Slechte ervaring BOVAG Renault dealer J. Janssen Nuenen!
Geplaatst: 31 jan 2016 22:21
In november 2014 kocht ik bij BOVAG autobedrijf J. Janssen in Nuenen uit de showroom een Renault Twingo 1.2 16 V Quickshift (semi-automaat) Eco van 2008, met 95000 km. NAP op de teller. Ik kreeg 6 maanden BOVAG garantie. Het was er nog één van de eerste generatie. De verkoopprijs inclusief rijklaar kosten waren tegen de 5000 Euro. Al snel begonnen de problemen. Bij aankoop werd door de verkoper beloofd de auto af te leveren met volle tank, onderhoudshistorie en instructieboekje. Het werd een halve tank, geen onderhoudshistorie en een instructieboekje van het tweede type Twingo. Kort nadat ik de auto in bezit had, viel het me op dat er roest zat op het linker achter scherm. Renault Janssen diende een claim in bij Renault Nederland, maar zij schoven de verantwoordelijkheid af, aangezien ik niet de eerste eigenaar van de auto was. Bovendien, zo was zichtbaar, dat in het verleden (door schade?) delen opnieuw gespoten waren. Na veel vijven en zessen kwamen Janssen en ik overeen om kosten in herstel van de schade te delen. Wat ook vervelend was, was dat na een tweede bezoek aan de wasstraat delen van de lak, met name op de motorkap, los lieten. Kwam dit door slecht schade herstel in het verleden?
Na de gebruikelijke zomer en winter-check (nieuwe accu, vet in stuurhuis enz.) startte de Twingo op een namiddag in november 2015 plotseling niet meer. Ik liet de Renault Route Service komen. Wat me tegenviel was dat zij geen uitlees apparatuur bij zich hadden. Ze zeiden niks te kunnen doen en lieten Alliance, een bergingsbedrijf komen. Raar genoeg kreeg die man de auto wel aan de praat, maar het probleem was niet opgelost. Na diagnose en reparatie bij Janssen - ze hadden een kabel naar de startmotor vervangen - leken de problemen opgelost. Nee toch niet, want een dag later herhaalde zich hetzelfde probleem. Opnieuw liet ik Renault Route Service en zij Alliance weer komen. Alliance kreeg de auto wel weer aan de gang.
Ik had de Renault opnieuw naar Janssen gebracht. De diagnose volgens hen was, dat de hydraulische schakelunit die op de versnellingsbak zit defect was. De kosten om dit te herstellen, inclusief diagnose, zouden richting 2000 Euro gaan. Ik vond dit een absurd hoog bedrag. Met tweedehands materiaal zou ik geen garantie krijgen en zo was het oordeel van Janssen, zou ik over een half jaar weer op de stoep staan.
De verkoper van mijn auto bood geen enkel alternatief. Hij zei mijn auto in defecte staat niet eens meer terug te willen nemen! Ik kon zo was zijn advies, mijn auto aan een ander bedrijf verkopen waar zij zaken mee deden. Van dat bedrijf zou ik nog 750 Euro voor de Twingo krijgen (minus de 260 Euro voor de diagnose). Mijn broek zakte af bij Renault. Ik voelde me zeer onrechtvaardig behandeld! In overleg met een andere garagehouder / monteur, een oom en een neef van mij, besloot ik daarom de Twingo bij Janssen in Nuenen te laten ophalen.
Inmiddels is de Twingo door een ander bedrijf grondig herzien en vakkundig hersteld. De hydraulische schakelunit bleek niet defect. Het probleem zat in de bedrading / bekabeling en een vuil koolborsteltje in de hydraulische pomp! De auto rijdt nu weer als vanouds. Toch heb ik onlangs besloten de auto in te ruilen tegen een andere. Renault J. Janssen B.V. in Nuenen is m.i. goed in het verkopen van auto 's, maar heeft beslist geen oog voor mensen met een smalle(re) beurs. Van mij krijgt J. Janssen een koude douche!
Na de gebruikelijke zomer en winter-check (nieuwe accu, vet in stuurhuis enz.) startte de Twingo op een namiddag in november 2015 plotseling niet meer. Ik liet de Renault Route Service komen. Wat me tegenviel was dat zij geen uitlees apparatuur bij zich hadden. Ze zeiden niks te kunnen doen en lieten Alliance, een bergingsbedrijf komen. Raar genoeg kreeg die man de auto wel aan de praat, maar het probleem was niet opgelost. Na diagnose en reparatie bij Janssen - ze hadden een kabel naar de startmotor vervangen - leken de problemen opgelost. Nee toch niet, want een dag later herhaalde zich hetzelfde probleem. Opnieuw liet ik Renault Route Service en zij Alliance weer komen. Alliance kreeg de auto wel weer aan de gang.
Ik had de Renault opnieuw naar Janssen gebracht. De diagnose volgens hen was, dat de hydraulische schakelunit die op de versnellingsbak zit defect was. De kosten om dit te herstellen, inclusief diagnose, zouden richting 2000 Euro gaan. Ik vond dit een absurd hoog bedrag. Met tweedehands materiaal zou ik geen garantie krijgen en zo was het oordeel van Janssen, zou ik over een half jaar weer op de stoep staan.
De verkoper van mijn auto bood geen enkel alternatief. Hij zei mijn auto in defecte staat niet eens meer terug te willen nemen! Ik kon zo was zijn advies, mijn auto aan een ander bedrijf verkopen waar zij zaken mee deden. Van dat bedrijf zou ik nog 750 Euro voor de Twingo krijgen (minus de 260 Euro voor de diagnose). Mijn broek zakte af bij Renault. Ik voelde me zeer onrechtvaardig behandeld! In overleg met een andere garagehouder / monteur, een oom en een neef van mij, besloot ik daarom de Twingo bij Janssen in Nuenen te laten ophalen.
Inmiddels is de Twingo door een ander bedrijf grondig herzien en vakkundig hersteld. De hydraulische schakelunit bleek niet defect. Het probleem zat in de bedrading / bekabeling en een vuil koolborsteltje in de hydraulische pomp! De auto rijdt nu weer als vanouds. Toch heb ik onlangs besloten de auto in te ruilen tegen een andere. Renault J. Janssen B.V. in Nuenen is m.i. goed in het verkopen van auto 's, maar heeft beslist geen oog voor mensen met een smalle(re) beurs. Van mij krijgt J. Janssen een koude douche!