Nakijken verwarmingsketel
Geplaatst: 17 feb 2016 00:47
Een aantal weken terug hebben we een bedrijf verzocht om langs te komen om onderhoud te plegen aan onze CV-ketel. Na wat kalkproblemen gehad te hebben, fijn dat iemand het komt nakijken zodat je weet dat je fijn een jaar door komt!
Dus een lokaal bedrijf gebeld, gevraagd of ze wilden komen, en of er een mogelijkheid bestond om bij dit bedrijf een 'service-contract' af te sluiten. Zodat áls er iets is, de ketel snel brand, en jaarlijks onderhoud uitgevoerd wordt.
Tevens hebben we aangegeven dat in 1 van de vertrekken in huis, het altijd érg koud is, wellicht dat ze hier iets aan zouden kunnen doen. En nog een ander euvel met de afzuig installatie.
Mondeling hebben ze toegezegd dat het wel op te lossen was, bekend klein euvel oid.
Factuur bestond uit:
3x 'uur werkloon' a 65,- incl btw, (waarvan er maar 2 gewerkt zijn, zie toelichting hieronder)
1x voorrijkosten à 3 euro ex btw
1x gebruik meetapparatuur a 5 euro ex btw
1x hulp en reinigingsmateriaal ketel à 5 euro ex btw
1x hulp en reinigingsmateriaal ventilator à 2,50 ex btw.
en nog wat materiaalkosten die te verantwoorden zijn.
maar:
Om +/- 2.10 is de monteur de afgesproken dag gearriveerd, heeft nog even in de keuken gepraat en is toen begonnen aan de werkzaamheden.
- na een inspectie heeft hij de afzuiginstallatie gereinigd, +/- 30 minuten. met behulp van een schroevendraaier en borsteltje.
- Toen is hij aan de cv-installatie begonnen:
Ketel een onderhoudsbeurt gegeven en een aantal dingen preventief vervangen, met onze goedkeuring. heeft gebruik gemaakt van een stofzuiger en wat borsteltjes, schroevendraaiers.
- Heeft nog even naar de verwarming gekeken, maar daar kon hij niks mee +/- 15 min.
Om half 5 heeft hij per tablet zijn werkzaamheden in een tablet opgeschreven/ verwerkt
Om 5 uur is hij vertrokken.
u ziet: ik dien voor 3 uur te betalen. hij heeft er maximaal 2 gewerkt.
ook de huur voor de stofzuiger en borstels vind ik aan de hoge kant. Ik ga er eigenlijk wel vanuit
dat een vakman dit soort gereedschap standaard tot zijn beschikking heeft.
Moet ik dit maar gewoon betalen en er niets van zeggen?
Alvast bedankt!
mvg
Dus een lokaal bedrijf gebeld, gevraagd of ze wilden komen, en of er een mogelijkheid bestond om bij dit bedrijf een 'service-contract' af te sluiten. Zodat áls er iets is, de ketel snel brand, en jaarlijks onderhoud uitgevoerd wordt.
Tevens hebben we aangegeven dat in 1 van de vertrekken in huis, het altijd érg koud is, wellicht dat ze hier iets aan zouden kunnen doen. En nog een ander euvel met de afzuig installatie.
Mondeling hebben ze toegezegd dat het wel op te lossen was, bekend klein euvel oid.
Factuur bestond uit:
3x 'uur werkloon' a 65,- incl btw, (waarvan er maar 2 gewerkt zijn, zie toelichting hieronder)
1x voorrijkosten à 3 euro ex btw
1x gebruik meetapparatuur a 5 euro ex btw
1x hulp en reinigingsmateriaal ketel à 5 euro ex btw
1x hulp en reinigingsmateriaal ventilator à 2,50 ex btw.
en nog wat materiaalkosten die te verantwoorden zijn.
maar:
Om +/- 2.10 is de monteur de afgesproken dag gearriveerd, heeft nog even in de keuken gepraat en is toen begonnen aan de werkzaamheden.
- na een inspectie heeft hij de afzuiginstallatie gereinigd, +/- 30 minuten. met behulp van een schroevendraaier en borsteltje.
- Toen is hij aan de cv-installatie begonnen:
Ketel een onderhoudsbeurt gegeven en een aantal dingen preventief vervangen, met onze goedkeuring. heeft gebruik gemaakt van een stofzuiger en wat borsteltjes, schroevendraaiers.
- Heeft nog even naar de verwarming gekeken, maar daar kon hij niks mee +/- 15 min.
Om half 5 heeft hij per tablet zijn werkzaamheden in een tablet opgeschreven/ verwerkt
Om 5 uur is hij vertrokken.
u ziet: ik dien voor 3 uur te betalen. hij heeft er maximaal 2 gewerkt.
ook de huur voor de stofzuiger en borstels vind ik aan de hoge kant. Ik ga er eigenlijk wel vanuit
dat een vakman dit soort gereedschap standaard tot zijn beschikking heeft.
Moet ik dit maar gewoon betalen en er niets van zeggen?
Alvast bedankt!
mvg