Pagina 1 van 1

Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 13 jan 2016 13:26
door NicoHaast
LEES DIT GOED EN WEES GEWAARSCHUWD !!

Gsmweb.nl
28 December 2015 verleng ik mijn contract en kies de Galaxy s6 edge plus in het goud (Gold).
Je krijgt dan een Sms, waarin je word verwezen naar een site om de aanvraag te bevestigen.
5 Januari 2016 zie ik in de App van mijn provider dat mijn contract is verlengd, maar ik heb op dat moment nog geen telefoon ontvangen of een dergelijk mailtje daarvan.

Dus ik bel met Gsmweb, en daar kreeg ik te horen dat het toestel niet leverbaar is i.v.m geen voorraad, en dat de levering misschien wel weken kon gaan duren !
Dus ik zeg, nou dan wil de overeenkomst NU ontbinden, want ik verleng juist mijn contract omdat ik een Telefoon nodig heb.
Nee, meneer u kunt niet annuleren zegt de dame aan de telefoon, dit staat in onze voorwaarden, dus ik zeg : Die ga ik dan eens even bekijken en hang op.

Dus ik bel terug en geef dit aan, dat ik uiteraard wel degelijk de overeenkomst kan annuleren, want het staat duidelijk in hun voorwaarden. Nee zegt de dame, u heeft zeker onze FAQ nog niet ontdekt...waarop ik zeg WATTE.....kijkt u maar eens onder 4.16A zegt ze toen.
Vraag 4.16 A
Ik heb mijn bestelling met een abonnement ontvangen. Alles werkt. Ik wil echter afzien van de aankoop en mijn abonnement annuleren. Kan dit?
Na goedkeuring van de provider is annulering niet meer mogelijk. Als blijkt dat u een ander aanvraag had willen indienen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat mogelijk is. In het geval van problemen met de dekking kan een annulering aangevraagd worden bij de provider. Het betreffende netwerk beoordeelt of in uw buurt voldoende dekking is en beslist of het contract geannuleerd kan worden. GSMWEB.NL is geen partij bij het contract tussen u en het netwerk en kan de beslissing van het netwerk niet beïnvloeden.

Dus ik ging hier tegen in en zeg, luister...als ik op 28 december 2015 een aanvraag doe en een Galaxy s6 edge plus in het goud (Gold) uitkies, en jullie zien op dat moment dat deze niet op voorraad is, dan dienen jullie mij daarvan toch op de hoogte te stellen ?
En dan te vragen, wilt u een ander toestel of een andere kleur of zoiets dergelijks, zodat ik dan kan beslissen of ik de aanvraag wil doorzetten ?
Nee, dat doen wij niet !

Maar nu komt het :
Ik bel mijn provider en vraag hun raad en vraag of zij dit niet kunnen annuleren, maar het antwoord bleek helaas, nee !
Toen zegt mijn provider , ik zie dat uw contract is verlengd bij ons door Gsmweb mét een IMEI nummer van een s6 edge plus ZILVER....HUH, ik zeg nee, hoor, ik heb een "Gold" besteld en nog niets eens ontvangen.
Dus ik voor de 7e keer weer bellen met Gsmweb en vertel dit, nou toen kreeg ik meerdere smoezen, te weten :
Nee meneer, als wij in december uw aanvraag niet direct hadden doorgestuurd naar uw provider en dit pas in Januari hadden gedaan had dit voor u nadeliger geweest I.v.m. prijsstijgingen.....en inderdaad, het is niet echt netjes van ons, dat wij een ander Imei nummer gebruikt hebben, maar we konden even niet anders.

Ik zeg tegen die dame, dit is fraude toch ?.......jullie stampen mijn aanvraag erdoor heen naar mijn provider met een vals Imei nummer van een zilveren s6 i.p.v een "gold".........terwijl jullie wisten dat de "Gold" niet op voorraad was ?
Ja helaas meneer, u kunt hier niets tegen doen en nu moet u afwachten totdat wij uw toestel weer binnen krijgen !
Maar goed, helaas te laat ben ik reviews gaan bekijken met Google en blijken er vele mensen te zijn met (bijna) hetzelfde probleem, leveringsproblemen !
KIJK dus goed uit en bestel helemaal niets bij GSMWEB.NL, want ze komen de afspraken NIET na en je hebt helemaal niets in te brengen !
Op hun site staat b.v dat je gekozen toestel in voorraad is, terwijl dit niet het geval is.
Het gaat hun dus alleen maar om het verlengen en/of afsluiten van een contract !!
En de klant stelt bij hun niets voor !
Want als je vraagt naar een leidinggevende, dan is die telefonisch in gesprek, en/of een ander zegt doodleuk, we hebben geen leidinggevende.

Ze reageren niet of nauwelijks op email en de mensen achter de telefoon zijn zo goed geïnstrueerd en weten exact wat ze zeggen moeten !
Het enige wat je zou kunnen doen, is een rechtszaak aanspannen omdat je in je gelijk staat, ook volgens de consumentenbond (die ik heb gebeld), zij hebben die site nagekeken en zeggen u heeft zeker wel het recht om te annuleren !
Maar ja, ik heb er geen zin in om maanden te procederen helaas !
Maffiapraktijken zijn het !

Gewoon niets bestellen daar, er zijn genoeg andere site !
Kijk anders maar even op google.nl, en zoek op review gsmweb.nl....en aanschouw hoeveel mensen deze klachten hebben.
Bij plaatsing van dit bericht heb ik nog steeds geen telefoon ontvangen, en krijg nét een email, dat het nog wel even kan gaan duren..pfftttt.

OPPASSEN DUS EN NIETS BESTELLEN DAAR DUS !!!

PS : Kijk eens op : http://www.facebook.com/StopdepraktijkenvanGsmweb

Grt Nico
.

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 13 jan 2016 15:26
door GJvdZ
"Ze reageren niet of nauwelijks op email en de mensen achter de telefoon zijn zo goed geïnstrueerd en weten exact wat ze zeggen moeten ! "

Dan is er toch wel iets goed kennelijk. Het zou wat zijn als de mensen achter de telefoon met hun mond vol tanden zouden staan als er een klant belt.

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 13 jan 2016 16:13
door 16again
NicoHaast schreef:Nee, meneer u kunt niet annuleren zegt de dame aan de telefoon, dit staat in onze voorwaarden, dus ik zeg : Die ga ik dan eens even bekijken en hang op.Dus ik bel terug en geef dit aan, dat ik uiteraard wel degelijk de overeenkomst kan annuleren, want het staat duidelijk in hun voorwaarden. Nee zegt de dame, u heeft zeker onze FAQ nog niet ontdekt...
De algemene voorwaarden zijn leidend , de FAQ zal weinig rechtswaarde hebben.

De FAQ zijn een praktische toelichting op de AV, mogelijk interpreteer je de AV verkeerd.
Kun je deel AV quoten, die zou moeten aantonen dat je mag annuleren?

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 13 jan 2016 18:59
door NicoHaast
GJvdZ schreef:"Ze reageren niet of nauwelijks op email en de mensen achter de telefoon zijn zo goed geïnstrueerd en weten exact wat ze zeggen moeten ! "

Dan is er toch wel iets goed kennelijk. Het zou wat zijn als de mensen achter de telefoon met hun mond vol tanden zouden staan als er een klant belt.
Helemaal juist, maar helaas zeggen ze wat wel en niet kan, maar onafhankelijk praten ze wartaal omdat de ene dit zegt en de andere dat zegt.

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 13 jan 2016 19:02
door NicoHaast
16again schreef:
NicoHaast schreef:Nee, meneer u kunt niet annuleren zegt de dame aan de telefoon, dit staat in onze voorwaarden, dus ik zeg : Die ga ik dan eens even bekijken en hang op.Dus ik bel terug en geef dit aan, dat ik uiteraard wel degelijk de overeenkomst kan annuleren, want het staat duidelijk in hun voorwaarden. Nee zegt de dame, u heeft zeker onze FAQ nog niet ontdekt...
De algemene voorwaarden zijn leidend , de FAQ zal weinig rechtswaarde hebben.

De FAQ zijn een praktische toelichting op de AV, mogelijk interpreteer je de AV verkeerd.
Kun je deel AV quoten, die zou moeten aantonen dat je mag annuleren?

En toch houden ze zich eraan vast, op hun facebook (links onderaan) staan meerdere gevallen met het zelfde probleem. Zodra ze iets hebben verkcoht valt er niets te regelen/annuleren.
1 geval meld zelfs de telefoon nog in de doos te hebben en de simkaart ook, maar gsmweb zegt :
Sorry, als u het retour stuurt....sturen wij het net zo hard weer terug naar u, omda wij niet annuleren.
Kan het gekker ?
Ja dus !

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 13 jan 2016 22:17
door just*me
misschien alsnog even via de provider proberen en dan ook via social media zoals twitter en facebook.
Ik heb een keer iets dergelijks meegemaakt (niet via gsmweb), waarbij ook een contract werd aangevraagd met een telefoon die ik niet had ontvangen. Na wat aandringen bij de provider werd het contract toen opgezegd.

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 13 jan 2016 22:57
door NicoHaast
just*me schreef:misschien alsnog even via de provider proberen en dan ook via social media zoals twitter en facebook.
Ik heb een keer iets dergelijks meegemaakt (niet via gsmweb), waarbij ook een contract werd aangevraagd met een telefoon die ik niet had ontvangen. Na wat aandringen bij de provider werd het contract toen opgezegd.
Ik heb uiteraard de provider al ingelicht en die zijn nu mee bezig, maar vermoedelijk kunnen
zij het contract niet ontbinden , omdat het is verlengd bij een ander.
En heb zelf al een facebook pagina gemaakt :
http://www.facebook.com/StopdepraktijkenvanGsmweb

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 14 jan 2016 06:42
door 16again
16again schreef:Kun je deel AV quoten, die zou moeten aantonen dat je mag annuleren?
TS, Deze vraag staat nog steeds open

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 14 jan 2016 09:39
door NicoHaast
16again schreef:
16again schreef:Kun je deel AV quoten, die zou moeten aantonen dat je mag annuleren?
TS, Deze vraag staat nog steeds open

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 14 jan 2016 11:14
door Appie83
Lijkt me op zich duidelijk, alleen kijkt u ook even naar punt 6.3 en punt 5.1
6.3 Indien het geleverde een (abonnements)contract omvat tussen Opdrachtgever en een derde (telecomaanbieder), heeft het in het eerste lid bepaalde geen betrekking op dit contract tussen de Opdrachtgever en de betreffende derde.
Het lijkt er op dat GSMweb een tussenpersoon is die de koper en de provider met elkaar in contact brengt.
5.1 Ingeval van abonnementen voor mobiele telefonie, al dan niet in combinatie met een telefoontoestel, en ingevalvan andersoortige abonnementen voor telecommunicatie- of internetdiensten, bindt de aanbieding GSMWEB en de Opdrachtgever niet en geldt slechts als uitnodiging tot het plaatsen van een Order door Opdrachtgever.
Nee meneer, als wij in december uw aanvraag niet direct hadden doorgestuurd naar uw provider en dit pas in Januari hadden gedaan had dit voor u nadeliger geweest I.v.m. prijsstijgingen.....en inderdaad, het is niet echt netjes van ons, dat wij een ander Imei nummer gebruikt hebben, maar we konden even niet anders
Ze hadden u toch op de hoogte kunnen brengen?

Vraag is dus wie heeft met u een ovk gesloten en waar kunt u terecht om te ontbinden?

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 14 jan 2016 11:19
door NicoHaast
Appie83 schreef:Lijkt me duidelijk. Blijkbaar is de klantenservice niet goed op de hoogte van de regels. Vraag is alleen of u ook mondeling kan ontbinden.. Ik hoop het wel, want inmiddels zijn de 14 dagen verstreken.

Ik heb al direct nadat zij weigerde om te annuleren een verzoek via mail gedaan, dus dat geld ook dat ik binnen de 14 dagen wilde annuleren !
Nee meneer, als wij in december uw aanvraag niet direct hadden doorgestuurd naar uw provider en dit pas in Januari hadden gedaan had dit voor u nadeliger geweest I.v.m. prijsstijgingen.....en inderdaad, het is niet echt netjes van ons, dat wij een ander Imei nummer gebruikt hebben, maar we konden even niet anders
Ze hadden u toch op de hoogte kunnen brengen?
En dat is nu juist wat zij niet gedaan hebben, zelfs geen bericht dat ze wél mijn contract verlengd hebben met een aan KPN vasl doorgegeven telefoon en imei nummer.

Maar wat staat er in de algemene voorwaarden over de levering van een toestel. Ik kan me voorstellen dat ze in hun algemene voorwaarden ook hebben aangegeven dat als een toestel niet voorradig blijkt te zijn, ze binnen een bepaalde tijd alsnog zullen leveren.
Ja, ze gaan ook wel leveren hoop ik, alleen is totaal niet bekend wanneer !
Ze zeggen gewoon brutaal, we hebben daar 5 maanden voor...ppfftt

Re: Gsmweb weigert te annuleren

Geplaatst: 14 jan 2016 11:36
door Appie83
NicoHaast schreef:
Appie83 schreef:Lijkt me duidelijk. Blijkbaar is de klantenservice niet goed op de hoogte van de regels. Vraag is alleen of u ook mondeling kan ontbinden.. Ik hoop het wel, want inmiddels zijn de 14 dagen verstreken.

Ik heb al direct nadat zij weigerde om te annuleren een verzoek via mail gedaan, dus dat geld ook dat ik binnen de 14 dagen wilde annuleren !
Nee meneer, als wij in december uw aanvraag niet direct hadden doorgestuurd naar uw provider en dit pas in Januari hadden gedaan had dit voor u nadeliger geweest I.v.m. prijsstijgingen.....en inderdaad, het is niet echt netjes van ons, dat wij een ander Imei nummer gebruikt hebben, maar we konden even niet anders
Ze hadden u toch op de hoogte kunnen brengen?
En dat is nu juist wat zij niet gedaan hebben, zelfs geen bericht dat ze wél mijn contract verlengd hebben met een aan KPN vasl doorgegeven telefoon en imei nummer.

Maar wat staat er in de algemene voorwaarden over de levering van een toestel. Ik kan me voorstellen dat ze in hun algemene voorwaarden ook hebben aangegeven dat als een toestel niet voorradig blijkt te zijn, ze binnen een bepaalde tijd alsnog zullen leveren.
Ja, ze gaan ook wel leveren hoop ik, alleen is totaal niet bekend wanneer !
Ze zeggen gewoon brutaal, we hebben daar 5 maanden voor...ppfftt
Niet handig van mij om een bericht te wijzigen nadat TS heeft gereageerd.

Maar u wilt dus niet ontbinden binnen 14 dagen? Dan kunt u kijken naar punt 10 van de algemene voorwaarden https://www.gsmweb.nl/bestanden/gsmweb/ ... aarden.pdf.
U heeft dan (als de voorwaarden van toepassing zijn, dat is me niet helemaal duidelijk omdat gsmweb blijkbaar ook als tussenpersoon fungeert) wel recht op ontbinding als het te lang duurt. Wel moet u ze dan nog een laatste kans geven door ze in gebreke te stellen.