Ziggo niets dan ellende, deel 2
Geplaatst: 27 jan 2016 05:43
Ziggo, niets dan ellende, executive summary.
Cliffs; Geld werd van verkeerde rekening geboekt, waarna ik zo'n 200 euro te veel moest betalen om afsluiting een week later te voorkomen en daar kon ik geen schriftelijke bevestiging van krijgen.
8 Augustus 2010 zou mijn nieuwe alles-in-1 abonnement worden aangesloten door een monteur. Bovendien zou mijn oude abonnement per die datum opgezegd zijn, maar in februari kwam ik erachter dat dit niet was gebeurd en kon ik helaas pas per 8 april opzeggen.
Nadat de monteur tot twee maal toe niet kwam niet opdagen is dat uiteindelijk eind oktober gelukt.
Vervolgens boekte Ziggo het geld van iemand anders bankrekening af -zonder machtiging-, die het natuurlijk telkens weer storneerde.
Per december boekte Ziggo het geld wel van mijn rekening af.
Eind januari 2011 kreeg ik een telefoontje van Ziggo, waarin zij beweerden dat ik telkens de betalingen storneerde en een veel te hoge rekening van 312 euro diende te betalen teneinde afsluiting te voorkomen.
Ze weigerden van me aan te nemen dat ik dat niet deed, zelfs nadat ik dat voor alle zekerheid had nagekeken -misschien had de bank kuren- en het zou niet mogelijk zijn gebruik te maken van de machtiging om de rekening af te boeken.
Bovendien kon ik geen specificatie van de rekening krijgen.
Later bleek dat je een gespecificeerde factuur kunt bestellen voor € 7,50 per stuk, maar dan moeten wel alle openstaande bedragen eerst zijn voldaan. Ook bleek 3 dagen later al dat ze natuurlijk wel degelijk gebruik konden maken van de machtiging, net als de maand ervoor.
Weer 3 dagen later op 2 februari kreeg ik een brief van 1 februari waarin werd meegedeeld dat ik zou worden afgesloten en dat die afsluiting vast stond en niet meer te voorkomen was.
Uiteraard kwamen daar ook weer allerlei kosten bij kijken, zoals afsluiting 70 euro.
Op 4 februari is Ziggo Webcare erin gedoken en ten eerste bleek dat ik geen bedragen had gestorneerd, maar zij die van iemands anders rekening hadden geboekt.
Zelfs zónder machtiging kunnen ze dat dus.
Bovendien was de rekening ook volgens hen te hoog, waarna zij cryptisch stelden;
“Waardoor ik tot de volgende conclusie kom. Wanneer u de 247,38 euro zo spoedig mogelijk over maakt zal u achterstand weer weg zijn."
Maar dat was al ná die brief en bovendien moest ik volgens Ziggo nog steeds 312 euro betalen plus alle daar nog bijkomende kosten.
Ziggo Webcare zou juist een notitie hebben achtergelaten dat de facturen wél correct waren.
Afhankelijk van wie je aan de lijn kreeg was er sprake van aansluitkosten, monteurskosten, entreekosten, voorrijkosten, incassokosten of herinneringskosten en de hoogte van de rekening varieerde overeenkomstig.
Om het allemaal nog helderder te maken spraken ze elkaar voortdurend tegen, die monteurskosten moesten bv weer entreekosten zijn en volgens sommigen hun administratie was de rekening lager dan mij telefonisch was meegedeeld, maar hoe hoog zei niemand.
Overigens is het helemaal niet ingewikkeld, het is niet meer dan een simpel rekensommetje en alle eventuele kosten staan expliciet op de site van Ziggo vermeldt, zoals hier; https://www.ziggo.nl/#producten/alles-i ... lles-in-1/
Weer 3 dagen later heeft Ziggo mij afgesloten met alle overlast en kosten vandien.
Op 26 februari kreeg ik een zgn. “MijnZiggo” overzicht met een wijziging per 19 februari.
Volgens dit overzicht had ik nooit een alles-in-1 extra gehad maar altijd een Z1 TV en Z3 internet en geen telefoon. De relevantie is dat als dat juist was de meeste kosten wél terecht zouden zijn én dat die datum op een zaterdag was.
Op 8 maart kreeg ik een brief gedateerd 18 februari waarin werd gemeld dat mijn alles-in-1 extra per die datum werd gewijzigd in een Z-3 abonnement.
Daarbij refereerden ze aan afspraken die met mij zouden zijn gemaakt.
3 Weken later kreeg ik een brief gedateerd 18 maart, waarin werd meegedeeld dat mijn TV en internet (geen telefoon, die uiteraard wel in alles-in-1 zit) per die datum werden afgesloten.
De indruk die ik door die laatste 3 incidenten kreeg is dat ze met gegevens aan het sjoemelen waren.
Gelukkig heb ik er daarna 4 jaar lang niets meer van gehoord tot aan deel 2.
Cliffs; Geld werd van verkeerde rekening geboekt, waarna ik zo'n 200 euro te veel moest betalen om afsluiting een week later te voorkomen en daar kon ik geen schriftelijke bevestiging van krijgen.
8 Augustus 2010 zou mijn nieuwe alles-in-1 abonnement worden aangesloten door een monteur. Bovendien zou mijn oude abonnement per die datum opgezegd zijn, maar in februari kwam ik erachter dat dit niet was gebeurd en kon ik helaas pas per 8 april opzeggen.
Nadat de monteur tot twee maal toe niet kwam niet opdagen is dat uiteindelijk eind oktober gelukt.
Vervolgens boekte Ziggo het geld van iemand anders bankrekening af -zonder machtiging-, die het natuurlijk telkens weer storneerde.
Per december boekte Ziggo het geld wel van mijn rekening af.
Eind januari 2011 kreeg ik een telefoontje van Ziggo, waarin zij beweerden dat ik telkens de betalingen storneerde en een veel te hoge rekening van 312 euro diende te betalen teneinde afsluiting te voorkomen.
Ze weigerden van me aan te nemen dat ik dat niet deed, zelfs nadat ik dat voor alle zekerheid had nagekeken -misschien had de bank kuren- en het zou niet mogelijk zijn gebruik te maken van de machtiging om de rekening af te boeken.
Bovendien kon ik geen specificatie van de rekening krijgen.
Later bleek dat je een gespecificeerde factuur kunt bestellen voor € 7,50 per stuk, maar dan moeten wel alle openstaande bedragen eerst zijn voldaan. Ook bleek 3 dagen later al dat ze natuurlijk wel degelijk gebruik konden maken van de machtiging, net als de maand ervoor.
Weer 3 dagen later op 2 februari kreeg ik een brief van 1 februari waarin werd meegedeeld dat ik zou worden afgesloten en dat die afsluiting vast stond en niet meer te voorkomen was.
Uiteraard kwamen daar ook weer allerlei kosten bij kijken, zoals afsluiting 70 euro.
Op 4 februari is Ziggo Webcare erin gedoken en ten eerste bleek dat ik geen bedragen had gestorneerd, maar zij die van iemands anders rekening hadden geboekt.
Zelfs zónder machtiging kunnen ze dat dus.
Bovendien was de rekening ook volgens hen te hoog, waarna zij cryptisch stelden;
“Waardoor ik tot de volgende conclusie kom. Wanneer u de 247,38 euro zo spoedig mogelijk over maakt zal u achterstand weer weg zijn."
Maar dat was al ná die brief en bovendien moest ik volgens Ziggo nog steeds 312 euro betalen plus alle daar nog bijkomende kosten.
Ziggo Webcare zou juist een notitie hebben achtergelaten dat de facturen wél correct waren.
Afhankelijk van wie je aan de lijn kreeg was er sprake van aansluitkosten, monteurskosten, entreekosten, voorrijkosten, incassokosten of herinneringskosten en de hoogte van de rekening varieerde overeenkomstig.
Om het allemaal nog helderder te maken spraken ze elkaar voortdurend tegen, die monteurskosten moesten bv weer entreekosten zijn en volgens sommigen hun administratie was de rekening lager dan mij telefonisch was meegedeeld, maar hoe hoog zei niemand.
Overigens is het helemaal niet ingewikkeld, het is niet meer dan een simpel rekensommetje en alle eventuele kosten staan expliciet op de site van Ziggo vermeldt, zoals hier; https://www.ziggo.nl/#producten/alles-i ... lles-in-1/
Weer 3 dagen later heeft Ziggo mij afgesloten met alle overlast en kosten vandien.
Op 26 februari kreeg ik een zgn. “MijnZiggo” overzicht met een wijziging per 19 februari.
Volgens dit overzicht had ik nooit een alles-in-1 extra gehad maar altijd een Z1 TV en Z3 internet en geen telefoon. De relevantie is dat als dat juist was de meeste kosten wél terecht zouden zijn én dat die datum op een zaterdag was.
Op 8 maart kreeg ik een brief gedateerd 18 februari waarin werd gemeld dat mijn alles-in-1 extra per die datum werd gewijzigd in een Z-3 abonnement.
Daarbij refereerden ze aan afspraken die met mij zouden zijn gemaakt.
3 Weken later kreeg ik een brief gedateerd 18 maart, waarin werd meegedeeld dat mijn TV en internet (geen telefoon, die uiteraard wel in alles-in-1 zit) per die datum werden afgesloten.
De indruk die ik door die laatste 3 incidenten kreeg is dat ze met gegevens aan het sjoemelen waren.
Gelukkig heb ik er daarna 4 jaar lang niets meer van gehoord tot aan deel 2.