Pagina 1 van 1
Travelon verandert eigen beloften en voorwaarden zomaar
Geplaatst: 08 jan 2016 11:10
door Kiki342
Afgelopen jaar heb ik een reis via Travelon geboekt om op 20 december naar Brussel te gaan. Na het lezen van de reviews bedacht ik mij en wilde ik deze reis op voorhand al annuleren, iets wat ook zou mogen volgens de algemene voorwaarden. Hierbij zou ik een deel van het betaalde bedrag terug krijgen. Na contact per mail werd mij verteld dat de algemene voorwaarden niet van toepassing zijn op de busreizen, deze waren namelijk niet te annuleren.
Vervolgens werd de reis door Travelon zelf geannuleerd i.v.m. terreurdreiging en werd mij per mail verteld dat ik mijn geld terug zou krijgen. Hier heb ik nu al 3 weken achteraan moeten bellen en emailen en heb nog steeds geen geld gezien. Vandaag kreeg ik de organisatie eindelijk per telefoon te pakken en kreeg ik de mededeling dat het management heeft besloten geen geld terug te geven maar vouchers te geven. Mogen zij dit zo maar beslissen?
Voor mensen die in de toekomst een reis bij deze organisatie willen boeken: doe het alsjeblieft niet.
Re: Travelon verandert eigen beloften en voorwaarden zomaar
Geplaatst: 11 jan 2016 07:48
door Maria.V
Lees nu eindelijk hier nog een dupeerde mijn reisje Brussel van 21 nov werd ook door Travelon geannuleerd diverse malen gebeld en beloofd werd dat het gestort zou worden en kreeg zelfs mail dat me geld of net voor de kerst en anders meteen de dagen erna terug gestort zou worden dus ik liet het even rusten , verleden week maandag belde ik dat ik het niet ontvangen had meneer Robin die ik vele malen aan de telefoon had reageerde verbaasd en beloofde mij dat het deze week ( afgelopen week dus ) zeker gestort zou worden maar ik verbaas me niet dat het weer niet is gebeurd ..
Heb actie van de dag gemaild ook al eerder gebeld die de reis immers aanboden voor hun die beweren ook contact te hebben gehad met travelon , moest niet blijven bellen of mailen naar actie van de dag want dat was zinloos.
Ook melding gemaakt op de site van Travelon en op klachten.nl op Facebook wat opmerkingen maar niks blijkt te helpen...
Kreeg via iemand op FB te horen dat hij der persoonlijk heen ei ik ga nu naar politie jullie aangeven en beweert dat hij zijn geld binnen enkele uren terug kreeg en dat er meer mensen deze actie ook hebben uit gevoerd... moet ik dan zover gaan??
Re: Travelon verandert eigen beloften en voorwaarden zomaar
Geplaatst: 17 jan 2016 12:20
door quirique14
In november heb ik een dagtripje voor 4 personen naar Dusseldorf geboekt bij Travelon (via actievandedag.nl). Deze trip werd twee dagen voordat we zouden gaan (28 november 2015) geannuleerd. Het geld zou binnen twee weken worden teruggestort. Na vele mailtjes en klachten is dit nog niet gebeurt. Op klachtenkompas staan talloze berichten van gedupeerde mensen. Wat raden jullie me aan om te ondernemen?
Re: Travelon verandert eigen beloften en voorwaarden zomaar
Geplaatst: 18 jan 2016 15:47
door harrykarin
Wij hebben een dagreis geboekt bij Travelon voor een Kerstmarkt Brussel op 5 december 2015.
Een week voor vertrek kregen we een mail dat de dagreis naar Brussel op 5 december 2015 was geannuleerd ivm de aanslag in Parijs.
Wij konden kiezen uit,de reis om te boeken naar een andere dagreis of geld terug.
Wij kozen voor "geld terug". Na zelf een mail gestuurd te hebben kregen wij op 21 december 2015 een mail van Travelon dat het geld werd overgemaakt.
In de 1e week van januari 2016 kregen wij te horen dat de directie besloten had om niet het geld te retourneren maar vouchers uit te geven.
Wij willen echter ons geld terug.
Kan Travelon dat zomaar doen?
Re: Travelon verandert eigen beloften en voorwaarden zomaar
Geplaatst: 18 jan 2016 17:36
door geengast
Travelon - GEEN ANVR - dus geen boekingsvoorwaarden (goedgekeurde) - dus kunnen ze doen wat ze willen. Simpel.
Boek aub toch nooit meer zonder de ANVR zekerheid......of pak uw verlies zonder klagen.
Re: Travelon verandert eigen beloften en voorwaarden zomaar
Geplaatst: 22 jan 2016 07:22
door Maria.V
ik blijf mailen Bellen kost me net even teveel dus wederom na 10 dagen weer SGR gemaild en kreeg dit antwoord
Ik begrijp heel goed uw ongeduld, nu de afwikkeling van uw dossier met Travelon al zo lang duurt.
Wij zijn – zoals ook eerder al aangegeven - met Travelon in contact. Zodra hierover iets is te melden doen wij dat.
Tot die tijd moet ik u, hoe moeilijk ook, om geduld vragen.
Met vriendelijke groet,
Petra Breur
managementassistente
Stichting Garantiefonds Reisgelden
En ook Aktie van de dag blijf ik mailen en kreeg ongeveer zelfde antwoord
Het is inderdaad zo dat wij hier nog druk mee bezig zijn om duidelijkheid voor u te creëren.
Wij zijn in dit geval de bemiddelende partij voor meerdere klanten dus proberen dit voor ieder correct te regelen.
Het was voor u prettiger geweest als er gelijk duidelijkheid was geweest. Dat realiseer ik me.
Ik vraag u nog even geduld te hebben tot dat er meer informatie beschikbaar is.
Welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Eva
Klantenservice ActievandeDag