LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] niet goed geld terug??
niet goed geld terug??
hallo allemaal.
ik heb bij een automaterialen zaak ''handremschoentjes'' besteld en later opgehaald en gekocht. deze moesten aan de hand van mijn kenteken volgens de verkoper passen op mijn auto.
Bij het demonteren van de oude handremschoentjes kwam ik er achter dat de nieuw gekochte anders waren. en dus niet passen op mijn auto.
ik terug naar de winkel met de ongeopende handremschoentjes + de bon (zaten in een gesealde zak dus waren nog helemaal nieuw)
zegt de verkoper dat ze het niet terug kunnen nemen omdat hij het ergens anders heeft moeten bestellen en deze leverancier het product niet terug neemt.
wat zijn mijn rechten??
kan dit zomaar?
de verkoper beweerde namelijk dat het product op mijn auto zou passen...
alvast bedankt
gr gekkewous
ik heb bij een automaterialen zaak ''handremschoentjes'' besteld en later opgehaald en gekocht. deze moesten aan de hand van mijn kenteken volgens de verkoper passen op mijn auto.
Bij het demonteren van de oude handremschoentjes kwam ik er achter dat de nieuw gekochte anders waren. en dus niet passen op mijn auto.
ik terug naar de winkel met de ongeopende handremschoentjes + de bon (zaten in een gesealde zak dus waren nog helemaal nieuw)
zegt de verkoper dat ze het niet terug kunnen nemen omdat hij het ergens anders heeft moeten bestellen en deze leverancier het product niet terug neemt.
wat zijn mijn rechten??
kan dit zomaar?
de verkoper beweerde namelijk dat het product op mijn auto zou passen...
alvast bedankt
gr gekkewous
Re: niet goed geld terug??
Speciaal bestelde producten worden in de regel niet teruggenomen.
Dat de verkoper deze juist heeft geadviseerd, dan zou je toch enige service verwachten !
Dat de verkoper deze juist heeft geadviseerd, dan zou je toch enige service verwachten !
ja maar ik weet niet dat het ''speciaal'' besteld is?
het kon ook dat het niet meer op voorraad lag en dat ik gewoon op een nieuwe vracht moest wachten?
en nu is het opeens speciaal besteld?
heb ik dan helemaal geen rechten en gewoon pech?
gr
het kon ook dat het niet meer op voorraad lag en dat ik gewoon op een nieuwe vracht moest wachten?
en nu is het opeens speciaal besteld?
heb ik dan helemaal geen rechten en gewoon pech?
gr
Toevallig online besteld?
nee in de zaak zelf
Speciaal model auto? Dikke motor, vierwielaandrijving? Over welke auto praten we?
Op mijn S6 pasten de remblokken van een A6 niet, op mijn A6 pasten de remblokken van een S6 wel...
Op mijn S6 pasten de remblokken van een A6 niet, op mijn A6 pasten de remblokken van een S6 wel...
het gaat om een ssangyong actyon.
ik zal het verhaal nog mooier maken.
deze handremschoentjes kunnen zelfs niet los vervangen worden dus moeten met de hele wiel-naaf en remwiel cilinder alles tegelijk vervangen worden alles zit vast en om elkaar heen gebouwd (ssangyong nooit aan beginnen)
dus ik heb via de dealer dat hele geval moeten bestellen want kon de plaatselijke automaterialen zaak niet aankomen.
ik zal het verhaal nog mooier maken.
deze handremschoentjes kunnen zelfs niet los vervangen worden dus moeten met de hele wiel-naaf en remwiel cilinder alles tegelijk vervangen worden alles zit vast en om elkaar heen gebouwd (ssangyong nooit aan beginnen)
dus ik heb via de dealer dat hele geval moeten bestellen want kon de plaatselijke automaterialen zaak niet aankomen.
maarja nu zit ik wel met die handremschoentjes waar ik niks aan heb?
Als de verkoper jou heeft verzekerd dat ze op jouw auto passen, en dat blijkt niet zo te zijn, is er gewoon sprake van nonconformiteit en kan je de koop ongedaan maken.
oke dan ga ik vol goede moet morgen even langs.
en hoop ik dat ze het terug nemen.
alvast bedankt voor het mee denken
Deze moeten gewoon terug genomen worden, want ze passen niet en dat de winkel ze bij een andere winkel heeft besteld is zijn probleem.
ja dat heb ik ook precies zo gezegd maar dat is niet de normale gang van zaken zeggen ze.
Met de nieuwe en foute versleten naast elkaar zien ze dat het verkeerde zijn.
Als ze zoeken op kenteken loop je dit risico.
Als je weet dat ze regelmatig halverwege een jaar wisselen en aanpassen kan dit gebeuren.
De overgangsjaren zijn een bekend probleem.
Als ze zoeken op kenteken loop je dit risico.
Als je weet dat ze regelmatig halverwege een jaar wisselen en aanpassen kan dit gebeuren.
De overgangsjaren zijn een bekend probleem.
Heeft zo'n auto een trommelrem aan de achterkant? Wow
Heb je een S6 en een A6?igen schreef:Speciaal model auto? Dikke motor, vierwielaandrijving? Over welke auto praten we?
Neem dan gelijk het bewijs mee dat hij heeft beweerd dat ze op die Ssang/young of what ever passen.gekkewous schreef:oke dan ga ik vol goede moet morgen even langs.
Neen, nu niet meer. Vandaar ook "pasten", als in "verleden tijd"..kokka schreef:Heb je een S6 en een A6?igen schreef:Speciaal model auto? Dikke motor, vierwielaandrijving? Over welke auto praten we?
Tegenwoordig staat er een P85d naast de S6. En later dit jaar wordt de laatstgenoemde vervangen voor een X95. Dan doen we het elektrisch...
Nee goed lezen. Het gaat om de hand rem. Deze remt met remschoentjes in de naaf van de schijfrem is bij veel autos zo namelijk.igen schreef:Heeft zo'n auto een trommelrem aan de achterkant? Wow
Waarom is dat risico dan niet voor verkoper? En indien risico voor koper is, waarom dat dan niet eerst vooraf melden?stofzuigertje schreef:Als ze zoeken op kenteken loop je dit risico.
Beetje kinderachtig van die winkel, als ze goed advies hadden gegeven was je niet terug gekomen. Juridisch gezien zou je geld terug moeten krijgen want je bent verkeerd voorgelicht maar in de praktijk word het een lastig verhaal als zo'n winkel niet wil meewerken.