Koop geen LG TV’s ! De kwaliteit en klantenservice is om te
Geplaatst: 11 feb 2016 13:19
Koop geen LG TV’s ! De kwaliteit en klantenservice is om te huilen!
Vorig jaar Juni heb ik in de aanbieding bij een grote winkelketen een zeer mooie LG 55 inch tv gekocht met vele functies voor een goede prijs. In eerste instantie was ik erg blij met deze tv die veel waar bood voor zijn geld. Na enige tijd kwam ik erachter dat genoemde TV een erg traag Smart menu had en de tv hierdoor wel eens vastliep. Desalniettemin was ik erg blij met de aankoop en wilde ik hier nog jarenlang van genieten.
Vorige week echter zaten er plotseling strepen op het beeld en leek het scherm te zijn gebarsten. Let op het voorste paneel vertoont geen enkele schade. Bovenstaand heb ik geconstateerd nadat ik de avond ervoor tv had gekeken en hierna de tv netjes had uitgezet. Gedurende de periode tot het uit en aanzetten is er niemand in mijn huis geweest en is er ook zeker te weten niets tegen de tv aangekomen. Ik woon alleen heb geen huisdieren of kinderen en alleen mijn vriendin komt hier weleens langs in de weekenden. Met andere woorden dit moet een productfout zijn anders kan dit niet zijn onstaan.
De dag na de constatering van genoemd feit heb ik direct contact opgenomen met LG en hebben hun een serviceverzoek ingediend bij hun reparatiebedrijf CE Repair. Dit bedrijf heeft contact met mij opgenomen en na het toesturen van een foto van mijn tv wilde men eigenlijk geeneens komen en zou het een zogenaamde inslagschade zijn. Naar mijn verhaal wilde CE niet luisteren men had hun conclusie al getrokken, de schade kreeg men bovendien niet vergoedt van LG. Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice van LG die er toch voor gezorgd hebben dat CE de week erop zou langskomen om de tv na te kijken. Bovenstaand is uiteindelijk gelukt na zeer veel moeite van mijn kant.
Afgelopen dinsdag was het dan zover na vele mails van mijn kant om een afspraak met CE in te kunnen plannen. De monteur kwam binnen en wist niet wat hij moest doen en moest meermaals met CE bellen om vragen te stellen. Binnen 10 minuten was de monteur klaar en hij zei dat er iets tegen de tv aan moest zijn gekomen, dit vermoedelijk telefonisch ingefluisterd door zijn leidinggevende. Op mijn verhaal dat dit onmogelijk was gaf hij aan dat hun dit ook niet vergoedt krijgen vanuit LG. Met andere woorden de reden dat men de claim afwijst ligt in het feit dat men dit niet vergoedt krijgt vanuit LG. De monteur heeft de tv niet open geschroeft en eigenlijk kort gekeken en ging toen weer weg. Met andere woorden een waardeloos monteursbezoek en een verspilling van de vrije dag die ik hiervoor moest opnemen.
Dinsdagavond kreeg ik uiteindelijk vanuit LG de mededeling dat de tv niet onder garantie gerepareerd wordt. Hierop heb ik direct onderzoek gedaan en meerdere artikelen gevonden met soortgelijke verhalen. Andere merken zoals Samsung en Sony hebben onder andere dit soort defecten al wel onder garantie vervangen. Op mijn verhaal dat dit niet kan zijn onstaan door een inslag omdat deze er simpelweg niet kan zijn geweest reageert men niet. Zowel CE Repair alsmede de klantenservice van LG luistert er totaal niet naar en op mijn verzoek om een second opinion wordt er niet gereageerd.
Uiteindelijk heb ik naar aanleiding van bovenstaand verhaal telefonisch contact opgenomen met bovengenoemde witgoedketen. Hierop mocht ik langskomen met mijn tv en hun gaan deze nu laten onderzoeken door een alternatieve partij. Op mijn verhaal over mijn ervaring met zowel LG als CE werd instemmend gereageerd. Er werd mij tevens expliciet geadviseerd om geen LG TV meer te kopen enerzijds om de kwaliteit anderzijds om de service. Helaas kom je hier pas achter als de TV stuk is.
Mijn eindconclusie is dan ook om geen LG tv te kopen. Mocht u onverhoopt toch een LG tv hebben en mocht uw winkel gebruikmaken van de diensten van CE Repair vraag dan altijd om een second opinion. De negatieve verhalen over zowel LG als CE zijn in overvloed te vinden op het internet. Tevens het advies om de tv absoluut niet mee te geven aan CE Repair en mocht er een monteur langskomen er ten alle tijde bij te blijven.
Met vriendelijke groet,
N
Vorig jaar Juni heb ik in de aanbieding bij een grote winkelketen een zeer mooie LG 55 inch tv gekocht met vele functies voor een goede prijs. In eerste instantie was ik erg blij met deze tv die veel waar bood voor zijn geld. Na enige tijd kwam ik erachter dat genoemde TV een erg traag Smart menu had en de tv hierdoor wel eens vastliep. Desalniettemin was ik erg blij met de aankoop en wilde ik hier nog jarenlang van genieten.
Vorige week echter zaten er plotseling strepen op het beeld en leek het scherm te zijn gebarsten. Let op het voorste paneel vertoont geen enkele schade. Bovenstaand heb ik geconstateerd nadat ik de avond ervoor tv had gekeken en hierna de tv netjes had uitgezet. Gedurende de periode tot het uit en aanzetten is er niemand in mijn huis geweest en is er ook zeker te weten niets tegen de tv aangekomen. Ik woon alleen heb geen huisdieren of kinderen en alleen mijn vriendin komt hier weleens langs in de weekenden. Met andere woorden dit moet een productfout zijn anders kan dit niet zijn onstaan.
De dag na de constatering van genoemd feit heb ik direct contact opgenomen met LG en hebben hun een serviceverzoek ingediend bij hun reparatiebedrijf CE Repair. Dit bedrijf heeft contact met mij opgenomen en na het toesturen van een foto van mijn tv wilde men eigenlijk geeneens komen en zou het een zogenaamde inslagschade zijn. Naar mijn verhaal wilde CE niet luisteren men had hun conclusie al getrokken, de schade kreeg men bovendien niet vergoedt van LG. Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice van LG die er toch voor gezorgd hebben dat CE de week erop zou langskomen om de tv na te kijken. Bovenstaand is uiteindelijk gelukt na zeer veel moeite van mijn kant.
Afgelopen dinsdag was het dan zover na vele mails van mijn kant om een afspraak met CE in te kunnen plannen. De monteur kwam binnen en wist niet wat hij moest doen en moest meermaals met CE bellen om vragen te stellen. Binnen 10 minuten was de monteur klaar en hij zei dat er iets tegen de tv aan moest zijn gekomen, dit vermoedelijk telefonisch ingefluisterd door zijn leidinggevende. Op mijn verhaal dat dit onmogelijk was gaf hij aan dat hun dit ook niet vergoedt krijgen vanuit LG. Met andere woorden de reden dat men de claim afwijst ligt in het feit dat men dit niet vergoedt krijgt vanuit LG. De monteur heeft de tv niet open geschroeft en eigenlijk kort gekeken en ging toen weer weg. Met andere woorden een waardeloos monteursbezoek en een verspilling van de vrije dag die ik hiervoor moest opnemen.
Dinsdagavond kreeg ik uiteindelijk vanuit LG de mededeling dat de tv niet onder garantie gerepareerd wordt. Hierop heb ik direct onderzoek gedaan en meerdere artikelen gevonden met soortgelijke verhalen. Andere merken zoals Samsung en Sony hebben onder andere dit soort defecten al wel onder garantie vervangen. Op mijn verhaal dat dit niet kan zijn onstaan door een inslag omdat deze er simpelweg niet kan zijn geweest reageert men niet. Zowel CE Repair alsmede de klantenservice van LG luistert er totaal niet naar en op mijn verzoek om een second opinion wordt er niet gereageerd.
Uiteindelijk heb ik naar aanleiding van bovenstaand verhaal telefonisch contact opgenomen met bovengenoemde witgoedketen. Hierop mocht ik langskomen met mijn tv en hun gaan deze nu laten onderzoeken door een alternatieve partij. Op mijn verhaal over mijn ervaring met zowel LG als CE werd instemmend gereageerd. Er werd mij tevens expliciet geadviseerd om geen LG TV meer te kopen enerzijds om de kwaliteit anderzijds om de service. Helaas kom je hier pas achter als de TV stuk is.
Mijn eindconclusie is dan ook om geen LG tv te kopen. Mocht u onverhoopt toch een LG tv hebben en mocht uw winkel gebruikmaken van de diensten van CE Repair vraag dan altijd om een second opinion. De negatieve verhalen over zowel LG als CE zijn in overvloed te vinden op het internet. Tevens het advies om de tv absoluut niet mee te geven aan CE Repair en mocht er een monteur langskomen er ten alle tijde bij te blijven.
Met vriendelijke groet,
N