LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scherm Samsung Galaxy S6 Edge barst spontaan tijdens opladen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Joostbouwer

Scherm Samsung Galaxy S6 Edge barst spontaan tijdens opladen

Ongelezen bericht door Joostbouwer »

Beste,

Ik ben één van de gebruikers van wie het scherm van de Samsung Galaxy S6 Edge spontaan is gebarsten tijdens het opladen. De situatie was in mijn geval als volgt: Ik ben tentamens aan het nakijken en luister een muziekje via mijn telefoon. BAtterij is bijna leeg dus ik leg het toestel op de kast naast mij aan de oplader (het scherm is nog helemaal heel). Ik ga nog een uur verder met nakijken voordat ik mijn toestel van de kast af pak en van de lader af haal. Er zit nu een flinterdunne scheur over de gehele lengte van mijn scherm. Het werkt allemaal verder prima maar het stoort wel.
Deze schade meld ik eerst bij de kpn winkel. Deze geven, na contact met het reparatiecentrum, aan dat schermschade geen garantie is en verwijzen me door naar de samsung winkel om de hoek. Deze bekijken het toestel en melden hetzelfde: Schermschade is geen garantie. Als ik een Clear View Cover van Samsung had gebruikt dan had ik in aanmerking kunnen komen voor een coulanceregeling en dan was het scherm kosteloos gerepareerd.
De winkel raad mij aan om contact op te nemen met het hoofdkantoor. Dat doe ik en zij raadden mij aa het toestel op te laten sturen naar het reparatiecentrum (dynafix) die zal het product beoordelen op gebruiksschade. Dat doe ik (mijn toestel is verder puntgaaf dus ik heb nog wel goede hoop.) Na enkele dagen krijg ik een mail dat er gebruiksschade is geconstateerd en dat ik niet in aanmerking kom voor reparatie onder garantie. Sterker nog: al mijn garantie is verloren gegaan door deze constatering.
Mijn opties zijn nu de volgende: Repareren voor 345,- het terug laten sturen voor 50,- of het kosteloos laten vernietigen van het product.
Ik teken protest aan tegen de constatering en vraag een onderzoeksrapport op. Dat krijg ik niet, ook kan er geen specifieke gebruiksschade genoemd worden. Wel krijg ik een foto van mijn toestel opgestuurd waarop duidelijk gebruiksschade te zien zou zijn. (zie bijlage)
Foto met gebruiksschade
Foto met gebruiksschade
6507685.JPG (83.9 KiB) 10387 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Uiteindelijk ga ik akkoord met reparatie (ook op aanraden van rechtsbijstand).

Dit verhaal staat helaas niet op zichzelf. Rond de jaarwisseling werden er dagelijks nieuwe gevallen gemeld op de facebook pagina van Samsung. Samsung vraagt vervolgens naar foto's van de schade waarna hun productexpert beoordeeld of er sprake is van gebruiksschade is. Tenzij er gebruik is gemaakt van de Clear View Cover wordt er gebruiksschade geconstateerd. Ik hoop dat Radar dit manco van het product zou willen onderzoeken zodat Samsung gedwongen wordt inhoudelijk op de verschillende schades te reageren.

Alvast bedankt,

Joost Bouwer
Nog veel meer meldingen van gebarsten schermen:
http://forums.androidcentral.com/samsun ... acked.html
http://androidworld.nl/forum/samsung-ga ... tml?page=2
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1632373

rollotomassi

Re: Scherm Samsung Galaxy S6 Edge barst spontaan tijdens opladen

Ongelezen bericht door rollotomassi »

Ik heb ook een Galaxy S6 Edge met 2 barsten erin gehad(Clear cover werd gebruikt) .De verkoper gebeld en die verwees me naar Samsung die dat weer uitbesteed aan Dynafix.

Edge wordt opgehaald,wordt netjes in een koffer gedaan en na een paar dagen kreeg ik het bericht dat A. het toestel gerepareerd was.B. niet in de garantie viel vanwege stoot-,druk- of valschade C. ik het toestel ongerepareerd retour kon krijgen bij geen accoord met 60 piek aan onderzoekkosten.Vond het nogal wat dat het al gerepareerd was volgens de reparatieopgave waar een vergoeding tegenover stond van ruim 300 Euro.
Wel raar dat men een kapot scherm dan terugzet als je niet accoord gaat omdat het volgens de prijsopgave gerepareerd is??Knap hoor.
Aangezien ik zeker wist dat met het toestel erg zuinig wordt omgegaan en dat het een fabricagefout was ben ik niet accoord gegaan met daarbij mijn beargumentatie.
Het toestel is namelijk volstrekt onbeschadigd,had ik ook van te voren gefotografeerd voordat deze werd afgevoerd.
Omdat er 3 mogelijkheden (stoot-,druk- of valschade) werden opgenoemd in de prijsopgave heb ik te kennen gegeven dat er een "of of" conclusie werd gegeven met daarbij dat men het dus niet wist.Ik betaal immers voor een heldere diagnose en niet het is ontstaan door stoot-,druk- of valschade.Ik heb daarbij gevraagd wat hun methodiek is om dit vast te stellen,waarom dat er geen aanvullende info is gevraagd door de technicus.
Ben zelf ook technicus maar dan in een andere tak van sport en heb ook geregeld te maken met garantieclaims maar alvorens af te wijzen ga ik altijd informeren bij de klant om aanvullende info te krijgen.
Dynafix bleef volharden in hun conclusie zonder duidelijk antwoord te geven waarbij ik aandrong wat hun methodiek is en dat ik ook concludeer dat bewust de garantiebepalingen werden ontdoken.Na een volgende mail vroeg ik nogmaals hun methodiek en dat dat zeker ergens geborgd is omdat men ISO9001 gecertificeerd is.
Ik kreeg als laatste antwoord in een enkele zin : u moet contact zoeken met Samsung inzake de Clearcover procedure. ….ze werden er een beetje gestoord van denk ik.
Maar ik was er nog niet klaar mee,onderzoekkosten heb ik betaald en het kreng zou retour komen.

De verkoper weer gecontact en het verhaal verteld.Verkoper erkende dat de geadviseerde gevolgde route niet correct was en ik vroeg om een herbeoordeling van het defect maar ik wilde geen onderzoekkosten betalen.
Dat was geen probleem.Ondertussen kwam mijn Galaxy S6 edge retour van de bekende reparatiefirma…… niet in een koffer maar in een bubbeltjesenvelop !!! Schandalig.

Zelfde dag de Edge opgegestuurd en hun reparateur (vermoedelijk een andere als de bekende reparatiefirma) stelde ook na een paar dagen vast dat het geen garantie was (rekening ruim 250 piek).
Maar ik liet het er niet bijzitten.
Ik snap best dat er personen zijn die alles verzinnen om garantie te krijgen compleet met dreigementen met advocaten en dat ik garantieclaim nummer 127956739 ben maar ik bleef bij mijn principe.Ik wist immers hoe achterlijk netjes met mijn S6 Edge is omgegaan.

Heb daarna nog mailwisseling gehad met als afsluitmail gestuurd met de vraag of er een traject geschillencommissie was omdat het nu een principekwestie ging worden.Ik kreeg de volgende dag een mail dat het toestel na een interne discussie toch gerepareerd werd onder garantie!Ik was compleet verrast want ik was me al aan het voorbereiden op de volgende stap.
De verkoper had ook beargumenteert hoe men tot die conclusie is gekomen.

En de onderzoekkosten van Dynafix kreeg ik van de verkoper terug met een tegoedbon , dat had ik zelf voorgesteld.Ik koop er regelmatig (en erg graag) moet ik bekennen,zeker na deze oplossing.
Heb de verkoper bedankt want de afloop kon ik wel erg waarderen.
En met Samsung ? Daar ben ik helemaal klaar mee. Na de trage updates en nu deze tragedie die overigens goed is afgelopen ga ik over naar Nexus.
6302938a.JPG
6302938a.JPG (203.26 KiB) 10026 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Dit was mijn verhaal maar mijn advies is,ga niet zomaar accoord en vraag door,je hebt als consument recht op wat je betaald en bepaalde bedrijven willen je afschepen met een standaard verhaal zodat men er vanaf is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Is de batterij niet gaan opbollen tijdens het laden?

igen

Ongelezen bericht door igen »

16again schreef:Is de batterij niet gaan opbollen tijdens het laden?
Natuurlijk wel. Opladen en gebruiken zorgt voor een lekker warme accu. Kan het scherm niet zo goed tegen.

Cuccaracha

Ongelezen bericht door Cuccaracha »

Mijn edge had ook spontaan een barst, wel een hele kleine, maar hij zat er wel over de volledige breedte van het toestel, van edge naar edge. En ja, heb een clear cover gebruikt. nog geen contact gehad met Samsung hierover. wel met Belsimpel, die niet bekend waren met dit probleem.. inmiddels de telefoon deze week opgestuurd naak klikzeker waar ik mijn edge gelukkig verzekerd heb... hopelijk word deze gerepareerd helaas wel een eigen risico van 50,- dus als deze gemaakt word wil ik wel deze gemaakte kosten verhalen bij samsung want deze schade is ontstaan door het gebruik van de ClearCover. dus als iemand mijn even de contactgegevens van Samsung wil geven die jullie gebruikt hebben.. graag...

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Cuccaracha, je hebt de telefoon gekocht bij samsung zelf?
Want wat je nu verwacht is dat je zonder melding de telefoon naar partij A stuurt, je hebt hem gekocht van partij B en je wil geld zien van partij C.
A verzekering B winkel van aanschaf C de fabrikant.
Dat gaat niet werken, als je kosteloze reparatie wil zal je hem toch echt naar de winkel terug moeten brengen waar je hem hebt gekocht.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Cuccaracha schreef:Mijn edge had ook spontaan een barst, wel een hele kleine, maar hij zat er wel over de volledige breedte van het toestel, van edge naar edge. En ja, heb een clear cover gebruikt. nog geen contact gehad met Samsung hierover. wel met Belsimpel, die niet bekend waren met dit probleem.. inmiddels de telefoon deze week opgestuurd naak klikzeker waar ik mijn edge gelukkig verzekerd heb... hopelijk word deze gerepareerd helaas wel een eigen risico van 50,- dus als deze gemaakt word wil ik wel deze gemaakte kosten verhalen bij samsung want deze schade is ontstaan door het gebruik van de ClearCover. dus als iemand mijn even de contactgegevens van Samsung wil geven die jullie gebruikt hebben.. graag...
een cover erop gedaan, het toestel wijkt af van de geleverde situatie :wink:

rollotomassi

Ongelezen bericht door rollotomassi »

Cuccaracha schreef:Mijn edge had ook spontaan een barst, wel een hele kleine, maar hij zat er wel over de volledige breedte van het toestel, van edge naar edge. En ja, heb een clear cover gebruikt. nog geen contact gehad met Samsung hierover. wel met Belsimpel, die niet bekend waren met dit probleem.. inmiddels de telefoon deze week opgestuurd naak klikzeker waar ik mijn edge gelukkig verzekerd heb... hopelijk word deze gerepareerd helaas wel een eigen risico van 50,- dus als deze gemaakt word wil ik wel deze gemaakte kosten verhalen bij samsung want deze schade is ontstaan door het gebruik van de ClearCover. dus als iemand mijn even de contactgegevens van Samsung wil geven die jullie gebruikt hebben.. graag...
Ik kan begrijpen dat Belsimpel zegt dat de problemen niet bekend zijn,lol.

En contactgegevens ...google is je vriend...

Cuccaracha

HADES2001 schreef:Cuccaracha, je hebt de telefoon gekocht bij samsung zelf?
Want wat je nu verwacht is dat je zonder melding de telefoon naar partij A stuurt, je hebt hem gekocht van partij B en je wil geld zien van partij C.
Dat gaat niet werken, als je kosteloze reparatie wil zal je hem toch echt naar de winkel terug moeten brengen waar je hem hebt gekocht.

Gelukkig dekt de verzekering het WEL.
En er is wel degelijk melding gedaan, alleen niet bij Samsung wel bij de verkopende partij..
Maar als je een beetje in de zaak verdiept blijkt dat SAmsung wel degelijk bekend is met dit probleem, dus kan de verkopende partij zich beroepen op de fabrieksgarantie.. 1+1=2

Cuccaracha

een cover erop gedaan, het toestel wijkt af van de geleverde situatie :wink:[/quote]
Denk niet dat ik je helemaal snap..

Cuccaracha

Ik kan begrijpen dat Belsimpel zegt dat de problemen niet bekend zijn,lol.

En contactgegevens ...google is je vriend...[/quote]

Bedankt voor je medewerking.. :wink:

Har06

Cuccaracha schreef:een cover erop gedaan, het toestel wijkt af van de geleverde situatie :wink:
Denk niet dat ik je helemaal snap..[/quote]

Klaarblijkelijk snap ik het niet, de schermen springen niet spontaan kapot veronderstel ik, check eens na bij Consumind og

agnespeter

Ongelezen bericht door agnespeter »

hallo allemaal . ik heb vorig jaar op 28-12-2015 een samsung s6 edge aangeschaft en heb vanmiddag aan de linkse kant van het scherm een barst van ongeveer 5 cm ontdekt . dit toestel is tot op heden zelden tot nog helemaal nog niet gebruikt of vervoerd oid aangezien ik mijn oude s4 ook nog in gebruik heb (voor zakelijk gebruik) en zeer zuinig met mijn (dure) spullen omga . dit toestel heeft dus ook nog niet de kans gehad om b.v. te vallen o.i.d. (wat duidelijk te zien zou moeten zijn) . ik heb vanmiddag al een mail naar samsung gestuurt en het internet afgespeurd waarna ik er niet vrolijker van werd , aangezien ik er nu wel een beetje achter aan het komen ben is dat de consument hier behoorlijk ………….. natuurlijk word er altijd gezegd dat hij gevallen is . dus daar sta je dan … dus ga ik morgen ook maar eens bellen naar de winkel waar ik hem gekocht heb . ik ga hier natuurlijk geen stuiver verder aan uitgeven . dit word tot op de bodem uitgezocht . door welke instanties allemaal dan ook . ik heb in het verleden alleen maar samsung smartphones gehad met hele goede ervaringen . maar als o.a. samsung mij ook met dit soort verhaaltjes het riet in gaat sturen . is dit zeer zeker mijn laatste samsung telefoon , en daar is dan ook het laatste nog niet over geschreven als dit niet opgelost word . als iets plotseling kapot gaat ( door voor mijn part te warm worden tijdens opladen ) ga ik daar echt niet voor opdraaien . het gaat hier wel over een toestel van 750 € die binnen korte tijd zonder aanleiding gewoon kapot blijkt te gaan . ik ben benieuwd of ze hier eindelijk eens iets mee gaan doen aangezien hier nogal wat mensen mee blijken te zitten en tegelijkertijd behoorlijke bedragen vragen voor zgn blablabla onderzoek enz enz . o ja . wij constateren nu ook dat er een groene gloed over het beeld komt als je hem iets schuin houdt . als dit het vlaggenschip van samsung niet is …. wij gaan er morgen ook maar eens mee aan de slag .
Bijlagen
barst telefoon 2.jpg
barst telefoon 2.jpg (63.63 KiB) 9187 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

HADES2001

Cuccaracha schreef:
HADES2001 schreef:Cuccaracha, je hebt de telefoon gekocht bij samsung zelf?

Gelukkig dekt de verzekering het WEL.
En er is wel degelijk melding gedaan, alleen niet bij Samsung wel bij de verkopende partij..
Maar als je een beetje in de zaak verdiept blijkt dat SAmsung wel degelijk bekend is met dit probleem, dus kan de verkopende partij zich beroepen op de fabrieksgarantie.. 1+1=2
in de zaak verdiepen heeft hier helemaal niets mee te maken, als je fabrieksgarantie wil zal je hem bij de fabrikant moeten inleveren. Je kan niet zonder melding een reparatie laten uitvoeren bij persoon A en dan de rekening zomaar neerleggen bij persoon B. Ook als het een bekend probleem is zal je altijd naar de fabrikant terug moeten om dit te claimen.
Nu kan het net zo goed zijn dat je je telefoon hebt laten vallen en er een grote barst in zit, Samsung kan niets controleren en gaat dus ook niets vergoeden.

Michiel1806

Ongelezen bericht door Michiel1806 »

Dag allen,

Eind oktober vorig jaar een nieuwe Samsung Galaxy s6 Edge aangeschaft bij de Mediamarkt. Heb erg goede ervaringen, tot op heden, met Samsung dus was er van overtuigd dat ik de juiste aankoop had gedaan. Tot begin december ik de telefoon van de draadloze oplader haalde en ik direct een haarfijne barst van rechts boven naar links onder over het beeldscherm zag lopen. Meteen mijn simkaart eruit gehaald en dezelfde dag terug gebracht naar de Mediamarkt.

Tot mijn opzetting kreeg ik na een week het bericht dat de kosten voor reparatie buiten de garantie vielen en ik €250,- euro zou moeten betalen om mijn mobiel na een maand gebruik weer in de originele staat te krijgen. Na telefonisch contact te hebben gehad met de klantenservice van de Mediamarkt en het reparatiecentrum ben ik vanzelfsprekend niet akkoord gegaan met de prijsopgave. Toen besloten de telefoon ongerepareerd retour te vragen. Hierbij had ik niet verwacht dat bij het reparatiecentrum van de Mediamarkt ongerepareerd synoniem is voor ophalen halen en in delen weer terug sturen. Gelukkig ging de Mediamarkt hier, na mijn aandringen, ook niet mee akkoord en heeft hun reparatiecentrum de kosten voor het inbrengen, zoals het mij werd verteld, een stuk dubbelzijdig tape voor hun rekening genomen (€60,-).

Voor de duidelijkheid dit was rond midden januari (mijn mobiel anderhalf maand kwijt). Toen ik mijn telefoon weer retour kreeg wilde ik hem natuurlijk meteen weer gebruiken. Tot mijn grote schrik deed toen zelfs mijn simkaarthouder het niet meer. De telefoon zag mijn simkaart, maar kon geen verbinding meer maken met het KPN netwerk. Gefrustreerd heb ik Samsung voor de 3x opgebeld die mij toen aanraadde maar naar een officiele Samsung dealer te gaan. Want zo werd mij toen pas verteld; wanneer ik hem bij de Mediamarkt had laten repareren zou mijn garantie ook nog vervallen.

Bij de ''officiële'' Samsung dealer mijn telefoon nogmaals ter reparatie aangeboden, vertrouwend dat hun fabrieksfout ook bij hun bekend was (zoals ik meerder voorbeelden op internet las). Na een korte week, het was inmiddels eind januari, kreeg ik bericht van Dynafix over mij telefoon. Na meer dan 2 maand mijn telefoon kwijt te zijn dacht ik dat het niet veel erger kon worden. Helaas, het dieptepunt moest nog komen. Dynafix stuurde de prijsopgaaf voor de reparatie, omdat deze buiten de garantie viel. De kosten voor het vervangen van mijn scherm én plots ook mijn moederbord bedroegen €600,-!!!!!. U kan zich voorstellen dat ik letterlijk steil achterover viel. Een telefoon gekocht eind oktober voor €699,- moest mij nu zonder enige gebruiksschade €600,- kosten om hem na dik 2 maand weer te kunnen gebruiken. Nuchter als ik ben kan ik dan concluderen dat de rest van de telefoon, ongeveer, €100,- bedraagt.

Na nogmaals met de klanterservice van Dynafix te hebben gebeld, die vol blijven houden dat Samsung de prijzen voor hun bepaalt (op internet kost het vervangen van een scherm €250,- dus moederbord kost €350,-!???) mijn bericht op de Facebook van SamsungNL geplaatst. Dit in de hoop dat er via die weg meer begrip en actie zou komen van een bedrijf waar ik al sinds jaar en dag trouwe klant van ben, maar mij nu keihard in de steek laat. Gevraagd werd foto's van mijn telefoon op te sturen. Dit heb ik gedaan (inmiddels anderhalf week geleden en nog geen bericht). Het is nu bijna midden februari en de telefoon die ik eind oktober heb gekocht ben ik inmiddels bijna 3 maand kwijt.

AVANWIJK

Ongelezen bericht door AVANWIJK »

Naar jaren trouw samsung modellen te hebben gebruikt ook nu weer met verlengen met het contract voor de Samsung Galaxy s6 edge gekozen. In eerste instantie zeer tevreden over de telefoon, hij is snel zeer mooi en luxueus design en gelijk ook een clearview cover van Samsung erbij gekocht. De pret heeft bij mij 2 maand geduurd toen spontaan een barst over de hele linker edge kant is onstaan. Heb contact gehad met samsung en hun de foto's gestuurd maar nog niks gehoord. Zelf ben ik bang van wat ik allemaal op internet heb gelezen dat ze het wel op verkeerd gebruik zullen schuiven. Ik heb de telefoon altijd en nu nog met barst heilig behandeld maar mocht niet baten. Hoop dat samsung wat doet met deze klachten want praten wel over een telefoon van 800 euro en dan mogen zulke dingen niet gebeuren.

Har06

AVANWIJK schreef:Naar jaren trouw samsung modellen te hebben gebruikt ook nu weer met verlengen met het contract voor de Samsung Galaxy s6 edge gekozen. In eerste instantie zeer tevreden over de telefoon, hij is snel zeer mooi en luxueus design en gelijk ook een clearview cover van Samsung erbij gekocht. De pret heeft bij mij 2 maand geduurd toen spontaan een barst over de hele linker edge kant is onstaan. Heb contact gehad met samsung en hun de foto's gestuurd maar nog niks gehoord. Zelf ben ik bang van wat ik allemaal op internet heb gelezen dat ze het wel op verkeerd gebruik zullen schuiven. Ik heb de telefoon altijd en nu nog met barst heilig behandeld maar mocht niet baten. Hoop dat samsung wat doet met deze klachten want praten wel over een telefoon van 800 euro en dan mogen zulke dingen niet gebeuren.
Wat mag er niet gebeuren ??? 98 % van de breuken ontstaan door laten vallen ergens tegen aan stoten in de zon leggen boven 40/50 gr etc etc.

Vreemd dat je niet naar de provider cq winkel gegaan bent, wat kan Samsung met je als zijnde geen contact persoon !!!!!!!!!!!

HADES2001

AVANWIJK schreef:Naar jaren trouw samsung modellen te hebben gebruikt ook nu weer met verlengen met het contract voor de Samsung Galaxy s6 edge gekozen. In eerste instantie zeer tevreden over de telefoon, hij is snel zeer mooi en luxueus design en gelijk ook een clearview cover van Samsung erbij gekocht. De pret heeft bij mij 2 maand geduurd toen spontaan een barst over de hele linker edge kant is onstaan. Heb contact gehad met samsung en hun de foto's gestuurd maar nog niks gehoord. Zelf ben ik bang van wat ik allemaal op internet heb gelezen dat ze het wel op verkeerd gebruik zullen schuiven. Ik heb de telefoon altijd en nu nog met barst heilig behandeld maar mocht niet baten. Hoop dat samsung wat doet met deze klachten want praten wel over een telefoon van 800 euro en dan mogen zulke dingen niet gebeuren.
800 euro? die koop je al voor 560, flink verschil
Daarbij praat je al over verlengen, waarom ga je naar Samsung? als je garantie wil hoor je ten alle tijden terug te gaan naar de winkel van aanschaf.
kan je de foto's ook hier linken?

Har06

HADES2001 schreef:
Daarbij praat je al over verlengen, waarom ga je naar Samsung? als je garantie wil hoor je ten alle tijden terug te gaan naar de winkel van aanschaf.
Lees jij ook wel eens voorgaande lijntjes ???

HADES2001

Har06 schreef:
HADES2001 schreef:
Lees jij ook wel eens voorgaande lijntjes ???
sorry Har06 je was me voor, open eigenlijk eerst alle nieuwe berichten en ga ze dan rustig lezen. en zit op het werk dus soms komt er een probleem binnen en dan komt mijn reactie heel wat later.

Gesloten