Pagina 1 van 1
Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 01 feb 2016 14:11
door MarteT
Gisteravond wilden wij onze vakantie boeken bij Holland International. Geen goedkope vakantie, maarliefst 5400 euro voor een weekje Robinson met 5 personen. Drie maal probeerden wij te boeken maar op het moment suprême was er steeds een 'technische storing'. Vandaar vanmorgen naar het reisbureau gerend en wat denken jullie? De prijzen rezen ineens de pan uit; 5950 euro voor precies dezelfde vakantie. Op deze wijze wordt de klant gedupeerd. Zondagavond contact gezocht met Holland International. Zojuist te horen gekregen dat we niet de prijs van gisteravond kregen maar 500 euro méér moeten gaan betalen omdat zij een technische storing hadden.
Ik vind het een schande. Sowieso betalen we de hoofdprijs omdat we in een schoolvakantie moeten gaan en nu krijgen we er nog een dikke rekening bovenop. En je hebt geen poot om op te staan. Ondanks dat we zondagavond al contact zochten.
Wij zijn echt heel teleurgesteld in de gang van zaken. En Holland International: die geven zich niet thuis.
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 01 feb 2016 18:13
door GJvdZ
Ze zullen toch niet de enige zijn die zo'n reis aanbieden?
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 01 feb 2016 19:12
door Brahms
Dat noem ik nou vakantiestress......
Procentueel nog geeneens zo'n enorme prijsverhoging. Ga eens een week met 5 personen naar Zwitserland, dan ben je pas een bak geld kwijt........
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 01 feb 2016 19:52
door Har06
MarteT schreef:Gisteravond wilden wij onze vakantie boeken bij Holland International. Geen goedkope vakantie, maarliefst 5400 euro voor een weekje Robinson met 5 personen. Drie maal probeerden wij te boeken maar op het moment suprême was er steeds een 'technische storing'. Vandaar vanmorgen naar het reisbureau gerend en wat denken jullie? De prijzen rezen ineens de pan uit; 5950 euro voor precies dezelfde vakantie. Op deze wijze wordt de klant gedupeerd. Zondagavond contact gezocht met Holland International. Zojuist te horen gekregen dat we niet de prijs van gisteravond kregen maar 500 euro méér moeten gaan betalen omdat zij een technische storing hadden.
Ik vind het een schande. Sowieso betalen we de hoofdprijs omdat we in een schoolvakantie moeten gaan en nu krijgen we er nog een dikke rekening bovenop. En je hebt geen poot om op te staan. Ondanks dat we zondagavond al contact zochten.
Wij zijn echt heel teleurgesteld in de gang van zaken. En Holland International: die geven zich niet thuis.
Kan gebeuren, inmiddels geboekt voor€5.6250 ?
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 02 feb 2016 09:33
door taxikemperman
Ik kijk bij HI, maar wat wilde u boeken?
Robinson? Tig variaties!
5 personen. Allemaal volwassen? Hoe kamer verdeling?
Datum
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 02 feb 2016 09:39
door kweenie
Reizen hebben altijd 'dagprijzen'. Het had ook gekund dat de reis goedkoper was geworden, ik denk niet dat je dan had geklaagd. Maar als je zeker van de prijzen wilt zijn, dan kun je beter meteen al langs het reisbureau gaan, dan heb je geen risico dat de boeking mislukt.
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 02 feb 2016 10:40
door MarteT
We hebben nu zelf geboekt, rechtstreeks bij Transavia En Robinson en zijn goedkoper uit. Het gaat ons niet om het bedrag maar om het principe. Overigens was het later niet eens meer mogelijk om te boeken bij HI omdat t uitverkocht was.
Verder hebben we een specifiek park uitgezocht vanwege bezienswaardigheden. Dus een andere is geen optie.
Blijkbaar is het normaal dat prijzen ineens fors stijgen of dalen. Wij maken nooit gebruik van pakketreizen dus zijn hiervan niet op de hoogte. Ik vind t maar een vreemde zaak. Ik ben zzper en mijn diensten zijn in een vakantie toch ook niet ineens drie keer zo duur.
Vandaar dat we het heft weer in eigen hand nemen en zelf alles boeken. Geen Holland International voor nodig. Ons lesje weer geleerd!
Toch bedankt voor jullie 'medeleven'
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 02 feb 2016 11:02
door kweenie
Je zult dan bij het boeken van je vliegtickets ook (hebben kunnen) merken dat de prijzen per moment en per vlucht kunnen verschillen. Meestal zijn er van iedere tariefklasse een beperkt aantal stoelen. Als de goedkoopste stoelen op zijn, dan krijg je de iets duurdere tarieven voor de stoelen. Terwijl de stoelen zelf niet anders zijn. Dat zie je misschien niet direct als je bij HI boekt, maar onder water gebeurt daar het zelfde.
Als ZZP-er zul je ook merken dat als er veel gegadigden zijn voor een opdracht, de opdrachtgever vaak geneigd is om minder te bieden dan als de mensen schaars zijn. Zo is het ook bij reizen, als er veel vraag is, dan zijn de prijzen hoger. Niets bijzonders aan, dus.
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 04 feb 2016 09:15
door geengast
MarteT schreef:We hebben nu zelf geboekt, rechtstreeks bij Transavia En Robinson en zijn goedkoper uit.
Dat wil zeggen dat u nu geen 'vakantie' geboekt heeft, maar een losse vlucht en een losse verblijfs accommodatie. Dat kan wel eens zeer nadelig uitpakken. Als het één (om wat voor reden dan ook) geannuleerd of gewijzigd wordt, dan zit u nog aan het ander vast. Stel dat Robinson failliet gaat, dan bent u verplicht toch de vlucht af te nemen, of andersom.
Het goedkopere zit hier waarschijnlijk in een stukje aansprakelijkheid, die u nu zelf neemt in plaats van de touroperator.
Re: Holland International: voor een duurdere vakantie!
Geplaatst: 04 feb 2016 11:00
door Jablan
geengast schreef:Het goedkopere zit hier waarschijnlijk in een stukje aansprakelijkheid, die u nu zelf neemt in plaats van de touroperator.
Nee. Holland International is onderdeel van TUI, waar men met hoge basisprijzen werkt, zodat ze hun klanten kunnen lokken met vroegboekkorting of lastminute-aanbiedingen.