Eind juni kocht ik een laptop van asus bij mediamarkt, best een dure, bijna 1000 euro en was voor studie doeleinden. Laptop was gekocht inclusief installatie van diverse programma's.
Nog geen 3 weken later ging de laptop kapot. Het moederbord bleek stuk en de laptop zou gerepareerd worden.
In de rij voor de reparatieservice van de mediamarkt en laptop ingeleverd. Twee weken later krijg je bericht dat de reparatie in behandeling is genomen en ongeveer een maand later krijg je de laptop retour. Wel met de mededeling dat je extra moet betalen (het is garantie) als je de laptop opnieuw geïnstalleerd aangeleverd wilt krijgen. Blijkbaar viel dat niet onder garantie.
Weer in de rij voor de reparatieservice en de laptop mee naar huis. Doet het 1 dag, net alles opnieuw geïnstalleerd en de laptop stopt ermee.
Mediamarkt geeft aan dat de herhalingsreparatie procedure versneld kan worden door rechtstreeks contact op te nemen met Asus. Zo gezegd, zo gedaan. Alle procedures gevolgd, laptop 3 weken later retour en terug.
Doet het 1 dag en vervolgens weer kapot.
En zo nog een keer en zo nog een keer. Alleen in de tussentijd vraagt Asus wel vriendelijk om op de reparatie formulieren de reparatie als special case te benoemen. Extra aandacht betekent dat. Maar weer die laptop kapot.
Binnen de fora is er via de Wehkamp ook een dergelijke case benoemd, bijna identiek.
Asus nederland is blijkbaar totaal niet capabel om een laptop te repareren en een oorzaak te achterhalen. Ik zou me kapot schamen als ik 4x een laptop op hetzelfde probleem moet repareren en de klant moet teleurstellen. Asus niet, geen aanbod, geen andere laptop alleen maar de eindeloze reparatie procedure en de mededeling dat men verder niets kan.
Wat heeft een gebruiker aan een laptop die 6 maanden in bezit is, waarvan bijna 4 maanden bij een reparatie afdeling?
Na al die eindeloze procedures krijg je de mededeling dat de laptop niet meer binnen de gestelde termijn gerepareerd kan worden en dat via de distributeur naar de Mediamarkt geld wordt teruggestort. Hier zit nog wel even 20 dagen tussen waarna je dus naar de Mediamarkt terug kunt gaan en waar men kan overwegen je geld terug te geven of iets anders te doen? Men laat het open. Geld terugkrijgen is dus geen vanzelfsprekendheid.
En wat als volgens diezelfde asus de laptop meer dan 6 maanden (dus 6 maanden + 1 dag) geleden is gekocht? Dan is je laptop nog steeds 4 maanden in reparatie geweest, maar krijg je 80% van de nieuwwaarde terug wegens genoten genot.
Ik ben buitengewoon benieuwd of er andere merken zijn die iets coulanter zijn in dit soort schaamteloze acties. Het zal toch niet zo zijn dat laptops die 4x kapot gaan, dagelijkse kost zijn voor Asus? Mij lijkt het normaal om na 2x al goed in te grijpen en niet na 4x. Voor mij in ieder geval nooit meer een Asus en ik vind ook dat een Mediamarkt die aangeeft dat wij niet gek zijn, moet ingrijpen en niet enkel moet doorverwijzen naar de kansloze procedures van een kansloze fabrikant.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] service asus via mediamarkt kansloos
Re: service asus via mediamarkt kansloos
De TU Delft adviseerde ook een bepaalde te kopen maar daar kreeg je via hun een betere garantie van ruil laptop voor dus iets duurder maar binnen 24 uur hersteld of leen laptop.
Maar nog erger, je hebt deze dure vaak niet eens nodig, Lucht & Ruimtevaart studend zit nog steeds met
Budget Toshiba van 5 jaren oud en niets mis mee.
Onder Linux Kubuntu 14.04 draaide hij open software en dus geen Windhoos dus ook geen probleem
begin september toen bleek dat Windows 10 drivers... ja 8 en 7 werkte maar hun aparte netwerk voor Wifi, iedereen moest een kabel prikken...
Was deze dure laptop wel nodig?
Vaak is op de Universiteit een geschikte desktop beschikbaar en de laptops van enkele jaren terug, iets trager maar meestal ruim voldoende.
Zelfs de Celeron en 2 Mb geheugen kan en hij heeft er alleen maar 4 Gb bij geprikt...
Dus 6 Gb en Celeron van 5 jaren oud, dus waarom nieuwe kopen bij Je Bent Hartstikke Gek...
Dozen schuivers die doen alsof ze er verstand van hebben...!
Maar nog erger, je hebt deze dure vaak niet eens nodig, Lucht & Ruimtevaart studend zit nog steeds met
Budget Toshiba van 5 jaren oud en niets mis mee.
Onder Linux Kubuntu 14.04 draaide hij open software en dus geen Windhoos dus ook geen probleem
begin september toen bleek dat Windows 10 drivers... ja 8 en 7 werkte maar hun aparte netwerk voor Wifi, iedereen moest een kabel prikken...
Was deze dure laptop wel nodig?
Vaak is op de Universiteit een geschikte desktop beschikbaar en de laptops van enkele jaren terug, iets trager maar meestal ruim voldoende.
Zelfs de Celeron en 2 Mb geheugen kan en hij heeft er alleen maar 4 Gb bij geprikt...
Dus 6 Gb en Celeron van 5 jaren oud, dus waarom nieuwe kopen bij Je Bent Hartstikke Gek...
Dozen schuivers die doen alsof ze er verstand van hebben...!
Bij webshops is het vaak ook heel erg. Als een artikel binnen 14 dagen kapot is heb je garantie. Na die 14 dagen heb je recht op reparatie of een refurbish ( gerepareerd 2e hands ) exemplaar. Net zoals bij een winkel moet je zelf verzenden of bezorgen en ophalen.
Ook ik moest 100 euro bij betalen vanwege 'beoordelings kosten'.
Bij Media markt kocht ik een 17 inch laptop van 800 euro daarvan ging het beeldscherm na een aantal weken vreemd doen totdat er niks meer zichtbaar was. Ik kreeg een 15 inch laptop terug en moest nog 100 euro bij betalen. Die 15 inch laptop heeft het jarenlang goed gedaan. Maar de kwaliteit van het beeldscherm als het werkt van de 17 inch laptop was heel goed en mooi, en wat ik terug kreeg die 15 inch laptop daarvan was de beeldkwaliteit heel erg slecht.
Bij de Media markt hebben ze vaak een plank vol liggen met terug gebrachte laptops, de onderzoeks kosten waar je voor betaald zijn om hen te laten zoeken welke van die laptops het nog een beetje goed doet. Daarom kunnen ze niet direct omwisselen. Ik kwam hier bij toeval achter toen ik de 17 inch gerepareerde laptop weer aangeboden kreeg om op te halen. Het beeldscherm was flink gekrompen naar 15 Inch en ze hadden allemaal planken vol met die dingen zonder doos. Heb er nog steeds spijt van dat ik die 15 inch heb geaccepteerd, hij heeft het altijd goed gedaan, maar het beeldscherm was echt heel slecht.
Ook ik moest 100 euro bij betalen vanwege 'beoordelings kosten'.
Bij Media markt kocht ik een 17 inch laptop van 800 euro daarvan ging het beeldscherm na een aantal weken vreemd doen totdat er niks meer zichtbaar was. Ik kreeg een 15 inch laptop terug en moest nog 100 euro bij betalen. Die 15 inch laptop heeft het jarenlang goed gedaan. Maar de kwaliteit van het beeldscherm als het werkt van de 17 inch laptop was heel goed en mooi, en wat ik terug kreeg die 15 inch laptop daarvan was de beeldkwaliteit heel erg slecht.
Bij de Media markt hebben ze vaak een plank vol liggen met terug gebrachte laptops, de onderzoeks kosten waar je voor betaald zijn om hen te laten zoeken welke van die laptops het nog een beetje goed doet. Daarom kunnen ze niet direct omwisselen. Ik kwam hier bij toeval achter toen ik de 17 inch gerepareerde laptop weer aangeboden kreeg om op te halen. Het beeldscherm was flink gekrompen naar 15 Inch en ze hadden allemaal planken vol met die dingen zonder doos. Heb er nog steeds spijt van dat ik die 15 inch heb geaccepteerd, hij heeft het altijd goed gedaan, maar het beeldscherm was echt heel slecht.
special case houd in prioriteit (snellere reparatie / meer aandacht)Beagle1 schreef: Alleen in de tussentijd vraagt Asus wel vriendelijk om op de reparatie formulieren de reparatie als special case te benoemen. Extra aandacht betekent dat. Maar weer die laptop kapot.
Het zal toch niet zo zijn dat laptops die 4x kapot gaan, dagelijkse kost zijn voor Asus? Mij lijkt het normaal om na 2x al goed in te grijpen en niet na 4x.
ik weet dat er geregeld items binnenkomen waar de klacht niet van achterhaald kan worden / genoteerd is. hier wordt dan preventief wat vernieuwd en het item getest.
het kan voorkomen dat je een vervangende laptop krijgt (mits het een recent model is)
hoe de mediamarkt daar mee omgaat weet ik niet.
en het gebeurd vaak dat je dezelfde items voorbij ziet komen (vaak maandag producten) of een gebruiker die niet weet hoe het werkt en verwacht dat er op de software garantie zit.
het opnieuw installeren van een OS is standaard als je je item laat repareren kun je er vanuit gaan dat je alles kwijt bent. (behalve als het hardwarematig is) dit is om de privacy van de klant te beschermen en kwaliteit te kunnen waarborgen (testen op een schone pc)
om verder op je verhaal in te gaan. mocht je weer een laptop hebben van welk merk dan ook stuur hem zelf op (rma aanmaken op de site) zodoende heb je zelf een betere lijn en controle over je apparaat.
(voornamelijk omdat je dan zelf aan kan geven wat er mis mee is ipv een kleine uitleg van de mediamarkt medewerker op het formulier)
Wat een ellende! Als ASUS haar reputatie wilt hoog houden zou ik direct een fatsoenlijk model aanbieden die WEL werkt. Normaliter is ASUS geen onbekende speler op de pc markt. Vreemd dat zo'n bedrijf zich zo amateuristisch gedraagt. Jammer...