Review??
Geplaatst: 30 jan 2016 16:16
In hoeverre slaan reviews ergens op? Na twee seconde werd mijn negatieve review weggehaald, zonder enig bericht.Zie hieronder het voorbeeld bij Leen Bakker.......
Hoe denk je zelf deze vraag te beantwoorden? Het is niet eens duidelijk waar die reviews zouden moeten staan. Op een bedrijfssite zou ik ze niet erg betrouwbaar achten, op een reviewsite wellicht wel. Maar ook dan geldt dat de inhoud van de review alles bepalend is.Michiel2000 schreef:In hoeverre slaan reviews ergens op?
Nee hoor: http://www.hema.nl/winkel/wonen-en-slap ... -gordijnenBrahms schreef:Een revieuw op de site van het bedrijf zelf "kan" alleen positief zijn. Dat is al zo vaak aan de orde gekomen. Ze gaan geen webruimte beschikbaar stellen om hun eigen bedrijf de afgrond in te praten.....
Bij een professioneel bedrijf hoeft dat niet zo te zijn, er zijn wel degelijk voorbeelden van bedrijven die een negatieve review laten staan, en/of er ook op reageren met een eventuele vervolgactie. Helaas zijn de meeste bedrijven voor mijn gevoel wel zoals je schrijft, zeker met systemen op hun eigen website. Maar ook bij sites als Trustpilot of Kiyoh is er voor de verkopers veel ruimte om eea te verwijderen als het ze niet zint.Brahms schreef:Een revieuw op de site van het bedrijf zelf "kan" alleen positief zijn. Dat is al zo vaak aan de orde gekomen. Ze gaan geen webruimte beschikbaar stellen om hun eigen bedrijf de afgrond in te praten.....
Ik denk dat dat ook de reden is waarom de review is verwijderd. Het probleem waar TS de review mee begint hoeft helemaal niet met het product te maken te hebben. Daarbij kan je ook niet verwachten dat een bedrijf als Leen Bakker gedegen advies kan geven over wat voor matras iemand nodig heeft. Wat ze verkopen zal misschien voor 80% van de consumenten prima voldoen, maar als je toevallig wat speciaals nodig hebt moet je niet naar zo'n zaak gaan.sjohie schreef:
Bij een professioneel bedrijf hoeft dat niet zo te zijn, er zijn wel degelijk voorbeelden van bedrijven die een negatieve review laten staan, en/of er ook op reageren met een eventuele vervolgactie. Helaas zijn de meeste bedrijven voor mijn gevoel wel zoals je schrijft, zeker met systemen op hun eigen website. Maar ook bij sites als Trustpilot of Kiyoh is er voor de verkopers veel ruimte om eea te verwijderen als het ze niet zint.
Overigens vind ik wat TS schrijft niet echt een review, maar meer een klacht. Voor mijn gevoel heeft een potentiële koper, er niet echt veel aan, dus om er zelf een onderbouwde keuze mee te kunnen maken.
Trustpilot ken ik niet, maar bij Kiyoh werkt het zo: Een klant schrijft een negatieve review. Het bedrijf krijgt een email met bericht dat er een onvoldoende gegeven is. Vanaf dat moment heeft het bedrijf 30 dagen de tijd om in contact te treden met de klant om het probleem op te lossen. De klant heeft de mogelijkheid om de review aan te passen. Ook het bedrijf kan reageren op Kiyoh op de klacht, met zijn kant van het verhaal.sjohie schreef:Maar ook bij sites als Trustpilot of Kiyoh is er voor de verkopers veel ruimte om eea te verwijderen als het ze niet zint.
Wederom onzin: er zijn genoeg bedrijven die negatieve reviews wel laten staan.Peter1950 schreef:natuurlijk verwijderen bedrijven negatieve berichten,daarom zijn er programmá als Kassa en Radar om mensen te waarschuwen
Zoals uitgelegd kan dit lang niet altijd. En verder, waarom zouden deze verwijderd moeten worden. Het is juist een leermoment voor het bedrijf om zijn klantenservice te verbeteren. Mocht het een onterechte slechte review zijn, dan is er meestal een mogelijkheid om zijn kant van het verhaal te belichten, waardoor het meestal wel duidelijk wordt dat het niet aan het bedrijf ligt (of maar gedeeltelijk)Peter1950 schreef:natuurlijk verwijderen bedrijven negatieve berichten,daarom zijn er programmá als Kassa en Radar om mensen te waarschuwen
Zie mijn belevenissen met (het onafhankelijke) Zoover, elders al eens gepost op Radar forum........HADES2001 schreef:....veel bedrijven verwijderen negatieve reviews van hun eigen site.....