LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Driving cars

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Nikkie19

Driving cars

Ongelezen bericht door Nikkie19 »

Ik heb een aanbetaling gedaan bij driving cars, het kenteken was nog niet bekend dus moest ik wachten totdat de auto klaar was, ik wou graag het kenteken weten dus belde hij me 2 dagen voordat ik de auto kon ophalen op met het kenteken, na dit nagecheckt te hebben bleek dat het een geïmporteerde auto te zijn met 3 dubbel zoveel kilometers. Heb nu de aankoop geannuleerd en wil me aanbetaling terug, echter stort dit bedrijf mijn aanbetaling niet terug . Wie heeft ervaring met dit bedrijf en wat kan ik het beste doen?

M.v.g nikkie

thecure

Re: Driving cars

Ongelezen bericht door thecure »

Nikkie19 schreef:Ik heb een aanbetaling gedaan bij driving cars, het kenteken was nog niet bekend dus moest ik wachten totdat de auto klaar was, ik wou graag het kenteken weten dus belde hij me 2 dagen voordat ik de auto kon ophalen op met het kenteken, na dit nagecheckt te hebben bleek dat het een geïmporteerde auto te zijn met 3 dubbel zoveel kilometers. Heb nu de aankoop geannuleerd en wil me aanbetaling terug, echter stort dit bedrijf mijn aanbetaling niet terug . Wie heeft ervaring met dit bedrijf en wat kan ik het beste doen?

M.v.g nikkie
als een auto geen kenteken heeft, dan weet je toch wel dat het een geimporteerde auto is? behalve als het een splinternieuwe is. maar die koop je niet bij zo'n bedrijf.

thecure

net op de site gekeken, uitgezonderd wat oude gebakjes staat er bij de meeste auto's geen kentekens bij. alle alarmbellen zouden toch af moeten gaan.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Draadje staat ook al in een ander topic.

Een advies voor de volgende keer: eerst even Radar of google gebruiken, had je een hoop sores gescheeld.
Naar je aanbetaling kun je waarschijnlijk wel fluiten. Tenzij je vriend een regelmatige bezoeker van de sportschool is en veel vrienden mee kan nemen voor een "gesprekje". Dat is nl de enige taal die dat soort "autohandelaren" verstaat. En voordat alle juristen hier meteen gaan roepen: naar de rechter !!, daar trekken die gasten zich weinig van aan.

Het is al tientallen keren gezegd: geen kenteken zichtbaar, duitse import met verrassend lage kilometers, een flitsende naam (Driving Cars, hoe verzinnen ze het) en een aanbetaling doen zijn al 4 seinen die op rood staan. Hoeveel meer rode seinen moet je nog hebben??

v.d.Heyden

prem

Ongelezen bericht door prem »

Nikkie19 schreef:Ik heb een aanbetaling gedaan bij driving cars, het kenteken was nog niet bekend dus moest ik wachten totdat de auto klaar was, ik wou graag het kenteken weten dus belde hij me 2 dagen voordat ik de auto kon ophalen op met het kenteken, na dit nagecheckt te hebben bleek dat het een geïmporteerde auto te zijn met 3 dubbel zoveel kilometers. Heb nu de aankoop geannuleerd en wil me aanbetaling terug, echter stort dit bedrijf mijn aanbetaling niet terug . Wie heeft ervaring met dit bedrijf en wat kan ik het beste doen?

M.v.g nikkie
Hoe weet je dat van die kilometers?

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Heeft u een koopcontract met km-stand etc? Anders gaat het hier om een ander product dat u dacht te kopen. Lijkt me een geval van dwaling: http://www.wetrecht.nl/dwaling/

Maar inderdaad is het onverstandig om een auto te kopen bij vage handelaren, tenzij je zelf veel verstand van auto's hebt, of een kennis die dat heeft. Dan kun je nog wel eens een buitenkansje hebben. Bij een goede garage kosten auto's doorgaans wat meer, maar dan zijn het wagens waar ze zelf vertrouwen in hebben en zijn een onderhoudsbeurt en reparaties vaak inbegrepen.

Nikkie19

prem schreef:

M.v.g nikkie
Hoe weet je dat van die kilometers?
Bij een Opel dealer opgevraagd, zij konden mij precies vertellen dat de auto 191.875 had gelopen i.p.v 62500

Nikkie19

peteroo schreef:Heeft u een koopcontract met km-stand etc? Anders gaat het hier om een ander product dat u dacht te kopen. Lijkt me een geval van dwaling: http://www.wetrecht.nl/dwaling/

Maar inderdaad is het onverstandig om een auto te kopen bij vage handelaren, tenzij je zelf veel verstand van auto's hebt, of een kennis die dat heeft. Dan kun je nog wel eens een buitenkansje hebben. Bij een goede garage kosten auto's doorgaans wat meer, maar dan zijn het wagens waar ze zelf vertrouwen in hebben en zijn een onderhoudsbeurt en reparaties vaak inbegrepen.
Ja heb een koopcontract met kilometerstand, en als extra toevoeging nog een proefrit voor aankoop.

thecure

En er ging geen lampje branden toen de auto nog geen kenteken had??

peteroo

Nikkie19 schreef:
peteroo schreef:Heeft u een koopcontract met km-stand etc? Anders gaat het hier om een ander product dat u dacht te kopen. Lijkt me een geval van dwaling: http://www.wetrecht.nl/dwaling/

Ja heb een koopcontract met kilometerstand, en als extra toevoeging nog een proefrit voor aankoop.
Dan staat u in principe vrij sterk, maar ik weet niet of het ontbrekende kenteken roet in het eten kan gooien. Maar de onjuiste km-stand wijst richting dwaling.

Gulio

Ongelezen bericht door Gulio »

Onjuiste kilometerstanden is volgens mij sinds 1 januari 2015 ook ten strengste verboden..

peteroo

Nu weet ik even niet wat precies strafbaar is, het terugdraaien of willens en wetens verkopen van auto's met teruggedraaide km-teller. Het bewijs kan wel eens lastig zijn.

thecure

valt me wel op dat ts mijn vraag negeert over het ontbrekende kenteken.

peteroo

Tja, het vervelende is dat mensen die bezig zijn een auto te kopen verdachte signalen vaak niet willen zien. Menselijk en herkenbaar en daar maakt zo'n handelaar gebruik van.

thecure

ja dat klopt snuffel, maar zoals ik het bericht lees, was TS achteraf heel verbaasd dat het een importauto betrof.
Terwijl in beginsel het kenteken niet bekend was.

quote: hij belde me twee dagen voordat ik de auto kon ophalen met het kenteken.

Dus vandaar mijn vraag aan TS of er geen lichtje ging branden toen ze bij de bezichtiging van de auto zag dat er geen kenteken op zat.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Het enige wat echt vreemd is dat er iets wordt aanbetaald en dan pas wat wordt gecheckt......dat zou men toch eens andersom moeten proberen.

BTW geen kenteken zichtbaar: op autotrack bijv de 1ste 60 occassions prijs hoog/laag: 2 auto"s met kenteken zichtbaar :roll: Hoeft niet allemaal rommel te zijn.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Autobedrijf wordt aangemerkt als de professionele partij en is daarom verantwoordelijk voor de juistheid van de kilometerstand van de door hem te verkopen auto. Verschuilen achter "ik weet het niet" houdt voor de rechter geen stand.
Het feit dat de auto voorzien van een nieuw nederlands kenteken vanaf dat moment een "logische" km.historie zou krijgen is ook je reinste flauwekul. RDW geeft dan ook niet voor niets het predicaat "Geen oordeel" bij imports.
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nog maar eens: 80% van de imports hebben een teruggedraaide teller.
Het blijft zo simpel: check een buitenlandse site (bv mobile.de) en ga op zoek naar een vergelijkbare auto met een vergelijkbare stand die bij een dealer van dat merk staat. Check de prijs en wees verbaasd.
Ook (louche) handelaren in het buitenland weten dat een auto met een teller die is teruggezet naar een "vriendelijke" stand veel beter verkoopt en meer geld opbrengt. Moderne auto's slaan altijd de kilometerstand op in de ECU (computer) van de auto. DE laatste stand is dan ook altijd te achterhalen, zelfs zonder kenteken.

Alle potentiele kopers weten op internet haarfijn de goedkoopste auto te vinden en na aanschaf weten ze ook precies de juiste sites te vinden om te klagen.
Doe dat nou eens anders !! Er zijn altijd genoeg rode seinen zichtbaar, als je die negeert kun je diegene die je in de spiegel ziet de schuld geven.
Negeer een slecht/onderbuikgevoel niet als je een auto wilt kopen. En als het te mooi lijkt om waar te zijn..... (de rest mag je zelf invullen).

v.d.Heyden

thecure

sluit me helemaal aan bij bovenstaande. ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor model/type auto het gaat.
Ik kan me niet voorstellen dat het zo'n exotisch exemplaar is waar je niet gewoon een exemplaar van kan vinden die origineel geimporteerd is en vanaf het begin een Nederlands kenteken heeft.

Daarvan heb je tenminste zekerheid van de NAP die vanaf het begin bijgehouden is.

Gesloten