Pagina 1 van 1

Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 13 feb 2016 19:22
door gijane
Zomaar, uit het niets, ineens een mailtje van Telfort, met de mededeling dat ons internet abonnement per 31 maart 2016 wordt beëindigd. Wij waren uiteraard verbijsterd. Hadden hier namelijk zelf nooit opdracht voor gegeven. Waren wel van plan Telfort opdracht te geven onze internet aansluiting te verhuizen naar onze nieuwe woning. Dit blijkt nu ineens niet meer mogelijk en dit heeft natuurlijk ook nogal wat consequenties voor ons. Je hele leven is tegenwoordig afhankelijk van internet en van je mailadressen e.d. Dus onmiddellijk Telfort gebeld met verzoek om uitleg. Hun verhaal was, dat de nieuwe bewoner van ons huis, per 1 april 2016 (geen grapje) internet had aangevraagd op ons huidige adres en dat Telfort daarom de telefoonlijn maar alvast had vrijgegeven. Onze vraag is nu; kan en mag een internet provider zomaar bij een klant, die keurig netjes op tijd zijn rekeningen betaald, zonder enig overleg, het internet afsluiten en alle e-mail adressen, telefoonnummers etc laten vervalen en daarmee dus effectief het complete leven van de klant verwoesten? Heeft iemand anders ook een dergelijke ervaring met Telfort? Wat is hier tegen te doen?

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 13 feb 2016 19:57
door gijane
De mogelijkheid om een nieuwe provider te kiezen is er natuurlijk. Wij willen echter niet gedwongen worden om ons huidige webmailadres te moeten aanpassen bij al onze contacten. Bovendien willen wij onze mailberichten niet kwijtraken. Uiteraard kan alles worden overgezet maar dat is erg veel werk en wij willen gewoon bij Telfort blijven.

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 14 feb 2016 10:22
door ciske
gijane schreef:De mogelijkheid om een nieuwe provider te kiezen is er natuurlijk. Wij willen echter niet gedwongen worden om ons huidige webmailadres te moeten aanpassen bij al onze contacten. Bovendien willen wij onze mailberichten niet kwijtraken. Uiteraard kan alles worden overgezet maar dat is erg veel werk en wij willen gewoon bij Telfort blijven.

Bij een bedrijf wat jullie zo onbeschoft behandelt? Maar goed eigen keus.

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 14 feb 2016 11:31
door 16again
Volgens de algemene voorwaarden dien je verhuizing minimaal 1 maand van te voren door te geven.
Indien Telfort beschikbaar is op nieuwe adres, dan dient Telfort volgens de eigen voorwaarden de verbinding te verhuizen.
Lijkt me leuk om Telfort voor de geschillencommissie uit te laten leggen waarom men de eigen voorwaarden niet naleeft.

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 15 feb 2016 11:19
door HADES2001
Dat de nieuwe gebruiker snel is met internet aanvragen is begrijpelijk, maar snap er helemaal niks van dat ze jouw abo opzeggen en dat overzetten niet mogelijk is.
Als bedrijf wil je toch juist je klanten houden?

Maar goed raad aan bel met Telfort leg het verhaal nog eens uit en kijk anders of het mogelijk is een nieuw abo af te sluiten met behoud van je mail-adres.
Het idee van Michiel is trouwens niet verkeerd, heb zelf ook al 15 jaar een hotmail adres puur omdat ik dan makkelijker van provider kan wisselen.

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 15 feb 2016 16:43
door GJvdZ
HADES2001 schreef: Het idee van Michiel is trouwens niet verkeerd, heb zelf ook al 15 jaar een hotmail adres puur omdat ik dan makkelijker van provider kan wisselen.
En wat minstens zo belangrijk is: outlook.com en gmail.com bieden een veel betere emaildienst dan wat de providers bieden. De spam- en phishing-filtering van met name Google is superieur aan wat een doorsnee provider biedt.

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 21 feb 2016 18:42
door sylvesterb
16again schreef:Volgens de algemene voorwaarden dien je verhuizing minimaal 1 maand van te voren door te geven.
Indien Telfort beschikbaar is op nieuwe adres, dan dient Telfort volgens de eigen voorwaarden de verbinding te verhuizen.
Lijkt me leuk om Telfort voor de geschillencommissie uit te laten leggen waarom men de eigen voorwaarden niet naleeft.
Een dergelijke situatie noemen ze een "lijn kaping" en dit is mogelijk omdat de wetgever heeft bepaald dat een provider een lijn niet mag kapen. Wanneer er een nieuwe provider gaat leveren op een adres dan moet de huidige provider meewerken. Hierbij mogen ze hun klant pas informeren als de aanvraag vaak al niet meer te stoppen is. Eventuele schade dien je te claimen bij de nieuwe provider of de nieuwe bewoners die de schade hebben veroorzaakt.

Mogelijk kan Telfort nog wel je oude abonnement verhuizen (met behoud van e-mail adres). Dit kan bij XS4ALL bijvoorbeeld wel, maar vergeet niet dat Telfort een low budget aanbieder is.

Naar de geschillen commissie stappen in compleet zinloos. Telfort handelt conform de wet en deze is er ter bescherming van de consument. Stel je hebt een conflicht met Telfort en wilt overstappen dan kan Telfort dit niet voorkomen. Helaas zorgt de wet ook voor dit soort vervelende situaties.

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 21 feb 2016 19:55
door 16again
sylvesterb schreef:Een dergelijke situatie noemen ze een "lijn kaping" en dit is mogelijk omdat de wetgever heeft bepaald dat een provider een lijn niet mag kapen. Wanneer er een nieuwe provider gaat leveren op een adres dan moet de huidige provider meewerken. Hierbij mogen ze hun klant pas informeren als de aanvraag vaak al niet meer te stoppen is.
Dat gaat alleen over......de lijn. En die wil TS ook niet meer terug.

Maar hier wordt complete klant account van TS opgeheven , met onderliggende email adres.

Re: Abonnement Telfort beëindigt zonder toestemming

Geplaatst: 22 feb 2016 18:55
door sylvesterb
16again schreef:
sylvesterb schreef:Een dergelijke situatie noemen ze een "lijn kaping" en dit is mogelijk omdat de wetgever heeft bepaald dat een provider een lijn niet mag kapen. Wanneer er een nieuwe provider gaat leveren op een adres dan moet de huidige provider meewerken. Hierbij mogen ze hun klant pas informeren als de aanvraag vaak al niet meer te stoppen is.
Dat gaat alleen over......de lijn. En die wil TS ook niet meer terug.

Maar hier wordt complete klant account van TS opgeheven , met onderliggende email adres.
Beter lezen de topic starter geeft aan dat per 1 april de nieuwe bewoners er komen te wonen er staat nergens dat hij de lijn niet meer wilt. En door de lijnkaping is de klant zijn account kwijt, dit is de oorzaak en die oorzaak is veroorzaakt door de nieuwe ISP en haar klant, deze zijn dus aansprakelijke voor schade die de klant lijdt. Immers hadden ze hem vooraf moeten informeren, dit is niet de taak van Telfort (mogen ze ook niet).