fred 807 schreef:mijn verzekering dekt medicijnen die niet werken, en die werken moet ik zelf betalen
Het vervelende is i.d.d dat bepaalde medicijnen gewoon " niet aanslaan " , zeg maar;
dat is per patiënt verschillend.
Er zijn afspraken gemaakt tussen HA- apothekers en de farmaceutische industrie,
en het draait uiteraard altijd om
GELD .
Wat u zou kunnen en moeten doen is dit bij uw HA bespreekbaar maken en uw zorgverzekeraar bellen en vragen waarom dit bepaalde medicijn niet wordt vergoed.
Dan bent u alweer een paar stappen verder.
Als dit middel wat u nu heeft en waarvoor u moest betalen wel werkt is dat alleen maar fijn natuurlijk.
(**Misschien moest u het wel zelf betalen
juist omdat het
vrij , zonder recept, te koop is . **)
Ogenschijnlijk dezelfde medicatie voor dezelfde klacht kunnen toch net weer andere " ingrediënten " bevatten.Dat ligt aan het merk, de fabrikant etc etc.
beetje off-topic misschien , maar toch :
ik ben afhankelijk qua pijnstilling van morfine. Tot mijn verbazing kreeg ik deze maand ineens een totaal ander merk en dat werkte gewoon niet .
Ik heb de assistente vd HA gebeld en heb dit , vrij bozig, verteld en dat werd toen doorgegeven a.d apotheek.
De apotheker kon op zijn kop gaan staan maar hij moest mij nu het goede juiste middel leveren.
En de rest van dat andere spul heb ik daar achtergelaten en wordt vernietigd ( hoezo rijzen de zorgkosten de pan uit??)
Ik heb nu in ieder geval geleerd om echt te vragen om datgene dat wel echt werkt en van dat specifieke merk. Misschien heb ik mazzel gehad? Maar wat heb ik aan pijnstilling die niet werkt bij mij???
" Mijn " merk is niet altijd voorradig , hoorde ik, nou jammer dan, dan moeten ze het dus bestellen.
( kijk nu maar weer naar het gedoe rondom de thyrax ...)
Mijn ervaring met apothekers ,anno nu, is toch wel dat ze maar wat aan (moeten) " rommelen " onder supervisie van de
grote bazen- de zorgverzekeraars
De hele zorg en echt alles daaromheen qua kosten, levering , fabrikanten etc etc etc is voor Jan met de Pet zolangzamerhand een onoverzichtelijke jungle aan regels, wetten , etc etc geworden ,
fred 807 schreef: waar om moet ik me dan verzekeren?
Natuurlijk moet u gewoon verzekerd blijven!
Misschien zijn de kosten meegevallen? En werkt het? En misschien is deze infectie eenmalig ? En bent u er zo weer van af hopelijk.