Is geschillencommissie onafhankelijk ?
Geplaatst: 31 dec 2015 12:59
Naar de geschillencommissie.....
Enige tijd geleden een redelijk duur (Euro 1400,00) product gekocht bij een winkel, aangesloten bij een geschillencommissie.
Nu voldoet het product absoluut niet aan de verwachtingen, gedraagd zich anders dan verteld en product heeft ook nog andere vervelende eigenschappen. Hierdoor zijn al lichamelijk ongemakken ontstaan, welke niet te verwachten waren.
Hierdoor is het product niet bruikbaar waarvoor het gemaakt is. Kortweg, een enorme miskoop !
Klacht ingedient bij winkel, welke dit oppakt met een bezoek van een medewerker om product te testen. Dit bezoek moet nog plaats vinden. Echter ook al wordt het product als niet goed beoordeeld en opnieuw geleverd, (in het gunstigste geval), wij kunnen ons niet voorstellen dat het nieuwe (maar dus eigenlijk hetzelfde product) dusdanig anders is dat het wel aan het gestelde en verwachte voldoet.
Het is immers een serieproduct, waarbij alle artikelen natuurlijk als het goed is hetzelfde zijn vanuit fabriek.
Wij schatten zo in dat we dus over enige tijd wel bij de geschillencommissie gaan terecht komen om een ontbinding van de koopovereenkomst te eisen. Het product is nu 4 maanden in gebruik, de garantie is maar liefst 10 jaren.
Maar de vraag is dus, in hoeverre is zo'n Geschillencommissie nu onafhankelijk. Door wie is een geschillencommissie opgericht en door wie wordt deze betaald. En tot slot, wie zitten er in een geschillencommissie waar een winkelbedrijf bij aangesloten is.
Wie kan daar wat over vertellen, heeft er ervaringen mee. We vernemen graag.
Enige tijd geleden een redelijk duur (Euro 1400,00) product gekocht bij een winkel, aangesloten bij een geschillencommissie.
Nu voldoet het product absoluut niet aan de verwachtingen, gedraagd zich anders dan verteld en product heeft ook nog andere vervelende eigenschappen. Hierdoor zijn al lichamelijk ongemakken ontstaan, welke niet te verwachten waren.
Hierdoor is het product niet bruikbaar waarvoor het gemaakt is. Kortweg, een enorme miskoop !
Klacht ingedient bij winkel, welke dit oppakt met een bezoek van een medewerker om product te testen. Dit bezoek moet nog plaats vinden. Echter ook al wordt het product als niet goed beoordeeld en opnieuw geleverd, (in het gunstigste geval), wij kunnen ons niet voorstellen dat het nieuwe (maar dus eigenlijk hetzelfde product) dusdanig anders is dat het wel aan het gestelde en verwachte voldoet.
Het is immers een serieproduct, waarbij alle artikelen natuurlijk als het goed is hetzelfde zijn vanuit fabriek.
Wij schatten zo in dat we dus over enige tijd wel bij de geschillencommissie gaan terecht komen om een ontbinding van de koopovereenkomst te eisen. Het product is nu 4 maanden in gebruik, de garantie is maar liefst 10 jaren.
Maar de vraag is dus, in hoeverre is zo'n Geschillencommissie nu onafhankelijk. Door wie is een geschillencommissie opgericht en door wie wordt deze betaald. En tot slot, wie zitten er in een geschillencommissie waar een winkelbedrijf bij aangesloten is.
Wie kan daar wat over vertellen, heeft er ervaringen mee. We vernemen graag.