Vage contractverlenging Ziggo
Geplaatst: 26 feb 2016 13:53
Hallo,
In december waren we aan het orienteren of we bij UPC/Ziggo blijven of zouden overstappen naar KPN. Met beide partijen telefonisch contact opgenomen. UPC/Ziggo stuurde ons een mail met een voorstel net als KPN. Enkele dagen later waren we eruit. We zouden voor KPN gaan. UPC/Ziggo afgemeld en KPN alles laten regelen. Makkelijk toch?
Tot we half februari een factuur van 795,84 euro kregen van UPC/Ziggo. Watblieft?! Ja bijna 800 euro. Meteen met Ziggo contact opgenomen. Ze beweerden bij hoog en bij laag dat we een voorstel hadden gekregen en ja hiertegen hadden gezegd. Bewijzen? Dat kon niet wat het was telefonisch en pas na juridische stappen kan je de opname opvragen. Mooie regeling. Het feit dat ik als klant iets anders versta onder een voorstel ipv vast zitten aan een contract kon er niet in. Boos opgehangen. Gelukkig wist mijn man zich te herinneren dat hij enkele dagen later telefonisch had aangegeven af te zien van het voorstel (gelukkig dat hij zo attent was het Ziggo te laten weten want dat is onze redding). We wachten nu wel nog op ons geld.
Terug gebeld naar Ziggo. En zowaar, plots konden ze wel het telefoongesprek terug vinden waarop we hadden aangegeven geen gebruik te willen maken van hun AANBOD. Daarnaast waren we sowieso in ons recht vertelde de medewerker want we hadden recht op 30 dagen bedenktijd ipv 10 zoals ons was meegedeeld. En onze opzegging was binnen die termijn gedaan. Vreemd dat men dat plots wel terug vindt na juridische dreigementen.
Daarnaast vind ik het vreemd dat bij een opzegservice men ook niet even controleert of je geen contractbreuk doet en zo voor verschillende honderden euro's de mist in gaat. Vind ik niet echt service.
Maar in ieder geval een waarschuwing dat als je vraagt om een aanbod je ervoor zorgt dat je niet plots aan een contract vast zit.
In december waren we aan het orienteren of we bij UPC/Ziggo blijven of zouden overstappen naar KPN. Met beide partijen telefonisch contact opgenomen. UPC/Ziggo stuurde ons een mail met een voorstel net als KPN. Enkele dagen later waren we eruit. We zouden voor KPN gaan. UPC/Ziggo afgemeld en KPN alles laten regelen. Makkelijk toch?
Tot we half februari een factuur van 795,84 euro kregen van UPC/Ziggo. Watblieft?! Ja bijna 800 euro. Meteen met Ziggo contact opgenomen. Ze beweerden bij hoog en bij laag dat we een voorstel hadden gekregen en ja hiertegen hadden gezegd. Bewijzen? Dat kon niet wat het was telefonisch en pas na juridische stappen kan je de opname opvragen. Mooie regeling. Het feit dat ik als klant iets anders versta onder een voorstel ipv vast zitten aan een contract kon er niet in. Boos opgehangen. Gelukkig wist mijn man zich te herinneren dat hij enkele dagen later telefonisch had aangegeven af te zien van het voorstel (gelukkig dat hij zo attent was het Ziggo te laten weten want dat is onze redding). We wachten nu wel nog op ons geld.
Terug gebeld naar Ziggo. En zowaar, plots konden ze wel het telefoongesprek terug vinden waarop we hadden aangegeven geen gebruik te willen maken van hun AANBOD. Daarnaast waren we sowieso in ons recht vertelde de medewerker want we hadden recht op 30 dagen bedenktijd ipv 10 zoals ons was meegedeeld. En onze opzegging was binnen die termijn gedaan. Vreemd dat men dat plots wel terug vindt na juridische dreigementen.
Daarnaast vind ik het vreemd dat bij een opzegservice men ook niet even controleert of je geen contractbreuk doet en zo voor verschillende honderden euro's de mist in gaat. Vind ik niet echt service.
Maar in ieder geval een waarschuwing dat als je vraagt om een aanbod je ervoor zorgt dat je niet plots aan een contract vast zit.