LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het belang van belangen behartigers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
gast33

Het belang van belangen behartigers

Ongelezen bericht door gast33 »

Geplaatst op 18 Apr 2004 15:27 door justice man 007

--------------------------------------------------------------------------------

Nee Piet zal niet weer vermelden dat ik gedupeerde help voor het éénmalige bedrag van € 35,-- want ik heb besloten om het bedrag te verlagen naar € 34,95.
Dat is een psychologisch beter bedrag .

Dus als er nog gedupeerde zijn die zelf actie willen ondernemen maar hier graag hulp bij nodig hebben dan kunnen die me op volgend e-mail adres mailen:

****@zonnet.nl

m.v.g. justice man
Om topic vervuiling te voorkomen maak ik een nieuwe aan.
De reden dat ik deze reactie hierboven plaats is dat de zinsnede "verlagen naar € 34,95.
Dat is een psychologisch beter bedrag .
" Precies laat zien hoe commercieel denkende mensen werken.

Een vuistregel in de vrije economische markt is dat men altijd de prijs onder een hele euro moet aanduiden omdat dan de consument eerder in de verleiding wordt gebracht over te gaan op impuls aankopen.

Stichting leaseverlies hanteert €45,-- of €40,-- indien lid van consumentenbond, (eenmalig, Collectieve rechtszaak misleiding Dexia)
Stichting Eegalease hanteert €45,-- of €10,-- indien partner lid van SLV, (eenmalig, Collectieve rechtszaak, missen van handtekening Dexia)
Stichting Leaseleed hanteert €345,-- + €250,-- + €345,-- + 10% bij winst maximaal €7.500,-, (eenmalig, Individuele Class Action rechtszaken, Dexia - Spaar Select)
Vereniging Payback hanteert €40,-- of €20,-- indien korting verleend wordt, (p/j, Begeleiding individuele rechtzaken alle producten - hulp bij problemen alle producten)
Vereniging Schadeloosstelling hanteert. Gemiddeld 2 jaar je dagelijkse telefoon rekening betalen via provider en 2,4 demonstraties meelopen voor het verkrijgen van een gesubsidieerde advocaat.
Stichting Adviesverlies en toezicht nederland hanteert €345,-- voor vooronderzoek. (Vervolg kosten onbekend)
Stichting GOW&P hanteert € 250,-- (eenmalig, vervolg kosten en of rechtszaak onbekend, Aegon vastgoed mixfonds "overwaarde")

Effectenleaseprobleem hanteert provisies verkregen door bv het oversluiten van hypotheken. (tussenpersoon constructie)
007 (WvD naar ik aan neem) hanteert €34,95 voor het schrijven van brieven die overigens vrij te vinden zijn op het forum en eigelijk via een jurist en of advocaat geschreven dienen te worden.

De twee onderstaande partijen voeren en of begeleiden geen rechtszaken.
Laatst gewijzigd door gast33 op 21 apr 2004 01:39, 13 keer totaal gewijzigd.

Quasi-Modo

Re: Het belang van belangen behartigers

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

De vraag blijft dus steeds:
1) welk belang heeft iemand om mij te helpen?
2) Daarna de inschatting of eigen belang en het ondersteunen van andermans belangen redelijkerwijs in evenwicht is.
3) Daarna komt waarschijnlijk het 'onderbuik gevoel'.
QM
Laatst gewijzigd door Quasi-Modo op 18 apr 2004 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

gast33

In tegenstelling tot 007 (WvD naar ik aan neem) en effenleaseprobleem geven de andere belangenbehartigers zo goed als volledige informatie weer op hun website.

Als consument kun je dus goed orienteren wat deze belangenbehartigers doen. Helaas is dat niet het geval bij 007 en effectenleaseprobleem.

Deze partijen maken gebruik om alleen een probleem aan te kaarten en de consument nieuwsgierig te maken om nadere informatie aan te vragen.

Quasi-Modo

Dat houdt dus in dat men zelf antwoord kan geven op 1 en 2 [zie mijn eerdere bericht] en vanzelf uitkomen op 3.
Overigens neem je zo mensen ook het meest serieus.
QM

gast33

QM,

kijk naar de gevraagde prijzen en je kunt in één oogopslag zien welke belangenbehartigers ook een commercieel eigen belang hebben.

Voorop gesteld dat eigen commercieel belang niet altijd hoeft te betekenen dat geboden diensten lijden onder de kwaliteit van het behalen van de doelstelling voor de consument.

Quasi-Modo

Geheel eens g33 maar ook een hoge prijs hoeft niet noodzakelijkerwijs iets te zeggen over de kwaliteit of de afwezigheid hiervan.
QM

gast33

QM,

Geheel eens dat hoogte van het bedrag of afwezigheid hiervan niet een maatstaaf hoeft te zijn voor de kwaliteit.

Hetgeen ik op doelde met één oog opslag is de samenstelling van de prijzen. Waarbij de hoogte hier niet van toepassing is.

34,95 345,-- klinkt beter als 35,-- of 350,--

Een vreemde eend in de bijt in deze is Stichting leaseverlies.

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Vind dit wel een mooie topic, zo kun je in éénoogopslag zien wat elke vereniging of stichting kost.
Goed gedaan Gast_33.

m.v.g. justice man

gast33

007, (WvD naar ik aan neem)

Deze topic laat naast de kosten ook zien bij welke belangenbehartiger je moet zijn om je belangen te laten behartigen en bij welke partij(en) je voorzichtigheid moet betrachten.

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Bij alle handelingen moet je voorzichtig zijn, altijd de zaken controleren en goed volgen blijven.
Dat geldt voor zowel SLV, Leaseleed, wanneer je je door mij laat helpen, of door Croosjes b.v. of Pay-back.
Overal werken mensen, en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

m.v.g. justice man

gast33

007, (WvD naar ik aan neem)
Geplaatst op 18 Apr 2004 21:47 door justice man 007

--------------------------------------------------------------------------------

Bij alle handelingen moet je voorzichtig zijn, altijd de zaken controleren en goed volgen blijven.
Dat geldt voor zowel SLV, Leaseleed, wanneer je je door mij laat helpen, of door Croosjes b.v. of Pay-back.
Overal werken mensen, en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.

m.v.g. justice man
Deze partijen maken gebruik om alleen een probleem aan te kaarten en de consument nieuwsgierig te maken om nadere informatie aan te vragen
Deze topic laat naast de kosten ook zien bij welke belangenbehartiger je moet zijn om je belangen te laten behartigen en bij welke partij(en) je voorzichtigheid moet betrachten.
Zegt genoeg dacht ik zo.

Gerard

Ongelezen bericht door Gerard »

Als ik dit allemaal zo lees dan denk ik, dat ik mijn belangen maar door de melkboer laat behartigen. :o

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Ik ben vrijwilligger, gedupeerde en het kost mij geld om gedupeerden te helpen.

WAAROM,
Ik heb een bloedhekel aan onrecht, ik krijg dagelijks telefoontjes, e-mails en brieven van gedupeerden die hun verhaal vertellen.
Dit zijn dramatische verhalen.

Wat kan ik hier aan/mee doen?

Het informeren van journalisten, radio, televisie, overheidsinstellingen en politiek.

Het openbaar maken dus van dit aandelenlease drama.

Ik ervaar dat dit helpt.
Zeg niet, ik ben gedupeerde en ik heb mijn geld nog niet terug, dus ik heb niets aan jou.
Wij moeten iedereen vertellen wat ons is overkomen, Nederland MOET weten wat ons is overkomen en wat voor onrecht ons is aangedaan.

De meest rechtstreekse benadering is een advocaat, stoppen met betalen en je geld terugvorderen.

Daarnaast is er ook zo iets als de publieke opinie.
Het Rob Oudkerk effect.

De pers heeft hem kapot gemaakt.
Dit kan ook met dexia en de andere aanbieders.

Aegon is de grote veroorzaker van deze ellende.
Goh, wat zijn ze stil.
Er zijn al mensen die al jaren niet betalen, maar aegon durft niets te doen, zij zijn bang voor hun goede naam.
Jammer aegon, binnenkort worden jullie gedagvaard en er zal breeduit aandacht geschonken worden in de media!!

Dit geld ook voor de andere aanbieders en de tussenpersonen.
Waar komen al deze krantenberichten vandaan?
WIJ kunnen de media benaderen en ons verhaal vertellen, Nederland moet wetren wat voor onrecht ons is aangedaan

Dit is nog maar het begin.

Er is maar één belang, dat van de gedupeerden.

Een aantal mensen is er dagelijks mee bezig, geen reclame voor een stichting of vereniging maar SAMEN het gevecht aangaan tegen die corrupte maffia bende!!!

Dat is waar ik voor sta.

En geloof me, de oorlog is losgebarsten!

Het wordt tijd om een keuze te maken: betaal ik dexia al mijn geld of vecht ik voor mijn recht en vorder mijn geld terug van dexia.

Er is geen alternatief meer, "ZE" laten het afweten.

Wat doe jij ???

De komende twee maanden zijn cruciaal.

Of wij winnen of wij verliezen.
JIJ hebt invloed, het gaat om JOUW geld.

De psychiator en kalmerings tabletten brengen geen oplossing.
Overspannen thuis zitten is geen oplosing
In een hoekje zitten en je ogen dicht doen brengen geen oplossing.

SAMEN moeten wij vechten voor een goede en rechtvaardige oplossing.

Je bent al je geld kwijt, ACCEPTEER JE DIT?

In wat voor bananenrepubliek leven wij?
De AFM slaapt, minister Zalm is niet geinteresserd, toen ik minister de Geus (Sociale zaken) hierover aansprak was hij niet op de hoogte van het aandelenlease drama.

Wij zijn terug in de middeleeuwen, wij betalen (schatting) en de rijken worden rijker en zijn niet geinteresseerd in het gewone volk

Het wordt tijd voor verandering of accepteer jij je rol als "loser" en blijf op een houtje bijten en breng al je geld naar die maffia club van dexia en accepteer je armoe en ellende veroorzaakt door de aanbieders, tussenpersonen en een falende regering???

Behoor jij tot de zwijgende meerderheid of kom je op voor je recht!

Maak een keuze, het is JOUW leven en JOUW toekomst.

Mail me.

Groeten,
Piet

gast33

De meerwaarde van een vereniging wordt hierboven weergegeven.

De waarde van Stichting leaseverlies;
De Stichting Leaseverlies behartigt de belangen van diegenen die in de periode 1 januari 1995 tot en met 1 mei 2002 een overeenkomst met betrekking tot effectenlease hebben gesloten met Legio Lease en / of haar rechtsopvolgers (waaronder Bank Labouchere en Dexia Bank Nederland) en daardoor mogelijk schade hebben geleden of dreigen te lijden.
De Stichting Leaseverlies vraagt in haar procedure aan de rechter om te oordelen of de reclame die door LegioLease is gebruikt om de effectenlease-producten te verkopen, misleidend was, en verzoekt de rechter daarnaast vast te stellen hoe de schadevergoeding moet worden berekend.

Zoals al bij aanmelding is vermeld, kunnen e-mails niet individueel worden beantwoord. Wel worden alle vragen gericht aan [email protected] zo snel mogelijk in kaart gebracht en beantwoord op de pagina 'Veelgestelde vragen'. Vragen die te maken hebben met uitsluitend technische problemen (inloggen, website) worden wel individueel beantwoord. Gebruik hiervoor onderstaand formulier.
Stichting Eegalease;
De Stichting Eegalease behartigt de belangen van echtgenoten en geregistreerd partners (eega's) van effectenlease-contractanten, die de effectenlease-overeenkomst niet hebben meeondertekend. Deze effectenlease-overeenkomsten moeten zijn aangegaan in de periode 1 februari 2000 tot 1 februari 2003 met Legio Lease, Bank Labouchere, Labouchere, Dexia Bank Nederland en/of andere rechtsvoorgangers en/of -opvolgers van één van deze vennootschappen. Alle genoemde vennootschappen worden op deze website aangeduid als Legio Lease. Voor meer informatie over Eegalease klik op 'lees verder' of ga direct naar aanmelden.
lees verder >>

E-mails kunnen vanwege het enorme aantal dat wij dagelijks ontvingen niet meer individueel worden beantwoord. Wel worden alle vragen gericht aan [email protected] zo snel mogelijk in kaart gebracht en beantwoord op de pagina 'Veelgestelde vragen'.
Vragen die te maken hebben met technische problemen (inloggen, website) worden wel individueel beantwoord door gebruik te maken van onderstaand formulier.
Leaseleed;
De Stichting heeft als doelstelling:

De belangen te behartigen van hen die door bemiddeling van Spaar Select BV een effectenlease-overeenkomst(en) hebben afgesloten, dit in samenhang met een hypothecaire geldlening en/of eigen spaargelden, met daarnaast een beleggingsdepot en/of vooruitbetaalde en/of periodiek te betalen leasetermijnen, bij Bank Labouchere, thans deeluitmakende van Dexia Bank Nederland N.V., gevestigd te Amsterdam, en die als gevolg daarvan schade hebben geleden, dan wel daardoor anderszins in hun belangen zijn aangetast of dreigen te worden aangetast.
De gedupeerde terug te brengen in de financiële situatie zoals die was, voordat de effectenlease-overeenkomst(en) tot stand kwam(en).
Werkwijze
Na ontvangst van uw gegevens zal er een haalbaarheidsonderzoek plaatsvinden, om vast te stellen of het indienen van een schadeclaim voor u zinvol is.
Het uitgangspunt is dat ieder dossier persoonlijk en grondig wordt geanalyseerd.

Van de conclusies van het haalbaarheidsonderzoek krijgt u bericht en daarna besluit u zelf wat de volgende stap is.

Indien u besluit om via de Stichting een schadeclaim in te dienen, dan wordt er een procedure opgestart tegen Dexia Bank Nederland N.V. en Spaar Select B.V. De 1e genoemde is de juridische eigenaar van Bank Labouchere.

U kunt zich vervolgens aanmelden bij Stichting Leaseleed, voor deelname aan de gerechtelijke bodemprocedure die dit moment wordt voor bereid door advocatenkantoor Dirkzwager te Nijmegen.

Een gerechtelijke procedure biedt naar onze opvatting meer mogelijkheden en naar verwachting meer waarborgen voor een succesvolle procedure dan via de DSI klachtencommissie.
Echter wij kunnen u uiteraard niets garanderen over de uiteindelijke uitkomst van de procedures.

Hoe gaat de bodemprocedure er uit zien en onder welke voorwaarden:
De bodemprocedure zal plaatsvinden volgens het zgn. "Class Action" principe. Dit betekent dat de Stichting Leaseleed namens de groep gedupeerden van het "Overwaarde Effect" die bij haar zijn aangesloten, een rechtszaak aanspant. In deze rechtszaak wordt – kort samengevat- een gerechtelijke vernietiging van de "Overwaarde Effect" overeenkomsten gevorderd, alsmede een zgn. "verklaring van recht" dat er door Dexia en Spaar Select onrechtmatig gehandeld is.

Het is niet mogelijk om door middel van een "Class Action" procedure een vordering tot schadevergoeding in te stellen. Een schadevergoedingprocedure is dan ook niet inbegrepen in de bodemprocedure. Indien de procedure van Stichting Leaseleed echter tot een positief oordeel leidt, kunt u met een afschrift van dit vonnis in de hand bij Dexia uw verhaal halen. Hiervoor is in beginsel geen gecompliceerde juridische procedure nodig. Het uitgangspunt is dat de Stichting u ook bij het incasseren van de schadevergoeding van dienst kan zijn. Te zijner tijd zal Stichting Leaseleed u hierover nader informeren.

Om de rechtszaak te laten slagen is het belangrijk dat de belangen van de gedupeerden namens wie de rechtszaak gevoerd wordt, zoveel mogelijk gelijk zijn. Daarom dienen alle dossiers van individuele gedupeerden vooraf door de Stichting Leaseleed te worden geanalyseerd en gescreend.

Zoals de stand van zaken nu is, zal er gestart worden met een bodemprocedure. Indien vervolgens blijkt dat Dexia, ondanks de bodemprocedure, tóch doorgaat met het nemen van incassomaatregelen, zal er een kort geding (of het aanvragen van een voorlopige voorziening) worden aangespannen tegen Dexia om de betalingsverplichtingen uit de overeenkomst(en) alsnog op te schorten totdat de rechter in de bodemprocedure waarin u via de Stichting Leaseleed partij bent een eindvonnis heeft gewezen.

De gerechtelijke bodemprocedure wordt gevoerd onder meer onder de volgende voorwaarden:

Het afgesloten leasecontract(en) dient een "Overwaarde Effect" constructie te zijn;
Er mag door u geen enkel aanbod, coulanceregeling e.d zijn aanvaard van Dexia zowel in het verleden, alsmede in de toekomst;
Er moet een "vernietigingsverklaring" bij aangetekende brief zijn gestuurd aan Dexia (een modelbrief is aanwezig bij de Stichting Leaseleed);
Het dienen uitsluitend "Spaar Select" dossiers te zijn;
Inmiddels afgekochte contracten worden alleen meegenomen in de procedure als er aantoonbaar onder protest betaald is;
De zgn. "Eegaleasesituaties" worden niet meegenomen in de procedure, dit op basis van het feit dat er een handtekening ontbreekt.
Deze effectenlease-overeenkomsten worden uiteraard wel meegenomen op basis van de jur. argumenten die Stichting Leaseleed aanvoert in de gerechtelijke procedure.
Er dient een getekende overeenkomst van opdracht aanwezig te zijn bij de stichting.
De verschuldigde bijdragen dienen te zijn ontvangen door de stichting.
Gezien de complexiteit van de materie en gezien de grote belangen die hier mee zijn gemoeid, verwacht de Stichting dat de procedures minimaal zes tot twaalf maanden gaan duren.
Adviesverlies;
De Stichting Adviesverlies (SAV) hanteert de volgende werkwijze:
aanmelding
analyse dossier
invordering claims
Toelichting:
Met de aanmelding wil SAV een beeld krijgen hoeveel mensen er schade hebben geleden, dan wel in hun belangen zijn aangetast, wie de financiële producten heeft geleverd en wie er verantwoordelijk was/is voor de advisering.
SAV zal op basis van de aanmeldingen een selectie maken en met u contact opnemen. Nadat wij een indeling hebben gemaakt op basis van producten en/of bank-verzekeraars en/of adviseurs wordt er contact opgenomen. Daarbij verzoeken wij u gegevens aan te leveren. Na ontvangst van deze gegevens zal er een haalbaarheidsonderzoek plaatsvinden, om vast te stellen of het indienen van een schadeclaim zinvol is. Van de conclusies van het haalbaarheidsonderzoek krijgt u bericht.
Indien u besluit om via SAV een procedure op te starten dan is het uitgangspunt volledige schadevergoeding binnen te halen: hetzij: door herstelbetalingen in de oude toestand van voor het aangaan van de verkeerde financiële producten; hetzij: door herstelbetalingen vanwege de bank / verzekeraar / tussenpersoon. Gezien de complexiteit van de materie en gezien de grote belangen die hier mee zijn gemoeid, verwacht SAV dat de procedures minimaal zes tot twaalf maanden gaan duren. SAV zal, waar nodig, deskundigen in dienst nemen of inschakelen. Uitgebreide informatie over deze personen en organisaties volgt.
De initiatiefnemers van SAV hebben via de Stichting Toezichthoudend Nederland www.toezicht.nl ervaring opgedaan in het voeren van diverse procedures. Daarbij is voor gedupeerden een bedrag vergoed van ruim € 800.000,-.

JL

Ongelezen bericht door JL »

Ik krijg de indruk dat ik hier overspannen van word.
Laatst gewijzigd door JL op 19 apr 2004 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

JH

Ongelezen bericht door JH »

ontroerend verhaal piet,heb je wel eens aan emigreren gedacht ? :wink:

gast33

De (w)ezels schijnen niet te snappen wat de waarde van deze topic is.

Als je analyseerd wat een ieder doet voor het gevraagde geld.
Dan weet je wat de waarde van ieder afzonderlijke partij is en waar ze voor staan.
Dan weet je welke partij(en) een commerciele inslag heeft.
Dan weet je welke partij(en) individuele belangen behartigen.
Dan weet je bij welke partij(en) aansluiten geen zin heeft.

JL

Ongelezen bericht door JL »

Het is heel verhelderend ik ben blij dat ik nu een keus kan maken.
Laatst gewijzigd door JL op 19 apr 2004 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

depositivo

Ongelezen bericht door depositivo »

Ik begrijp wel wat gst33 bedoeld. Het is echter maar de vraag of het de gemiddelde forumbezoeker inmiddels niet weet welke stichting of vereniging wel of niet deskundig enof wel of niet actief is.
Helemaal objectief is het niet, want degenen die comercieel zijn, worden op dit forum met de grond gelijk gemaakt en stichtingen als adviesverlies. leaseverlies. leasleed en degelijke laten zich hier niet zien. daardoor verliest dit onderwerp voor mij zijn waarde.

Gesloten