Pagina 1 van 1
Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 28 dec 2015 08:39
door peter samuel
Vierdaags sfeervol kerstarrangement 2015 geboekt in Fletcher Hotel 'Duinoord' aan de Wassenaarse slag. Het Fletcher hotelgidsje meldt twintig comfortabele kamers. Wij ontvangen bij aankomst kamersleutel 021. Hadden we hem maar nooit geaccepteerd. Onderkomen van min drie sterren! Blaren op de tong gepraat om voor resterende verblijf andere kamer te verkrijgen. In eerste instantie een naar tabaksrook en hondengeur ruikende kamer (niet geaccepteerd), vervolgens een vergelijkbare, niet 'meurende' ouderwetse kamer, waar - zoals aan het gehele hotel - jaren niets is gedaan. Gedateerd heet de 'oude zooi', die toch druk bezocht is (en blijft), naar wij vermoeden vanwege het kwalitatief goede eten, dat de kerstviering dit jaar voor ons nog enigszins bevredigend maakt. Overdag kun je het hotel door zijn fraaie ligging met lange wandelingen door duinen of langs strand langdurig ontvluchten. Van comfortabele kamer of bijvoorbeeld uitnodigende lounge is geen enkele sprake. Je moet het als management aandurven om gasten met een zogenaamde sfeervolle uitnodiging voor een kerstarrangement in 't ootje te nemen. Ik heb er maar twee woorden voor: schaamteloos, schandalig! Mijn minimum-advies: 021 niet accepteren.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 28 dec 2015 10:06
door Brahms
Even gekeken op Zoover voor uw vertrek en u had geweten dat de kamers maar een 4,8 scoren.
Uw eigen recensie op Zoover is overigens de laagste van allemaal met een 1..........
Verder, toch wel opvallend als ik alles op Zoover zo lees, ook uit dezelfde Kerstperiode een 9 en 10 als waardering.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 28 dec 2015 11:00
door newmikey
Brahms schreef:Even gekeken op Zoover voor uw vertrek en u had geweten dat de kamers maar een 4,8 scoren.
Uw eigen recensie op Zoover is overigens de laagste van allemaal met een 1..........
Verder, toch wel opvallend als ik alles op Zoover zo lees, ook uit dezelfde Kerstperiode een 9 en 10 als waardering.
Ook maar even gespiekt en de andere recensies lijken het betoog van TS wel te ondersteunen. Blijft over de vraag waarom je dan tòch zo'n arrangement boekt?
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 28 dec 2015 13:28
door crazyme
Ik gok er op dat TS de recenties niet heeft gelezen voor het boeken. Zeker wanneer je een paar keer eerder goede ervaringen hebt opgedaan via Fletcher kan ik mij voorstellen dat je denkt dat Fletcher de kwaliteit wel waarborgt. Hetgeen dus niet het geval is.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 28 dec 2015 17:11
door prem
Het ziet er op de foto's inderdaad onfris en gedateerd uit. De prijzen zijn dan ook wel aan de lage kant voor die locatie.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 28 dec 2015 21:18
door sjohie
Fletcher hotels zijn niet echt de hoger gepositioneerde in de markt, een krappe 4 sterren haalt een enkel hotel van die keten, maar meestal zijn het 3 sterren op de muur, maar 2 voor de kamer. Wij hadden een vergelijkbare ervaring met "Du Commerce' in Middelburg. Sindsdien checken we altijd de reviews voor hotels uit die keten, en zijn er daarom sindsdien ook niet weer geweest. Dan heeft NH een veel betere prijs/kwaliteit.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 29 dec 2015 12:23
door GJvdZ
crazyme schreef:Ik gok er op dat TS de recenties niet heeft gelezen voor het boeken. Zeker wanneer je een paar keer eerder goede ervaringen hebt opgedaan via Fletcher kan ik mij voorstellen dat je denkt dat Fletcher de kwaliteit wel waarborgt. Hetgeen dus niet het geval is.
Als je in ieder hotel van een bepaalde keten dezelfde kwaliteit wilt hebben zit je in een hogere prijsklasse. Best Western hotels (qua prijs in hetzelfde segment als Fletcher) bijvoorbeeld zijn ook allemaal anders, met wisselende kwaliteit. Ga je echter naar Marriott of Double Tree dan weet je dat die zo'n beetje allemaal dezelfde kwaliteit bieden. Maar daar betaal je ook voor.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 29 dec 2015 15:13
door geengast
Iemand wijzen op Zoover helpt eigenlijk niet zo veel. Zoover is ooit begonnen als onafhankelijk advies site. Nadat ze enkele jaren geleden commercieel werden en ook zelf hotels verkopen is de geloofwaardigheid erg naar beneden gegleden.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 29 dec 2015 16:50
door moederslink
peter samuel schreef:vanwege het kwalitatief goede eten, dat de kerstviering dit jaar voor ons nog enigszins bevredigend maakt. Overdag kun je het hotel door zijn fraaie ligging met lange wandelingen door duinen of langs strand langdurig ontvluchten.
Nou in ieder geval lekker gegeten en gewandeld...Een hele dag op je kamer zitten of in een lounge is ook niet alles als je een weekendje weg bent
petersamuel schreef:
ik heb er maar twee woorden voor: schaamteloos, schandalig!
misschien
beetje overdreven uitspraken?
De kamer is maar om te pitten , toch?
En de prijs is misschien ook niet zo gek hoog?
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 30 dec 2015 07:13
door kweenie
Ik zie een hotelkamer meestal ook alleen als een overnachtingsplek. Hoe die eruit ziet maakt mij weinig uit, smaken verschillen immers en de meeste hotelkamers zijn sowieso niet mijn smaak. Als de kamer stinkt of als het bed totaal niet zou liggen, dan zou ik daar wel boos over zijn. Daar heeft het hotel, gelukkig, blijkbaar netjes wat aan gedaan. Maar zoiets als een gedateerd uiterlijk is zo subjectief.
Als ik het zo lees, lijkt de kamer verder wel normaal, behalve het 'gedateerde' uiterlijk. Maar een hotel op een mooie plek, waar je ook nog goed kunt eten, klinkt in mijn oren niet echt vervelend.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 30 dec 2015 16:45
door Har06
Fletchers Hotels zijn ouderwets en versleten, dat is waar.
Wij overnachten er elk jaar wel eens met onze eigen lakens, waarom???: Spotgoedkoop.
Zeuren over de kwaliteit doen we ook niet en op Zoover kijken we niet eens
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 30 dec 2015 16:50
door crazyme
Har06 schreef:
Zeuren over de kwaliteit doen we ook niet en op Zoover kijken we niet eens
U bent avontuurlijk ingesteld
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 31 dec 2015 09:05
door Har06
crazyme schreef:Har06 schreef:
Zeuren over de kwaliteit doen we ook niet en op Zoover kijken we niet eens
U bent avontuurlijk ingesteld
Niet bepaald, wij gebruiken het spotgoedkoop hotel om te slapen,de resterende tijd brengen we elders door, je weet bij voorbaat dat je vuile vloerbedekking ziet, vieze badkamer etc all in the game voor de fancy fair price
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 31 dec 2015 13:28
door pieterenien
Wij kijken voor het boeken van een accommodatie altijd zowel op Zoover als op Tripadvisor. Tot nu toe hebben we mede hierdoor nog nooit een kat in de hotel/B&B-zak gekocht. Dit Fletcherhotel zou daarom bij ons altijd zijn afgevallen.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 03 jan 2016 19:43
door Har06
pieterenien schreef:Wij kijken voor het boeken van een accommodatie altijd zowel op Zoover als op Tripadvisor. Tot nu toe hebben we mede hierdoor nog nooit een kat in de hotel/B&B-zak gekocht. Dit Fletcherhotel zou daarom bij ons altijd zijn afgevallen.
ergo je betaalt er ergens anders meer
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 14 jan 2016 10:06
door binq
Fletcher hotels is niet echt klantvriendelijk. Op het moment dat ze jouw boeking binnen hebben dan ben je geen klant meer. Had een kamer gereserveerd die toegankelijk moest zijn voor een minder valide. Kom je bij het hotel aan (Leeuwarden) is er een giga buiten trap waar je eerst op moet voor je in het hotel bent. Dan krijg je een sleutel van een kamer waarvoor je weer een stijle trap op moet (geen lift in dat deel van het hotel). Na heel veel gepraat eindelijk een andere kamer gekregen. Vervolgens zit in het eten een haar. En met de klacht doen ze vervolgens helemaal niets. Nee, voor mij geen Fletcher hotel meer.
Ik controleer nu altijd van te voren of er recenties zijn.
Re: Sfeervol kerstarrangement, niet dus
Geplaatst: 14 jan 2016 10:25
door Har06
binq schreef:Fletcher hotels is niet echt klantvriendelijk. Op het moment dat ze jouw boeking binnen hebben dan ben je geen klant meer. Had een kamer gereserveerd die toegankelijk moest zijn voor een minder valide. Kom je bij het hotel aan (Leeuwarden) is er een giga buiten trap waar je eerst op moet voor je in het hotel bent. Dan krijg je een sleutel van een kamer waarvoor je weer een stijle trap op moet (geen lift in dat deel van het hotel). Na heel veel gepraat eindelijk een andere kamer gekregen. Vervolgens zit in het eten een haar. En met de klacht doen ze vervolgens helemaal niets. Nee, voor mij geen Fletcher hotel meer.
Ik controleer nu altijd van te voren of er recenties zijn.
De voornoemde klachten zijn herkenbaar en aanwezig, toch boeken wij bij Fletcher gezien de giga lage overnachtingsprijzen, dinner en ontbijt doen we niet Fletcher ivm de te hoge kosten en kwaliteit