Goedemorgen,
Vraagje, hopelijk kan iemand me hier informeren.
Ik ben een aantal jaar geleden door prive omstandigheden in de financiele problemen gekomen, ik heb alles geprobeerd om hier zelf uit te komen maar helaas lukte dat niet. Ik heb toen contact opgenomen met de gemeente en ben toen bij de kredietbank terecht gekomen waar ik een minnelijk schuldtraject ben in gegaan. Ik had meerdere schuldeisers waar verschillende dossiers liepen, ik heb al deze schuldeisers meerdere malen aangeschreven waarin ik mijn situatie heb uitgelegd en gevraagd heb of ze mij konden laten weten wat en welke dossiers er precies bij hen open stonden, alle e-mails hierover heb ik nog. Daarna heeft de kredietbank alle schuldeisers een voorstel gestuurd waar iedereen gelukkig mee akkoord is gegaan. Vorig jaar februari heb ik alles afbetaald en ben ik gelukkig weer helemaal schuldenvrij.
Voor de zekerheid heb ik vorige maand mijn BKR registratie eens opgevraagd om te kijken of alles is afbetaald, nu blijkt echter dat ik nog een registratie heb door Intrum Justitia. Hieronder hun reactie n.a.v. mijn e-mail dat vorig jaar februari alles is betaald:
Op basis van deze schuldhulpverlening zijn er tegen finale kwijting afspraken gemaakt, dit betekend dat een deel van de vordering is voldaan en dat het dossier gesloten word.
Echter staat er in 2 dossiers nog een bedrag open, dit zorgt er voor dat de BKR registratie nog op uw naam staat.Om van deze BKR-registratie af te komen is een betaling in beide dossiers noodzakelijk.
Het gaat in totaal om 243,35 euro, waarom is zo'n klein bedrag niet mee genomen in het schuldentraject? Mijn schuld was rond de € 12000,- dit bedrag had hier toch gewoon bij gekunt? Het leuke is dat ik dus helemaal niks van deze afspraken af weet, er is mij totaal niks bekend dat er na mijn schuldenregeling nog wat open stond. Intrum heeft hierover nooit contact opgenomen en de kredietbank heeft hier ook niks over vermeld. Daarnaast heb ik Intrum vooraf ook een mail gestuurd waarin ik duidelijk heb gezegd dat ik totaal geen overzicht meer had over de schulden en of zij door konden geven welke dossiers er precies open stonden, zij hebben toen niks over deze dossiers gezegd. Daarna zijn ze ook akkoord gegaan met het voorstel vanuit de kredietbank waar ook niks is gezegd over deze dossiers. Ik weet nu pas van de dossiers af doordat ik mijn BKR registratie op heb gevraagd. De kredietbank zegt nu dat ik zelf verantwoordelijk ben geweest om alle dossiers door te geven, maar als Intrum hier niks over zegt kan ik toch ook niet weten dit open staat?
Ik ben naar de kredietbank gegaan om al mijn schulden af te betalen, het kan dan toch niet zo zijn dat schuldeisers nu nog kunnen zeggen dat er nog vanalles open staat terwijl daar nooit niks over is gezegd sinds het schuldentraject bij de kredietbank?
Heeft iemand hier ervaring mee, sta ik in mijn recht en wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte BKR registratie na minnelijk schuldtraject
Re: Onterechte BKR registratie na minnelijk schuldtraject
De Kredietbank heeft gelijk. De verantwoordelijkheid voor het doorgeven van alle schulden en schuldeisers ligt bij jou. Je zult toch ongetwijfeld ooit wel aanmaningen hebben ontvangen.
Lag de vordering ten tijde van de schuldsanering uberhaupt al bij IJ? Of zijn ze wellicht pas nadien door de oorspronkelijke schuldeisers uit handen gegeven of verkocht?
Dit probleem is het grote risico van de minnelijke schuldsanering, bij wettelijke schuldsanering vervallen de schulden ook als de betreffende vordering niet ingediend zou zijn.
Je kunt proberen of Intrum Justitia akkoord gaat met eenzelfde percentage als je aan de overige schuldeisers hebt betaald.
Lag de vordering ten tijde van de schuldsanering uberhaupt al bij IJ? Of zijn ze wellicht pas nadien door de oorspronkelijke schuldeisers uit handen gegeven of verkocht?
Dit probleem is het grote risico van de minnelijke schuldsanering, bij wettelijke schuldsanering vervallen de schulden ook als de betreffende vordering niet ingediend zou zijn.
Je kunt proberen of Intrum Justitia akkoord gaat met eenzelfde percentage als je aan de overige schuldeisers hebt betaald.
Ik zou maar eens goed informeren bij de kredietbank. IJ speelt soms hele smerige spelletjes.
Ik heb een kennis van mij geholpen met zijn financiële problemen. Deze heeft ook via de kredietbank een schuldhulpverleningstraject gehad. Op een bepaald moment kwam IJ nog met vorderingen die z.g. openstonden. Navraag bij de kredietbank leverde op dat de vorderingen mee waren genomen in het minnelijke traject. Na het bewijs te hebben opgestuurd nooit meer wat gehoord.
IJ is een van de meest geraffineerde en uitgekookte boevenbendes op incassogebied.
Ik heb een kennis van mij geholpen met zijn financiële problemen. Deze heeft ook via de kredietbank een schuldhulpverleningstraject gehad. Op een bepaald moment kwam IJ nog met vorderingen die z.g. openstonden. Navraag bij de kredietbank leverde op dat de vorderingen mee waren genomen in het minnelijke traject. Na het bewijs te hebben opgestuurd nooit meer wat gehoord.
IJ is een van de meest geraffineerde en uitgekookte boevenbendes op incassogebied.
Ik snap helemaal dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt, maar als ik Intrum vraag alle dossiers door te geven die er open staan moeten hun toch ook alles doorgeven?Moneyman schreef:De Kredietbank heeft gelijk. De verantwoordelijkheid voor het doorgeven van alle schulden en schuldeisers ligt bij jou. Je zult toch ongetwijfeld ooit wel aanmaningen hebben ontvangen.
Vordering lag daarvoor inderdaad ook al bij IJ. Ik zit nog te wachten op een reactie op mijn e-mail, waarin ik aan kan tonen dat ik heb gevraagd alles door te geven. Het gaat me niet eens zo zeer om dat openstaande bedrag maar meer dat er nu nog een jaar BKR aangeplakt wordt. Daarnaast is het toch vreemd dat schuldeisers dit zo kunnen doen zonder enige communicatie tijdens of na het schuldentraject over andere openstaande dossiers.
Bedankt voor je antwoord!
Ik ga het allemaal nog eens goed navragen bij de kredietbank, ik zie namelijk wel een referentie op het schuldenoverzicht staan maar dit gaat over een groter bedrag. Maar ik heb van de kredietbank niks vernomen dat daar maar een deel van betaald zou worden en ik zelf na het traject nog een bedrag moet betalen. Ik heb alles al doorgemaild naar IJ maar ik heb nog geen reactie ontvangen.puma73 schreef:Ik zou maar eens goed informeren bij de kredietbank. IJ speelt soms hele smerige spelletjes.
Bedankt voor je reactie!