Hallo,
Ik heb rond 250 overuren, deze kan ik wel uitbetaald krijgen, maar mijn vraag is of het mogelijk is dat mijn werkgever de overuren uitbetaald in vorm van het overnemen van mijn prive schuld bij de bank. dit op het oog van belasting voordeel..bv.
graag verneem ik wat de mogelijkheden zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitbetalen overuren
Re: Uitbetalen overuren
Zeer creatief, maar linksom of rechtsom zal het inkomen voor je zijn, en dus zal je er belasting etc over moeten betalen. Dan is het enige wat je met z'n constructie "wint", de moeite van het overboeken van je rekening waar je je salaris op ontvangt naar de bank. Ik neem aan dat je achterliggende gedachte voor deze oplossing is dat je zo misschien die overuren bruto voor netto uit betaald zou kunnen krijgen?mull schreef:Hallo,
Ik heb rond 250 overuren, deze kan ik wel uitbetaald krijgen, maar mijn vraag is of het mogelijk is dat mijn werkgever de overuren uitbetaald in vorm van het overnemen van mijn prive schuld bij de bank. dit op het oog van belasting voordeel..bv.
graag verneem ik wat de mogelijkheden zijn.
Re: Uitbetalen overuren
U betaalt over overwerkuren net zoveel belasting als over gewone uren, tot u in een hogere belastingschijf valt. Maar pas op dat u ook recht op toeslagen (deels) kunt verliezen.
Wellicht kunt u geld lenen bij uw werkgever om uw schuld af te lossen en op die manier in ieder geval geen/een lagere rente te betalen tegen inlevering van overuren. Kijk voor andere opties ook eens naar de mogelijkheden van de werkkostenregeling, bijv. op http://www.hr-kiosk.nl/hoofdstuk/loon-e ... -of-natura.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wellicht kunt u geld lenen bij uw werkgever om uw schuld af te lossen en op die manier in ieder geval geen/een lagere rente te betalen tegen inlevering van overuren. Kijk voor andere opties ook eens naar de mogelijkheden van de werkkostenregeling, bijv. op http://www.hr-kiosk.nl/hoofdstuk/loon-e ... -of-natura.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik