LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maandpremie stijging Allsecur

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
famkrikke
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014 08:00

Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door famkrikke »

Ik plaats een bericht namens mijn vader. Mijn vader rijdt vrijwel elke dag in zijn auto. Soms een kort stukje en soms langer. Dat doet hij al decennia heel veilig. In al die jaren heeft hij eenmaal een ongeluk gehad ivm ijzel. Zijn schadevrije jaren zit op zijn top met 40 jaar. Hij rijdt al veel langer. Daarmee krijgt hij zogenaamd 80% korting.

Deze week ontving hij van zijn huidige verzekeraar Allsecure een nieuw verlengingsvoorstel. Het is te belachelijk voor woorden. Let op: zijn WA plus verzekering gaat van eur 12.80 per maand naar.......... eur 20.67 :shock: :shock: :shock: De omstandigheden zijn volkomen gelijk gebleven. Met de aanbieding van vorig jaar was zijn maandpremie eur 140.80 en die wordt.......eur 248.04 :shock: :shock: :shock: Dat is dus een stijging van eur 107.24
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2016 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Opzeggen en een andere verzekeraar zoeken.

famkrikke
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014 08:00

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door famkrikke »

Ja en dan doe ze precies wat ze willen. Ik wil dit discriminatie probleem aan de kaak stellen.
Laatst gewijzigd door famkrikke op 02 mar 2016 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door angel1978 »

discriminatieprobleem? :?
Hoezo overtrokken.

famkrikke
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014 08:00

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door famkrikke »

angel1978 schreef:discriminatieprobleem? :?
Hoezo overtrokken.
Waar denk jij dan dat de bijna-dubbele premie aan te wijten is?

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door henk51 »

Waarom is dit discriminatie volgens u?
Mijn verzekering is ook zoals velen in premie verhoogd dit jaar Geen Allsecur. Zijn ook al op verschillende sites topics over geweest.
Gebruik Google maar eens. Vooral Independer forum is interessant voor U. Gewoon direct overstappen op een verzekering die nu nog goedkoper is.
Allsecur was bij velen 1 jaar geleden de goedkoopste en reden tot overstappen. Helaas zullen alle verzekeringen wel volgen is de verwachting alleen stijgt de een minder dan de ander. Er worden meer schades uitgekeerd dan er premies binnen komen dan is het logische gevolg dat de premies verhoogd gaan worden.


gr Henk

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door angel1978 »

Vertel mij het maar. Jij lijkt het te weten...
Dat kun je ook op een of andere manier vaststellen/bewijzen?

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door Moneyman »

En hoppa, daar komt de discriminatietroef weer. Kan je eens uitleggen waarom dit nou weer discriminatie zou zijn?

famkrikke
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014 08:00

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door famkrikke »

Ik reken heel simpel. Gelijk blijvende omstandigheden + extra schadevrij jaar = bijna dubbele verzekeringsgelden. Ik geloof niet dat je dat heel rustig kunt verklaren. Dat pikt geen enkele verzekeringsnemer: zo'n verlengingsvoorstel (zo omschrijf Allsecur het)

Dat zou kunnen Moneyman en Angel ook zelf wel begrijpen. Dat is ronduit naief. Niet de boel op hitsen. Gewoon een antwoord geven waarmee ik verder actie kan ondernemen naar Allsecur toe.

Ter info: ik heb de premie ook nagerekend voor een beginnend automobilist, alsmede iemand zonder schade vrije jaren en die zijn goedkoper uit.
Laatst gewijzigd door famkrikke op 02 mar 2016 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.

famkrikke
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014 08:00

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door famkrikke »

henk51 schreef: Helaas zullen alle verzekeringen wel volgen is de verwachting alleen stijgt de een minder dan de ander. Er worden meer schades uitgekeerd dan er premies binnen komen dan is het logische gevolg dat de premies verhoogd gaan worden.


gr Henk
Dank voor uw reactie. Geen premie die bijna 100% stijgt. Dat weiger ik te geloven. Dat kan geen verzekeraar onderbouwen. Zeker niet naar mensen die bijna 50 jaar schadevrij vrijwel elke dag rijden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

famkrikke schreef:Ter info: ik heb de premie ook nagerekend voor een beginnend automobilist, alsmede iemand zonder schade vrije jaren en die zijn goedkoper uit.
Mijn jaarpremie bij de goedkoopste verzekeraar is zo'n € 900 per jaar. Hoezo ben ik goedkoper uit dan uw vader, met zijn jaarpremie van minder dan de helft? Ik ben goedkoper uit terwijl ik meer dan 3 keer zo veel moet betalen?

En hoezo heeft u te maken met "discriminatie"? Lijkt me eerder dat ík gediscrimineerd wordt omdat ik veel meer moet betalen.

Maar goed.. was er niet een paar maanden geleden in het nieuws dat er massaal verliezen werden gemaakt op WA verzekeringen vanwege het grote aantal declaraties vs. relatief lage premies?

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door igen »

Wil iemand weten wat een Tesla P85d aan maandpremie doet? Elektrische voertuigen worden dus gediscrimineerd! Ik ga gelijk het Cidi aanschrijven. Ja, het Cidi! Want de Tesla heeft een enorme neus....

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door Moneyman »

famkrikke schreef:
Dat zou kunnen Moneyman en Angel ook zelf wel begrijpen. Dat is ronduit naief. Niet de boel op hitsen. Gewoon een antwoord geven waarmee ik verder actie kan ondernemen naar Allsecur toe.
Jij bent degene die over discriminatie begint... Ten onrechte.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door GJvdZ »

famkrikke schreef:Ik reken heel simpel. Gelijk blijvende omstandigheden + extra schadevrij jaar = bijna dubbele verzekeringsgelden. Ik geloof niet dat je dat heel rustig kunt verklaren. Dat pikt geen enkele verzekeringsnemer: zo'n verlengingsvoorstel (zo omschrijf Allsecur het)

Dat zou kunnen Moneyman en Angel ook zelf wel begrijpen. Dat is ronduit naief. Niet de boel op hitsen. Gewoon een antwoord geven waarmee ik verder actie kan ondernemen naar Allsecur toe.

Ter info: ik heb de premie ook nagerekend voor een beginnend automobilist, alsmede iemand zonder schade vrije jaren en die zijn goedkoper uit.
En wat wordt de premie voor zo'n jonge automobilist als hij er eenmaal een tijdje zit? Die gaat ook omhoog. De premies die je kunt vinden zijn alleen voor nieuwe klanten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door GJvdZ »

famkrikke schreef:
henk51 schreef: Helaas zullen alle verzekeringen wel volgen is de verwachting alleen stijgt de een minder dan de ander. Er worden meer schades uitgekeerd dan er premies binnen komen dan is het logische gevolg dat de premies verhoogd gaan worden.


gr Henk
Dank voor uw reactie. Geen premie die bijna 100% stijgt. Dat weiger ik te geloven. Dat kan geen verzekeraar onderbouwen. Zeker niet naar mensen die bijna 50 jaar schadevrij vrijwel elke dag rijden.
Als je het model van Allsecur ziet, is zo'n stijging helemaal niet ondenkbaar. Ze halen klanten binnen met hele scherpe prijzen en na verloop van tijd moeten ze de premies flink verhogen om winstgevend te blijven. Je kunt met een efficienter werken best wel wat goedkoper werken dan anderen, maar de uitgaven per klant zullen niet anders zijn. Allsecur klanten zullen immers gemiddeld net zo veel schade rijden als klanten van andere verzekeraars. Ook loonkosten zullen vergelijkbaar zijn met andere verzekeraars, want ze hebben dezelfde soort mensen nodig. Extreme premieverhoging en dan hopen dat er genoeg klanten blijven is dan hun manier om de instappremies laag te houden. Bedrijfseconomie is helemaal niet zo moeilijk.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Maandpremie stijging Allsecur

Ongelezen bericht door igen »

Nou, dan heb ik nieuws voor je: ze verdienen juist aan de overstappen...

Gesloten