LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contact met ING niet meer schriftelijk?
Contact met ING niet meer schriftelijk?
Als ik contact op wil nemen met de ING-bank met vragen, blijkt dat nu alleen de mogelijkheid nog bestaat door contact via de chat, bellen of via Social Media.
Schriftelijk kan het blijkbaar niet meer.
Via de chatfunctie, moet er wel een medewerker online zijn, natuurlijk.
En via Social Media, wat volgens de ING prima kan via een persoonlijk bericht.
Maar ik wil geen privé-informatie delen via Facebook of Twitter.
Ik ervaar dit als erg vervelend, want ik heb liever een schriftelijke reactie, zodat je het op je gemak na kan lezen.
Kan en mag dat?
Is dit bij andere banken ook zo?
Schriftelijk kan het blijkbaar niet meer.
Via de chatfunctie, moet er wel een medewerker online zijn, natuurlijk.
En via Social Media, wat volgens de ING prima kan via een persoonlijk bericht.
Maar ik wil geen privé-informatie delen via Facebook of Twitter.
Ik ervaar dit als erg vervelend, want ik heb liever een schriftelijke reactie, zodat je het op je gemak na kan lezen.
Kan en mag dat?
Is dit bij andere banken ook zo?
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Je kunt gewoon bij een filiaal langsgaan. Lijkt mij niet heel spannend.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Als je in een stad woont waar een filiaal is, dan kan dat ja.
Maar dat is niet bij iedereen zo @kweenie.
Maar dat is niet bij iedereen zo @kweenie.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Niniki schreef:Als ik contact op wil nemen met de ING-bank met vragen, blijkt dat nu alleen de mogelijkheid nog bestaat door contact via de chat, bellen of via Social Media.
Schriftelijk kan het blijkbaar niet meer.
Via de chatfunctie, moet er wel een medewerker online zijn, natuurlijk.
En via Social Media, wat volgens de ING prima kan via een persoonlijk bericht.
Maar ik wil geen privé-informatie delen via Facebook of Twitter.
Ik ervaar dit als erg vervelend, want ik heb liever een schriftelijke reactie, zodat je het op je gemak na kan lezen.
Kan en mag dat?
Is dit bij andere banken ook zo?
ING Bank N.V.
Bijlmerplein 888
1102 MG AMSTERDAM
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Dan doe je het toch met de chatfunctie via de site van de ING.Niniki schreef:Als ik contact op wil nemen met de ING-bank met vragen, blijkt dat nu alleen de mogelijkheid nog bestaat door contact via de chat, bellen of via Social Media.
Schriftelijk kan het blijkbaar niet meer.
Via de chatfunctie, moet er wel een medewerker online zijn, natuurlijk.
En via Social Media, wat volgens de ING prima kan via een persoonlijk bericht.
Maar ik wil geen privé-informatie delen via Facebook of Twitter.
Ik ervaar dit als erg vervelend, want ik heb liever een schriftelijke reactie, zodat je het op je gemak na kan lezen.
Kan en mag dat?
Is dit bij andere banken ook zo?
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
U kon zelf geen adres vinden voor briefpost?
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Je kunt de chat toch gewoon printen na afloop. Het grote voordeel van een chat t.o.v. een brief is dat je net zo lang door kunt vragen tot het duidelijk is. Als je een vraag schriftelijk stelt is het vaak maar de vraag of het schriftelijke antwoord direct de vraag beantwoordt.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
In Nederland woont niemand ver weg van een kantoor. Het is ook weer niet zo dat je dagelijks dit soort dingen hoeft te doen.Niniki schreef:Als je in een stad woont waar een filiaal is, dan kan dat ja.
Maar dat is niet bij iedereen zo @kweenie.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Dit adres behoort binnenkort tot de verleden tijd. Het huurcontract van dit kantoor heeft de ING opgezegd.lichtstad schreef:Niniki schreef:Als ik contact op wil nemen met de ING-bank met vragen, blijkt dat nu alleen de mogelijkheid nog bestaat door contact via de chat, bellen of via Social Media.
Schriftelijk kan het blijkbaar niet meer.
Via de chatfunctie, moet er wel een medewerker online zijn, natuurlijk.
En via Social Media, wat volgens de ING prima kan via een persoonlijk bericht.
Maar ik wil geen privé-informatie delen via Facebook of Twitter.
Ik ervaar dit als erg vervelend, want ik heb liever een schriftelijke reactie, zodat je het op je gemak na kan lezen.
Kan en mag dat?
Is dit bij andere banken ook zo?
ING Bank N.V.
Bijlmerplein 888
1102 MG AMSTERDAM
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Dan kun je jouw filiaal schrijven.Niniki schreef:Als je in een stad woont waar een filiaal is, dan kan dat ja.
Maar dat is niet bij iedereen zo @kweenie.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Ik heb niet eens aan een brief gedacht, dus heb inderdaad ook niet op een adres gezocht.
Maar voorheen was het mogelijk via een email en nu niet meer, blijkbaar.
Voor de chat, was er geen medewerker aanwezig op dat moment.
Als je in een klein dorp woont en gehandicapt bent, is het nu eenmaal niet eenvoudig om daar naar toe te gaan.
Maar dankjewel allemaal, voor het meedenken!
Maar voorheen was het mogelijk via een email en nu niet meer, blijkbaar.
Voor de chat, was er geen medewerker aanwezig op dat moment.
Als je in een klein dorp woont en gehandicapt bent, is het nu eenmaal niet eenvoudig om daar naar toe te gaan.
Maar dankjewel allemaal, voor het meedenken!
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Vaak is er inderdaad voor contact wel een webformulier. Maar waarschijnlijk hebben ze dat niet omdat het óf om zaken gaan die relatief eenvoudig in Mijn ING aangepast kunnen worden, óf het gaat om zaken die niet per mail kunnen/mogen vanwege de wetttelijke regels en de benodigde papieren/identificatie etc., óf het gaat om zaken die je handiger over de telefoon (of de chat) kunt overleggen, omdat je dan meteen naar eventuele aanvullende gegevens kunt vragen. Het komt nl. heel vaak voor dat bij vragen aan instanties per mail bepaalde gegevens ontbreken en daar dus navraag naar moet worden gedaan.
Het is ook voor jou als klant frustrerend als je het idee hebt dat je een duidelijke vraag hebt gesteld, maar dat je dan als enige reactie krijgt dat die-en-die gegevens ontbreken. Waarschijnlijk dat ze daarom liever niet hebben dat mensen gefrustreerd raken van het mailcontact, en dat het dan misschien beter is om helemaal geen mailmogelijkheid aan te bieden.
Het is ook voor jou als klant frustrerend als je het idee hebt dat je een duidelijke vraag hebt gesteld, maar dat je dan als enige reactie krijgt dat die-en-die gegevens ontbreken. Waarschijnlijk dat ze daarom liever niet hebben dat mensen gefrustreerd raken van het mailcontact, en dat het dan misschien beter is om helemaal geen mailmogelijkheid aan te bieden.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
@kweenie Dank voor je inbreng.
Volgens de ING is het voor hun eenvoudiger om op FB of Twitter een antwoord te geven, dan om een mail te beantwoorden. Ik zie het verschil niet, maar persoonlijk vind ik Social Media werkelijk geen optie. Ik wil dit niet delen met anderen en heel Facebook heeft er niets mee te maken, met mijn bankzaken.
Email en een webformulier is ook al een drempel voor sommigen.
Ik heb steeds meer het gevoel,dat je als klant elke keer maar weer aan moet blijven passen.
Er is steeds minder begrip voor klanten, die niet alles willen delen met anderen.
Voorheen was de klant koning en waren er nooit problemen met vragen via email of webformulier, maar ze hebben de mogelijkheid gewoon geschrapt.
Kantoren zijn gesloten en overal zijn er automaten voor in de plaats gekomen.
Dus de kans om te klagen of vragen te stellen wordt steeds meer beperkt.
Vandaag of morgen kan je bij de bank niet eens meer terecht bij je eigen geld.
Het is voor mensen, die weinig of geen internet willen gebruiken, niet écht gebruiksvriendelijker geworden.
Ik noem dat toch 'een bepaalde kant uit dwingen'.
Maar goed, begrip schijnt in deze maatschappij niet meer te bestaan, voor andersdenkenden/anderswillenden, ouderen en lichamelijk beperkten.
Dat lees ik hierboven ook in vele reacties.
Deze regering heeft dat een paar jaar geleden pijnlijk voelbaar duidelijk gemaakt, een slecht voorbeeld voor velen.
Jammer, dat onze wereld zo verhard.
Want iedereen zal ouder worden, maar dan ervaart men het pas zelf.
Maar @kweenie, u nogmaals dank voor de genomen moeite, het me uit te leggen.
Volgens de ING is het voor hun eenvoudiger om op FB of Twitter een antwoord te geven, dan om een mail te beantwoorden. Ik zie het verschil niet, maar persoonlijk vind ik Social Media werkelijk geen optie. Ik wil dit niet delen met anderen en heel Facebook heeft er niets mee te maken, met mijn bankzaken.
Email en een webformulier is ook al een drempel voor sommigen.
Ik heb steeds meer het gevoel,dat je als klant elke keer maar weer aan moet blijven passen.
Er is steeds minder begrip voor klanten, die niet alles willen delen met anderen.
Voorheen was de klant koning en waren er nooit problemen met vragen via email of webformulier, maar ze hebben de mogelijkheid gewoon geschrapt.
Kantoren zijn gesloten en overal zijn er automaten voor in de plaats gekomen.
Dus de kans om te klagen of vragen te stellen wordt steeds meer beperkt.
Vandaag of morgen kan je bij de bank niet eens meer terecht bij je eigen geld.
Het is voor mensen, die weinig of geen internet willen gebruiken, niet écht gebruiksvriendelijker geworden.
Ik noem dat toch 'een bepaalde kant uit dwingen'.
Maar goed, begrip schijnt in deze maatschappij niet meer te bestaan, voor andersdenkenden/anderswillenden, ouderen en lichamelijk beperkten.
Dat lees ik hierboven ook in vele reacties.
Deze regering heeft dat een paar jaar geleden pijnlijk voelbaar duidelijk gemaakt, een slecht voorbeeld voor velen.
Jammer, dat onze wereld zo verhard.
Want iedereen zal ouder worden, maar dan ervaart men het pas zelf.
Maar @kweenie, u nogmaals dank voor de genomen moeite, het me uit te leggen.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Maar u kunt zich hier registreren en een topic openen. Dan moet het u toch geen moeite kosten iets in een chat te vragen?
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Misschien lezen @tijger?
Er was toen geen medewerker beschikbaar!
Dat ik het dan later kan proberen .... is mij wel duidelijk hoor.
Maar daarbij heb ik dus nog steeds niets op papier, ondertekend door de ING-bank!
Ik heb ook nergens vermeld dat ik moeite heb iets in een chat te vragen........... daar gaat het helemaal niet om.
Overigens vind ik dit een vreemde redenering.
Er was toen geen medewerker beschikbaar!
Dat ik het dan later kan proberen .... is mij wel duidelijk hoor.
Maar daarbij heb ik dus nog steeds niets op papier, ondertekend door de ING-bank!
Ik heb ook nergens vermeld dat ik moeite heb iets in een chat te vragen........... daar gaat het helemaal niet om.
Overigens vind ik dit een vreemde redenering.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Maar u heeft vragen. Misschien kan die medewerker die wel beantwoorden, ook kunt u dan vragen dat schriftelijk te bevestigen. Ook uw chat kunt u opslaan.
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Via via heb ik een antwoord gekregen op FB.
Daarom schreef ik hier al eerder: "
"Volgens de ING is het voor hun eenvoudiger om op FB of Twitter een antwoord te geven, dan om een mail te beantwoorden. "
Schriftelijk bevestigen, doen ze niet en een chat opslaan is niet hetzelfde als een schriftelijk antwoord met een ondertekening.
Hoe duidelijk moet ik het maken?
Misschien vind u het een onzinnige vraag, dát mag natuurlijk, maar u komt niet met een antwoord, waar ik iets mee kan.
En ik heb nog niemand gehoord bij welke bank dit niet het geval is en of manieren van contacten zomaar gewijzigd mogen worden.
Ik vroeg mij af, of dit niet ergens vastgelegd was.
Daarom schreef ik hier al eerder: "
"Volgens de ING is het voor hun eenvoudiger om op FB of Twitter een antwoord te geven, dan om een mail te beantwoorden. "
Schriftelijk bevestigen, doen ze niet en een chat opslaan is niet hetzelfde als een schriftelijk antwoord met een ondertekening.
Hoe duidelijk moet ik het maken?
Misschien vind u het een onzinnige vraag, dát mag natuurlijk, maar u komt niet met een antwoord, waar ik iets mee kan.
En ik heb nog niemand gehoord bij welke bank dit niet het geval is en of manieren van contacten zomaar gewijzigd mogen worden.
Ik vroeg mij af, of dit niet ergens vastgelegd was.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Wat is het adres van ING?
Wilt u bij een ING-kantoor langs gaan? Zoek dan eenvoudig online het adres van een ING-kantoor bij u in de buurt. Heeft u een vraag of klacht? Kijk op Service & Contact voor alle contactmogelijkheden. Wilt u uw vraag of klacht liever per post versturen, gebruik dan onderstaande adresgegevens:
ING
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
----
Hoe gaat u in beroep?
1.Leg uw klacht binnen 6 weken voor aan de directie van de ING. U ontvangt dan binnen 6 weken een schriftelijke reactie.
2.Stuur uw brief zonder postzegel naar: Directie ING Antwoordnummer 230 1000 XA Amsterdam
3.Zet in uw brief de volgende gegevens:
Een beschrijving van uw klacht en waarom u het niet eens bent met de eerder ontvangen reactie van de ING
Uw naam -Uw adres en telefoonnummer
Uw rekeningnummer bij de ING
Uw handtekening
Gaat uw klacht over een hypotheek of een lening? Vermeld dan uw hypotheeknummer of contractnummer
Wilt u bij een ING-kantoor langs gaan? Zoek dan eenvoudig online het adres van een ING-kantoor bij u in de buurt. Heeft u een vraag of klacht? Kijk op Service & Contact voor alle contactmogelijkheden. Wilt u uw vraag of klacht liever per post versturen, gebruik dan onderstaande adresgegevens:
ING
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
----
Hoe gaat u in beroep?
1.Leg uw klacht binnen 6 weken voor aan de directie van de ING. U ontvangt dan binnen 6 weken een schriftelijke reactie.
2.Stuur uw brief zonder postzegel naar: Directie ING Antwoordnummer 230 1000 XA Amsterdam
3.Zet in uw brief de volgende gegevens:
Een beschrijving van uw klacht en waarom u het niet eens bent met de eerder ontvangen reactie van de ING
Uw naam -Uw adres en telefoonnummer
Uw rekeningnummer bij de ING
Uw handtekening
Gaat uw klacht over een hypotheek of een lening? Vermeld dan uw hypotheeknummer of contractnummer
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Dankjewel!
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Contact met ING niet meer schriftelijk?
Graag gedaan, ik moest ook even zoeken...Niniki schreef:Dankjewel!
- Voorheen zocht ik altijd naar fax nummer (dan krijg je automatische meteen bewijs van ontvangst), tegenwoordig e-mail ik vaker (maar ik heb hekel aan die standaard formulieren waar je niet alles in kwijt kunt en vaak niet alles wordt gebruikt).