Dames gaan hier voor..................
- Bijlagen
-
- Daka.jpg (174.24 KiB) 2479 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Daka discrimineert bij werving personeel
Is dit een troll ofzo? Is toch veel te weinig informatie om een oordeel te kunnen geven. Daka heeft veel verschillende afdelingen qua sport/kleding. Misschien zoeken ze iemand bij de dameszwemkleding of damessporten? Ik zie bij de Hunkemoller ook nooit kerels staan..of dat nou discriminatie is..
Deze algemene advertentie zit gewoon op de ruit. Personeel bij deze supergrote winkel lopen allemaal over alle afdelingen. Ze verkopen veel, sportkleding, jassen, schoenen, truien, maar geen lingerie.......aerox schreef:.....Is toch veel te weinig informatie om een oordeel te kunnen geven.....
En alle supermarkten(+veel andere bedrijven) doen aan leeftijdsdiscriminatie, sjoemelen met uren en pauzes of ontslaan Nederlands personeel om goedkopere (veelal Oost-Europese) mensen in te zetten. Algemeen bekend en wordt niets aan gedaan. Wat wou je er aan doen?
-
Tsja, je verandert er niets aan, al mag een werkgever niet discrimineren. Zelfs al zetten ze "m/v" in de advertenties staat het ze nog vrij om zelf te bepalen wie ze aannemen, en wie niet. Een zwangere vrouw mogen ze ook niet weigeren, maar je kunt natuurlijk altijd wel een andere reden bedenken waarom iemand niet aangenomen wordt
In dat opzicht is het zelfs fideel van Daka, om je de moeite te besparen om eventueel te solliciteren als man.
In dat opzicht is het zelfs fideel van Daka, om je de moeite te besparen om eventueel te solliciteren als man.
Met deze instelling kunnen we de helft of meer van dit forum verwijderen.langste adem schreef:...Tsja, je verandert er niets aan......
Mijn insteek was juist om te laten zien hoe het niet hoort, misschien pakt Daka het op
-
Misschien hebben ze teveel mannelijk personeel en zoeken nu vrouwen voor de broodnodige balans?
Ik weet niet of jij een man bent ( denk het wel) , maar loop daar eens binnen en vraag er eens naar
Ik weet niet of jij een man bent ( denk het wel) , maar loop daar eens binnen en vraag er eens naar
Nog leuker, loop naar binnen om te solliciterenmoederslink schreef:....maar loop daar eens binnen en vraag er eens naar ....
Voldoe aan alle eisen, behalve één........
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
De overheid dicrimineert ook. Die promoten vrouwen in topfuncties, of ze nu de meest geschikte kandidaat zijn of niet
Geef eens voorbeelden waar vrouwen zijn benoemd terwijl mannen het beter gedaan zouden hebben? Die positieve discriminatie is alleen maar bedoeld om het old boys netwerk te doorbreken.kokka schreef:De overheid dicrimineert ook. Die promoten vrouwen in topfuncties, of ze nu de meest geschikte kandidaat zijn of niet
of ze daadwerkelijk benoemd worden weet ik niet, maar ik zei ook dat de overheid het promoot.
oh enne.. een vrouwelijke minister van verkeer of defensie ?? kom op nou!
Hmm, proef ik daar wat Old Spice, euh Old Boy's mannelijk chauvinisme? Het gaat in beide gevallen om bestuurders. niet iemand die een asfaltmachine bedient, of als commando door de duinen van Uruzgan sluipt.kokka schreef:of ze daadwerkelijk benoemd worden weet ik niet, maar ik zei ook dat de overheid het promoot.
Dat is wat je inderdaad vaak kunt zien. Een advertentie voor 'Dames (M/V)'. Tsja... dan ben je op papier wel lekker politiek correct bezig, maar ik denk dat het in de praktijk weinig zal voorkomen dat er dan een mannelijke dame wordt uitgekozen. Als die al zouden solliciteren.Mucha schreef:Tja. M/V in je advertentie zetten en dan tegen de helft van de sollicitanten moeten zeggen dat ze "niet in het team passen" of "dat de keuze helaas niet op u is gevallen" is ook niet alles.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Omdat winkeliers zich ook aan de wet moeten houden. Anti-discriminatie is een grondrecht. Een winkelier mag zelf - binnen de marges van de wet - zijn strategie bepalen.Mucha schreef:Van de andere kant gezien.... Waarom zou je als winkelier niet zelf mogen beslissen wie je in je eigen winkel wilt hebben werken ? Anti discriminatie kan ook wel eens te ver gaan.
Om te mogen discrimineren moet je daar hele goede redenen voor hebben, bv inderdaad dat je mee vrouwen wilt om de balans recht te trekken. Dat heet positieve discriminatie en is dus wel toegestaan.
Dat een man geen vrouwen spullen kan verkopen is nonsense. Een goede verkoper kan alles verkopen.
Right, ken jij een vrouw die zich in het pashokje van een lingeriewinkel een nieuwe BH laat aanmeten door een man? Van de dames die ik ken, en dat zijn verder geëmancipeerde ruimdenkende vrouwen, is er volgens mij niet één die in zo'n geval niet naar een winkel verderop gaat, waar dat door een vrouw gedaan wordt.olaf79 schreef:Omdat winkeliers zich ook aan de wet moeten houden. Anti-discriminatie is een grondrecht. Een winkelier mag zelf - binnen de marges van de wet - zijn strategie bepalen.Mucha schreef:Van de andere kant gezien.... Waarom zou je als winkelier niet zelf mogen beslissen wie je in je eigen winkel wilt hebben werken ? Anti discriminatie kan ook wel eens te ver gaan.
Om te mogen discrimineren moet je daar hele goede redenen voor hebben, bv inderdaad dat je mee vrouwen wilt om de balans recht te trekken. Dat heet positieve discriminatie en is dus wel toegestaan.
Dat een man geen vrouwen spullen kan verkopen is nonsense. Een goede verkoper kan alles verkopen.
Artikel 5 van de AWGB (algemene wet op de gelijke behandeling) stelt duidelijk:
Artikel 5
1. Onderscheid (tussen man en vrouw) is verboden bij:
a. de aanbieding van een betrekking en de behandeling bij de vervulling van een openstaande betrekking;
Wat deze winkel dus doet is gewoon verboden.
Artikel 5
1. Onderscheid (tussen man en vrouw) is verboden bij:
a. de aanbieding van een betrekking en de behandeling bij de vervulling van een openstaande betrekking;
Wat deze winkel dus doet is gewoon verboden.
Die ken ik zeker. En zo ruimdenkend zijn jouw vrouwelijke vrienden dan ook weer niet. Laten zij zich ook niet door een mannelijke gynaecoloog behandelen?sjohie schreef:Right, ken jij een vrouw die zich in het pashokje van een lingeriewinkel een nieuwe BH laat aanmeten door een man? Van de dames die ik ken, en dat zijn verder geëmancipeerde ruimdenkende vrouwen, is er volgens mij niet één die in zo'n geval niet naar een winkel verderop gaat, waar dat door een vrouw gedaan wordt.
Jahoor, en oa ook door een mannelijke vroedvrouw (vroedman?). Alleen dat zijn beroepen met een serieuze selectie, wat voor een medewerker in een winkel niet gaat. En daar is ook wel wat meer keuze in.olaf79 schreef:Die ken ik zeker. En zo ruimdenkend zijn jouw vrouwelijke vrienden dan ook weer niet. Laten zij zich ook niet door een mannelijke gynaecoloog behandelen?sjohie schreef:Right, ken jij een vrouw die zich in het pashokje van een lingeriewinkel een nieuwe BH laat aanmeten door een man? Van de dames die ik ken, en dat zijn verder geëmancipeerde ruimdenkende vrouwen, is er volgens mij niet één die in zo'n geval niet naar een winkel verderop gaat, waar dat door een vrouw gedaan wordt.