LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] El Galgo Senior

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
gudrun[[email protected]]

El Galgo Senior

Ongelezen bericht door gudrun[[email protected]] »

ik heb dit eerder geschreven,sorry,ik geloof op de verkeerde afdeling,dus nog maar eens....geweldig,radar,dat jullie de hel van EGS openbaar hebben gemaakt!! het wordt hoog tijd dat deze horror voor honden gesloten wordt,en de honden naar de goede opvangen mogen!!waar spanje er gelukkig ook van heeft.......egs is gesloten,maar de honden die er zaten,zitten er nog!!help ze eruit!!verschillende opvangen in spanje staan klaar om deze lieve dieren uit EGS weg te halen en goed op te vangen!! hondenmanieren.....sorry,jullie wisten in februari alles,incl.deze fotos...........

agnes

Re: El Galgo Senior

Ongelezen bericht door agnes »

ja zoals gudrun al zei hartstikke goed dat jullie dit behandelt hebben, laten we er met zijn alle voor zorgen dat die laatste honden daar ook wegkomen. ik heb er zelf twee van een hele goede stichting, dus het is niet allemaal slecht maar die horrorberg van pat osbourne met afgebroken worden, help deze honden
agnes

gonnie

Ongelezen bericht door gonnie »

Proficiat radar dat jullie aandacht besteden aan de hel van pat osborn.
Geweldig dat hans smet nu eindelijk gelooft word. Spanje stikt van de zielige galgo's die allemaal smeken om een goed huis en mevr. Osborn gaat gewoon door met het fokken van deze honden. Iets ergers kan ik me niet voorstellen. Zogenaamd een opvang maar ondertussen de arme opvanghonden ( die denken dat ze in de hemel beland zijn maar terecht komen in de hel ) niet scheiden zodat de reuen en teven hun gang kunnen gaan en voor nieuwe galgo's zorgen. En dan de arme teefje, ze kunnen niet eens rustig werpen want zodra het eerste jong geboren is wordt het al opgevreten door een andere hond. En Pat Osborn laat het gewoon toe. In godsnaam Pat, ga terug naar amerika en ga in een bejaardentehuis zitten ofzo.

Unknown person

Ongelezen bericht door Unknown person »

Ik vind het veschrikkelijk wat ik gezien heb....
:cry:

Ik hoop dat deze praktijken worden opgedoekt!!!

UP

ariane

Ongelezen bericht door ariane »

Ook ik schrok me rot van de beelden die ik zag..dit moet gestopt worden hoe dan ook..

Ik heb zelf een hond van een stichting die goed werkt doet en heb ook gemaild naar hun of hun er niets aan kunnen doen..

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

& kunnen ze wat doen???

Airwolf

Ongelezen bericht door Airwolf »

Afschuwelijk. De eigenaar gewoon vastbinden en aan de honden voeren. Ik had nooit durven denken dat er nog zulke praktijken bestonden :x

Agma Groot

Ongelezen bericht door Agma Groot »

:oops: :oops: :oops: :oops:

Heb jullie programma gezien over die verdrietige hondjes.
Die Mevrouw Gaus, die moet zich diep gaan zitten schamen met haar smoesjes

"Kon het artikel niet mee stoppen." onzin
"Website was niet gewijzigd, i.v.m. vakantie". nog een grotere onzin
"Nog steeds geen rectificatie, in haar bladen" en dat noemen ze dan een dieren vriend ?

Sorry hoor, maar grotere smoesen bestaan er haast niet.

Mevr. Gaus een dieren vriend ??? Vergeet het maar.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

A. Groot
[/url]

Gast

omdat ik Sasha persoonlijk ken had ik de hoop dat ze hier wel een normaal goed weerwoord over zou hebben
helaas ben ook ik van die uitzendig erg teleurgesteld in haar en de rest van de familie Gaus.
geen goede reclame voor het toch al duffe blad ''hondenmanieren''
wanneer je enkele jaren lid bent kom je er achter dat alles herhaald word
ze zijn uitgegroeit

Sacha Gaus

Ongelezen bericht door Sacha Gaus »

Wat ik al jaren doe als hoofdredacteur van Hondenmanieren is opkomen voor de belangen van honden. Ik besteed zo eens in de drie maanden aandacht aan opvangcentra en goede doelen in het buitenland. Dat doe ik omdat ik echt oprecht vind dat er wat moet gebeuren aan de vreselijke misstanden aldaar, en omdat ik op mijn beperkte wijze hoop daar een steentje aan te kunnen bijdragen.

Ik kreeg in januari een fotoreportage aangeleverd van een fotojournalist die zelf persoonlijk in El Galgo Senior geweest is, en het kwam over als een gerenommeerde instelling die goed werk doet. Pas half februari werd mij per e-mail gemeld 'dat er daar van alles mis is'. Ik krijg vervolgens in de loop van een paar weken e-mails die vertellen dat Pat Osborne zelf te weinig doet en alles aan vrijwilligers overlaat, ik krijg e-mails waarin staat dat de honden niet gecastreerd worden, ik krijg e-mails dat er gevechten zijn waarbij honden het leven laten, en vlak voor mijn vakantie komt er een e-mail binnen die meldt dat de honden elkaar ook opeten. Ik concludeer dat ik het echt verder moet uitzoeken, want: ik krijg ondertussen ook allerlei e-mails van vrijwilligers die vertellen dat er juist heel goed werk wordt geleverd, en dat er allemaal niks van waar is, dat er een hetze aan de gang is van een paar mensen die niet weten waar ze over spreken of er bewust over liegen. Ik nam mij voor (zoals ik ook al meteen gemeld had aan degene die mij in eerste instantie waarschuwde) een vervolgartikel te maken, nadat ik echt de waarheid boven tafel had. Want op dat moment had ik het blad met het gewraakte artikel al aan de uitgever aangeleverd (die dus de baas is) en zou het blad gedrukt worden. Dat het blad een maand later verschenen is, is buiten mij om gegaan.

Wat je mij wellicht kunt verwijten, is dat ik slechte journalistiek heb bedreven. Ik heb een eenzijdige kant laten lezen en zien. Maar wat te denken van Radar, die ook geen oog wilde hebben voor de andere verhalen dan de negatieve? Resy Haanen is er zelf niet geweest, maar heeft wel twintig getuigenissen van schokkende slechte ervaringen verzameld. Dat schreeuwt om een verder onderzoek, want ik heb ook vele positieve brieven van ooggetuigen. Ik heb berichten van mensen die zeggen dat ze erbij waren toen Hans Smets er was, en dat de foto’s die hij heeft gemaakt, foto’s zijn van honden die het gelukt is om dood en begraven honden op te graven. Dat dat natuurlijk niet goed is, maar dat het ook weer niet hetzelfde is als dat de honden elkaar levend zouden afslachten en opeten. Wat moet ik geloven? Ik weet het (nog) niet, maar ik weet wel dat er verder en diepgaand onderzoek nodig is. De waarheid moet boven komen. Ik ben er – ook na de uitzending van Radar - niet van overtuigd dat de dramaverhalen de enige waarheid zijn. Radar is het programma er niet naar om ook de andere kant te belichten: zo'n item moet in 2 minuten op de buis, en de letterlijke tekst van de redacteur die mij vooraf informeerde was 'dat er geen tijd was om de andere kant van het verhaal te belichten'. Natuurlijk niet, en dat snap ik ook wel. Maar er is WEL meer dan Radar heeft kunnen belichten. De Spaanse autoriteiten hebben het besluit El Galgo Senior te sluiten teruggedraaid, om maar wat te noemen.

Het is voor mij moeilijk om DE waarheid te achterhalen uit de brei van tegenstrijdige informatie die ik heb ontvangen, en ik vermoed dan ook dat er niks anders opzit dan dat ik zelf naar El Galgo Senior ga om mijn eigen ogen de kost te geven.

Ik hoop van harte dat de berichten over El Galgo Senior niet waar zijn, want het is verschrikkelijk als het wel waar is. De beelden die in Radar getoond werden, zijn meer dan shockerend.

Ik heb er spijt van – achteraf – dat ik het artikel gepubliceerd heb en niet de uitgever ervan heb geprobeerd te overtuigen dat het moest worden teruggetrokken. Het was beter geweest als ik dat wel had geprobeerd, me vervolgens echt in de materie had verdiept en dan een goed hoor en wederhoor artikel had geplaatst. Dat heb ik niet gedaan omdat ik op het moment dat mij ter ore kwam dat er het een en ander mis was bij El Galgo Senior, ik in eerste instantie echt dacht ‘er is overal wel wat, de omstandigheden in Spaanse opvangcentra laten nu eenmaal te wensen over, maar deze honden kunnen daar niks en doen en moeten geholpen worden’. Pas later werd me duidelijk in wat voor wespennest ik me eigenlijk heb gestoken.

Wat mij persoonlijk echt raakt, is dat mij via allerlei forums en e-mails verweten wordt dat ik geen dierenliefhebber zou zijn, dat ik niet opkom voor het welzijn van dieren maar sterker nog dat tegenwerk, dat ik arrogant zou zijn, dat ik alleen maar probeer geld te verdienen aan zielige hondjes. Het lijkt bijna alsof ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor de situatie in El Galgo Senior. En dat voelt vreselijk. Ik heb een schijnbaar/blijkbaar foute opvang belicht en dat is stom, maar ik heb het niet verdiend om behandeld te worden alsof ik die misstanden in die opvang hoogstpersoonlijk heb laten ontstaan!

Per saldo: wat is nu het mogelijke allerallerergste resultaat van het feit dat ik de persen niet stop heb laten zetten en dat het artikel dus gepubliceerd is? Dat er misschien een paar mensen in Nederland en België geld overmaken (en geloof me, er zijn altijd maar weinig mensen die daadwerkelijk hun portemonnee trekken), en dat dat geld dan niet op de plek terecht komt waarvoor die mensen het hadden bedoeld. Dat is erg vervelend, maar ik ga er zomaar vanuit dat niemand er een boterham minder om eet. Wellicht dat de honden in El Galgo Senior er ook geen boterham MEER om eten. En dat zou heel vreselijk zijn, want daar was het artikel in eerste instantie wel voor bedoeld.

Met vriendelijke groet,
Sacha Gaus

burtie

Ongelezen bericht door burtie »

Om de waarheid te achterhalen wees dan echt open en laat die brieven en e-mails zien. Ik geloof niets meer tot tegendeel is bewezen en verkoop geen kul zeg :twisted:

Gast

Sacha
Jij verwijt die ene vrouw diegetuige had verzamelden ook een hoop te vertellen had.Jij hebt 0ok alles uit de tweede hand en neemt dingen klakloos aan zonder zelf eerst te feriferen.En dat moet elke journalist doen .Het zou inderdaad het beste zijn om er zelf naar toe te gaan en alles bekijken.En daarnakan je een artikel er over schrijven.Het is nu een grote brei waar je doorheen moet worstelen.Dus die hele situatie die er nu ontstaan is was je op de verkeerde plaats en verkeerde tijd en verkeerde moment.En als hoofd redactrice ben je er ook wel verantwoordelijk voor je stuk.Radar is niet alleen schuldig,dat ben jij ook.Dat is het geen wat ik je wilde vertellen.Volgende keer beter alles uitzoeken voordat je het artikel laat drukken.Ik ben geen lid van het blad en door deze situatie zal ik het ook nooit lid worden.Toch hoop ik om een eerlijk verhaal van je te mogen vernemen.
Groetjes nellie de j.

ariane

Ongelezen bericht door ariane »

ik heb sowieso nooit een hoge pet op gehad van de gausjes..niet van sacha en niet van martin ....ik vind dit dus onvergevelijk dat zoiets geplaatst is in een hondenblad...Ik denk zelf dat zij dit gewoon niet nader heeft onderzocht en gewoon blij was dat ze weer een blaadje vol had in haar boekje...

cobie

Ongelezen bericht door cobie »

wat men sasha gaus kon verwijten is dat zij zich niet goed heeft laten informeren. en zich in een wespennest heeft gestoken, waarvan het einde nog niet in zicht is.
reeds zins vele jaren is Spanje met betrekking to greyhounds en galgo's het zorgenkindje van vele windhondenliefhebbers.

tot mijn grote ergenis en verdriet kreeg ik vanuit Duitsland een email waarin een link stond naar de krant der spiegel, waarin stond dat onze eigen Europese Unie 25 mllioen euro subsidie geeft aan ierse en engelse greyhoundfokkers.

het gewraakte artikel:
Aus Mitteln für "Kunst, Sport und Tourismusförderung" finanziert der europäische Steuerzahler in den Mitgliedstaaten Irland und Spanien weiterhin kommerzielle Wettrennen von Windhunden. Nach Angaben der Tierschutzorganisation Pro Animale fließen jährlich so rund 25 Millionen Euro an Rennbahnbetreiber und Züchter. Offiziell waren auf Grund von Protesten die Subventionen aus dem Landwirtschaftsetat 1999 eingestellt worden. Von den verdeckten Zahlungen profitiert jetzt eine Hundeindustrie, in der jährlich rund 50 000 Greyhounds "verschwinden". Ausgemusterte Tiere aus Irland werden nach Spanien abgegeben und laufen dort weiter, bevor sie oftmals grausam durch Aufhängen oder Benzinspritzen getötet werden. Darüber hinaus exportieren irische Züchter ihre EU-subventionierten Tiere auch nach Südkorea, wo der nationale Autohersteller Hyundai und der Elektronikkonzern Samsung die Hunde zunächst ins Rennen schicken. Am Ende verkaufen Händler die Greyhounds als begehrtes Nahrungsmittel.

Daar jongens zakt me toch de broek af.
sorry dat ik het zo zeg, maar dit is absurt.

aan de ene kant spant jan en alleman zich in om aan de wantoestanden in spanje een eind te maken en de EU geeft de bron van alle kwaad, geld om er nog meer te fokken.
terwijl ze nu al niet meer weten waar ze met al de honden naar toe moeten.

wanneer men een zo grote groep windhonden bij elkaar zet, kan men wachten op wat er gaat gebeuren. men kan het invullen en er op wachten.
deze honden leven in roedel verbant en een ieder weet als men enigzins verstand heeft van honden, dat de zwakke hond gedood gaat worden. en als men dan geen toezicht houd gaat het gruwelijk fout.
en als de honden dan bovendien ook nog niet goed te eten krijgen, ja wat moet je dan als hond zijnde.
de wil om te overleven wordt dan wel erg groot.

De GALGO en greyhounds zijn nog altijd een jager, en hoop dat hij dat ook blijft.
ALLEEN NIET OP DEZE MANIER.
LATEN WE MET ZIJN ALLE PROBEREN OM DE EU WAKKER TE MAKEN en dat ze hiermee moeten stoppen.

groetjes van een echte greyhound liefhebber al meer dan 25 jaar.

Gast

Laten we dan met zijn allen een groot nationale aktie op touw zetten,waar europa echt niet om heen kan Kom op,en maak je sterk voor deze honden.Ik doe absoluut mee!!!!!!!!!Hopelijk vinden wijiemand die het kan coordineren En ons wil helpen dit te kunnen doen.Hopelijk meld iemand zich hier diens kan helpen.Misschien ook iets waar de media mee kan helpen????????Laten wij ons sterk maken en de europese unie terrug fluiten en de zaak aan bieden en dan de subsidie opdoeken.SCHANDELIJK.Voor spanje Vecht je ook voor een goed bestaan voor de honden en castreer en steriliseer je de honden en in ierland en nog andere landen worden ze gestimuleerdtom te fokken met flinke subsidie.Het is toch niet te geloven.Inderdaad mijn broek is al afgezakt.Wat een kromheid.
Ik stop want ik heb het gevoel in een verkeerde wereld te leven.
LATEN WIJ ER VOOR GAAN.EUROPA WORD WAKKER EN LUISTER NAAR MENSEN DIE SCHREEUWEN OM HULP
hELP DE HONDEN IN SPANJE EN KOM OP MET DIE SUBSIDIE POT
dAAR KAN DEZE HONDEN MEE GERED WORDEN.
dANK U NAMENS DEZE HONDEN IN SPANJE :!: :!: :!: :idea:
Moos

gudrun

Ongelezen bericht door gudrun »

jammer,dat de discussie zich nu over 3 onderwerpen verspeidt heeft,bij EGS,bij malafide fokkers en bij gaus....
Dat stukje,uit der Spiegel.........inderdaad,daar zakt mijn broek ook vanaf!!!
Ik zit hier prettig te denken,dat we tenminste nog in een land leven waar er wetten zijn tegen mishandeling........blijkt dat we er zelfs aan meebetalen!!
Dat ik daarvoor belasting betaal,daar wordt ik dus echt lichtelijk niet goed van!!!!!
Nou,hondenmanieren,sacha,een goedmaker is op zn plaats!!
Maak hier eens een groots artikel van zou ik zeggen!
Tracht de bronvan alle kwaad weg te krijgen!
Ik doe mee!degene die aktie voorstelde,perfect!!

gudrun

Ongelezen bericht door gudrun »

coby,wil je je bericht ook bij het onderwerp malafide fokkers zetten? daar zitten de meeste hondenmensen te praten over dit onderwerp op het moment!groetjes,gudrun

aardbeitje

Ongelezen bericht door aardbeitje »

Ik vind dat verhaal van Mevr. Gaus echt grote flauwe kul, als je iets niet zeker weet moet je het in ieder geval niet publiceren! En dan dat optreden van haar in de uitzending, wat een haai-baai zeg! Ze had het natuurlijk wel degelijk tegen kunnen houden. Ik denk, dat voortaan niemand dat blad nog maar moet kopen en de abonnees moeten massaal opzeggen, iemand, die zo weinig met deze honden begaan is verdient dat !!!

holandesa

Ongelezen bericht door holandesa »

Met verbijstering lees ik dit alles hier.

Ik woon zelf sind een jaar in Spanje en ben een aantal keer bij de opvang geweest van Pat.

Ik heb niks van dit alles waargenomen.

Ik heb zelfs nog gefilmd.

Mijn waarneming op dat moment en mijn andere momenten waren:

Honden die in roedelverband samen waren en elkaar dulden.
Zelfs op een bepaalde tijd met elkaar gingen janken in koor..om kippenvel van te krijgen.

En dan Pat..die (zonder dat ze het wist dat ik er was op dat moment) de honden uit ging laten.
Ik zag en kreeg respect voor haar werk. Ze liep met de honden over het terrein (later , want ik riep haar, vertelde ze dat ze dit elke dag om een bepaalde tijd deed om ze uit te laten) ik denk dat ik zeker 40 honden achter haar aan zag lopen allemaal keurig netjes in het gareel.

Ik snap het niet meer...maar ik weet wel dat ik er van de week nog een keer heen ga.

Want ik krijg de neiging om te gaan denken dat er iets niet klopt en er boze opzet in het spel is.

Ik was er denk ik in oktober voor het laatst.
En alles zag er perfect uit.
Ik kreeg toen wel bepaalde informatie van Pat dat er iets niet klopte en omdat ik hier een bedrijf heb, beloofde ik haar om een camera systeem neer te hangen..zodat een en ander als bewijs kon gaan dienen.

Dus mensen oordeel niet voordat je er zelf geweest bent.
Wellicht dat al deze dingen na mijn tijd gebeurt zijn.
Of dat er iets gruwelijk mis gelopen is....ik snap het even niet meer.

Hasta luego....Holandesa

max

Ongelezen bericht door max »

blablablablabla..80% van wat hier gezegd word is pure onzin..

Ik ben daar geweest, en naar wat ik gezien heb, is niks van wat jullie zeggen waar..er zal vast wel een kern van waarheid inzetten.

Ik zal een voor een alles eens doorlopen en jullie "feiten", die vast en zeker overgenomen zijn van iemand anders, weerleggen of verbeteren..

mevr. Osborn gaat gewoon door met het fokken van deze honden

dat vind ik dan heel goed van ze, aangezien ze bij binnenkomst gesteriliseerd worden :roll:

In godsnaam Pat, ga terug naar amerika

get your facts right, ze is een brit.. :roll:

airwolf: aan jou maak ik geen woorden vuil..

agma groot: Doe het zelf dan beter en begin je eigen blad, iemand uitkafferen is niet zo moeilijk, zolang je het zelf maar niet bent..

die denken dat ze in de hemel beland zijn maar terecht komen in de hel

zal ik jou eens foto's laten zien van wat die honden meemaken voordat ze in een opvang komen? levend verbrand, opgehangen, levend begraven, aan rijdende auto's hangend, opengereten en voor dood achtergelaten..nee dat is een hemel wou je zeggen :roll:

Ook ik schrok me rot van de beelden die ik zag..dit moet gestopt worden hoe dan ook..

positieve beelden laten ze niet zien, positieve meningen hoor je niet..waarom? dat trekt geen kijkers?

Ik krijg vervolgens in de loop van een paar weken e-mails die vertellen dat Pat Osborne zelf te weinig doet en alles aan vrijwilligers overlaat

toen ik daar was (onaangekondigd), kwam ze niet echt over als zo'n iemand. sterker nog, ze besteed elke vrije minuut om het die honden naar hun zin te maken. Die honden zijn haar leven!

Resy Haanen is er zelf niet geweest, maar heeft wel twintig getuigenissen van schokkende slechte ervaringen verzameld.

ooit als eens gedacht dat ze misschien de positieve getuigenissen niet wilt zien? :roll:

Ik hoop van harte dat de berichten over El Galgo Senior niet waar zijn, want het is verschrikkelijk als het wel waar is. De beelden die in Radar getoond werden, zijn meer dan shockerend.

Er zit heus wel een kern van waarheid in, maar zoals radar het brengt lijkt het op een concentratie kamp..wat het dus helemaal niet is.

en dat dat geld dan niet op de plek terecht komt waarvoor die mensen het hadden bedoeld
No kidding..meeste organisaties behelpen zichzelf gerust met het geld dat voor die honden is.. "onkosten vergoeding" noemen ze dat.. maar waarom ben je dan een vrijwilliger? om er geld aan te verdienen?

ariane: mevr. de gaus was hier niet het onderwerp, dus als je zo graag personelijk wil worden, doe dat dan ergens anders..

de foto's van hans smet..
hoe dacht je dat die honden eruit zien als ze net binnenkomen? En die honden die dat bloed oplikken, dat is een natuurlijke reactie, niks vies aan. Zo zijn honden nou eenmaal. Wie vertelt mij dat hans smet geen persoonlijk conflict met pat osborn had, en de waarheid verdraaid heeft om haar in een slecht daglicht te zetten?

-max

Gesloten