LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navigatie in een nieuwe auto.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Revoked »

Consument072 schreef:

Inmiddels is mij nog meer volksverlakkerij van Opel duidelijk geworden. Het OnStar-systeem verdwijnt na 2020. Dat wisten ze bij Opel al toen ze mij de auto verkochten, maar dat "vergaten" ze maar even te zeggen. Leuk voor de inruil na 1-1-2020.

Maar goed, dat inruilen doe ik tegen die tijd niet bij Opel, want de volgende auto wordt 200% zeker een ander merk. Ik word niet graag besodemieterd.
En u gebruikt dat OnzinStar ook? Het is namelijk de meest genegeerde optie in een Opel. De tweede eigenaar heeft er bovendien geen voordeel van, want betalen.....
Verder is Opel hedentendage van PSA. De Automobiel-Partisanen hebben dus gewonnen ;-) En reclame en autoverkopers: nooit geloven.

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Onstar zelf verdwijnt niet, en blijft gewoon actief bij GM, maar de PSA groep heeft gewoon haar eigen systeem, en dat zal dus ook wel in toekomstige Opels verschijnen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een auto met navigatie van welk merk dan ook zou kopen vraag ik eerst de laatste update en of er kosten aan zitten.

Bij fraude door dingen te zeggen die niet kloppen, even bij aflevering controleren en bij oude software deze navigatie met de auto weigeren omdat ze niet kunnen en/of willen leveren wat is afgesproken.
Ik zal na dit soort streken de auto niet afnemen omdat ze iets anders afleveren.

Dan zitten ze met gebruikte op mijn naam die van mijn naam af moet voor belasting en verzekering en zal deze als Demo met verlies verkocht worden, als we dat allemaal doen, als er niet geleverd word wat belooft is verdwijnen alle verkopers die dingen beloofde die niet waargemaakt kunnen worden.

De losse telefoon houder van Action met Smartphone werkte wel perfect maar daar koop je geen dure ingebouwde voor.
Dus laat die verkopers maar met 0 Km gebruikte op naam zitten en ze zullen het verkoop beleid wel gaan aanpassen als dit vaker gebeurde.

Dus controleer voor aflevering of alles erop zit en anders jammer, doei.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Costnix »

Wat een onzin. Als het contract tot koop van de auto getekend is, zit je aan die auto vast.
Het op naam zetten komt na de koop.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... aam-zetten

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Echt weer onzin van komkommer. Hij heeft dat duidelijk nooit meegemaakt. Het zou een heel duur staartje hebben gekregen.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. De welbekende stofzuigerkomkommeronzin. Vermakelijk, maar onzinnig - en, voordat hij iemand op ideeen brengt: een heel slecht en duur advies.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zo af en toe zou ik best wel willen dat mijn navigatie stil is. :D

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door thecure »

Arizonakid schreef:
24 feb 2019 19:41
Onstar zelf verdwijnt niet, en blijft gewoon actief bij GM, maar de PSA groep heeft gewoon haar eigen systeem, en dat zal dus ook wel in toekomstige Opels verschijnen.
https://www.google.com/amp/s/autorai.nl ... bruikbaar/

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, het verdwijnt bij Opel. Maar het systeem blijft bij GM gewoon intact.

MelonUsk
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2019 15:07

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door MelonUsk »

Over Onstar en Open las ik onlangs dit bericht: https://www.ad.nl/auto/wat-gebeurt-er-a ... ~a5c56d29/.

Nog geen duidelijkheid dus..

Op Marktplaats zijn er trouwens wel voor uiteenlopende fabrikanten update-schijfjes te vinden. Weet alleen niet hoe legaal dat is

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een auto met extra koop en vraag hoe oud de kaarten zijn en of een update leverbaar is en de kosten hiervan.....

Dan mag ik als ze dingen beloofde die ze niet waar konden maken de koop ontbinden.
Ik heb geen nieuwe Opel besteld want de verkoper was eerlijk.

Hij heeft naar Opel Nederland geschreven dat ze regelmatig een klant verliezen omdat ze geen redelijk verse kaarten voor
navigatie kunnen leveren, dus ik ben niet de enige, en door na deze vraag weg te lopen moet Opel fabriek wel beter naar de klant luisteren....
Alleen domme dealers die dingen beloven die niet mogelijk zijn lopen deze schade op.

In de folders alleen leverbaar en als ik vraag hoe oud? Dan moet de verkoper dat weten of navragen.
Als een verkoper de boel misleid mag je weigeren, maar wel vooraf informeren!
Eventueel op koopcontract als regel toevoegen dat ze een verse kaart op de Navigatie meeleveren!

Andere merken met Android systemen hebben wel verse kaarten!

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
25 feb 2019 14:35
Als ik een auto met extra koop en vraag hoe oud de kaarten zijn en of een update leverbaar is en de kosten hiervan.....

Dan mag ik als ze dingen beloofde die ze niet waar konden maken de koop ontbinden.
Het is en blijft onzin, Stofzuigertje. Check even de juridische feiten voordat je je fantasie opschrijft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alleen als een dealer zelf onzin verkoopt ga ik zeker de koop weigeren.
Ik koop geen auto maar Auto + navigatie die gezien de prijzen zeker recente kaarten en update mogelijkheid moeten hebben.

Het Juridische feit is dat als je nadrukkelijk een Navigatie met gratis Auto voor €25.000,- of meer wilt kopen er op mag rekenen dat ze afleveren wat besteld is.
Een halve levering ongeacht of ze iets willen verrekenen mag je weigeren.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
27 feb 2019 16:08
Het Juridische feit is dat als je nadrukkelijk een Navigatie met gratis Auto voor €25.000,- of meer wilt kopen er op mag rekenen dat ze afleveren wat besteld is.
Een halve levering ongeacht of ze iets willen verrekenen mag je weigeren.
Moet ik nou echt voor derde keer “onzin” zeggen? Jouw “feit” is niet meer dan een verzinsel. Je mag een koopovereenkomst slechts ontbinden als het gebrek dat rechtvaardigt. Daarvan is geen sprake.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een door verkoper beloofde recente navigatie kaart is voor mijn voldoende gebrek om te ontbinden.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Har45 »

Enkele jaren geleden is er een uitspraak gedaan dat een koper een auto niet hoefde af te nemen bij het ontbreken van een onderdeel twv 100 euro

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2013:9404

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har45 schreef:
01 mar 2019 15:03
Enkele jaren geleden is er een uitspraak gedaan dat een koper een auto niet hoefde af te nemen bij het ontbreken van een onderdeel twv 100 euro
Die uitspraak bevat wel iets meer dan je nu samenvat ;) met name de overweging dat het hier om veiligheidsissues gaat, daar waar de eiser een zwaar auto-ongeluk heeft gehad, én dat het ontbreken van dat veiligheidssysteem niet ongedaan gemaakt kon worden, was doorslaggevend. Nog los van de andere reden, een brandstofverbruik van 44,44% hoger dan beloofd.

Het moge duidelijk zijn dat een eventuele verouderde navigatiekaart aan geen van die criteria voldoet.

Ter vermaeck: ik kreeg van de week een recent vonnis onder ogen met betrekking tot een McLaren van drieënhalve ton, die de nieuwe eigenaar een bak ellende bezorgt. De koper bleef daar met de gebakken peren zitten.

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Laat komkommer toch. Reageren op zijn nonsens moedigt hem maar aan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De hier genoemde Kia is afgeleverd en bij aflevering niet gecontroleerd of alles erop zat.

Ik heb het alleen over als ze niet leveren wat beloofd en op papier gezet is bij verkoop.
Wat er ontbreekt doet er niet toe, je koopt iets en wil dat compleet als afgesproken.

Ja mag een Mercedes A klasse koper geen Fiat Panda geven....
En navigatie die verouderd is vind ik voldoende om iets niet te kopen.

Bij eerlijke info tijdens verkoop gesprek heb ik de kans om niet te kopen.
Bij misleiding is dat voor risico van verkoper.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie in een nieuwe auto.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
02 mar 2019 19:43
Wat er ontbreekt doet er niet toe, je koopt iets en wil dat compleet als afgesproken.

En navigatie die verouderd is vind ik voldoende om iets niet te kopen.
OK, laatste poging om het onzinnige in te te laten zien:
Uit artikel 7:22 lid 1 BW volgt dat de consument de overeenkomst kan ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, de ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. Volgens lid 2 van ditzelfde artikel mag de consument pas overgaan tot ontbinding wanneer herstel en vervanging onmogelijk is of dit van de verkoper niet gevergd kan worden, danwel indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast tot herstel of vervanging is overgegaan.
Met “vind ik” kom je er niet.

Gesloten