KPN Overstappen wat een drama
Geplaatst: 01 feb 2016 13:38
Op 24 december heb ik een KPN compleet pakket aangeschaft de afspraak was dat mijn abonement bij Ziggo per 15 februari opgezegd zou worden. Op 28 januari zou mijn nieuwe abonement bij KPN ingaan. Expliciet gevraagd om een monteur. Ja mevrouw zoals ik hier kan zien is deze nog beschikbaar op 4 februari. Tevens krijgt u dubbele belminuten en MB we gaan alles voor u regelen we willen absoluut niet dat u zonder tv of internet komen te zitten. Afgelopen vrijdag contact gehad omdat er pas op 10 februari een monteur langs kon komen. Ja mevrouw daar kunnen wij niks aan doen we kunnen u een noodpakket geven. We kunnen wel een monteur langs sturen op eigen kosten a eerste half uur 45 euro en elk kwariter wat volgt 15 euro. Ik was het hier niet mee eens maar dacht laten we dat maar doen. In de avond dacht ik ik ga toch nog eens bellen ik wil iemand spreken die beslissingsbevoegd is er zijn hier toch heel wat steken laten vallen. Kon ook niks doen hij had nog wel even mijn lijn doorgemeten daar was iets mee aan de hand waarvoor toch echt een monteur van kpn zelf langs moest komen maar laat u de afspraak maar door gaan mevr. (Medewerker heeft mij overigens heel goed geholpen) Beslisings bevoegd persoon kreeg ik niet te spreken. Hoezo betrokken bij je klanten? Vervolgens heb ik een bericht op hun facebook pagina geplaatst en vroegen of ik in een DM mijn gegevens door wilde geven vervolgens volgt er een conversatie waar ik niks mee opschiet en mij het zoveelste verhaal wordt verteld. Zie hieronder een gedeelte van de conversatie.
KPN
Ik snap het advies wel om een Expertmonteur in te plannen, maar dit komt voor jouw kosten, en een installatiemonteur van ons is volledig gratis!
Ik heb de bevestiging van de aanvraag die we je op 24 december hebben gemaild naar ...... er nog even op nagelezen. In deze mail staat onder het kopje 'aansluitdatum' dat je vanaf 28 januari het installatiepakket zelf kunt aansluiten, en vervolgens wordt onder het kopje 'Gratis monteurafspraak' gesproken over de mogelijkheid een afspraak te maken met één van onze monteurs. Dit had je direct na ontvangst van het installatiepakket al kunnen regelen!
De ophefdatum bij Ziggo hebben we gebaseerd op 28 januari, de datum vanaf waar het pakket kan worden aangesloten. Wanneer je de ophefdatum bij Ziggo wilt aanpassen dan zul je dat zelf moeten doorgeven, wij kunnen het namelijk enkel doorgeven bij het moment van aanvragen van het abonnement.
Ik
Op jullie advies schakel ik een externe monteur in en vervolgens moet ik die afzeggen omdat deze het niet op kan lossen. En jullie hebben besloten om het ziggo abbo op te zeggen per 4 feb terwijl ik afgesproken heb (wel 6 keer herhaald)luister de telefoonlog er maar op na dat het 15 februari opgezegd zou worden. Als jullie je aan de afspraak hadden gehouden was er niks aan de hand geweest. Nee er wordt gedaan of het mijn schuld is. En dan de benadering van ! Is niet echt klant vriendelijk
KPN
Excuses voor deze benadering, dat is natuurlijk niet onvriendelijk bedoeld, maar als ik het terug lees kan ik me voorstellen dat het zo overkomt. Ik had het beter even kunnen na lezen. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat alles duidelijk in de brief staat, ook voor wat betreft het maken van een afspraak voor een installatie monteur. Ik vermoed dat men je het Expertteam heeft geadviseerd omdat je graag snel aangesloten wilt worden. Goed bedoeld, maar inderdaad niet zo handig. Ik zou je voor wat betreft de monteur daarom willen adviseren de informatie in de brief te gebruiken voor het maken van een afspraak voor een monteur. Als je het pakket al in huis hebt, dan kun je het ook zelf aansluiten, het is niet moeilijk, al begrijp ook dat er mensen zijn die dat liever niet doen. Ik zie dat de order nog niet helemaal is afgerond, maar mocht je nou op het modem zien dat de lampjes niet meer rood of oranje branden, dan zou je het nog eens kunnen proberen. Ik verwacht dat het gereed komen van de order niet meer lang duurt en dan zou je gewoon gebruik kunnen maken van je diensten als je het kunt aansluiten. En daarbij kun je altijd bellen, het nummer is gratis en dan kan men je telefonisch helpen.
Vervolgens ben ik al de hele ochtend bezig en ze komen niet met een oplossing maar wel dat de order nog niet is afgerond. Wordt vervolgd!
KPN
Ik snap het advies wel om een Expertmonteur in te plannen, maar dit komt voor jouw kosten, en een installatiemonteur van ons is volledig gratis!
Ik heb de bevestiging van de aanvraag die we je op 24 december hebben gemaild naar ...... er nog even op nagelezen. In deze mail staat onder het kopje 'aansluitdatum' dat je vanaf 28 januari het installatiepakket zelf kunt aansluiten, en vervolgens wordt onder het kopje 'Gratis monteurafspraak' gesproken over de mogelijkheid een afspraak te maken met één van onze monteurs. Dit had je direct na ontvangst van het installatiepakket al kunnen regelen!
De ophefdatum bij Ziggo hebben we gebaseerd op 28 januari, de datum vanaf waar het pakket kan worden aangesloten. Wanneer je de ophefdatum bij Ziggo wilt aanpassen dan zul je dat zelf moeten doorgeven, wij kunnen het namelijk enkel doorgeven bij het moment van aanvragen van het abonnement.
Ik
Op jullie advies schakel ik een externe monteur in en vervolgens moet ik die afzeggen omdat deze het niet op kan lossen. En jullie hebben besloten om het ziggo abbo op te zeggen per 4 feb terwijl ik afgesproken heb (wel 6 keer herhaald)luister de telefoonlog er maar op na dat het 15 februari opgezegd zou worden. Als jullie je aan de afspraak hadden gehouden was er niks aan de hand geweest. Nee er wordt gedaan of het mijn schuld is. En dan de benadering van ! Is niet echt klant vriendelijk
KPN
Excuses voor deze benadering, dat is natuurlijk niet onvriendelijk bedoeld, maar als ik het terug lees kan ik me voorstellen dat het zo overkomt. Ik had het beter even kunnen na lezen. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat alles duidelijk in de brief staat, ook voor wat betreft het maken van een afspraak voor een installatie monteur. Ik vermoed dat men je het Expertteam heeft geadviseerd omdat je graag snel aangesloten wilt worden. Goed bedoeld, maar inderdaad niet zo handig. Ik zou je voor wat betreft de monteur daarom willen adviseren de informatie in de brief te gebruiken voor het maken van een afspraak voor een monteur. Als je het pakket al in huis hebt, dan kun je het ook zelf aansluiten, het is niet moeilijk, al begrijp ook dat er mensen zijn die dat liever niet doen. Ik zie dat de order nog niet helemaal is afgerond, maar mocht je nou op het modem zien dat de lampjes niet meer rood of oranje branden, dan zou je het nog eens kunnen proberen. Ik verwacht dat het gereed komen van de order niet meer lang duurt en dan zou je gewoon gebruik kunnen maken van je diensten als je het kunt aansluiten. En daarbij kun je altijd bellen, het nummer is gratis en dan kan men je telefonisch helpen.
Vervolgens ben ik al de hele ochtend bezig en ze komen niet met een oplossing maar wel dat de order nog niet is afgerond. Wordt vervolgd!