LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijzigende voorwaarden Paypal 19 paginas & 168 paginas lezen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
howliu

Wijzigende voorwaarden Paypal 19 paginas & 168 paginas lezen

Ongelezen bericht door howliu »

Wie Paypal heeft ontving vorige week een wijzigende voorwaarden email dat de juridische overeenkomst wordt gewijzigd die Paypal met u deelt. Paypal geeft aan op een 'aantal' punten te wijzigen. Of je even 19 paginas a 3940 woorden wilt lezen. De juridische overeenkomst is maarliefst 168 paginas lang. 51.465 woorden.

Welke persoon heeft hier tijd voor om dit te lezen???
Kan hier wat aan gedaan worden?

Mvg
H Liu
Bijlagen
Paypal.jpg
Paypal.jpg (30.57 KiB) 2718 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

newmikey

Re: Wijzigende voorwaarden Paypal 19 paginas & 168 paginas lezen

Ongelezen bericht door newmikey »

howliu schreef: Kan hier wat aan gedaan worden?
Natuurlijk! U kunt de overeenkomst gewoon opzeggen en Paypal niet meer gebruiken. Dit soort posts doet mij altijd aan de South Park aflevering "the HumancentiPad" denken (kan ge-google'd worden).

Paypal is een financiele instelling die wereldwijd opereert en aan dit type dienstverlening zijn nu eenmaal veel regeltjes verbonden. Als ze niet af en toe de voorwaarden zouden wijzigen of iets niet zouden opnemen in die voorwaarden zouden wij als klanten de eersten zijn om ze voor de rechter te slepen toch?

Maar, om het even simpeler te houden: de emailtjes van Paypal belichten vaak wat er precies is veranderd zodat u alleen de gewijzigde delen van de voorwaarden opnieuw hoeft door te lezen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wees blij dat ze alles op papier zetten. Er zijn ook genoeg aanbieders van diensten die "klantvriendelijke" voorwaarden leveren die, als het erop aankomt waardeloos zijn omdat ze niet concreet genoeg zijn en op meerdere wijze interpreteerbaar zijn. Ik heb een keer iets gezien als: "We zijn blij dat je onze app gebruikt. Wij zullen alles doen om je een zo goed mogelijke user experience te geven." Zegt helemaal niks natuurlijk. Je hoeft de voorwaarden natuurlijk niet helemaal te lezen (is een keuze), maar in geval van een conflict is het wel duidelijk hoe het zit.

howliu

Ongelezen bericht door howliu »

Uiteraard kun je paypal ook niet gebruiken. Je kunt ook op een onbewoond eiland gaan wonen. (geen slecht idee overigens..)
Als paypal daar nog steeds 19 paginas voor nodig heeft is dat redelijk veel.
Dat kan echt anders. Wie leest er nu 168 paginas juridische overeenkomst??
Het goede nieuws is dat het wel kan.
Verzekeringen zijn daar mee bezig om zaken eenvoudiger te maken.
Het zijn diensten. Die zijn er voor gebruikers en de meerderheid van de gebruikers houden van eenvoud.
oftewel, KISS.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Verzekeringen zijn daar mee bezig om zaken eenvoudiger te maken.
Het zijn diensten. Die zijn er voor gebruikers en de meerderheid van de gebruikers houden van eenvoud.
oftewel, KISS.
Misschien voor de eindgebruiker , zeker niet in de zakelijke wereld waarbij bij internationale en clouddiensten het heel belangrijk is dat alles op papier staat van beide kanten uit gezien. 19 Pagina's , dat noemt onze juridische afdeling een uittreksel :wink:

Bovendien... hoe meer er in een contract geregeld is , hoe eenvoudiger het wordt daar er minder ruimte is voor twijfel.

opawollie

Ongelezen bericht door opawollie »

Ik gebruik paypal vanaf 2010 en gebruik hoofdzaak voor aankoop in Azie en verkoop via ebay of marktplaats.
Allemaal leuk,
maar als je niet akkoord gaat dan blokkeren paypal dood leuk je account ook met saldo er op.
Paypal noemt het zelf "beperking" en in mijn geval staat er 400,00 op de paypal.
Mijn paypal rekening zit gekoppeld aan mijn bank rekening en is ook gecontroleerd door paypal.
( compleet met de 4x groene vinkjes )

Je kan Geen geld betalen, Geen geld opnemen, rekening niet opheffen maar nog wel betalingen ontvangen ja dat kan dan weer wel...... aldus paypal.
Bij klacht.nl en klachtkompas zie ik ook al berichten over account met "beperking" met behoorlijke bedragen.

Ik vindt dit te gek voor woorden want je kan niet meer beschikken over je eigen centen.
Paypal beroept zich op nieuwe EU regels welke in Januari 2015 ingegaan zijn en waarmee je akkoord moet gaan.
De nieuwe regels zijn ter voorkoming van witwassen en criminaliteit en natuurlijk ook de bail-in
Is paypal al vast de voorloper wat we kunnen verwachten bij de andere NL banken ?
Dat je als klant niet eens bent met de bail-in je dan geen toegang meer hebt tot je eigen geld ?

Mijn vraag:
Zijn er al meerdere meldingen bij tros radar ?
Kan dit zomaar ?

Gesloten