LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] regeltjes?????

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bitchy

regeltjes?????

Ongelezen bericht door bitchy »

elke dag zie ik iemand wandelen die zijn hond schopt en met een riem slaat.
ik heb de dierenbescherming gebeld die zeggen dat ze niets kunnen doen.
ik heb de politie gebeld, die zeggen dat ik de dierenbescherming moet bellen.
ik heb die man aangesproken dat als ik nog 1x zie dat hij zijn hond schopt hij dat niet nog een keer zal kunnen doen.
savonds krijg ik de politie op de stoep.
er is aangifte gedaan van bedreiging.
gelukkig tillen de agenten er niet zo zwaar aan en lachen ze eerder om mijn moed.
ik ben maar een jonge dame van net 21 jaar en 58 kilo.
die man is een werkeloze niksnut van een jaar of 45 en dubbel zo zwaar als ik.
de politie weg
maar ik voel me nog bozer, ik heb nog niets voor de hond kunnen doen, maar heb wel een waarschuwing.
de baas van die andere hond lacht me nu vriendelijk toe en doet in mijn bijzijn alleen maar ''alsof'' en zijn blik daarbij zegt genoeg...
de hond krimpt ineen bij de schopbeweging, maar reageerd niet eens op de opgeheven hand. hij is het al gewoon denk ik...
ik voel je K*T
waardeloos
en vraag me af wat ik kan doen :cry:

Gast

Re: regeltjes?????

Ongelezen bericht door Gast »

ik vrees weinig.
misschien eens een gesprek met de man aangaan WAAROM hij dat doet.

Gast

Re: regeltjes?????

Ongelezen bericht door Gast »

ik denk dat een normaal gesprek tussen hem en mij niet meer mogelijk is aangezien ik hem meteen aangevallen heb op zijn gedrag.
daar heb ik nu heel veel spijt van.

ik denk inderdaad dat ik weinig of niets kan doen, alleen de hond in de gaten houden.
vanmiddag moest ik mijn hart gewoon even luchten

bedankt

bitchy

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: regeltjes?????

Ongelezen bericht door mollie3 »

hier een stukje van ik gecopieerd heb uit een ander onderwerp. Misschien is het iets van jou (met dank aan michele):

Geplaatst op 07 Feb 2004 23:59 door Michele


--------------------------------------------------------------------------------

Voor malafide puppiehandel kan ik je verwijzen naar de Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren. Zij zijn de enige Stichting binnen Nederland die zich actief bezig houdt met dierenmishandeling.
Voor meer informatie kan jij kijken op hun website www.zinloosgewelddieren.nl
Kijk ook onder het kopje Ombudsman op de website.
Daar staat ook iets over Keurmerk Fokkers.
Succes met de strijd

lidi

Re: regeltjes?????

Ongelezen bericht door lidi »

Zo een zelfde geval heb ik ook meegemaakt ben naar de dierenbescherming gegaan.Die wilden weten waar die kerel woonde en zijn toen gaan posten.Vervolgens hebben ze wel degelijk aangebeld en hem op zijn gedrag aangesproken.Vaak moet je eindeloos blijven doordouwen bij zulke instanties.Ook de politie.Alles is een buurtje en op de lange duur denken ze daar heb je hem of haar weer en willen ze toch nog wel eens gaan kijken.Schrikt die kerel toch van.Het spreekwoord luidt waar je niet bij bent worden je handen niet gewassen of zoiets waar ik mee probeer aan te geven,blijven bellen naar politie en dierenberscherming tot ze helemaal ziek van je worden.Zet hem op.Voor de hond.
vr.lidi

Gast

Re: regeltjes?????

Ongelezen bericht door Gast »

hier zijn we al een stapje verder,
de dierenbescherming durft niet veel te doen omdat hij in een a-sociale buurt woont :cry:
ik heb gisteren gevraagd of hij soms van zijn hond af wil, zo ja, dan neem ik hem graag over..
maar ik kreeg alleen een vreselijk irritant lachje.
maar ik haal mijn gram nog wel hoor.

bitchy

Gesloten