Pagina 1 van 1

Philips vs winkels

Geplaatst: 03 jan 2016 13:32
door patrickvanhorne
Hallo,

Ik heb een (vind ikzelf) erg opmerkelijk verhaal. Onze Philipsstofzuiger begon wat minder goed te werken. Na wat gekeken te hebben, bleek de zuigmond haar beste tijd gehad te hebben. Ik ging dus online op zoek naar een nieuw exemplaar.

Aangezien ik er geen vond, nam ik contact op met de helpdesk van Philips. Ze verzekerden mij dat deze onderdelen niet meer te koop waren. Uiteraard vonden wij het jammer dat we nu een nieuwe stofzuiger moesten kopen, maar Philips gaf ons als 'excuus' een waardebon van 20 % korting voor een nieuwe stofzuiger te kopen op hun webshop.

Nu is het zo dat we buren met een elektriciteitswinkel hebben. Zij hebben hele goede service en aangezien ik niet graag een stofzuiger op wil sturen als daar wat stukken aan zijn, ben ik gisteren met mijn 'oude' stofzuiger naar deze winkel gegaan, om die om te wisselen voor een nieuwe.

De buurman keek vreemd op toen ik mijn verhaal vertelde, want hij haalde meteen een nieuwe zuigmond tevoorschijn. "Natuurlijk zijn die nog leverbaar, is Philips nu ook al bezig met de kleine handelaar kapot te maken?" vroeg hij zich af.

Eigenlijk vind ik dit wraakroepend en hoop ik dat het gewoon een 'foutje' van Philips is, maar mijn idee van dat merk veranderde er wel door. Ik heb hen ook een mail gestuurd om hen te vertellen dat ik teleurgesteld ben...

Zijn er meer mensen die zulke ervaringen hebben?

Groeten,

Patrick

Re: Philips vs winkels

Geplaatst: 03 jan 2016 13:56
door stofzuigertje
Als je weet hoeveel modellen ze hebben, dus hadden ze jou gelijk naar een onderdelen winkel moeten sturen die zowel originele als universele passend voor Philips kunnen aanbieden.

Re: Philips vs winkels

Geplaatst: 03 jan 2016 15:01
door Har45
Ik ging dus online op zoek naar een nieuw exemplaar.
Aangezien ik er geen vond, nam ik contact op met de helpdesk van Philips.
Nu is het zo dat we buren met een elektriciteitswinkel hebben. Zij hebben hele goede service ..........
Inderdaad zoals u zelf ook vind...een opmerkelijk verhaal :)

Re: Philips vs winkels

Geplaatst: 03 jan 2016 15:38
door GJvdZ
Waarom bel je eerst met de helpdesk als je buren het ook verkopen? Zou je dat niet in een andere volgorde moeten doen?

En dit: "Natuurlijk zijn die nog leverbaar, is Philips nu ook al bezig met de kleine handelaar kapot te maken?"

Hij had beter kunnen zeggen: "Proberen mijn eigen buren me nu ook al te naaien."