Pagina 1 van 1

Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 08 jan 2016 13:45
door S.Gelderen
Een vriend van mij heeft zijn auto gebracht naar Quality fit Oosterhout met alleen het probleem dat de koppeling vervangen moest worden. Echter kreeg hij de auto terug en de helft van de koppeling was vervangen maar er waren nieuwe problemen ontstaan, zij hadden ook de originele schroeven afgebroken in de auto en nieuwe gaten geboord met universele schroeven. De auto werd teruggebracht en er werd gezegd dat het probleem niet bij de koppeling lag (ook al was deze maar voor de helft vervangen qua onderdelen) maar dat er een hele nieuwe versnellingsbak op moest etc etc. Mijn vriend kreeg zijn auto total loss terug en ervaart nu de volgende problemen:

- Ze hebben de accu volledig leeg laten lopen waardoor deze nu stuk is en niet meer naar behoren werkt
- Stuurbekrachtiging valt constant uit (dit gebeurde 2 keer midden in een bocht waardoor hij tot bijna 2 keer aan toe een ongeluk kreeg.
- massakabel was losgestrokken en hing los onder de auto
- slangenklemmen van de gehele motor waren eraf gehaald en niet terug erop gezet (hier hoefden zij niet eens aan te zitten)
- Nieuwe gaten geboord en nieuwe schroeven gebruikt maar universele schroeven, hier klopt niks meer van
- Alle lampjes gaan af en toe branden, ABS Airbag etc. Gaan dan knipperen en weer uit en vervolgens weer opnieuw
- Auto maakt een raar geluid op de snelweg bij het rechtervoorwiel.

Ze zijn nu al meerdere keren gebeld en hebben geprobeerd een oplossing te zoeken maar het zijn zeer onbeschofte mensen bij Quality Fit die niet normaal kunnen communiceren. Zij gooien telkens de hoorn erop! De auto kan niet meer rijden en een reparatie kost ongelofelijk veel geld. Daarnaast heeft mijn vriend ook nog hun betaald voor de "zogenaamde" reparatie die zij uitvoerde en is meer dan 1000 euro kwijt! Iemand een oplossing om die mensen van Quality fit eens aan te pakken jurdisch? Want dit kan niet!

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 11 jan 2016 09:07
door peteroo
Als uw verhaal klopt zijn het knoeiers van de bovenste plank. Hoe wist u dat de koppeling moest worden vervangen, is er door een andere garage een diagnose gesteld? Heeft u een en ander op papier als bewijs?

Zoals u het beschrijft lijkt u zelf wel verstand te hebben van autotechniek. Het lijkt me dat er van alles beschadigd of los is geraakt.

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 04 feb 2016 23:29
door CeeGee
Ik vindt dat de garage behoorlijk in gebreke is gebleven, maar alles bij elkaar genomen snap ik het verhaal niet helemaal. Ik ben ook benieuwd wat er van tevoren is afgesproken c.q. vastgelegd?

Heeft de garage tussendoor contact opgenomen? Dat had moeten gebeuren nadat ze tot conclusie kwamen dat het niet aan de koppeling lag. Het is dan aan de klant of hij/zij een andere versnellingsbak laat plaatsen of over gaat tot versnellingsbakrevisie o.i.d. of de oude versnellingsbak terug laat plaatsen. Maar waarom er nu een halve koppeling vervangen is? Vreemd. (of je vervangt hem helemaal, of niet, ook weer in overleg). Dan had ook de oude koppeling weer gemonteerd kunnen worden. Of hebben ze voor de zekerheid er een nieuwe koppelingsplaat in gezet?

Maar de ontstane klachten/problemen kloppen ook niet helemaal:
- Lege accu: is op te laden, ook al is deze behoorlijk leeg gelopen. Als de accu nu defect is was het al niet zo'n beste accu en had hij zeer binnenkort alsnog vervangen moeten worden.
- Uitvallende stuurbekrachtiging na reparatie is vreemd. Als het een elektrische stuurbekrachtiging is zou het een stekkerverbinding o.i.d. kunnen zijn, is misschien uit te lezen. Maar mag in ieder geval niet uitvallen.
- Massakabel hoort inderdaad niet los te hangen, kan ook voor storingen zorgen.
- Slangklemmen van de gehele motor eraf gehaald? Wat wordt hiermee bedoeld? Ik neem aan dat de olie en koelvloeistofslangen nog vast zitten? Soms is het nodig om bepaalde slangen/kapjes e.d. los te halen om bij de versnellingsbak (bouten) te kunnen komen. Maar hadden wel teruggeplaatst moeten worden.
- Afgebroken bouten in de auto? Wat hebben ze in de auto gedaan dan? Of zijn de bouten van de drukgroep afgebroken? Maar goed: afgebroken bouten kunnen uitgeboord worden en nieuw draad worden getapt, er kunnen dan gewoon metrische bouten gebruikt worden, mits deze de goede sterkte en dus het juiste aantrekkoppel aan kunnen.
- Alle lampjes gaan af en toe branden: vreemd. Zou met accu leeglopen/vervangen te maken kunnen hebben, of loszittende massadraad o.i.d. Uit laten lezen.
- Raar geluid op snelweg: geen idee. Misschien aandrijfas die niet goed zit, of trekband die ergens tegenaan loopt?

Maar goed, zoals u omschrijft is de houding van Quality Fit slecht. Zo behoud je geen klanten en is ook geen goede reclame voor het bedrijf.

Heb even op hun website gekeken, helaas geen bovag (of staat dit misschien op het pand?) Als ik hun website moet geloven: "En U krijgt maar liefst 2 jaar garantie op materialen én montage". Het lastige is alleen: hoe bewijs je dat de gebreken/storingen na de reparatie zijn gekomen, en hoe krijg je die garantie?

Als de eigenaar van de auto een rechtbijstandsverzekering heeft zou je een reparatiekeuring kunnen overwegen, dan sta je juridisch sterker. Zonder verzekering zou je bij Arag o.i.d. aan kunnen kloppen (als het financieel uit kan).

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 29 apr 2016 22:18
door x68fpw38
Ben je waarschijnlijk de enige met klachten,
qualityfit staat zeer goed bekend in deze omgeving,
ik kom er al 25 jaar.

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 01 mei 2016 22:27
door Richard09
Als accu 1x onder de 9 volt is geweest kan je deze afschrijven. Een cel moet minimaal 1.5v leveren. 1.5v x 6 cel =9v.

Electrische storingen komen wss door de massa kabel.

Zijn ze bovag aangesloten?

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 03 mei 2016 11:32
door stofzuigertje
Kan iemand deze garage vragen voor hun kant van het verhaal hier te plaatsen?

Ik zie geen merk, type of bouwjaar van deze auto en als je afgebroken bouten kreeg, komt bij oudere vast geroeste vaker voor.
Vooral de klant die hier eerder reageerde als vaste trouwe klant, ik zal PB sturen....

Zonder info van garage kan ik niet oordelen of het slecht werk of slechte auto was.

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 30 dec 2016 08:43
door Tsun
Ik kom hier regelmatig voor onderhoud en APK voor mijn eigen auto en die van vrienden en familie. Bij Quality Fit werken hele sympathieke mensen die graag met je meedenken als er onderhoud moet gebeuren. Ik kan me totaal niet in het bovenstaande verhaal vinden omdat ik oprecht denk dat ze liever een euro toeleggen zodat de klant tevreden is, dan dat ze een ontevrede klant wegsturen. Zo zijn er nog maar weinigen!

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 01 jan 2017 16:22
door thecure
Tjonge jonge hier trappen wij echt in, niet dus. Stop toch eens met deze nepberichten

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 01 jan 2017 18:03
door olaf79
thecure schreef:Tjonge jonge hier trappen wij echt in, niet dus. Stop toch eens met deze nepberichten
En nep profielen. Wel verdacht hoor 1 post en geregistreerd precies 1 dag na dit topic.

Denken ze nu echt dat wij stom zijn?

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 01 jan 2017 18:28
door BL2
Tsun schreef:Ik kom hier regelmatig voor onderhoud en APK voor mijn eigen auto en die van vrienden en familie. Bij Quality Fit werken hele sympathieke mensen die graag met je meedenken als er onderhoud moet gebeuren. Ik kan me totaal niet in het bovenstaande verhaal vinden omdat ik oprecht denk dat ze liever een euro toeleggen zodat de klant tevreden is, dan dat ze een ontevrede klant wegsturen. Zo zijn er nog maar weinigen!
Een positief bericht is prima, maar dit is gewoon niet te geloven.
Anderzijds het al wat oudere bericht van TS geloof ik ook niet !
Schijnbaar wordt er een plaatselijke vete tussen bedrijven uitgevochten ........

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 01 jan 2017 19:38
door absent
Tsun schreef:Ik kom hier regelmatig voor onderhoud en APK voor mijn eigen auto en die van vrienden en familie. Bij Quality Fit werken hele sympathieke mensen die graag met je meedenken als er onderhoud moet gebeuren. Ik kan me totaal niet in het bovenstaande verhaal vinden omdat ik oprecht denk dat ze liever een euro toeleggen zodat de klant tevreden is, dan dat ze een ontevrede klant wegsturen. Zo zijn er nog maar weinigen!
Ik breng altijd mijn onderzeeër naar deze garage voor de wekelijkse APK en het bijvullen van de torpedo's. Meestal ben ik er rond etenstijd en dan bakken ze altijd kei-lekkere bananenvlaai met chocoladebollen. En ook de koffie is geweldig. En voordat ik weer wegvliegen vegen ze altijd de startbaan en krijg ik korting omdat ze alleen rode pepers hebben ipv suikerklontjes. Keigaaf jonguh!

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 02 jan 2017 01:03
door Tsun
Ik Google naar de nummer van Quality Fit om een afspraak te maken en kwam per toeval dit bericht tegen waarbij Quality Fit werd afgeschilderd als oplichters. Ik kon het niet laten om er niet op te reageren en heb dus een account aangemaakt om erop te reageren. Ik ken het voorval voor de rest niet maar ik me niet voorstellen dat het is gegaan zoals het hierboven staat. Mijn accountnaam is overigens mijn echte naam en ben dus redelijk 'Googlebaar'. Ik ben altijd goed geholpen daar met kleine reparaties en dat wilde ik met jullie delen.

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 02 jan 2017 01:07
door BL2
S.Gelderen schreef:Een vriend van mij heeft zijn auto gebracht naar Quality fit Oosterhout met alleen het probleem dat de koppeling vervangen moest worden. Echter kreeg hij de auto terug en de helft van de koppeling was vervangen maar er waren nieuwe problemen ontstaan, zij hadden ook de originele schroeven afgebroken in de auto en nieuwe gaten geboord met universele schroeven. De auto werd teruggebracht en er werd gezegd dat het probleem niet bij de koppeling lag (ook al was deze maar voor de helft vervangen qua onderdelen) maar dat er een hele nieuwe versnellingsbak op moest etc etc. Mijn vriend kreeg zijn auto total loss terug en ervaart nu de volgende problemen:

- Ze hebben de accu volledig leeg laten lopen waardoor deze nu stuk is en niet meer naar behoren werkt
- Stuurbekrachtiging valt constant uit (dit gebeurde 2 keer midden in een bocht waardoor hij tot bijna 2 keer aan toe een ongeluk kreeg.
- massakabel was losgestrokken en hing los onder de auto
- slangenklemmen van de gehele motor waren eraf gehaald en niet terug erop gezet (hier hoefden zij niet eens aan te zitten)
- Nieuwe gaten geboord en nieuwe schroeven gebruikt maar universele schroeven, hier klopt niks meer van
- Alle lampjes gaan af en toe branden, ABS Airbag etc. Gaan dan knipperen en weer uit en vervolgens weer opnieuw
- Auto maakt een raar geluid op de snelweg bij het rechtervoorwiel.

Ze zijn nu al meerdere keren gebeld en hebben geprobeerd een oplossing te zoeken maar het zijn zeer onbeschofte mensen bij Quality Fit die niet normaal kunnen communiceren. Zij gooien telkens de hoorn erop! De auto kan niet meer rijden en een reparatie kost ongelofelijk veel geld. Daarnaast heeft mijn vriend ook nog hun betaald voor de "zogenaamde" reparatie die zij uitvoerde en is meer dan 1000 euro kwijt! Iemand een oplossing om die mensen van Quality fit eens aan te pakken jurdisch? Want dit kan niet!
--------------------------------
Tsun schreef:Ik Google naar de nummer van Quality Fit om een afspraak te maken en kwam per toeval dit bericht tegen waarbij Quality Fit werd afgeschilderd als oplichters. Ik kon het niet laten om er niet op te reageren en heb dus een account aangemaakt om erop te reageren. Ik ken het voorval voor de rest niet maar ik me niet voorstellen dat het is gegaan zoals het hierboven staat. Mijn accountnaam is overigens mijn echte naam en ben dus redelijk 'Googlebaar'. Ik ben altijd goed geholpen daar met kleine reparaties en dat wilde ik met jullie delen.
Als je regelmatig bij een garage komt voor onderhoud en APK dan heb je het telefoonnummer toch gewoon in je mobiel, agenda of desnoods op een kladje staan.
Dan ga je toch niet telkens Googlen voor het nummer van je "huis" vakgarage.

Anderzijds, ook de openingspost, en nooit een verdere aanvulling of reactie van TS, is ook wat opvallend.

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 02 jan 2017 09:11
door berndv
Tsun schreef:Ik Google naar de nummer van Quality Fit om een afspraak te maken en kwam per toeval dit bericht tegen waarbij Quality Fit werd afgeschilderd als oplichters.
goh, wat toevallig nou toch.
http://wouterhol.nl/ik-kwam-toevallig-op-deze-site-uit/
Bakje koffie erbij? Gratis de olie bijgevuld?
Tsun schreef:Mijn accountnaam is overigens mijn echte naam en ben dus redelijk 'Googlebaar'.
Ja, want als je op google Tsun of T Sun invoert krijgt men niet zo heel veel hits.

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 02 jan 2017 13:16
door peteroo
absent schreef:
Tsun schreef:Ik kom hier regelmatig voor onderhoud en APK voor mijn eigen auto en die van vrienden en familie. Bij Quality Fit werken hele sympathieke mensen die graag met je meedenken als er onderhoud moet gebeuren. Ik kan me totaal niet in het bovenstaande verhaal vinden omdat ik oprecht denk dat ze liever een euro toeleggen zodat de klant tevreden is, dan dat ze een ontevrede klant wegsturen. Zo zijn er nog maar weinigen!
Ik breng altijd mijn onderzeeër naar deze garage voor de wekelijkse APK en het bijvullen van de torpedo's. Meestal ben ik er rond etenstijd en dan bakken ze altijd kei-lekkere bananenvlaai met chocoladebollen. En ook de koffie is geweldig. En voordat ik weer wegvliegen vegen ze altijd de startbaan en krijg ik korting omdat ze alleen rode pepers hebben ipv suikerklontjes. Keigaaf jonguh!
Dank u! geniaal :-)

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 02 jan 2017 13:59
door Hawk-Eye
als alles werkelijk gegaan is zoals TS beschrijft dan kun je ze aanschrijven met de klachten em 1 kans geven om deze op te lossen, doe dit aangetekend, doen ze dit niet is de gang naar de rechter de juiste...

Re: Mijn ervaring met Quality Fit Oosterhout

Geplaatst: 02 jan 2017 14:12
door BL2
Hawk-Eye schreef:als alles werkelijk gegaan is zoals TS beschrijft dan kun je ze aanschrijven met de klachten em 1 kans geven om deze op te lossen, doe dit aangetekend, doen ze dit niet is de gang naar de rechter de juiste...
Verder niet druk over maken, klacht en topic is van precies een jaar geleden !
Zal wel allemaal zijn meegevallen verder, immers TS heeft nooit meer gereageerd.