Pagina 1 van 1

Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 20 jan 2016 17:14
door Oscar V
Wij hebben gordijnen gekocht bij Kwantum, hangen er prachtig bij maar wat bleek, kozijnen waren toch iets breder dan verwacht. Dus wij willen smalle stroken er naast hangen zodat wij geen inkijk hebben. Maat van de Kwantumbon meegenomen want bij Leenbakker hing precies datgene wat wij wilden. Maten doorgegeven maar men zei direct, wij halen er standaard 5cm van af. Wij in goed vertrouwen in de ervaring van het personeel aldaar de stroken besteld. Wij wilden ze ophangen en ja hoor, 5cm te kort. Verhaal gaan halen in het filiaal maar het personeel zei, u heeft er voor getekend dus helaas. Filiaalmanager erbij gehaald en die zei het zelfde en er werd nogal lacherig gedaan en wij werden als leugenaars nagekeken en moesten maar anders bij hoofdkantoor zijn. Daar klacht ingediend, moest perse via internet met foto's. 21 -11-15 gedaan en zou binnen 5 werkdagen reactie krijgen. 19-12-15 nog een keer via internet gemeld en op 11-1-16 nog maar een keer. Uiteindelijk heb ik 19-1-16 maar gebeld en kreeg te horen dat met foto's het vaak fout gaat op de site dus ze hadden niets. Na uitleg vonden ze toch wat en ik zou de 20e in de ochtend teruggebeld worden. Heel laf stuurden ze gewoon een mailtje dat het filiaal de klacht had afgewezen en hoofdkantoor kon er niets aan doen. Moest anders maar de geschillencommissie mailen. Wat een boutzaak zeg en van service hebben ze niet gehoord. Het ergste van alles is,ze zeggen het niet maar zoals wij te woord gestaan werden is echt schandalig, totaal geen moeite doen om klanten tevreden te houden en ook niets toegeven. Heeft iemand ook zo'n ervaring ?

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 21 jan 2016 13:52
door GJvdZ
Heb je heel duidelijk gemaakt wat je precies wilde? Je hebt immers niet iets besteld wat gebruikelijk is. Als zij ervan uitgingen dat het gewoon gordijnen waren, dan was er hoogstwaarschijnlijk niks mis geweest. Maar nu moest het exact hetzelfde zijn als wat je al hebt.

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 21 jan 2016 15:51
door VioletPrue
Men zegt dat er 5 cm van de maat wordt afgehaald, u bestelt toch en dan blijkt na ophangen dat ze 5 cm tekort zijn. Ben ik nou gek of klinkt dit logisch?

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 21 jan 2016 16:01
door mh73
VioletPrue schreef:Men zegt dat er 5 cm van de maat wordt afgehaald, u bestelt toch en dan blijkt na ophangen dat ze 5 cm tekort zijn. Ben ik nou gek of klinkt dit logisch?
Dat dacht ik ook, maar misschien hebben ze er in overleg met het personeel 5 cm bijgeteld?

Of ze hebben koppig vastgehouden aan de maat, omdat ze vonden dat ze het goed aan het personeel hadden uitgelegd.

Het blijkt in ieder geval niet duidelijk uit het verhaal.

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 21 jan 2016 16:05
door moederslink
VioletPrue schreef:Men zegt dat er 5 cm van de maat wordt afgehaald, u bestelt toch en dan blijkt na ophangen dat ze 5 cm tekort zijn. Ben ik nou gek of klinkt dit logisch?
Ja inderdaad, nog nooit gehoord van een stoffeerder dat er standaard 5 cm wordt afgehaald, vreemd! :roll:
Sneue boel, maar ik vrees dat u opnieuw moet teruggaan en dit weer moet bestellen , inclusief deze 5 cm.
Misschien is enige coulance nog mogelijk? In mijn optiek heeft Leen Bakker net zo goed een fout gemaakt, dus misschien valt er ter plekke in de winkel nog iets te regelen??

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 21 jan 2016 16:18
door Frantic2
ik denk dat er idd sprake is van een spraakverwarring, volgens Leen Bakker is het aan klant doorgegeven dat er 5 cm vanaf gaat. Klant snapte niet dat ze "dus"5 cm extra moest bestellen.... Is het nou echt zo moeilijk voor een grote zaak om voor 1 keer het verlies te nemen en nieuwe stroken te leveren?

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 21 jan 2016 16:23
door moederslink
Ik zou niets meer per mail of telefoon afhandelen, dat schiet kennelijk ook voor geen meter op ;
teruggaan met deze stroken en gaan onderhandelen daar in de winkel.

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 21 jan 2016 17:17
door GJvdZ
Frantic2 schreef:ik denk dat er idd sprake is van een spraakverwarring, volgens Leen Bakker is het aan klant doorgegeven dat er 5 cm vanaf gaat. Klant snapte niet dat ze "dus"5 cm extra moest bestellen.... Is het nou echt zo moeilijk voor een grote zaak om voor 1 keer het verlies te nemen en nieuwe stroken te leveren?
Je weet niet hoe vaak klanten "het niet begrijpen". Als dat schering en inslag is (je ziet hier immers ook heel vaak vragen langs komen van mensen die spijt hebben van een aankoop en alles zoeken om eronder uit te kunnen komen) kan ik me voorstellen dat ze niet iedere keer hun verlies gaan nemen. Daarnaast zal het bij Leen Bakker, net als bij andere budgetwinkels, ook niet supergoed gaan, dus die hebben ook iedere euro nodig.

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 22 jan 2016 16:53
door Bocaj67
GJvdZ schreef:
Frantic2 schreef:ik denk dat er idd sprake is van een spraakverwarring, volgens Leen Bakker is het aan klant doorgegeven dat er 5 cm vanaf gaat. Klant snapte niet dat ze "dus"5 cm extra moest bestellen.... Is het nou echt zo moeilijk voor een grote zaak om voor 1 keer het verlies te nemen en nieuwe stroken te leveren?
Je weet niet hoe vaak klanten "het niet begrijpen". Als dat schering en inslag is (je ziet hier immers ook heel vaak vragen langs komen van mensen die spijt hebben van een aankoop en alles zoeken om eronder uit te kunnen komen) kan ik me voorstellen dat ze niet iedere keer hun verlies gaan nemen. Daarnaast zal het bij Leen Bakker, net als bij andere budgetwinkels, ook niet supergoed gaan, dus die hebben ook iedere euro nodig.
Snap het nog steeds niet... wat nou 5 cm eraf?! Je bestelt toch een bepaalde maat?

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 22 jan 2016 17:36
door Dozo
Bocaj67 schreef: Snap het nog steeds niet... wat nou 5 cm eraf?! Je bestelt toch een bepaalde maat?
Ja, maar je hebt te maken met een zoom. Meestal vertellen ze je dan dat je 5 cm meer moet bestellen dan dat wat je hebt gemeten. Bij Leen Bakker vertellen ze dat dus blijkbaar op een andere manier. Wij halen er 5 centimeter af betekent dus dat je 5 centimeter meer moet bestellen. Het is een rare manier om je er op te wijzen, maar kom op zegh. Je kan ook gewoon zelf doorvragen. Als jij een maat opgeegft en ze zeggen dan we halen er 5 centimeter af, dan ga je toch niet accoord.

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 22 jan 2016 18:08
door Esceha
Ik begrijp dat (citaat) "ook het meten van de breedte achteraf niet bleek te kloppen".
Dan zou ik het meten en eveneens het bestellen voortaan maar overlaten aan een familielid, dan wel een goede kennis.

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 22 jan 2016 18:46
door 16again
GJvdZ schreef:Je weet niet hoe vaak klanten "het niet begrijpen". Als dat schering en inslag is ......
dan schort er wat mij betreft iets aan de uitleg.

Re: Leenbakker Utrecht

Geplaatst: 22 jan 2016 19:04
door Esceha
16again schreef:
GJvdZ schreef:Je weet niet hoe vaak klanten "het niet begrijpen". Als dat schering en inslag is ......
dan schort er wat mij betreft iets aan de uitleg.
De geponeerde stelling dat "schering en inslag" er "iets aan de uitleg schort" acht ik niet generaal. In ieder geval niet ten aanzien van het onderhavige onderwerp.