Pagina 1 van 1

Traag of geen internet bij Tele2

Geplaatst: 16 feb 2016 16:24
door tomwaits
Door te weinig bandbreedte zitten heel veel tele2 klanten vooral 's avonds zonder internet.
Dit probleem is bij tele2 bekend en gaat waarschijnlijk tot half maart duren.
We moeten wel abbonnements kosten betalen voor iets wat niet deugd, tv kijken in HD is er ook niet bij laat staan opnemen, kost teveel bandbreedte, mag dit allemaal zomaar?
I.a.v. uw antwoord

Jan

Druten [G.L.D.]

Re: Traag of geen internet bij Tele2

Geplaatst: 23 feb 2016 09:33
door peterlwd1983
Het ligt niet aan u of aan uw internet, maar het ligt puur aan Tele2 zelf.
Op de Facebook pagina van Tele2 regent het klachten en niet alleen over de internet snelheid.
Ook ik moest dit ondervinden met mijn Tele2 alles in 1 pakket.
Zowel televisie, internet, vast bellen, en mobiel abonnement lopen allemaal via deze provider.
Mijn internet is erg traag of valt weg.
Mijn opneem pakket doet niet wat het moet doen, vooraf instellen pakt hij vaak niet op of het kastje slaat vast omdat hij het niet aankan.
Ook uitzending gemist is meestal niet hetgeen terug te zien wat ik wel wil zien, en wat er normaal wel op hoort te staan, want bij andere aanbieders staat het er wel op.
Tele2 zegt dan dat het aan de aanbieder van het programma ligt en dat hun er niets aan kunnen doen, ook voor het internet hebben ze geen oplossing.
Over het opnemen zeggen ze ja sorry maar wat u is aangeboden dat is een foutje van onze klantenservice medewerker want u kunt helemaal geen 2 dingen tegelijkertijd opnemen terwijl ze dit wel aanbieden.
Lachend verteld hij dat hij het ook wel begrijpt dat ik wil overstappen naar een andere provider omdat er zoveel problemen zijn bij Tele2, maar ik kan mijn abonnement niet opzeggen want omdat ik fox sport buitenland eraf heb laten halen, hebben ze het nog even een jaar verlengt, en dat mag gewoon volgens Tele2.

Verder kan ik mij niet uitdrukken maar ik had meneer letterlijk wel over zijn desk heen willen trekken.
Mijn ervaring met Tele2 is dan, zeker niet aanschaffen!

Re: Traag of geen internet bij Tele2

Geplaatst: 23 feb 2016 11:28
door sjohie
peterlwd1983 schreef:Het ligt niet aan u of aan uw internet, maar het ligt puur aan Tele2 zelf.
Op de Facebook pagina van Tele2 regent het klachten en niet alleen over de internet snelheid.
Ook ik moest dit ondervinden met mijn Tele2 alles in 1 pakket.
Zowel televisie, internet, vast bellen, en mobiel abonnement lopen allemaal via deze provider.
Mijn internet is erg traag of valt weg.
Mijn opneem pakket doet niet wat het moet doen, vooraf instellen pakt hij vaak niet op of het kastje slaat vast omdat hij het niet aankan.
Ook uitzending gemist is meestal niet hetgeen terug te zien wat ik wel wil zien, en wat er normaal wel op hoort te staan, want bij andere aanbieders staat het er wel op.
Tele2 zegt dan dat het aan de aanbieder van het programma ligt en dat hun er niets aan kunnen doen, ook voor het internet hebben ze geen oplossing.
Over het opnemen zeggen ze ja sorry maar wat u is aangeboden dat is een foutje van onze klantenservice medewerker want u kunt helemaal geen 2 dingen tegelijkertijd opnemen terwijl ze dit wel aanbieden.
Lachend verteld hij dat hij het ook wel begrijpt dat ik wil overstappen naar een andere provider omdat er zoveel problemen zijn bij Tele2, maar ik kan mijn abonnement niet opzeggen want omdat ik fox sport buitenland eraf heb laten halen, hebben ze het nog even een jaar verlengt, en dat mag gewoon volgens Tele2.

Verder kan ik mij niet uitdrukken maar ik had meneer letterlijk wel over zijn desk heen willen trekken.
Mijn ervaring met Tele2 is dan, zeker niet aanschaffen!
Ze kunnen natuurlijk alles wel zeggen, maar als ze niet leveren wat contractueel is afgesproken (dat is soms wat anders dan wat een medewerker bedoelt), en dit niet binnen een acceptabele termijn fixen, dan kan je ze in gebreke stellen. consuwijzer heeft hier nuttige info over.

Overigens is een acceptabele termijn niet binnen 24h omdat jij dat graag wilt, in die term zit de ruimte om dit te doen volgens normale bedrijfsprocessen, dat kan dus wel es langer zijn dan dat jij zou willen.

Re: Traag of geen internet bij Tele2

Geplaatst: 23 feb 2016 12:49
door olaf79
Als het werkelijk tot half maart gaat duren is die redelijke termijn al lang verlopen.

Re: Traag of geen internet bij Tele2

Geplaatst: 23 feb 2016 15:41
door sjohie
olaf79 schreef:Als het werkelijk tot half maart gaat duren is die redelijke termijn al lang verlopen.
Dit bedoelde ik dus. Half maart is over ~3 weken, oftewel 15 werkdagen. Als er monteurs van een serieus kaliber nodig zijn. grondwerk en/of eventueel nieuwe hardware aan te pas moeten komen om dit te fixen, is 3 weken gewoon reëel. Zelfs als je Tele2 heet, in plaats van Henk of Ingrid, moet je door aardig wat administratieve hoepels springen voordat je ergens de grond in kan/mag.

Re: Traag of geen internet bij Tele2

Geplaatst: 23 feb 2016 16:17
door Appie83
Kan zijn dat ik de plank mis sla, maar Tele2 maakt toch gebruik van dezelfde telefoonlijn als de Telfort en KPN klant. Hebben zij ook deze problemen dan? Zo nee dan kan het toch niet liggen aan de kabels? Wat wel relevant is de afstand van de wijkcentrale naar de deur, bij kopernetwerk zeker relevant. Zie de genoemde site door MIchielFRL
MichielFRL schreef: is de maximale snelheid volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl ?
Het punt is namelijk dat voor interactieve TV met HD ongeveer 8 Mbit nodig is. Als de maximale snelheid van de wijkcentrale tot je deur dan maar 15Mbit is dan hou je voor je internetverbinding niet veel over. En ik vermoed dat de tv niet de benodigde 8Mbit heeft gereserveerd en je dus te maken krijgt met allerlei storingen. Ook is nog niet overal VDSL en bonding mogelijk doordat de afstand naar de wijkcentrale te groot is.

Als ik een willekeurige postcode (6651 EZ) op de genoemde website invoer zie ik dat de maximale snelheid op dat adres maar 8Mbit is. Goed werkende interactieve tv plus internet is dan echt niet mogelijk. Gelukkig is er een upgrade gepland naar 100Mbit (mogelijk wel pas in kwartaal 3). Vul ik deze postcode in op de Tele2 site dan kan je alleen het standaardpakket van 10 Mbit krijgen. Op zich dus prima, zolang je maar niet interactieve tv erbij neemt, kan trouwens ook niet via de tele2 website, dat scheelt weer.

Re: Traag of geen internet bij Tele2

Geplaatst: 24 feb 2016 08:11
door olaf79
sjohie schreef:
olaf79 schreef:Als het werkelijk tot half maart gaat duren is die redelijke termijn al lang verlopen.
Dit bedoelde ik dus. Half maart is over ~3 weken, oftewel 15 werkdagen. Als er monteurs van een serieus kaliber nodig zijn. grondwerk en/of eventueel nieuwe hardware aan te pas moeten komen om dit te fixen, is 3 weken gewoon reëel. Zelfs als je Tele2 heet, in plaats van Henk of Ingrid, moet je door aardig wat administratieve hoepels springen voordat je ergens de grond in kan/mag.
Onzin. Als de halve straat zonder internet zit zijn er spoed procedures. In de meeste gemeentes dezelfde dag nog een grondwerk vergunning.