LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de snip voor de armen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
HUBERT

de snip voor de armen

Ongelezen bericht door HUBERT »

vanaf dit jaar krijgen de mensen die onder het minimum zitten
niet meer die 45 Euro(voorheen 100 gulden)
maar de snip voor energie die de welgestelden ook krijgen
blijft bestaan.ik vind dit hemelschrijend,ook omdat dit met medewerking van het CDA tot stand komt
DAT ZE MAAR IN DE HEL ZULLEN BRANDEN
HJH JANSSEN :evil: :twisted: :(

oneerlijk?

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door oneerlijk? »

weet u wat ik erg vind mensen die z.g niet kunnen werken en die al jaren in de w.w zitten. maar ze kunnen wel hele dagen in het zwart gaan werken.
terwijl mijn man elke morgen om half 6 op moet om naar zijn werk te gaan. hij is bouvakker
wij zitten dus niet onder het minium maar dit extratje krijgen wij dus ook

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Goed gezegd :D

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Zie ik het goed jaartal 2004 :?: :?: :?:

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Wat bedoeld u daar mee. .........

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Wele snip voor energie???
Daar weet ik niets vanaf!

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Oneerlijk,

Ik denk dat de meeste van de ww'ers graag met je man willen ruilen.
Over te worden afgewezen is ook niet echt goed voor je zelfvertrouwen.
Ik ben ontslagen terwijl ik ziek was,ja mijn baas heeft een vies spelletje met me gespeeld. Het is echt geen pretje om in de ww te zitten hoor.
Dat sommige zwart werken dat is indedaad niet pluis. Maar aan de andere kant,als je net een huis hebt gekocht en je wordt ontslagen en je kunt je kind bijna niet meer te eten geven. Dan zou ik dat ook doen.
Ik solliciteer me rot,maar er is niemand die me wil. Men wil liever een 16 jarige met 10 jaar werkervaring. dus dan heb je pech.

oneerlijk

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door oneerlijk »

gast 3 mei 14.37
nee natuurlijk wil mijn man niet ruilen met iemand die in de ww zit
hij is 38 jaar tegelzetter heeft versleten knieen en in zijn rug
hij heeft bijna 25 jaar bij dezelfde baas gewerkt en kreeg toen ontslag omdat ze van buitenaf tegelzetters aannamen.
hij kwam niet meer aan werk want hij was 50 jaar
toen heeft hij met onze oudste zoon een bedrijfje opgestart (vof)
dus hij heeft werk
maar ik kan er genoeg die z.g niet kunnen werken en dan maar in het zwart verder gaan werken
nou ik kan je wel vertellen dat die beter af zijn als mijn man
wat dacht je van huursubsidie , scholen voor kinderen worden grotendeels betaald ,sportclucs enz
die soort lui hebben een dubbel inkomen
en dan komt die hubert er aan met zijn snip
dus vandaar deze reactie van mij
het liefste zouden ze die ook nog willen afnemen die zwartwerkers
en zoals jij zegt mijn kind niet meer te eten kunnen geven is klets van dan verkoop jij je huis maar
dat moeten wij ook als mijn man word afgekeurd

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

ik wil ook een snip

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Mevrouw,ik denk dat u zich slecht in een ander kan verplaatsen,anders zou u niet zo kortzichtig zijn.Ja,kortzichtig en meer woorden wil ik hier niet eens aan vuil maken!!!

Priestess

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Priestess »

Ik heb het ook gehoord ja, vanmiddag op het nieuws... de schrik sloeg me echt om het hart, ik heb een uitkering van netto ongeveer € 660, 87, ben honderd procent afgekeurd, zit met de huurverhoging, huursubsidieverlaging, minder vakantiegeld, hogere service/onderhoudskosten (waar overigens niets voor gedaan wordt) en nu ook nog eens geen € 45,- per jaar extra meer... Als ik straks de huur niet meer kan betalen en ik word op straat gezet weet ik niet waar ik naar toe moet, mijn ouders hebben mijn slaapkamer als naaikamertje ingericht en bij mijn oma kan ik ook niet meer terecht... Maar goed, het is een behoorlijk zure appel voor iedereen die financieel al bijna aan de grond zit... :? :? :?

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

vanaf dit jaar krijgen de mensen die onder het minimum zitten
niet meer die 45 Euro(voorheen 100 gulden)
maar de snip voor energie die de welgestelden ook krijgen
blijft bestaan.ik vind dit hemelschrijend,ook omdat dit met medewerking van het CDA tot stand komt
DAT ZE MAAR IN DE HEL ZULLEN BRANDEN
HJH JANSSEN
leg ff uit, welke snip voor onder minimum??????????
en welke energie snip????????????????????

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

wat een reacties
mijn broer heeft een ww uitkering van rond de 750 euro per maand zijn vaste lasten 720 euro per maand en loopt alles af voor werk.
helaas bijna geen baantjes ja even voor een paar uurtjes hier of daar.
hou dus aub op over werk zat ja als je 16 bent maar niet als je de 30 voorbij bent te duur. :twisted:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door JH »

vanaf dit jaar krijgen de mensen die onder het minimum zitten
niet meer die 45 Euro(voorheen 100 gulden)
45 euro is nog steeds 100 nederlandse guldens. Sinds 2002 is de nederlandse gulden niet meer. Geen wonder dat men tekort komt als men het geld uitgeeft als ware het nederlandse guldens :wink: :oops:

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Die 45 euro wordt afgeschaft, tegelijk met de afschaffing van de OZB voor gebruikers. Dus iedereen die een koophuis of een huurhuis heeft betaalt ook minder OZB! Het is dus een leugen te zeggen dat iedereen er hierdoor op achteruit gaat.

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Behalve als je al in het verleden kwijtschelding kreeg van je OZB .
Mensen die veel betalen van hun OZB heb daarnaast nu nog meer voordeel van dit plan.
Maar je kan niks anders verwachten van dit kabinet.

Gert K.

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gert K. »

45 euro is nog steeds 100 nederlandse guldens. Sinds 2002 is de nederlandse gulden niet meer. Geen wonder dat men tekort komt als men het geld uitgeeft als ware het nederlandse guldens
@JH

Nou, als men de euro nu gelijkwaardig uitgeeft, zoals voorheen een gulden, dan kom je jezelf binnen 2 weken wel tegen.
Het is niet zo, dat men de euro uitgeeft als zijnde een gulden, maar die euro schijnt niet veel meer waard te zijn! (je koopt nog niet de helft met de euro, van wat je eerder met de gulden kon kopen).
Dus € 45,00 klinkt mooi, maar dat is het helaas niet, je krijgt voor dit bedrag zeker niet voor F 100,00 aan goederen.
Voor € 45,00 koop je 8 pakjes shag en weg is het.

janssen

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door janssen »

Wist u dat w.a.o.ers bijstandsmensen en w.w.ers veel beter af zijn dan die mensen die hard moeten werken om dit alles te betalen.
Ik heb het eens op een rijtje gezet ,biv tel uw bijstand eens op met de huursubsidie die u onvangt en de bijdrage's uit het potje algemene middelen van u gemeente als u wasmachine ,tv ,beddegoed,kwijtschelding og belasting,reinigingsrecht,enz dan ziet u dat u beter af bent dan een gewone hardwerkende en dan heb ik het nog niet eens gehad over het zwartwerk ,velen van dit soort mensen doen dat er nog eens bij. :shock: :shock: :shock: :o :o :o :o :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted:

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Janssen je hebt wel gelijk.

Heeeeel veel mensen vergeten dit.

Ze krijgen heel veel van de gemeente (waar wij dus allemaal aan mee betalen).......ook krijgen ze een kerstpakket.......

Gast

Re: de snip voor de armen

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, en wat krijgt de middenmoot? Geen ene moer, dat kan ik je wel vertellen. Nee, de middenklasse kan altijd en OVERAL de volle mep betalen. Je wordt gewoon gepakt waar je bijstaat. Krijgen wij korting op cursussen en bioscoop -of pretpark bezoek? Krijgen wij ontheffing? Krijgen wij een godvergeten kerstpakket van de gemeente? Nee, ik betaal op mijn energie rekening 50% aan heffingen en belastingen. En 40% loonbelasting. En 19 of 17.5 % procent btw op alles wat ik dan nog kan kopen van die paar centen die ik overhoud. En dan hebben de minima nog HET GORE LEF OM TE KLAGEN DAT 'HUN SNIP' wordt afgenomen? DIE TERING SNIP HEB IK BETAALD, JA!!!! OPZOUTEN MET JULLIE! Jullie zijn geen snip voor de neus waard.

Gesloten