LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen tweede decoder tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
E.Post

Geen tweede decoder tele2

Ongelezen bericht door E.Post »

Beste forum gebruikers. Ik heb een probleem met tele2 waar jullie misschien ook nog advies in hebben. Onderstaande bericht heb ik op het tele2 forum gezet en ik heb een klachtenformulier ingevuld waarin ik het hele verhaak uitleg. Het kan echter 10 dagen duren voor ik daar een antwoord op krijg en ik wil dit graag zo snel mogelijk oplossen.

Ik wil graag een tweede tv decoder. Deze heb ik eerder gehad maar tele2 weigert mij er nu 1 te verstrekken omdat mijn internet verbinding te traag zou zijn. Dit terwijl het altijd goed gewerkt heeft. Heel vervelend, want ik heb een nieuwe tv en wil daar graag tv mee kunnen kijken.
In de algemene voorwaarden staan geen beperkingen voor het aanvragen van een 2e decoder. De voorwaarden zijn ook niet gewijzigd sinds 13juni 2014. Als ik via de website een nieuw abonnement afsluit kan ik gewoon een tweede decoder aanvragen. Nergens kan ik terugvinden dat er beperkingen zijn aan het aanvragen van een tweede decoder. Als alternatief wordt nu digitenne aangeboden maar uw medewerker geeft zelf al aan dat dit een ander en kwalitatief minder product is.
Helaas heb ik dus geen alternatief dan over te stappen naar een andere provider. Nu weigert tele2 mijn abonnement te beeindigen, terwijl uw product niet voldoet aan het contract dat wij hebben afgesloten onder de voorwaarden van 13 juni 2014.
Hoe kom ik in contact met iemand die dit voor mij gaat oplossen zonder dat ik een juridisch gevecht moet beginnen om mijn contract alsnog te beeindigen? Helpdeskmedewerker Leon begrijpt mijn probleem maar heeft zelf niet de mogelijkheid om hier over te beslissen. Ik zoek contact met een leidinggevende binnen de klantenservice organisatie.

Heeft iemand dit soort ervaringen eerder gehad en wat is de snelste weg naar iemand die hier een beslissing over kan nemen? Volgens mij sta ik volledig in mijn recht om mijn abonnement te willen beeindigen.
Groeten,
Eelke

Bob Schurkjens

Re: Geen tweede decoder tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Marktplaats?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Tele 2 zal wel uitgaan van een "worst case scenario" waar ze 2 decoders niet durven te garanderen. Zou best kunnen dat het wel werkt maar ze willen natuurlijk ook claims uitsluiten.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Zou best kunnen dat het wel werkt maar ze willen natuurlijk ook claims uitsluiten.
Al werkt het niet tegelijk, een 2e decoder voorkomt iig dat je constant met dat ene kastje moet zeulen als je in de andere kamer beeld wil hebben.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij mijn ouders (KPN) zelfde verhaal, 2 decoders leveren ze niet ivm beschikbare bandbreedte maar wel 1 decoder + Digitenne. Ook daar werken 2 decoders tegelijkertijd wel maar KPN gaat uit van hun postcodecheck , die is leidend.

E.Post

Ongelezen bericht door E.Post »

Heeft inderdaad met de downloadsneleid te maken. Die is volgens tele2 te langzaam. 14mb en meer is niet beschikbaar op mijn adres. Was eerder echter geen probleem en bij andere providers ook genoeg. Dat de streams zwaarder zijn geworden zou natuurlijk kunnen. Blijft dat dit allemaal nergens in de voorwaarden staat en ik er niet van op de hoogte gesteld ben dat een tweede decoder niet langer mogelijk is. Opzeggen dus, ik zal de reactie van tele2 afwachten maar de suggestie van bob (marktplaats) is ook wel erg goed en simpel, dat ik daar niet aan gedacht heb. Bedankt voor zover allemaal.

igen

Ongelezen bericht door igen »

Opzeggen kun je pas per einde contract datum. Er zijn geen wijzigingen geweest waardoor je per direct op kunt zeggen.
Je zit gewoon tegen de technische beperking aan te hikken. Klachten daarover kun je kwijt bij bijv. Einstein, Watt, Newton en Moedertje Natuur.

Gesloten