LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoschade door iemand anders... aansprakelijk stellen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Er is een briefje achtergelaten op uw auto, de eigenaar heeft ingestemd om de reparatie te betalen, ook nadat u heeft laten weten dat het 500 euro zou gaan kosten.
Het lijkt me vreemd om dan een soort contractje op te maken, maar idd je weet nooit of je iemand op zijn blauwe ogen moet geloven, het gaat toch om een aardig bedrag.

Ik denk aan de volgende alternatieven :
1) De eigenaar (en niet u) geeft de opdracht aan carglass voor het repareren, en de rekening gaat direct naar hem.
2) U vult samen een schadeformulier in, en laat de verzekering verder alles afhandelen.

Ik kan me voorstellen dat het voor dit soort bedragen gunstiger is voor de eigenaar om voor optie 1 te gaan, vanwege verlies eigen risico etc.

tijger1

Re: autoschade door iemand anders... aansprakelijk stellen

Ongelezen bericht door tijger1 »

En wat hebt u dan aan zo'n overeenkomst als hij daarna niet betaalt?

Ga naar Carglass en laat een proforma rekening opmaken en laat die door die restaurant eigenaar betalen. Dan kunt u daarna de ruit laten repareren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Goldkiwi schreef:Ik heb voor de zekerheid een opname gemaakt toen hij aan het bellen was en na het bellen tegen me zei dat hij de schade zou betalen.
Dus je hebt een schuldbekentenis, ik zie de tegevoegde waarde van een overeenkomst niet. Overigens zou ik eerder kiezen voor een schuld/aansprakelijkheidsverklaring.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Degene die de opdracht geeft wordt verantwoordelijk voor de betaling gehouden, dus als jij de opdracht aan Carglass geeft , zul jij de rekening moeten betalen.
De restauranteigenaar kan zich hieruit terugtrekken als het er op aan komt en als hij " fout " wil en dan zit je mooi te kijken.
Laat hem de opdracht geven aan Carglass , dan krijgt ook hij de rekening.
Ik zou ook wat huiverig zijn, want het is i.d.d erg moeilijk om iemand op zn blauwe/ bruine ogen te vertrouwen, ondanks de opname vh gesprek.

langste adem

Bewaar voor de zekerheid dat briefje onder je ruitewisser, en die opname van de gesprekken nog maar eventjes. Voor als het uit de hand mocht lopen.

Maar ik zou toch eerst even langsgaan van hoe nu verder. Laat de keuze aan hem of hij u direct contact wil betalen, of dat hij direct en rechtstreeks de opdracht geeft aan Carglass voor reparatie.
Ik neem aan dat je met dit weer toch zo snel mogelijk je ruitje gemaakt wil hebben.

moederslink

tijger1 schreef:Ga naar Carglass en laat een proforma rekening opmaken en laat die door die restaurant eigenaar betalen. Dan kunt u daarna de ruit laten repareren.
Heel vervelend dit gedoe, anders i.d.d deze oplossing : een pro- forma rekening door Carglass laten opmaken en deze onder zijn neus houden en cash laten uitbetalen aan u .

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Goldkiwi schreef:Ja zoiets bedoel ik ook inderdaad. Maar ik weet dus niet of een opname rechtsgeldig is. Je ziet geen gezicht bij de stem, het is een geluidsopname.
Een opname wordt gewoon als bewijs geaccepteerd in de rechtszaal.

langste adem

Goldkiwi schreef: Ik heb met hem afgesproken dat ik m'n auto maandag naar hem toe breng en dat hij ermee naar de garage gaat om hem te laten repareren..
Persoonlijk zou ik mijn auto niet zo makkelijk achterlaten als je het al niet vertrouwt.
Wat als hij nu een ongeluk krijgt met jouw auto ? Dan ben jij straks he noclaim kwijt.
Of wat als hij je auto vervolgens zelf repareert met een ruit van de sloop ? Als je dan vervolgens lekkage krijgt ben je alsnog de pineut.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ik vind TS erg wantrouwend naar iemand die, naar het lijkt, alles heel netjes wil oplossen.
Het is wel een beetje raar om hem je auto weg te laten brengen. Als ik hem was had ik dat dus mooi niet gedaan, hij heeft aanggeven de schade te betalen.

moederslink

Goldkiwi schreef: Ik heb met hem afgesproken dat ik m'n auto maandag naar hem toe breng en dat hij ermee naar de garage gaat om hem te laten repareren..
Aangezien het best wel wat moeizaam gaat zou ik mijn auto niet afgeven en door hem laten wegbrengen.
Het kan goed uitpakken natuurlijk, maar toch... :(

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

Uh, u geeft uw auto zomaar uit handen? Op zijn minst zou ik dan met hem willen meerijden, of nog beter... hij mag naast u plaatsnemen.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

U maakt er wel ern potje van met dat gedoe. Nou weer een kras en een deuk. U had hem gewoon aansprakelijk moeten stellen voor de schade en dan klaar.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Goldkiwi schreef:Ja nouja, ik denk niet dat hij de auto niet terug zou brengen ofzo, dan weet ik waar ik moet zijn...
Vandaag heeft hij de auto naar de garage gebracht, en de mensen van de garage hebben hem net voor de deur gezet, met een nieuw raam. Heel fijn... Maar toen de scooter er tegen aan is gevallen is er ook een flinke kras en een deuk in de auto gekomen onder het raam. Heb ik vanochtend nog laten zien.. Maar de deuk en kras zitten er nog in. Beetje vervelend dit. Het is een oudje dus geen ramp vind ik zelf, maar als ik m'n auto nog een keer wil verkopen of inruilen krijg ik er natuurlijk een stuk minder voor terug.. :( Ik vraag me af of er een manier is waarop ik hem aansprakelijk kan stellen voor deze waardevermindering van m'n auto..? :roll:
Wel vreemd, dat u 4 dagen na uw 1e posting in eens met aanvullende schade komt. :roll: :roll:

langste adem

Tsja, het zou een beetje lullig zijn om daar nu nog op terug te komen. Je hebt weliswaar recht op vergoeding van alle schade, ,maar je hebt de reparatiekosten laten weten en de tegenpartij heeft keurig woord gehouden. Je had ook kunnen weten dat een bedrijf als carglass geen auto's uitdeukt, en opnieuw laat spuiten.

Had je dit eerder aangegeven van die hogere reparatiekosten, dan had de tegenpartij wellicht gekozen om toch te kiezen voor een schadeherstel via zijn verzekering.
Omdat je zegt dat het een oudere auto is zou ik persoonlijk het erbij laten zitten. Laat het een les zijn voor een eventuele volgende keer.
In ieder geval rij je weer droog en comfortabel.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

dat is het gevolg van het voor je karretje spannen van die man.
je had gewoon je schade door een schadebedrijf moeten laten herstellen en hem de rekening moeten geven.
iedereen blij.

Gesloten