LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door igen »

Omdat ze niet voldeden aan de gestelde regels. En omdat u in het buitenland verblijft gaan ze die regels niet voor u aanpassen. Dat u ze niet begrijpt zal wellicht voor lange tijd een mysterie voor u blijven. En het antwoord vind u niet hier omdat u alleen halve informatie blijft geven en aangesproken worden op uw eigen fouten accepteert u niet. www.uzoekthetmaaruit.com

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

igen schreef:Het spijt me dit te zeggen, maar als ik alles zo nalees vind ik dat TS terecht geen uitkering meer ontvangt.
De nieuwe regels zijn duidelijk en zelfs in meer talen op te vragen. TS probeert te frauderen en derhalve wimpelt hij alle hulp, via de normale wegen, af.
Case closed, topic mag wel dicht.
igen schreef:TS = topic starter = Pjohn

Ook grappig dat u vanuit het buitenland wel ineens aan dit forum denkt. Wordt daar gewag van gemaakt op " mijn UWV" oid?
Ik verdenk u ervan een troll te zijn, en het is nog geen weekend ...
igen schreef:Omdat ze niet voldeden aan de gestelde regels. En omdat u in het buitenland verblijft gaan ze die regels niet voor u aanpassen. Dat u ze niet begrijpt zal wellicht voor lange tijd een mysterie voor u blijven. En het antwoord vind u niet hier omdat u alleen halve informatie blijft geven en aangesproken worden op uw eigen fouten accepteert u niet. http://www.uzoekthetmaaruit.com


ik weet echt niet waar je het over hebt, wellicht een drankje te veel op? Dus svp eens lezen wat ik schreef..heb nooit gevraagt regels te veranderen maar juist het tegenovergestelde, de regels hanteren en dat heeft niets te maken met in Nederland te wonen of in het buitenland.
UWV is verplicht om vragen binnen een redelijke termijn een antwoord te geven.

Maar als je woorden gebruikt als trol etc naar mij toe, kunt u wellicht aangeven waar, je had dit onderwerp zo goed gelezen? waar ik het over had om regels te veranderen, of waar ik schreef dat mijn uitkering was gestopt? Of waar er over fraude word geschreven? Je loopt met het spugen alles mis..dus graag dan een quote

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door igen »

Pjohn schreef:
Ik heb inmiddels een klacht bij het UWV ingediend, ik wacht op antwoord.
Rustig blijven wachten, wij geven u geen, naar uw mening zijnde, correcte antwoorden, naar wij dachten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door kweenie »

Pjohn schreef:NOGMAALS het lukt niet, als ik click op doorgaan krijg ik een error melding:
Uit de controle bij de Basisregistratie Personen blijkt dat uw gegevens niet actueel zijn of dat u in Nederland woont. Als uw gegevens niet actueel zijn, kunt u bij een aantal gemeenten uw gegevens in de Registratie Niet-Ingezetene (RNI) aan laten passen. Op Rijksoverheid.nl staat een overzicht van gemeenten waar u terecht kunt en wat u mee moet nemen. Na het aanpassen van uw gegevens kunt u uw DigiD aanvragen. Als u in Nederland woont kunt u een reguliere DigiD aanvraag doen.
Blijkbaar sta je nog steeds ergens bij een gemeente ingeschreven of is er geen buitenlands adres in de basisregistratie opgenomen. Dan moet je dus bij de bron beginnen en ervoor zorgen dat dit goed komt te staan.

Dit verklaart ook wel waarom er geen post bij je aankomt. Het uwv maakt namelijk voor de meeste post gebruik van de adresgegevens in de basisadministratie. Er is dus grote kans dat de meeste post ofwel naar een verkeerd adres wordt verzonden ofwel niet verzonden worddt, als er geen adres bekend is.

Dus volg de aanwijzingen van de digid-site om de gegevens up to date te maken!

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

kweenie schreef:
Pjohn schreef:NOGMAALS het lukt niet, als ik click op doorgaan krijg ik een error melding:

Blijkbaar sta je nog steeds ergens bij een gemeente ingeschreven of is er geen buitenlands adres in de basisregistratie opgenomen. Dan moet je dus bij de bron beginnen en ervoor zorgen dat dit goed komt te staan.

Dit verklaart ook wel waarom er geen post bij je aankomt. Het uwv maakt namelijk voor de meeste post gebruik van de adresgegevens in de basisadministratie. Er is dus grote kans dat de meeste post ofwel naar een verkeerd adres wordt verzonden ofwel niet verzonden wordt, als er geen adres bekend is.

Dus volg de aanwijzingen van de digid-site om de gegevens up to date te maken!
Hoe bedoeld u geen post? Krijg gewoon post hoor van het UWV zoals wederom de tweede maal in 3 maanden het verzoek van in Leven zijn formulier.
Ben al vanaf 1988 in het buitenland en sta geregistreerd bij de ambassade, ook via de ambassade mijn paspoort.
Alle instanties hebben mijn adres zoals mijn ziekte verzekerings orgaan..
Nogmaals mocht er geen adres bekend zijn zou de uitkering allang gestopt zijn..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou klaar dus, tot slot : samenvattend: ga aan de slag met Rijksoverheid.nl , zorg dat u een DigiD krijgt en regel al uw zaken verder digitaal, ook de zaken met het UWV en het pensioen en stop met dit gekissebis en gehakketak.
Stuur dat " teken van leven " toch nog maar wel een keer op , stop met klachten richting UWV en waarom zij geen antwoord geven?? Geen idee! Boeit toch verder ook niet :roll: ? Dus houdt daarmee op.
U kunt boos worden, stampvoeten dat u antwoord eist vh UWV , laat dat los!
U moet uw zaken op orde brengen en dat kan allemaal verder digitaal.
Dat u nu met een hernia zit, bijna niks meer kunt en daarom uw WAO vehoogd wilt zien naar 100%, dat is het issue, toch?
En verder: hoe het zit met uw pensioen ?
Dat kunt u straks met uw DigiD ook digitaal verder uitzoeken als u gaat naar Stichting Pensoenfonds en inlogt op mijn pensioen .nl

Een prangende vraag nog: waarom heeft u nooit eerder DigiD aangevraagd?
Dat DigiD gedoe bestaat al.....hoeveel jaar???
Maar laat maar, is verder ook niet echt interessant denk ik.
Ik heb mn best gedaan en heb verder niks toe te voegen.

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

moederslink schreef:Nou klaar dus, tot slot : samenvattend: ga aan de slag met Rijksoverheid.nl , zorg dat u een DigiD krijgt en regel al uw zaken verder digitaal, ook de zaken met het UWV en het pensioen en stop met dit gekissebis en gehakketak.
Stuur dat " teken van leven " toch nog maar wel een keer op , stop met klachten richting UWV en waarom zij geen antwoord geven?? Geen idee! Boeit toch verder ook niet :roll: ? Dus houdt daarmee op.
U kunt boos worden, stampvoeten dat u antwoord eist vh UWV , laat dat los!
U moet uw zaken op orde brengen en dat kan allemaal verder digitaal.
Dat u nu met een hernia zit, bijna niks meer kunt en daarom uw WAO vehoogd wilt zien naar 100%, dat is het issue, toch?
En verder: hoe het zit met uw pensioen ?
Dat kunt u straks met uw DigiD ook digitaal verder uitzoeken als u gaat naar Stichting Pensoenfonds en inlogt op mijn pensioen .nl

Een prangende vraag nog: waarom heeft u nooit eerder DigiD aangevraagd?
Dat DigiD gedoe bestaat al.....hoeveel jaar???
Maar laat maar, is verder ook niet echt interessant denk ik.
Ik heb mn best gedaan en heb verder niks toe te voegen.
En ik heb altijd dank gegeven voor uw advies toch?

Het ging hier niet over de vragen over pensioen, of 100% etc.

Het gaat mij erom als ik tot 4 maal vragen stel ik een antwoord wil hebben..
Ik heb vooraf contact gehad met de Ombudsman en die heeft mij verzekerd dat als ik (dus ook al gedaan) een klacht hierover indien... die klacht gegrond is. UWV heeft als plicht binnen een redelijke termijn een ontvangstbevestiging te sturen..en hierover antwoord te geven.

Offtopic:

Waarom geen digiID?
Dit heb ik jaren terug eens geprobeerd maar toen kon het niet vanuit buiten Nederland, daarna een stroke gehad en jaren nodig gehad om wederom logistiek bij mij zelf in orde te krijgen..ging bvb slapen zonder deken, of ik deed eten in de oven zonder de oven aan te zetten, logistiek was gewoon weg..dus eigenlijk nooit gekeken naar de DigiID en eigenlijk nooit nodig gehad voor mijn gevoel, wist eigenlijk ook niet wat het nu was...
Maar ik ga aan het werk, zodra ik bezoek krijg morgen ga ik vragen om de brief met Teken van leven, naar het postkantoor te brengen. Inmiddels is het ingevuld.

Nogmaals bedankt voor al jullie zorgen en tips, geweldig en buiten offtopic nare reacties, heb ik weer een positief gevoel en toekomstplannen...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Pjohn schreef:ik had wat vragen aangetekend gestuurd aan het UWV al 2015 augustus waar ik nooit antwoord op heb gekregen, eind september gebeld en mij werd beloofd dat ik binnen 48 uur terug gebeld zou worden, dat is NOOIT gebeurd.
Wederom aangetekend mijn vragen met o.a. hoe het staat met mijn pensioenregeling en of ik in aanmerking kom voor 100% invalide , daar ook geen antwoord op gekregen!
Pjohn schreef:Het ging hier niet over de vragen over pensioen, of 100% etc.
:?: :?:
Daar gingen uw vragen dus wel over! Maar ik stop ermee...
Gezondheid en succes gewenst!

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

moederslink schreef:
Pjohn schreef:ik had wat vragen aangetekend gestuurd aan het UWV al 2015 augustus waar ik nooit antwoord op heb gekregen, eind september gebeld en mij werd beloofd dat ik binnen 48 uur terug gebeld zou worden, dat is NOOIT gebeurd.
Wederom aangetekend mijn vragen met o.a. hoe het staat met mijn pensioenregeling en of ik in aanmerking kom voor 100% invalide , daar ook geen antwoord op gekregen!
Pjohn schreef:Het ging hier niet over de vragen over pensioen, of 100% etc.
:?: :?:
Daar gingen uw vragen dus wel over! Maar ik stop ermee...
Gezondheid en succes gewenst!
Nogmaals ik had het over de inhoud van mijn vragen, niet om antwoord op de vragen te krijgen!
Er waren buiten deze nog meer vragen aan het UWV.
Het ging (nogmaals) over het geen antwoord krijgen, dit heb ik diverse keren geschreven hier, lees alles maar eens na..
En bedankt voor de wensen en sorrie dat ik wellicht niet duidelijk ben geweest, Nederlands is roestig geworden doordat ik het niet meer dagelijks spreek

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

nu ik kom dus niet meer verder, ik moet geregistreerd worden voor het RNI wat ik persoonlijk moet doen, dit is toch belachelijk dat ik hiervoor bijna 3000 km moet reizen waar ik het geld niet voor heb.
Het zou toch via de ambassade moeten gaan waar ik ook een paspoort kan aanvragen..
Ik vind dit echt een schande en geef het op

Hier de email van digid.nl
Hartelijk dank voor uw melding. U geeft aan geen DigiD te kunnen aanvragen via de website, omdat u een melding over uw gegevens (bij aanvraag vanuit het buitenland).
Wij adviseren u om uw gegevens bij de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) te controleren en te laten aanpassen. Uw geboortedatum, burgerservicenummer en nationaliteit moeten correct geregistreerd staan in de RNI. Als één of meerdere gegevens onjuist zijn of niet ingevuld in de RNI, kunt u geen DigiD aanvragen.

De aanpassing kunt u laten uitvoeren bij 18 gemeenten in Nederland. Dit zijn Alkmaar, Almelo, Amsterdam, Breda, Den Haag, Doetinchem, Eindhoven, Groningen, Goes, Heerlen, Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Terneuzen, Utrecht, Venlo en Zwolle. Het kan zijn dat u daarvoor een afspraak moet maken.
U dient zich persoonlijk te melden met een geldig legitimatiebewijs, de aanpassing wordt dan direct uitgevoerd. Vervolgens kunt u een DigiD aanvragen.

Heeft u nog vragen en/of opmerkingen, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur op telefoonnummer 088-123 6 555 of per e-mail via [email protected].

Met vriendelijke groet,
Helpdesk DigiD

en ze eindigen met een telefoon nummer dat vanuit het buitenland niet werkt! En ze weten dus dat ik buiten Nederland woon duus het moet +3170 etc zijn!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Pjohn schreef:Nogmaals ik had het over de inhoud van mijn vragen,
niet om antwoorden op de vragen te krijgen !
U wilt toch antwoorden op uw vragen? Anders stel je toch geen vragen??
Het ging (nogmaals) over het geen antwoord , dit heb ik diverse keren geschreven hier, lees alles maar eens na
Alles uit en te na gelezen hoor :mrgreen: , ik weet dat u boos bent omdat het UWV geen antwoord geeft , n.a.v uw vragen over 100% WAO + uw pensioen en daarom dit topic opent.
en sorrie dat ik wellicht niet duidelijk ben geweest, Nederlands is roestig geworden doordat ik het niet meer dagelijks spreek
Met uw Nederlands is niks mis , misschien wel met uw vermogen om nu het enige juiste te doen en goed te googlen :oops:

Nav uw laatste post nu weer : :o
Mail ze ! [email protected]
Bel ze ! +31 70 353 3000

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

ligt nu aan mij? Ja ik wou antwoorden krijgen van het UWV en niet op dit forum, is dit nu zo moeilijk om te begrijpen???
Mensen toch waarom nu wel of niet..ik heb U vriendelijk bedankt voor de tip en ja ik heb ze emailed, zie antwoord hierboven en gebeld en alleen persoonlijk bij een aantal gemeenten kan ik de RNI registreren, die heb je nodig om een DigiD aan te vragen. Dus is het nu over..
Nogmaals ben ernstig ziek en niet alleen Hernia maar ik ga hier geen sympathie vragen die krijg ik hier al van vrienden en mijn kater..ik stop deze discussie, was duidelijk genoeg en mocht ik dat niet zijn dan wederom mijn welgemeende excuses hiervoor...

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door lichtstad »

Bewijs van in leven zijn
Wanneer u in het buitenland woont sturen wij u ieder jaar een 'Bewijs van in leven zijn'. Dat doen we omdat we van buitenlandse gemeenten geen bericht krijgen als iemand is overleden. Dit formulier vult u in en ondertekent u. Ook laat u het voorzien van een stempel of zegel van een bevoegde autoriteit. Onder dit laatste verstaan wij bijvoorbeeld de gemeente waar u woont of de ambassade.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door igen »

TS wilde geen input, geen antwoord van medeforummers, maar gewoon een digitaal plekje-voor-zichzelf. Waarom hij daarvoor hier uitkomt zal een raadsel blijven.
Jammer dat de posts vol verwijten naar anderen zitten, dat TS in deze situatie zit is volledig aan zichzelf te wijten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dan heb ik alles verkeerd begrepen.... :mrgreen: ook goed!
uw enige 2 vragen hier op het forum waren :
*waarom krijg ik geen antwoord van het UWV
* waarom weer een teken van leven opsturen?
Welnu : mijn enige antwoord nu is " geen flauw idee ! "
De rest vd antwoorden was bedoeld om mee te denken en alsnog uw problemen te helpen oplossen
door het e.e.a zelf te doen i.p.v wachten op het UWV .( de zogezegde input )

MargaM
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 feb 2016 15:35

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door MargaM »

Ik lees nu al een aantal uren mee en ben echt met stomheid geslagen! Pjohn maak je maar niet druk want dit is meer gemuggenzift dan iemand adviseren!
Wanneer u in het buitenland woont sturen wij u ieder jaar een 'Bewijs van in leven zijn'. Dat doen we omdat we van buitenlandse gemeenten geen bericht krijgen als iemand is overleden. Dit formulier vult u in en ondertekent u. Ook laat u het voorzien van een stempel of zegel van een bevoegde autoriteit. Onder dit laatste verstaan wij bijvoorbeeld de gemeente waar u woont of de ambassade.
Nu een stempel is niet nodig dat is al jaren niet meer dus meneer die het zo goed weet: Verdrag landen registreren nu digitaal buitenlanders, en die data wordt gedeeld met i.d.g. het UWV-in dit geval Pjohn! Op het formulier staat dan ook niet meer dat een stempel verplicht is dat is al jaren niet zo! Wel is het verplicht om eens p/j dit formulier in te vullen en dat betekend EEN KEER per jaar en niet zoals Pjohn dit 3 maal in een jaar heeft ontvangen! Dit is gewoon een fout in ons systeem.
Macedonie zoals hij schrijft is vrij vanaf 2005. Je kunt me altijd nog een PM sturen want ook ik ben hier bij betrokken en Pjohn heeft helemaal gelijk. Google maar eens op de nieuwe wet!

Dus bewijs van leven heeft alleen een kopie van je ID nodig als extra, die moet dan nog 3 maanden geldig zijn, korter kan je een boete opleveren.

Maar ik had begrepen waar je nu echt hier dit topic voor openende, en dat ging, begreep ik al meteen hoor, niet om vragen voor je pensioen te krijgen of hoe je een herkeuring kon aanvragen..maar waarom er geen antwoord kwam.
Nu je mag mij een PM sturen en ik ga dit voor je uitzoeken. Het UWV is verplicht je een antwoord te sturen, of ze je nu kunnen helpen ja of nee, antwoorden is verplicht! Ik begrijp dan ook niet waarom dit niet is gebeurd
Laatst gewijzigd door Radar op 12 feb 2016 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Ik schreef al dat ik het verkeerd begrepen had en wat zijn enige vragen waren, die wist ik al wel, de rest was input :mrgreen:
moederslink schreef:Nou dan heb ik alles verkeerd begrepen.... :mrgreen: ook goed!
uw enige 2 vragen hier op het forum waren :
*waarom krijg ik geen antwoord van het UWV
* waarom weer een teken van leven opsturen?
Welnu : mijn enige antwoord nu is " geen flauw idee ! "
De rest vd antwoorden was bedoeld om mee te denken en alsnog uw problemen te helpen oplossen
door het e.e.a zelf te doen i.p.v wachten op het UWV .( de zogezegde input )

MargaM
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 feb 2016 15:35

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door MargaM »

nu dat duurde dan een aantal onnodige reacties, want ik begreep het meteen
En de wet, bewijs in leven zijn, is niet zoals Pjohn en ik hier schreef maar veranderd in 2009 dus niet 2005, net gelezen op googel.nl

Dus Lichtstad je bent toch echt fout geïnformeerd, nogmaals beter je huiswerk doen, staat duidelijk op het internet dat een notaris stempel etc. niet meer nodig is.

Maar stel je voor dat je ver weg bent van Nederland, zwaar ziek bent en een vraag hebt en zulke reacties van ja en nee moet lezen. Zou je dit leuk vinden en je beter voelen? Denk het niet dus denk even na en lees goed, ik heb alleen maar de HAVO gehad dus niet de slimse hier maar ik begreep het gek genoeg meteen :D :roll: :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja , ik begreep het ook maar zo liep de discussie uiteindelijk . Ik heb aangegeven dat de vragen die hij had ( oa zijn pensioen +verhoging WAO ) digitaal geregeld kunnen worden maar daar zijn stappen voor nodig en die weg wees ik aan , in plaats van blijven wachten op het UWV . Er is niks met iemand wat handvatten aanreiken als hij nu en in de toekomst zelf ook digitaal verder wil en dan dus kan!
En toen ging de discussie er over dat hij niks digitaal verder kon doen ivm een errormelding.
Leest u mijn reacties dan nog maar een x, bij mijn weten heb ik dhr Pjohn nergens geschoffeerd.

MargaM
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 feb 2016 15:35

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door MargaM »

moederslink schreef:Ja , ik begreep het ook maar zo liep de discussie uiteindelijk . Ik heb aangegeven dat de vragen die hij had ( oa zijn pensioen +verhoging WAO ) digitaal geregeld kunnen worden maar daar zijn stappen voor nodig en die weg wees ik aan , in plaats van blijven wachten op het UWV . Er is niks met iemand wat handvatten aanreiken als hij nu en in de toekomst zelf ook digitaal verder wil en dan dus kan!
En toen ging de discussie er over dat hij niks digitaal verder kon doen ivm een errormelding.
Leest u mijn reacties dan nog maar een x, bij mijn weten heb ik dhr Pjohn nergens geschoffeerd.
Het ging er eerst om waarom hij geen antwoord kreeg en iedereen ging totaal offtopic verder, daar moest hij wel op reageren maar gebruikte een aantal maal: Nogmaals en legde vele malen uit dat het eigenljk ging over waarom hij geen antwoord kreeg, nu op dat punt begreep jij hem nog niet en ging weer verder met een aantal quotes met de vragen, het was voor mij allang duidelijk dat dit alleen bedoeld was als voorbeeld en hij of zij, nog meer vragen had aan het UWV.

Ook is registratie van RNI niet digitaal mogelijk en het is weer typisch het geval van de burger het moeilijk maken!

Mijn vriend woonde in Zwitserland en zag opeens dat zijn rijbewijs bijna was verlopen, nu dat kon vroeger via de ambassade aangevraagd worden maar dat kan nu ook al niet meer, je moet iemand machtigen in Nederland, die dan ook een woon adres heeft, dit moest mijn vriend als correspondentie adres maken, en dan moest het geld dus vanuit Nederland overgemaakt worden, wel moest hij naar de Nederlandse ambassade om een bewijs van inschrijving te vragen, koste 72 euro EEN papiertje!!!

maar back to basic: pjohn je m0et iemand machtigen in Nederand en die kan je bij het RNI registreren, opstellen via de Nederlandse ambassade daar in Sofia? (ben niet zo goed in mijn aards-kunde) :)
Heeft de gemachtigde dat gedaan kan je weer naar het digid.nl gaan en dan zal je de foutmelding niet meer krijgen. Nogmaals suc6 en houd je taai, een knuffel vanuit hier!

Gesloten