Pagina 1 van 1

Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 26 dec 2015 18:16
door Almuric
Ik heb al 4 jaar naar tevredenheid een Ikea keuken. De inbouw apparatuur heb ik er ook bij gekocht. Nu was een van de rubber dopjes onder het branderrooster weg. Hierdoor wiebelt het geheel.
De klantenservice van Ikea verwijst je opgelucht naar de fabrikant van de apparatuur. Om telefoonnummers ed mag je nog vragen.
Tip, loop de winkel in en haal de onderdelen maar van de show modellen. Ik vind het niet erg om bv iets te betalen of een poosje te wachten, maar ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen.
Houd mijn hart vast als er iet groters kapot gaat.
Slechte beurt van Ikea en een waarschuwing mocht je hier iets gaan kopen.

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 26 dec 2015 21:47
door prem
Wat zei de fabrikant

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 26 dec 2015 22:35
door Moneyman
Juist. Je eigen probleem oplossen door op te roepen tot diefstal.

Kijk eens in de spiegel, zou ik zeggen...

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 26 dec 2015 22:41
door Brainless
Handig om het probleem te verleggen naar degene die straks het showmodel koopt....

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 26 dec 2015 22:44
door stefanhouterman
Wat denken jullie van dit bericht?

Waar of gelogen ? :lol: :lol:

Nog niet duidelijk , dan lees dit:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2229727

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 26 dec 2015 22:58
door Almuric
Nee, en dat is ook niet iets wat goed voelt.
Maar ik ben er ook zat van dat men spullen in zijn winkel verkoopt (dit is een miljoenen bedrijf) en je vervolgens afscheept met een gekopieerd vodje waarmee je vervolgens uren aan de telefoon mag hangen met wsl nul resultaat. Wat ik al zeg, als ik had moeten betalen of een poos wachten is dat prima, dat is mijn eerst keus. Ik ben iets kwijt geraakt. Overigens gezien het gemakkelijke losraken ben ik hoogstwaarschijnlijk niet de enige. Een knop kan je ook verliezen. Maar vertel mij dan eens waarom ik blijkbaar niks hoef te verwachten bij het uitgeven van een bedrag van 6000,00 euro? Met welke reden neemt men een vraag niet op, maar verwijst naar een fabrikant bij wie ik niet heb gekocht?
Voordat ik iets aanschaf kijk ik vaak op ervaringen van anderen. Dit is er een van, meer niet.

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 26 dec 2015 23:34
door Brainless
Online is voor alle keukens (bijna) alles na te bestellen; zelfs knopjes, scharnieren en dopjes.

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 27 dec 2015 00:25
door tijger1
Misschien bent u ook wel op dat knopje gaan zitten, net als op de reader. Dus sta eens op, en kijk.

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 27 dec 2015 01:55
door prem
Almuric schreef:Nee, en dat is ook niet iets wat goed voelt.
Maar ik ben er ook zat van dat men spullen in zijn winkel verkoopt (dit is een miljoenen bedrijf) en je vervolgens afscheept met een gekopieerd vodje waarmee je vervolgens uren aan de telefoon mag hangen met wsl nul resultaat. Wat ik al zeg, als ik had moeten betalen of een poos wachten is dat prima, dat is mijn eerst keus. Ik ben iets kwijt geraakt. Overigens gezien het gemakkelijke losraken ben ik hoogstwaarschijnlijk niet de enige. Een knop kan je ook verliezen. Maar vertel mij dan eens waarom ik blijkbaar niks hoef te verwachten bij het uitgeven van een bedrag van 6000,00 euro? Met welke reden neemt men een vraag niet op, maar verwijst naar een fabrikant bij wie ik niet heb gekocht?
Voordat ik iets aanschaf kijk ik vaak op ervaringen van anderen. Dit is er een van, meer niet.
En wat wil je nu bereiken....dat de mensen geen Ikea keukens meer kopen? :):)
De laatste keer dat ik er was voor wat keukenmessen (erg goed) liep ik over de hoofden bij de keuken afdeling. Budget aanschaf heeft zo zijn voordelen en nadelen.

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 27 dec 2015 10:01
door Almuric
Nee, ik ben heel tevreden met de keuken. En had tot nu toe ook helemaal geen slechte ervaringen met Ikea.
Reden dat ik dit gedeeld heb is dat de service van Ikea ophoud bij de inbouw apparatuur, dus de afwasmachines, ovens en koelkasten. Als daar iets aan mankeert wordt je doorverwezen. Ik had dat absoluut niet verwacht en vind dat niet goed. Heeft mi niks te maken met budget of niet, maar alles met bedrijfs beleid en dat verandert alleen als er feedback gegeven wordt.

(buiten dit onderwerp, mijn andere post is ervaring van 3 maanden geleden)
.

Re: Service Ikea inbouwapparatuur

Geplaatst: 27 dec 2015 14:01
door Almuric
Men zegt letterlijk in het door Ikea bij de keuken meegegeven garantie boekje inbouwapparatuur:

"Wie verzorgt de service?
De Ikea serviceprovider verzorgt de service via haar eigen service afdeling of een geautorisreerd servicepartnernetwerk."

De instructie boekjes geven achterin alleen nummers van Ikea. Over merken staat niks genoemd. Op de plaat en oven staat ook geen merk genoemd, op de afwasmachine Ikea.
Ik heb me achteraf met een kluitje in het riet laten sturen of ze wilden me niet helpen. Ff briefje met telefoonnummers kopiƫren en volgende klant.

Overigens ik besef me nu dat ik niet goed heb gehandeld en had moeten aandringen. Verloor mijn geduld.