LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autosleutel per abuis weggegooid

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door Hansw »

Mijn autosleutel is per ongeluk weggegooid in de papierbak bij het opruimen van reclamefolders .
Mijn kleindochter heeft de reclamefolders uit de brievenbus gehaald en op mijn autosleutelhoesje gelegd ; dit autosleutelhoesje is waarschijnlijk tussen de folders gekomen en in de papierbak terecht gekomen .
Ik kwam er achter toen de papierbak al was geledigd door de ophaaldienst.

Kan ik de kosten voor een nieuwe sleutel claimen bij mijn inboedelverzekering.

Mvg

Hansw
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste,
Waarvoor heb ik dan een verzekering.

Mvg

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door kokka »

Voor schade aan je inboedel.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door kokka »

Autosleutel is een onderdeel/accessoire van je auto

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door tijger1 »

Misschien moet u dan eens uw polis doirnemen, dan weet u tegen welke evenementen u gedekt bent. Ik kan mij niet voirstellen dat daar in zal staan dat als er iets weggegooid is, dat geclaimd kan worden.

Maar misschien hebt u wel een allrisk dekking voor alle andere gekkigheid.

Een autosleutel hoort wel bij je auto, maar je bewaart hem niet daar. Zou hij verbranden, of uit de woning gestolen worden, dan betaalt de inboedelverzekering

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door kokka »

Als je auto binnen staat, wordt hij ook niet gedekt door de inboedelverzekering

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat is heel wat anders, dat is expliciet uitgesloten op een inboedelpolis. Maar je kan je autosleutel niet in je auto bewaren.;-))

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er zijn nog heel wat auto's waarbij dat nog prma mogelijk is hoor.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door tijger1 »

angel1978 schreef:Er zijn nog heel wat auto's waarbij dat nog prma mogelijk is hoor.
???????????


Levert dan wel weer problemen op bij diefstal van de auto, als dan de sleutels overlegd moeten worden. :D

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door kokka »

allsecure stelt op haar site dat ze verlies van de autosleutels vergoeden ( niet bij alleen W.A.) daaruit kan je opmaken dat de autosleutels bij de auto horen, anders zouden deze niet onder een autoverzekering vallen

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Autosleutels vallen niet onder de inboedelverzekering.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door sjohie »

Hansw schreef:Mijn autosleutel is per ongeluk weggegooid in de papierbak bij het opruimen van reclamefolders .
Mijn kleindochter heeft de reclamefolders uit de brievenbus gehaald en op mijn autosleutelhoesje gelegd ; dit autosleutelhoesje is waarschijnlijk tussen de folders gekomen en in de papierbak terecht gekomen .
Ik kwam er achter toen de papierbak al was geledigd door de ophaaldienst.

Kan ik de kosten voor een nieuwe sleutel claimen bij mijn inboedelverzekering.

Mvg
Je kan alles wel declareren, maar aangezien autosleutels geen onderdeel zijn van de inboedel van je huis, maar van de auto, zullen ze de declaratie niet honoreren lijkt me. Ik zou even kijken of ze onder je autoverzekering vallen, er zijn varianten met een clausule over sleutels, en zo niet, gewoon op eigen kosten een nieuwe laten maken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hansw schreef:Beste,
Waarvoor heb ik dan een verzekering.

Mvg
Voor zaken die normaal gesproken niet zijn op te brengen. Zoals een afgebrand huis met inboedel. Verzekeringen voor zaken die enkele tientjes (of zelfs een paar honderd euro) kosten zijn eigenlijk onzin. De administratiekosten van een claim zijn al hoger dan het uitgekeerde bedrag.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door 16again »

Indien je auto WA verzekerd is, dan valt de autosleutel gewoon onder je inboedelverzekering

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door tijger1 »

16again schreef:Indien je auto WA verzekerd is, dan valt de autosleutel gewoon onder je inboedelverzekering
Dat is dus onzin, want elke auto moet WA verzekerd zijn.

Die sleutel valt wel onder de inboedel verzekering als er een gedekt evenement is. Dus diefstal uit de woning enzovoort, maar niet als je hem zelf in de papierbak gooit.

starwars
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jan 2016 07:56

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door starwars »

tijger1 schreef:
angel1978 schreef:Er zijn nog heel wat auto's waarbij dat nog prma mogelijk is hoor.
???????????


Levert dan wel weer problemen op bij diefstal van de auto, als dan de sleutels overlegd moeten worden. :D

Natuurlijk kan dit niet, i.v.m. de voorwaarden van verzekeringen.!
Maar Angel1978 is blijkbaar niet up to date!l

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door olaf79 »

kokka schreef:Autosleutel is een onderdeel/accessoire van je auto
Klopt. Tegenwoordig zijn veel sleutels halve computers, vervanging kost al snel een paar honderd euro, de sloten moeten namelijk gereset worden. De meeste autoverzekeringen vergoeden, eventueel onder aftrek eigen risico het verlies of diefstal van de autosleutel. TS moet dus bij de autoverzekering zijn en niet bij de inboedel

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door Appie83 »

Hansw schreef:Beste,
Waarvoor heb ik dan een verzekering.

Mvg
Het feit dat u een verzekering heeft en premie betaalt geeft nog geen recht tot een vergoeding van schade. Daarvoor zal u naar de polisvoorwaarden moeten kijken van uw inboedelverzekering. Ik vermoed dat bij een gewone inboedelverzekering deze schade niet gedekt is aangezien u zelf een fout heeft gemaakt en we kennen (gelukkig) nog altijd het principe dat je verantwoordelijk bent voor je eigen fouten. Nu kun je je ook hier weer voor verzekeren door een all-risk dekking te nemen die stommigheden en ongelukjes vergoedt zoals het omstoten van een vaas en wie weet het verliezen van uw autosleutel, maar dat hangt weer af van de polisvoorwaarden.

Het verliezen van uw autosleutel zal mogelijk kunnen vallen onder de autoverzekering, mits u een (beperkt) casco verzekering hebt en het claimen daarop heeft weer gevolgen voor uw no-claim korting en/of een eigen risico.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door langste adem »

olaf79 schreef:
kokka schreef:Autosleutel is een onderdeel/accessoire van je auto
Klopt. Tegenwoordig zijn veel sleutels halve computers, vervanging kost al snel een paar honderd euro, de sloten moeten namelijk gereset worden. De meeste autoverzekeringen vergoeden, eventueel onder aftrek eigen risico het verlies of diefstal van de autosleutel. TS moet dus bij de autoverzekering zijn en niet bij de inboedel
Mijn auto is ooit eens met wat andere auto's in de straat in brand gestoken door een pyromaan.
Aangezien ik alleen WA-verzekerd was , kreeg ik de schade niet vergoed.

Maar, ik kreeg toch nog wel iets vergoed van de inboedelverzekering, namelijk een bril die in de auto lag, een jas, diverse cd-tjes en andere dingetjes die in de auto lagen. Die vielen WEL onder de inboedelverzekering. De autoradio zelf weet ik niet meer, het is alweeer wat jaartjes terug.

Hoe het zit met een autosleutel weet ik niet . Het is een onderdeel van je auto zelf , maar aan de andere kant bewaar je die normaliter in je broekzak, of thuis bij je inboedel.
Maar ook al valt ie wel onder je inboedelverzekering, het is inderdaad de vraag of je het dan nog steeds vergoed krijgt als je hem kwijtraakt door eigen schuld....

boe02673
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2016 16:33

Re: Autosleutel per abuis weggegooid

Ongelezen bericht door boe02673 »

Het is natuurlijk ook mogelijk je zelf aan te wennen je sleutel(s) op een centrale plek naar te hangen of leggen waardoor het niet an zoekraken

Gesloten