LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive misleidt consument met Zorgleden korting

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Zorgje88

Unive misleidt consument met Zorgleden korting

Ongelezen bericht door Zorgje88 »

Op de website van zorgpartij Omring staat "Univé en Omring werken al een aantal jaren samen en daar profiteert u van. Omringpashouders ontvangen bij Univé collectief voordeel op hun zorg- en schadeverzekeringen.". Er wordt op de site 10% korting beloofd:
Alle voordelen op een rijtje

Omdat het nu weer de tijd is om naar uw zorgverzekering te kijken, zetten wij hieronder de belangrijkste voordelen van deze samenwerking tussen Univé en Omring op een rijtje:

U ontvangt 10% korting op de Zorg Samen polis (basisverzekering)
U ontvangt 10% korting op de aanvullende verzekeringen Goed, Beter en Best
U ontvangt uw volledige lidmaatschapsbedrag voor 2014 terug, als u een aanvullende verzekering hebt afgesloten via het collectief van Omring. Hiervoor kunt u een declaratieformulier + een kopie van uw lidmaatschapspas van 2014 opsturen naar Univé (Postbus 25030, 5600 RS Eindhoven)
Ik heb zowel via de link op de Omring site als op de Unive site zelf een offerte aangevraagd. De volgende offertes kreeg ik terug (met maximaal eigen risico en jaarbetaling):

Unive via Omring link:
- Basisverzekering Geregeld: 965,84 euro (ipv 1144,04)
- € 885,- eigen risico € -178,20
- Aanvullend Goed: 177,61 Euro
- Tand Best: 474,61 Euro
1% jaarkorting, maakt totaal 1618,06 Euro.
Met de belofte het geld voor de Omring pas terug te krijgen als een kopie wordt opgestuurd. (22 euro)

Via Unive rechtstreeks:
- Basis Geregeld € 1.144,04
- Aanvullend pakket Goed € 106,33
- Tand Best € 474,61
Totaalpremie per jaar € 1.546,78
In de premie is deze korting al verwerkt:
- Kennismakingskorting: 10.0%
Overige korting
- Jaarbetaling: 1.0% premiekorting

Ik vind dit misleiding.
Hetzelfde gebeurt met "ledenkorting" voor leden van Icare, Evean en Zorggroep Meander. Waarschijnlijk zijn er nog veel meer want voor elke "kortingslink" is een ander code zichtbaar in de URL. (bijv Omring is internetcode=qL64wK49)

joep873

Re: Unive misleidt consument met Zorgleden korting

Ongelezen bericht door joep873 »

Klopt, de marketingjongens proberen allemaal om de berekeningen zo ondoorzichtig mogelijk te maken.
In deze berekening komt het verschil vooral doordat je vanuit het collectief de 10% kennismakingskorting misloopt.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zorgje88 schreef:Unive via Omring link:
- Basisverzekering Geregeld: 965,84 euro (ipv 1144,04)
- Aanvullend Goed: 177,61 Euro
- Tand Best: 474,61 Euro
1% jaarkorting, maakt totaal 1618,06 Euro.
Met de belofte het geld voor de Omring pas terug te krijgen als een kopie wordt opgestuurd. (22 euro)

Via Unive rechtstreeks:
- Basis Geregeld € 1.144,04
- Aanvullend pakket Goed € 106,33
- Tand Best € 474,61
Totaalpremie per jaar € 1.546,78
In de premie is deze korting al verwerkt:
- Kennismakingskorting: 10.0%
Overige korting
- Jaarbetaling: 1.0% premiekorting

Ik vind dit misleiding.
Hetzelfde gebeurt met "ledenkorting" voor leden van Icare, Evean en Zorggroep Meander. Waarschijnlijk zijn er nog veel meer want voor elke "kortingslink" is een ander code zichtbaar in de URL. (bijv Omring is internetcode=qL64wK49)
Ik begrijp hier niets van. Ten eerste lijkt het oude informatie (2014 ipv 2015) en ten tweede klopt het dus niet dat in €1144,04 10 % korting zit verwerkt. Ik denk dat dit een computerfout is.
Ik zou zelf niet zo graag met UNIVE in zee gaan, als er dergelijke blunders worden gemaakt.

Wij ontvingen van de nieuwe zorgverzekeraar na twee dagen de premiefactuur in de email en na 3 dagen het nieuwe zorgpasje! Wie wil weten welke zorgverzekeraar dit is?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zou zelf niet zo graag met UNIVE in zee gaan, als er dergelijke blunders worden gemaakt.
Ik wel hoor, ben al jaren een tevreden klant.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Idem voor mij.

Poortwachter88

Ongelezen bericht door Poortwachter88 »

uw geeft onjuiste informatie. HEt omring colelctief geeft inderdaad 10% korting op de basispremie, maar dze korting krijg je ook als je nieuwe klant wordt bij Unive. Het voordeel zit hem er echter in dat je ook na het 1e jaar de 10% korting behoudt en daarnaast een vergoeding krijgt voor fysio van €1000 ongeacht het pakket dat je kiest. Erg jammer dat je een bedrijf zwart maakt doordat jezelf niet op de hoogte bent van de voorwaarden

Gesloten