LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING laat ouderen verhongeren
ING laat ouderen verhongeren
Ben een oma van 86 jaar, moeilijk ter been, wat vergeetachtig, beetje doof en slechtziende maar wil alles nog zo lang mogelijk zelf blijven doen ... en met hul;p van mijn kleinkind vraag ik u vriendelijk om hulp.
Mijn ING kantoor heeft een kas-balie functie en daar haal of haalde ik tot november 2015 elke maand de centjes voor mijn boodschapjes.
Maar ik kan de pincode niet meer onthouden en wordt heel erg zenuwachtig, daarom staat dat nummer op een speciaal code briefje.
Ik ga naar de kas-balie, pak mijn pas en het code briefje, dan tiep ik het nummer en krijg dan mijn eigen centjes en dit ritueel is al gauw 4 - 5 minuten.
Vanaf november 2015 verplicht mijn ING kantoor mij om bij zo enge machine te moeten pinnen en de machines begrijp ik niet en wil ik niet.
ING doet ook een aanbod voor pin ontheffing op mijn huidige pas maar dat is niet handig , want met pin ontheffing en als ik eens ziek wordt, dan kan niemand anders voor mij betalen en ook niet voor mij zorgen of boodschapjes doen.
Vanaf november 2015 ben ik hiervan behoorlijk uit mijn doen, kan er slecht van slapen, ben onrustig en vind dit zo een klant onvriendelijk en slechte service dan zwijg ik nog om ouderen op deze hoge leeftijd zo dwars te zitten, want zo ervaar ik thans de ING bank
Vanaf november 2015 en dit is nu bijna 4 maanden, kan ik geen centjes halen om mijn eten te kunnen kopen en te betalen.
Is het mogelijk voor trosradar om deze leeftijd discriminatie en volkomen onbegrip van een bank, onder de aandacht te brengen ?
Deze oude dame zou heel graag met mijn huidige pas weer gewoon aan de balie mijn eigen centjes willen ophalen en zoals ik al 40 jaar heb gedaan.
Zo ingewikkeld kan dit eenvoudige verzoek aan ING toch niet zijn ?
Met vriendelijke groeten,
Oma
Mijn ING kantoor heeft een kas-balie functie en daar haal of haalde ik tot november 2015 elke maand de centjes voor mijn boodschapjes.
Maar ik kan de pincode niet meer onthouden en wordt heel erg zenuwachtig, daarom staat dat nummer op een speciaal code briefje.
Ik ga naar de kas-balie, pak mijn pas en het code briefje, dan tiep ik het nummer en krijg dan mijn eigen centjes en dit ritueel is al gauw 4 - 5 minuten.
Vanaf november 2015 verplicht mijn ING kantoor mij om bij zo enge machine te moeten pinnen en de machines begrijp ik niet en wil ik niet.
ING doet ook een aanbod voor pin ontheffing op mijn huidige pas maar dat is niet handig , want met pin ontheffing en als ik eens ziek wordt, dan kan niemand anders voor mij betalen en ook niet voor mij zorgen of boodschapjes doen.
Vanaf november 2015 ben ik hiervan behoorlijk uit mijn doen, kan er slecht van slapen, ben onrustig en vind dit zo een klant onvriendelijk en slechte service dan zwijg ik nog om ouderen op deze hoge leeftijd zo dwars te zitten, want zo ervaar ik thans de ING bank
Vanaf november 2015 en dit is nu bijna 4 maanden, kan ik geen centjes halen om mijn eten te kunnen kopen en te betalen.
Is het mogelijk voor trosradar om deze leeftijd discriminatie en volkomen onbegrip van een bank, onder de aandacht te brengen ?
Deze oude dame zou heel graag met mijn huidige pas weer gewoon aan de balie mijn eigen centjes willen ophalen en zoals ik al 40 jaar heb gedaan.
Zo ingewikkeld kan dit eenvoudige verzoek aan ING toch niet zijn ?
Met vriendelijke groeten,
Oma
Re: ING laat ouderen verhongeren
Lieve "oma", ik ben bang dat Radar Avro Tros niet iets voor u kunnen betekenen. Het probeem zit hem natuurlijk in de technische vooruitgang en dat is niet iets wat men tegen kan houden. Heeft u echt niemand die u uw pasje toevertrouwd en het benodigde geld voor u gaat pinnen en u dit dan cash overhandigd? Moet u misschien ook digitaal uw Belasting in (laten) vullen. Neem gemakshalve aan dat u dit ook niet alleen lukt? Hoop van harte dat er iemand in uw omgeving is die u durft te vertrouwen; het zou wel de meest simpele oplossing zijn: u niet meer met een code op zak (mag eerlijk gezegd ook niet!), mocht er van u gepikt worden dan heeft u ook daarmee een probleem. Succes, "oma".
Re: ING laat ouderen verhongeren
Heel vervelend voor u als u hiermee belemmert wordt in uw functioneren. Maar tegelijk is uw verzoek natuurlijk niet zo simpel als u doet voorkomen: u vraagt de ING een vestiging met kasfunctie te laten voortbestaan, terwijl daar nauwelijks mee gebruik van gemaakt wordt. Dat is een hele dure optie, en die kosten betalen de klanten van ING uiteindelijk.
Dit soort bewegingen zijn onontkoombaar, dus u kunt beter op zoek gaan naar het voor u werkbare alternatief, bijvoorbeeld door mensen te zoeken die u kunnen helpen. Of die u rustig en goed uit kunnen leggen hoe een pinautomaat werkt, met wat tijd en aandacht moet dat toch wel lukken denk ik? U kunt soms meer dan u denkt
Succes!
Dit soort bewegingen zijn onontkoombaar, dus u kunt beter op zoek gaan naar het voor u werkbare alternatief, bijvoorbeeld door mensen te zoeken die u kunnen helpen. Of die u rustig en goed uit kunnen leggen hoe een pinautomaat werkt, met wat tijd en aandacht moet dat toch wel lukken denk ik? U kunt soms meer dan u denkt
Succes!
Laatst gewijzigd door Moneyman op 22 feb 2016 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Heel veel banken (in ieder geval de rabobank bij mij) geven nog steeds de service aan ouderen en mensen die het echt niet snappen om onder begeleiding van een bankmedewerk(st)er samen naar de pinautomaat te gaan en daar het geld te pinnen. Dus in plaats van het rechtstreeks vanaf de balie te krijgen, komt het toch uit de pinautomaat, alleen dan onder begeleiding van iemand van de bank.
Ondersteunt deze bank dat niet? Even op zoek naar een bank die dat wel doet ( evt. door het (klein) kind ).
Ondersteunt deze bank dat niet? Even op zoek naar een bank die dat wel doet ( evt. door het (klein) kind ).
Re: ING laat ouderen verhongeren
Een belachelijke titel voor dit topic. Alsof het de schuld is van ING dat deze oudere dame (die kennelijk nog goed gebekt is) alles zelf wil blijven doen terwijl de tijd eigenlijk is gekomen om ook wat dingen uit handen te geven aan anderen omdat zij dat jammer genoeg niet zelf meer kan.
Als deze dame haar zaakjes niet meer zelf kan regelen dan kan zij een bewindvoerder instellen of een familielid haar geld laten ophalen. De ING bank heeft zoals vrijwel elke bank geen kas meer. Dit is niet alleen vanwege exorbitante kosten die dit met zich meebrengt, maar ook wegens veiligheid.
Als deze dame haar zaakjes niet meer zelf kan regelen dan kan zij een bewindvoerder instellen of een familielid haar geld laten ophalen. De ING bank heeft zoals vrijwel elke bank geen kas meer. Dit is niet alleen vanwege exorbitante kosten die dit met zich meebrengt, maar ook wegens veiligheid.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Ik geloof helemaal niets van dit verhasl. Iemand die zich hier kan registreren, zou niet kunnen pinnen? Maar als u dat werkelijk niet kunt, laat dan maandelijks automatisch een bedrag overmaken op de rekening van uw kleinkind en laat die het eraf halen en aan u geven. Probleem opgelost.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Leeftijdsdisciminatie? Dat zou het juist zijn als ze zulk soort diensten voor de ouderen zouden laten bestaan. Het is dus juist géén leeftijdsdiscriminatie als ze dit voor iedereen afschaffen.omawollie schreef:Is het mogelijk voor trosradar om deze leeftijd discriminatie en volkomen onbegrip van een bank, onder de aandacht te brengen ?
Maar net als dat het salaris en de pensioenen niet meer contant in een loonzakje worden gegeven en de huur ook per bank moet worden overgemaakt, veranderen ook regelmatig andere zaken bij het betalingsverkeer.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: ING laat ouderen verhongeren
@omawollie,omawollie schreef:Ben een oma van 86 jaar, moeilijk ter been, wat vergeetachtig, beetje doof en slechtziende maar wil alles nog zo lang mogelijk zelf blijven doen ... en met hul;p van mijn kleinkind vraag ik u vriendelijk om hulp.
Mijn ING kantoor heeft een kas-balie functie en daar haal of haalde ik tot november 2015 elke maand de centjes voor mijn boodschapjes.
Maar ik kan de pincode niet meer onthouden en wordt heel erg zenuwachtig, daarom staat dat nummer op een speciaal code briefje.
Ik ga naar de kas-balie, pak mijn pas en het code briefje, dan tiep ik het nummer en krijg dan mijn eigen centjes en dit ritueel is al gauw 4 - 5 minuten.
Vanaf november 2015 verplicht mijn ING kantoor mij om bij zo enge machine te moeten pinnen en de machines begrijp ik niet en wil ik niet.
ING doet ook een aanbod voor pin ontheffing op mijn huidige pas maar dat is niet handig , want met pin ontheffing en als ik eens ziek wordt, dan kan niemand anders voor mij betalen en ook niet voor mij zorgen of boodschapjes doen.
Vanaf november 2015 ben ik hiervan behoorlijk uit mijn doen, kan er slecht van slapen, ben onrustig en vind dit zo een klant onvriendelijk en slechte service dan zwijg ik nog om ouderen op deze hoge leeftijd zo dwars te zitten, want zo ervaar ik thans de ING bank
Vanaf november 2015 en dit is nu bijna 4 maanden , kan ik geen centjes halen om mijn eten te kunnen kopen en te betalen.
Is het mogelijk voor trosradar om deze leeftijd discriminatie en volkomen onbegrip van een bank, onder de aandacht te brengen ?
Deze oude dame zou heel graag met mijn huidige pas weer gewoon aan de balie mijn eigen centjes willen ophalen en zoals ik al 40 jaar heb gedaan.
Zo ingewikkeld kan dit eenvoudige verzoek aan ING toch niet zijn ?
Met vriendelijke groeten,
Oma
dit verzoek is niet zo eenvoudig.
Ook hier worden ouderen trouwens ook gewoon geholpen door een medewerker , met het pinnen , maar dan moet u nog wel de pincode onthouden.
Als u moeite heeft met het onthouden van de pincode is het ook niet handig om deze code bij uw pasje te bewaren.
Het beste lijkt mij wat een aantal forummers ook al zei....laat 1 van uw ( klein ) kinderen dit voor u regelen .
En u bent 86??
Nou krasse dame hoor...goed gebekt , vertrouwd met fora, internet en typen...
En ik kan me niet voorstellen dat u vanaf november aan het verhongeren bent , dat lijkt mij stug.
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 feb 2016 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Net als Tijger 1 ook al zegt, raar verhaal. Niet kunnen pinnen, maar wel op een internet site kunnen registreren en reageren. Als TS echt 86 is en zal ze dan waarschijnlijk geholpen zijn door een familie lid. Dit familie lid kan dan ook mee naar de Pin en het uitleggen en 1 x per week als hulp er bij zijn.
Mijn vrouw werkt bij thuiszorg ( huishoudelijke hulp) zij gaat met 2 van haar bewoners wekelijks naar de geld automaat en laat ze zelf pinnen, bij het intoetsen van de pin code gaat ze even een paar stappen terug, want ze wil geen pin codes weten.
Mijn vrouw werkt bij thuiszorg ( huishoudelijke hulp) zij gaat met 2 van haar bewoners wekelijks naar de geld automaat en laat ze zelf pinnen, bij het intoetsen van de pin code gaat ze even een paar stappen terug, want ze wil geen pin codes weten.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Bovendien kun je met contactloos betalen, dagelijks voor 25 euro aan boodschappen doen zonder dat je pincode hoeft te weten. Verhongeren is er dan ook zeker niet bij. Ik kan met niet voorstellen dat oma van 86 dagelijks voor meer dan 25 euro boodschappen doet.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Een hoop mensen hier hebben dit stukje tekst niet gelezen, zo te zien.omawollie schreef: ... en met hul;p van mijn kleinkind vraag ik u vriendelijk om hulp.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: ING laat ouderen verhongeren
Trouwens....niemand kan nog " centjes" halen , het zijn " flappen " ...
@olaf,
Oma is slechtziend ....
@Moneyman,
jawel hoor , wel gelezen dat kleinkind heeft geholpen met dit topic...maar waarom pas na 4 maanden hongeren?
En kleinkind kan dus ook helpen met pinnen.....
@olaf,
Oma is slechtziend ....
@Moneyman,
jawel hoor , wel gelezen dat kleinkind heeft geholpen met dit topic...maar waarom pas na 4 maanden hongeren?
En kleinkind kan dus ook helpen met pinnen.....
Re: ING laat ouderen verhongeren
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: ING laat ouderen verhongeren
Hoe doet een slechtziende bejaarde vrouw van 86 jaar oud zelfstandig boodschappen? Dat lijkt me echt onverantwoord.moederslink schreef:Trouwens....niemand kan nog " centjes" halen , het zijn " flappen " ...
@olaf,
Oma is slechtziend ....
@Moneyman,
jawel hoor , wel gelezen dat kleinkind heeft geholpen met dit topic...maar waarom pas na 4 maanden hongeren?
En kleinkind kan dus ook helpen met pinnen.....
Re: ING laat ouderen verhongeren
Sterker, de tijd van contant geld is wel zo'n beetje voorbij. Ik zie nauwelijks nog geld in mn portemonnaie, en dat is echt niet omdat ik geen geld heb Contant geld is gewoon iets van de vorige eeuw.Mucha schreef:Tja, de tijd dat men van een echt persoon achter de balie, je geld in de handen kreeg gegeven is wel zo'n beetje voorbij. De wereld wordt digitaal en snel. Maar ook onpersoonlijker. De rente op het spaargeld is inmiddels ook bijna nihil . Maar de bonussen voor de top blijven natuurlijk wel hoog genoeg.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Ik doelde niet op jouw reactie hoor, maar meer op deze:moederslink schreef:@Moneyman, jawel hoor , wel gelezen dat kleinkind heeft geholpen met dit topic...maar waarom pas na 4 maanden hongeren?
En kleinkind kan dus ook helpen met pinnen.....
olaf79 schreef:...dat deze oudere dame (die kennelijk nog goed gebekt is) ...
tijger1 schreef:Ik geloof helemaal niets van dit verhasl. Iemand die zich hier kan registreren, zou niet kunnen pinnen?
Quark schreef:Net als Tijger 1 ook al zegt, raar verhaal. Niet kunnen pinnen, maar wel op een internet site kunnen registreren en reageren.
Re: ING laat ouderen verhongeren
Contactloos betalen is geen optie, want na twee keer moet je pinnen. En als dan dat kleinkind al geholpen heeft om op het forum te komen, kan die ook al simpelweg meegaan boodschappen doen en daar een extra bedrag pinnen, wat gebruikt kan worden bij andere winkels.
Dus beetje gejammer om niets.
Dus beetje gejammer om niets.
Re: ING laat ouderen verhongeren
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: ING laat ouderen verhongeren
Geef toe niet goed gelezen, maar tot mijn opluchting heeft oma een kleinkind wat mee kan gaan om te pinnen dus ze verhongert nietMoneyman schreef:Ik doelde niet op jouw reactie hoor, maar meer op deze:moederslink schreef:@Moneyman, jawel hoor , wel gelezen dat kleinkind heeft geholpen met dit topic...maar waarom pas na 4 maanden hongeren?
En kleinkind kan dus ook helpen met pinnen.....olaf79 schreef:...dat deze oudere dame (die kennelijk nog goed gebekt is) ...tijger1 schreef:Ik geloof helemaal niets van dit verhasl. Iemand die zich hier kan registreren, zou niet kunnen pinnen?Quark schreef:Net als Tijger 1 ook al zegt, raar verhaal. Niet kunnen pinnen, maar wel op een internet site kunnen registreren en reageren.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: ING laat ouderen verhongeren
Volgens mij begrijpt niemand het punt waar het echt om draait.
Deze dame wil haar zelfstandigheid niet verliezen!!
Ze kon wanneer zij dat wilde naar de bank om geld te halen.
Nu moet zij een afspraak maken met iemand anders om geld te halen: weg deel zelfstandigheid.
Mijn moeder (85) loopt tegen een soortgelijk probleem: ik ben volledig gemachtigd en kan dus in feite haar rekening volledig leeg halen
Maar mijn moeder kan vanwege haar handicap (halfzijdig verlamd) niet naar de ING bank
De problemen die we daardoor hebben gehad met haar verhuizing waren gigantisch. De bank wilde perse dat zij zelf op het kantoor haar verhuizing kwam doorgeven.
Dat houdt dus in dat zij een uur in een rolstoeltaxi moet zitten, 5 minuten bezig is om haar verhuizing door te geven en vervolgens een uur moet wachten op een rit met de rolstoeltaxi van een uur, terwijl de hobbels onderweg niet echt prettig zijn.
ING zegt dan: u moet uw moeder maar onder curantele zetten.
Pardon? Een vrouw met nog een goed verstand die alleen lichamelijk gehandicapt is?
Bezopen!
Deze dame wil haar zelfstandigheid niet verliezen!!
Ze kon wanneer zij dat wilde naar de bank om geld te halen.
Nu moet zij een afspraak maken met iemand anders om geld te halen: weg deel zelfstandigheid.
Mijn moeder (85) loopt tegen een soortgelijk probleem: ik ben volledig gemachtigd en kan dus in feite haar rekening volledig leeg halen
Maar mijn moeder kan vanwege haar handicap (halfzijdig verlamd) niet naar de ING bank
De problemen die we daardoor hebben gehad met haar verhuizing waren gigantisch. De bank wilde perse dat zij zelf op het kantoor haar verhuizing kwam doorgeven.
Dat houdt dus in dat zij een uur in een rolstoeltaxi moet zitten, 5 minuten bezig is om haar verhuizing door te geven en vervolgens een uur moet wachten op een rit met de rolstoeltaxi van een uur, terwijl de hobbels onderweg niet echt prettig zijn.
ING zegt dan: u moet uw moeder maar onder curantele zetten.
Pardon? Een vrouw met nog een goed verstand die alleen lichamelijk gehandicapt is?
Bezopen!