| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ingangsdatum fabrieksgarantie nieuwe auto
-
seniornl72
Ingangsdatum fabrieksgarantie nieuwe auto
Uitlooptype nieuwe auto in 2015. Voorraad in het land wodt met ca 2000 E korting verkocht.
Maar al in begin 2015 op kenteken gezet, wordt maanden later als nieuw verkocht met 10 km op de teller.
De fabrieksgarantie gaat volgens dealer in begin 2015, dus dan mis je een aantal maanden fabrieksgarantie.
Ik zag er een begin 2015 op kenteken gezet en nu, febr. 2016 als een nieuwe auto te koop. Ben je mooi een
jaar garantie kwijt.
Weet iemand wanneer de fabrieksgarantie wettelijk ingaat : datum van op kenteken zetten of op de datum van aankoop en betalen ?
Maar al in begin 2015 op kenteken gezet, wordt maanden later als nieuw verkocht met 10 km op de teller.
De fabrieksgarantie gaat volgens dealer in begin 2015, dus dan mis je een aantal maanden fabrieksgarantie.
Ik zag er een begin 2015 op kenteken gezet en nu, febr. 2016 als een nieuwe auto te koop. Ben je mooi een
jaar garantie kwijt.
Weet iemand wanneer de fabrieksgarantie wettelijk ingaat : datum van op kenteken zetten of op de datum van aankoop en betalen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2016 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Punt uit titel verwijderd
Reden: Punt uit titel verwijderd
Re: Ingangsdatum fabrieksgarantie nieuwe auto
Dat is dan iets wat je met de verkoper moet uitonderhandelen. Al zal die zeggen dat het al is gecompenseerd met de korting.seniornl72 schreef: Ik zag er een begin 2015 op kenteken gezet en nu, febr. 2016 als een nieuwe auto te koop. Ben je mooi een
jaar garantie kwijt.
Re: Ingangsdatum fabrieksgarantie nieuwe auto
Exact, de fabrieksgarantie gaat lopen bij de eerste verkoop (aan de dealer/ leasemaatschappij). De gewone regels van consumentenbescherming (nonconformiteit en dergelijke) gaan echter pas lopen als je de auto van de dealer koopt. En in de praktijk zal je daar veel eerder een beroep op doen dan op de fabrieksgarantie.MichielFRL schreef:De auto is reeds verkocht toen deze op kenteken is gezet en toen is de fabrieksgarantie dus ingegaan.
Zijn dit van die 14% bijtelling auto's? Dat zou de reden kunnen zijn dat ze reeds op kenteken gezet zijn.